Kako I-Shift sa dvostrukim kvačilom pomaže italijanskoj transportnoj firmi Sartori da uštedi gorivo na zahtevnim planinskim rutama

U brdovitim predelima na severu Italije, porodičnoj transportnoj firmi Sartori Trasporti trebaju vozila sa vrhunskim performansama i malom potrošnjom goriva. Možda je Volvo FH sa I-Shift menjačem sa dvostrukim kvačilom idealno rešenje za njih.

Đorđo (levo), osnivač firme Sartori Trasporti, sa ćerkom Kristijanom, sinom Enrikom (desno) i Kristijaninim mužem Federikom.

Đorđo Sartori, osnivač firme Sartori, počeo je da posluje sa namenskim trotočkašem pre pedeset godina samo zato što je obožavao kamione. Ubrzo je stupio u kontakt sa firmama kojima je trebala pomoć oko transporta motornih delova i kože, pa od tada ima čvrste veze sa većinom prestižnih italijanskih i međunarodnih proizvođača luksuzne kožne robe.

Firma Sartori Trasporti posluje u Italiji i najčešće vozi od okruga Vičence, gde joj se nalazi sedište, do pokrajine Toskane, gde isporučuje robu kupcima.

Firma Sartori Trasporti posluje u Italiji i najčešće vozi od okruga Vičence, gde joj se nalazi sedište, do pokrajine Toskane, gde isporučuje robu kupcima.

Danas Đorđo vodi firmu sa sinom Enrikom koji upravlja voznim parkom, održavanjem i logistikom tereta i ćerkom Kristijanom koja vodi računa o planiranju i administraciji. Kristijanin muž Federiko je takođe uključen u poslovanje firme, pa članovi porodice provode dosta vremena u sedištu firme u Arcinjanu.

„Porodična firma pruža velike prednosti, naročito ako ste jedinstveni kao mi. Naravno, ima i nezgodnih trenutaka, ali ih uvek rešavamo bez previše poteškoća“, kaže Đorđo Sartori.

Od samog osnivanja, firma Sartori Trasporti se čvrsto fokusirala na kvalitet, preciznost i tačnost i vrlo rano je počela da koristi Volvo kamione za isporuke. Danas se u njenom voznom parku nalazi 29 kamiona, od kojih je 16 marke Volvo.

Pošto se mnogo krećemo po planinskim rutama, trebaju nam vozila sa dobrim performansama, a malom potrošnjom goriva.

Jutra i rane večeri su u sedištu firme Sartori vrlo naporni zbog utovara i istovara kamiona.

Jutra i rane večeri su u sedištu firme Sartori vrlo naporni zbog utovara i istovara kamiona.

Svakog dana, od šest do osam časova ujutro i uveče, poređani kamioni na kapiji firme Sartori čekaju na utovar i istovar. Impresivno je videti kako viljuškari kao kolibri zuje od magacina do poluprikolica koje ih čekaju. Enriko nadgleda složenu fazu kamionskog utovara i istovara sa zetom Federikom.

„Utovarujemo vozila u zoru zato što moraju rano da krenu da bi za što kraće vreme stigla do odredišta i tako zadovoljila zahteve naših kupaca u pogledu skladištenja. Imamo i vozače koji putuju samo noću: oni polaze uveče i stižu na odredište ujutro.“

Baš kao i njegov otac, Enriko voli kamione i obožava tehnologiju. Sa velikim interesovanjem prati sve inovacije koje preporučuje Volvo Trucks i vrlo je zadovoljan najnovijom kupovinom – dva Volvo FH kamiona sa I-Shift menjačem sa dvostrukim kvačilom pokazali su se kao savršeno rešenje za rutu kroz Toskanu. 

Firma Sartori Trasporti je primetila da značajno štedi gorivo kada koristi I-Shift menjač sa dvostrukim kvačilom u brdovitim oblastima. Ovde je dvostruko kvačilo najefikasnije zato što se stepeni prenosa brzo menjaju, pa se snaga motora ne gubi.

Firma Sartori Trasporti je primetila da značajno štedi gorivo kada koristi I-Shift menjač sa dvostrukim kvačilom u brdovitim oblastima. Ovde je dvostruko kvačilo najefikasnije zato što se stepeni prenosa brzo menjaju, pa se snaga motora ne gubi.

 

„Prema mom mišljenju, performanse predstavljaju 50 procenata ukupne zarade vozila. Međutim, to ide ruku pod ruku sa potrošnjom goriva, koja mora da bude dosledna. Pošto se mnogo krećemo po planinskim rutama, trebaju nam vozila sa dobrim performansama, a malom potrošnjom goriva. Zahvaljujući najnovijem menjaču sa dvostrukim kvačilom, procenjujemo da je potrošnja goriva smanjena za tri procenta u poređenju sa prethodnom verzijom!“

To u konkretnim brojkama znači da kamioni sa dvostrukim kvačilom, koji prelaze 150.000 km godišnje, sada omogućavaju firmi Sartori Trasporti da godišnje uštedi 2.500 evra na dizel gorivu. Međutim, postoje i druge prednosti za firmu. 

Kamioni firme Sartori Trasporti obično prelaze 150.000 km godišnje. Prema proceni firme, I-Shift sa dvostrukim kvačilom omogućava svakom kamionu da godišnje uštedi gorivo u vrednosti od 2.500 evra.

Kamioni firme Sartori Trasporti obično prelaze 150.000 km godišnje. Prema proceni firme, I-Shift sa dvostrukim kvačilom omogućava svakom kamionu da godišnje uštedi gorivo u vrednosti od 2.500 evra.

 

„Nakon samo šest meseci, procenjujemo da ćemo dodatno uštedeti na nivou cele pogonske grupe vozila, uz blago povećanje prosečne brzine i manje habanje pneumatika – zahvaljujući ravnomernom obrtnom momentu motora. Trenutno testiramo pneumatike pomoću kojih ćemo moći da pređemo 400.000 km“, kaže Enriko.

Porodici Sartori posao trenutno cveta, ali nije uvek bilo tako lako, naročito tokom finansijske krize u Italiji pre nekoliko godina. Srećom, porodica je imala sopstvene magacine i nije plaćala nikakav zakup, pa je zajedno sa kupcima uspešno prebrodila taj težak period.

Otac Đorđo na gradilištu novog sedišta firme Sartori.

Otac Đorđo na gradilištu novog sedišta firme Sartori.

„S obzirom na to da smo imali zajedničke finansijske poteškoće, sarađivali smo jedni sa drugima. Sa nekoliko njih smo dugo u vezi jer su počeli da posluju još sa mojim ocem. To je pokrenulo uspešan lanac i osnovnu ideju uzajamne pomoći“, objašnjava Kristijana Sartori.

Danas se čini da je finansijska kriza daleko i da su tu svi elementi potrebni za dalji razvoj njihove porodične firme. Porodica Sartori već ulaže u budućnost tako što pravi novo sedište odmah izvan Arcinjana, u koje će se smestiti firma Sartori Trasporti i firma Velo Trans SRL u kojoj imaju 51% vlasništva.

„Kada premestimo naše dve firme na jedno mesto površine 10.000 kvadratnih metara, lakše ćemo raditi jer ćemo optimizovati prostor i resurse i još jednom poboljšati usluge koje pružamo. Planiramo da se preselimo na proleće“, kaže Đorđo Sartori uz zadovoljan osmeh.

SARTORI TRASPORTI SRL

Osnovana: 1966.
Vlasništvo: Đorđo Sartori. Porodica Sartori takođe ima 51% vlasništva nad transportnom firmom Velo Trans SRL.
Sedište: Arcinjano, Vičenca.
Broj zaposlenih: 36 (sa vozačima).
Zadaci: Transport robe za treća lica, naročito svih tipova kože, hemijskih proizvoda, tekstila i mašina. Firma ima atest UNI EN ISO 9001:2008 od 1996. godine.
Broj Volvo kamiona: 16.
Karakteristike: Svi Volvo tegljači najnovije generacije imaju I-Shift menjač sa dvostrukim kvačilom, kabine sa dva kreveta i napredne specifikacije (Volvo dinamičko upravljanje, sistem podrške za kretanje u traci i kočioni sistem za vanredne situacije).
Potrošnja goriva: 35 l/100 km na rutama po Toskani, 28 l/100 km na rutama po Kampaniji.
Tržište: Firma Sartori Trasporti posluje u Italiji i najčešće vozi od okruga Vičence, gde joj se nalazi sedište, do pokrajine Toskane, gde isporučuje robu kupcima. Pošto firma isporučuje i hemikalije za pripremu kože raznim fabrikama, skoro nikada ne vozi prazne poluprikolice.