Kamioni

Lakša, bezbednija noćna vožnja uz noćni režim

Uklanjajući sva nepotrebna pozadinska osvetljenja sa instrument table jednim pritiskom dugmeta, noćni režim firme Volvo Trucks je dizajniran da poveća udobnost i vidljivost prilikom noćne vožnje.
Noćni režim sa vozačevog sedišta.
Noćni režim je najpogodniji za vozače dugolinijskih kamiona prilikom noćne vožnje.

Prema izveštaju tima za ispitivanje udesa firme Volvo Trucks, do 90 procenata svih kamionskih nesreća uključuje ljudske faktore, kao što su zamor, pospanost ili nepažnja. Prilikom noćne vožnje, odsjaj i blještanje svetala na instrument tabli mogu da budu neželjena smetnja. Mogu da doprinesu zamoru vozača na dugolinijskim putovanjima i odvuku pažnju u situacijama kad bi vozač trebalo da bude potpuno fokusiran na put ispred. 

 

„Ljudsko oko je veoma osetljivo na svetlost i čak i kada je vozač potpuno fokusiran na put, svetla na instrument tabli mogu da budu smetnja, jer se mogu videti u perifernom vidnom polju vozača,“ objašnjava Jonas Nordkvist, menadžer za karakteristike proizvoda u firmi Volvo Trucks.

Pritiskom na dugme, vozači mogu da aktiviraju noćni režim, što je standardna funkcija u svim Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX modelima na globalnom nivou. 

Noćnim režimom želimo da olakšamo vozaču da bude oprezan i koncentrisan. To je veoma brz i jednostavan način za otklanjanje smetnji i poboljšanje vidljivosti.

Noćni režim odmah isključuje sva nepotrebna svetla na instrument tabli, osim brzinomera i obrtomera. Osvetljenje na svim drugim prekidačima i komandama je takođe smanjeno na najniže podešavanje, međutim svi bezbednosni sistem i upozorenja za vozača nastavljaju da funkcionišu.

Rezultat je manje blještanja sa instrument table i manje odsjaja na vetrobranskom staklu, tako da vozači mogu da budu koncentrisaniji na put. Najpogodniji je za vozače dugolinijskih kamiona pri noćnoj vožnji, kao i prilikom hoda unazad i manevrisanja u teškim vremenskim uslovima i složenim okruženjima, na primer pri povezivanju ili odvajanju prikolica, jer neće biti odsjaja u retrovizorima.

„Noćnim režimom želimo da olakšamo vozaču da bude oprezan i koncentrisan,“ kaže Karl-Juhan Almkvist, direktor za bezbednost u firmi Volvo Trucks. „To je veoma brz i jednostavan način otklanjanja smetnji i poboljšanja vidljivosti.“

Noćni režim je samo jedna od mnoštva bezbednosnih funkcija koje je razvila firma Volvo Trucks kao deo stalnih nastojanja da poboljša bezbednost u saobraćaju i radne uslove za vozače.

„Ne postoji nijedno zasebno rešenje koje će nam omogućiti da ostvarimo našu zamisao da ne bude nijednog udesa, zbog čega radimo na bezbednosti u saobraćaju na više frontova,“ kaže Karl-Juhan Almkvist. „Neprestano ispitujemo različite tehnologije i rešenja i radimo tesno povezani sa nadležnim transportnim organima, gradskim stručnjacima za planiranje, vladama, istraživačkim institutima i univerzitetima. Možda noćni režim donosi samo mali doprinos poboljšanju bezbednosti u saobraćaju, ali svi naši napori zajedno mogu da naprave veliku razliku.“