Kamioni

Hladne isporuke

Pre dvadeset godina, Mark Kler je kupio jednu rutu za dostavu mleka i pokrenuo svoju firmu sa samo jednim kamionom. Danas se njegova kompanija smatra jednom od glavnih dobavljača smrznute i robe kontrolisane temperature u Irskoj.
Mark Kler
Ubrzo nakon što je kupio svoj prvi kamion za isporuku, Mark Kler je primetio rupu na tržištu distribucije rashlađenih i smrznutih proizvoda u Irskoj.

Vlasnik i generalni direktor kompanije Clare Distribution Services, Mark Kler, zauzet je čovek. Sada, kada mu kamione voze u svakom od 32 okruga Irske, pokrivajući sve, od gustog gradskog saobraćaja u centralnom Dablinu do distribucije na irskom selu. Iako zapošljava ukupno 95 radnika, Mark je i dalje veoma angažovan u svakodnevnim operacijama. Nakon dve decenije, on i dalje uživa u vrevi svega toga.

 

„Imam praktičan pristup mom poslovanju, pa i dalje uskačem gde god sam potreban. Sve od obrade potencijalnog klijenta ili sedanja u kamion u svojstvu vozača. Međutim, moja strast je u pružanju sjajne usluge kroz pronalaženje rešenja za izazove naših klijenata i napornom radu na premašivanju njihovih očekivanja,“ kaže on.

Kako smo bili sve zauzetiji, shvatili smo da nema smisla da imamo polovne kamione u voznom parku, zbog njihovog zastoja u radu u vezi sa održavanjem.

To što je Mark Kler postao vlasnik voznog parka najvećeg nezavisnog distributera hrane u Irskoj desilo se donekle slučajno. Nakon diplomiranja 1986. godine, počeo je sa radom kao menadžer prodavnice u velikoj robnoj kući. Tamo je naučio značaj dobrih međuljudskih veština i korisničke službe. Tokom tog vremena, njegov otac je imao sopstvenu firmu koja je isporučivala mleko, a tokom kratkog perioda bolesti, Mark je uskočio da upravlja očevom firmom. Shvativši da je zaista uživao u ranim jutarnjim turama po mleko, Mark je odlučio da kupi sebi firmu pored očeve i tako je CDS rođen 1997. godine. Nije dugo potrajalo pre nego što je Mark otkrio rupu u tržištu za distribuciju rashlađene i smrznute robe koja će pokrenuti priču o današnjem uspehu njegove kompanije.

„Dok sam obavljao prevoz mleka, ljudi su me stalno pitali da li sam znao nekoga u delatnosti koji bi radio isporuke rashlađene robe robnim kućama. Moja supruga En-Meri i ja smo popričali o problemu i odlučili da uložimo u naše prvo vozilo sa dvostrukom regulacijom temperature. Dokazalo se da je to bila sjajna odluka, jer smo uskoro imali toliko posla da je mleko postalo sporedni posao“, seća se Mark Kler.

Firma je uskoro ubrzano rasla i 2001. godine, Aryzta Foods, najveći dobavljač prethodno pečenog hleba u zemlji, postao je jedan od njihovih kvalitetnih klijenata. CDS je tokom godina rastao uz njih i udvostručio vozni park i nadogradio ga na vrhunski standard. Danas, sva Markova oprema je temperaturno kontrolisana, većina ima dvostruku regulaciju temperature, a prosečna starost opreme je manja od pet godina.

„Pre nego što smo započeli saradnju sa Aryzta Foods, nismo imali računicu da kupujemo nove kamione, pa smo radili sa polovnim kamionima različitih brendova. Kako smo bili sve zauzetiji, shvatili smo da nema smisla da imamo polovne kamione u voznom parku, zbog njihovog zastoja u radu u vezi sa održavanjem“, objašnjava on.

Mark se zatim sastao sa nekoliko proizvođača pre nego što je odlučio da počne saradnju sa firmom Volvo Trucks, gde su mu prve narudžbine bile za modele Volvo FE i FL.

„Uskoro smo utvrdili da su ti kamioni imali sjajne performanse i da su savršeni za naše operacije u centru grada usled svoje upravljivosti u uzanim gradskim ulicama. Tako da smo se vratili u firmu Volvo i kupili još kamiona, odlučivši da je Volvo FL postati naš gradski kamion za distribuciju. Danas se naš vozni park sastoji 90 posto od Volvo kamiona, tako da je brend Volvo postao i naš brend.“

Izbor distributivnog kamiona za grad je bio od presudne važnosti za CDS, pošto je vožnja kroz centar Dablina izazovan zadatak. To je centar grada sa velikom gužvom, sa puno interakcija između kamiona, automobila, biciklista i pešaka, a vozači firme CDS voze prema zgusnutim vremenskim rasporedima. Kod isporuke hrane nema druge šanse, a dok obavljaju oko 35 isporuka tokom dana, vozačima mora biti lako da uđu u vozilo i izađu iz njega, kao i da se kreću uskim gradskim ulicama. Osim izazova tokom vožnje, od vozača se očekuje i da služe kao ambasadori brenda, ne samo za CDS, već i za njihove klijente. Zato često rade na istoj ruti kako bi izgradili lični odnos sa osobljem u svakoj od prodavnica.

To nije posao jednog čoveka – naš uspeh pripada svima koji čine deo kompanije.

„Kada zapošljavamo, prva stvar koju tražimo jesu sjajne međuljudske veštine. Na naše vozače gledamo kao na naše ambasadore, ali i ambasadore proizvoda naših klijenata. Oni moraju da stupaju u interakciju sa ljudima za pultom na delikatesu i sa menadžerima prodavnica i da se uvere da su oni zadovoljni našim isporukama. Zato obavljamo dosta obuke, tako da budemo sigurni da naši vozači tačno znaju šta se od njih očekuje po pitanju korisničke službe i veština u vožnji.“

Pružanje blistave usluge je bio njegov cilj još od prvog dana, a Mark veruje da je razlog uspehu njegove kompanije uglavnom u volji da zadovolji klijente svojom fleksibilnošću i prilagođavanjem njihovim potrebama. 

„Mi ništa ne pravimo niti proizvodimo, mi smo preduzeće koje se bazira na usluzi korisnicima. Kao takvo, moramo težiti kontinuiranom poboljšanju. Vidimo kako se zahtevi klijenata menjaju u delatnosti i stalno radimo na prilagođavanju tim zahtevima koji se menjaju. Od najvećeg je značaja da naši nivoi usluge ostanu na najvišem nivou kako bismo ispunili svoje obaveze prema klijentima“, kaže on.

Osim jasne vizije šta želi da postigne u poslovanju, kao i upotrebe dobrih procesa i kamiona, Mark veruje da značajan faktor koji stoji iza uspeha njegove kompanije jeste da razume značaj slušanja svog osoblja, stalno prihvatajući njihova mišljenja i savete.

„Kod mene rade neki od najboljih ljudi u delatnosti, a oni su svi doneli svoje pojedinačne veštine i kvalitete u CDS, igrajući ogromnu ulogu u rezultatu. To nije posao jednog čoveka – naš uspeh pripada svima koji čine deo kompanije. Stoga, za sve nas je bio neverovatan osećaj kad smo osvojili nagradu Nacionalnog prevoznika za 2017. godinu pre par meseci. Sati, beskonačni dani i trud – sve se isplatilo tokom jedne noći ispred 800 naših kolega“, Mark Kler kaže sa širokim osmehom.

CDS

Istorija: Mark Kler je osnovao firmu Clare Distribution Services (CDS) 1997. godine sa ciljem da pruža prvoklasnu, vrhunsku uslugu prevoza.

Usluge: Kompanija je specijalizovana za distribuciju temperaturno kontrolisanih proizvoda isporučujući rashlađene, smrznute i proizvode na ambijentalnoj temperaturi, kao i mali procenat farmaceutskih proizvoda.