Kamioni

Dizajniranje sjajnog pogleda

Novi Volvo FH retrovizor je kreiran da ponudi sjajnu vidljivost, dok istovremeno doprinosi identitetu kamiona.
Ismail Ovacik skicira.
„Geometrija je vrlo važna. Četiri odvojena retrovizora je trebalo integrisati, pa smo se fokusirali na to da načinimo da izgledaju kao cela jedinica,“ kaže Ismail Ovacik.

Koliko detalj učestvuje u dizajnu kamiona? I šta mogu da prenesu detalji dizajna? Kada je firma Volvo Trucks razvila novi retrovizor kako bi dodatno unapredila

vidljivost za vozače, prva briga je naravno bila bezbednost. Međutim, takođe je bilo veoma važno preneti ova poboljšanja kroz revolucionarni estetski izraz.

Novi Volvo FH kamion je predstavljen 2012, sa nekoliko značajnih tehnoloških poboljšanja. Jedan od najuspešnijih modela teških kamiona na planeti je takođe dobio novi

dizajn. Funkcionalnost i ergonomija su bile ključne reči koje su se koristile za opis nove FH kabine, dok je mnoštvo poboljšanih bezbednosnih karakteristika dovelo do toga da bude izuzetno dobro primljen od strane tržišta.

Tim u firmi Volvo je počeo dizajnerski rad na novom retrovizoru još u 2006. Ismail Ovacik je glavni dizajner spoljašnjeg izgleda u firmi Volvo Group Trucks Technology. On naglašava važnost raznih partnera za inženjering i ergonomiju u firmi Volvo, koji su bili uključeni u redizajniranje retrovizora. „Zajedno smo želeli da napravimo

poboljšanje bez premca. Kako da prenesemo tržištu da Volvo kamioni imaju najbolju vidljivost? Kako je bezbednost jedna od naših osnovnih vrednosti, bilo je od ključnog značaja da prenesemo ovu poruku.“

Ključno poboljšanje na novom FH modelu je načinjeno za direktnu vidljivost. Jedan glavni problem na prethodnoj generaciji Volvo FH kamiona se ticao A-stubova – vertikalnih nosača sa svake strane vetrobranskog stakla kamiona.

Nije u pitanju samo pružanje savršene vidljivosti vozaču ili poboljšane funkcionalnosti, već kako mi to predstavljamo kao sastavni deo na „celom“ kamionu.

Nova verzija ima veći prostor između stubova i retrovizora. To omogućava vozaču bolji pregled tla direktno kroz bočni prozor. Prostor je dodatno poboljšan tankim dizajnom – praktično ne postoje granice za staklo i oni se okreću oko jednog zgloba, izostavljajući veliku oblast kućišta. Takođe postoji otvor između retrovizora, koristeći svaku malu površinu za stvaranje bolje vidljivosti.

Jasno je da se rad na dizajnu fokusirao na pravilno pokrivanju svakog ugla. Postavljanje retrovizora na zadnji deo kabine je takođe do detalja isplanirano, dok je uredno povezan sa gornjim i donjim delom kabine. 

 

„Geometrija je veoma važna,“ nastavlja Ismail Ovacik. „Četiri odvojena retrovizora je trebalo integrisati, pa smo se fokusirali na to da načinimo da izgledaju kao cela jedinica.“

Razvijanje kamionske karakteristike sa snažnim identitetom uključuje spajanje inženjeringa sa kreativnošću. Poboljšanje retrovizora je dobilo pozitivne povratne informacije podjednako i od kupaca i medija i smatra se definitivnom nadgradnjom u odnosu na njegovog prethodnika.

Dok je poboljšana bezbednost očito bila glavni cilj, kovanje jedinstvenog izraza je takođe bilo važno za tim.

„Želeli smo da razvijemo karakteristiku koja bi odražavala Volvo način,“ kaže Ismail Ovacik. „Nije u pitanju samo pružanje vozaču savršene vidljivosti ili poboljšane funkcionalnosti, već kako mi to izražavamo kao sastavni deo na „celom“ kamionu. Stvari izgledaju tako kako izgledaju s razlogom. Naš pristup je od vrha do dna i mi radimo prema holističkom dizajnu koji doprinosi karakterističnom identitetu za kamion. Volvo identitetu.“

Ismail Ovacik

ZVANJE: Glavni dizajner spoljašnjeg izgleda u firmi Volvo Group Truck Technology.
STAROST:
 36.
U FIRMI VOLVO:
 8.
RADNO MESTO:
 Evropski dizajnerski studio u Volvo GTT-u u Geteborgu u Švedskoj.