Sistem je neverovatno brz; potrebno je manje od pola sekunde da se aktivira kandžasta spojnica. Time se obezbeđuju maksimalna vuča i pokretljivost u svakom trenutku.

Jonas Odermalm

Menadžer odeljenja za građevinska vozila, Volvo Trucks

Video snimak testiranja uživo – automatska kontrola proklizavanja

Četvorogodišnja Sofija na delu

Naša najteža probna vožnja do sada

ATC se uključuje automatski

Način rada

Kada je klizavo, automatska kontrola proklizavanja automatski uključuje i isključuje pogon na prednjim točkovima baš onda kad vam je potrebno. Senzori na zadnjim točkovima detektuju trenutak kada počinjete da gubite vuču, pa se odmah uključuje pogon na svim točkovima. Kandžasta spojnica prenosi snagu na prednju pogonsku osovinu i kamion nastavlja da se kreće ne gubeći ni obrtni moment ni brzinu. Prednja pogonska osovina ostaje aktivirana sve dok vozač ne otpusti pedalu gasa.

ATC ne zahteva nikakvu interakciju sa vozačem – funkcioniše samostalno. Postoji, međutim, prekidač na instrument tabli koji vam omogućava da ručno uključite prednju osovinu ili, kada su uslovi vožnje vrlo teški, sve blokade diferencijala.

Ovaj provereni sistem već godinama koristi firma Volvo Construction Equipment. Mi smo prvi proizvođač koji je počeo da proizvodi ovaj revolucionarni sistem za građevinski kamion.

ATC se koristi samo po potrebi, da bi se uštedelo gorivo i smanjilo habanje

Uštedite dragoceno gorivo

Naše istraživanje pokazuje da većini pogon na svim točkovima treba samo 5% vremena. Znači da tokom 95% vremena prednja pogonska osovina troši gorivo. Automatska kontrola proklizavanja vam pomaže da budete maksimalno ekonomični. Kada vam nije potrebna dodatna vuča, sistem automatski isključuje prednju osovinu, smanjujući potrošnju goriva do 2% (na osnovu ciklusa regionalne vožnje). Automatskim isključivanjem prednje osovine takođe se smanjuje habanje.

ATC obezbeđuje maksimalnu vuču po potrebi

Bez kompromisa

Prednja pogonska osovina vas izvlači iz nevolje. Međutim, kada je uključena, narušava upravljivost. Za razliku od stalno uključenog pogona na svim točkovima, ATC vam nudi najbolje od oba rešenja. Kada je prednja pogonska osovina uključena, dobijate svu potrebnu vuču. Kada je isključena (što je uglavnom slučaj), bolje upravljate kamionom.

Šasija Volvo FMX kamiona je konstruisana tako da zaštiti sve bitne delove

Sve je zaštićeno

Šasija Volvo FMX kamiona je konstruisana tako da zaštiti sve bitne delove. Paralelne i vezne spone su poravnate sa osovinom i nalaze se u ravni osovinskog kućišta. Kočione komore i rezervoari za gorivo su takođe dobro zaštićeni.

Prednja pogonska osovina ima isti položaj kao nepogonska, što vam daje mnogo bolji prilazni ugao pri kretanju uz strme nagibe (on iznosi 28° kod prednje pogonske osovine sa pneumaticima 13R22.5). Prednja pogonska osovina takođe može da se poruči u kombinaciji sa zadnjim vazdušnim oslanjanjem, čime se postiže razmak od podloge od 300 mm.

Saznajte više o zadnjem vazdušnom oslanjanju
Raspoložive konfiguracije za FMX sa automatskom kontrolom proklizavanja

Raspoložive konfiguracije

  • Kamion 4×4
  • Tegljač 4×4
  • Kamion 6×6
  • Tegljač 6×6
  • Kamion 8×6
  • Kamion 10×6

Pronađite lokalnog zastupnika

Držite stvari pod kontrolom

Želite li da testirate automatsku kontrolu proklizavanja? Kontaktirajte lokalnog zastupnika za Volvo Trucks.

Pronađite lokalnog zastupnika