Kamioni

SRBIJA

×

Specifikacije pogonske grupe za Volvo FH

  • Motori
  • I-Shift
  • I-Shift sa dvostrukim kvačilom
  • Pogonske osovine
  • Prenosni odnosi pogonskih osovina
  • Kombinacije pogonske grupe
  • Izvodi snage

Motori

 

D13K  

D13K460TC I D13K500TC

G13C* 

Standard o emisiji 

Euro 6 

Euro 6 

Euro 6

Br. cilindara 

6

6

Radna zapremina 

12,8 dm³ 

12,8 dm³ 

12,8 dm³

Hod klipa 

158 mm 

158 mm 

158 mm

Prečnik cilindra 

131 mm 

131 mm 

131 mm

Stepen kompresije 

18:1 (420, 460, 500 KS), 17:1 (540 KS)

17:01

17:01

Ekonomična oblast broja obrtaja 

950–1400 o/min 

900–1300 o/min 

1000–1400 o/min

Snaga motorne kočnice

200 kW (2300 o/min)

-

-

Snaga VEB+ kočnice 

375 kW (2300 o/min)

375 kW (2300 o/min)

375 kW (2300 o/min)

VEB+ 

opcija

opcija

opcija 

Filteri za ulje 

2 punoprotočna, 1 zaobilazni  

2 punoprotočna, 1 zaobilazni  

2 punoprotočna, 1 zaobilazni 

Zapremina ulja, uključujući filter 

33 l 

35 l 

33 l 

Rashladni sistem, ukupna zapremina 

38 l 

38 l 

39,5 l 


* LNG

Preduslovi za gorivo

Gorivo bez sumpora (EN590, maks. 10 ppm sumpora)
Biodizel 2. generacije (EN15940, sintetičko dizel gorivo)

 

Interval zamene ulja u motoru

Do 100.000 km ili jednom godišnje sa specifikacijom VDS4. 

Izvod snage na motoru
 

 

Izlazni obrtni moment 

Prenosni odnos 

EPTT350 

350 Nm* 

1.26:1

EPTT650 

650 Nm* 

1.26:1

EPTT1000, 

1000 Nm* 

1.26:1


* Izlazni obrtni moment i u vožnji i u mirovanju.

D13K i D13TC – snaga/obrtni moment

Neto izlazna snaga prema standardu EC 582/2011

D13TC – snaga/obrtni moment

Neto izlazna snaga prema standardu EC 582/2011
D13TC je dostupan sa izlaznom snagom od 460 odnosno 500 KS. Obrtni moment je, međutim, veći nego kod drugih D13 motora. D13TC motor od 460 KS postiže isti obrtni moment kao D13 motor od 540 KS – ali na manjim brojevima obrtaja. A motor od 500 KS na kamionu sa I-Save opremom postiže 2.800 Nm kao D16 motor na istim malim brojevima obrtaja.
To omogućava Turbo Compound tehnologija koja podrazumeva korišćenje dodatne turbine iza turbokompresora u cilju ponovnog korišćenja viška energije izduvnih gasova. Ova energija se pretvara u obrtnu energiju direktno na kolenastom vratilu, čime se dobija snažan i izuzetno ekonomičan motor.

 

D13K420 (309 kW) 

 

Maksimalna snaga na 1400–1800 o/min 

420 KS 

Maksimalni obrtni moment na 860–1400 o/min 

2100 Nm 

D13K460 (345 kW) 

 

Maksimalna snaga na 1400–1800 o/min 

460 KS 

Maksimalni obrtni moment na 900–1400 o/min 

2300 Nm  

D13K460TC (345 kW)

 

Maksimalna snaga na 1250–1600 o/min

460 KS

Maksimalni obrtni moment na 900–1300 o/min

2600 Nm 

D13K500 (368 kW) 

 

Maksimalna snaga na 1530–1800 o/min

500 KS 

Maksimalni obrtni moment na 980–1270 o/min

2500 Nm 

D13K500TC (368 kW)

 

Maksimalna snaga na 1250–1600 o/min

500 KS

Maksimalni obrtni moment na 900–1300 o/min

2800 Nm

D13K540 (397 kW) 

 

Maksimalna snaga na 1450–1800 o/min 

540 KS 

Maksimalni obrtni moment na 1000–1450 o/min

2600 Nm 

G13C – snaga/obrtni moment

Neto izlazna snaga prema standardu EC 582/2011

G13C420 (309 kW)

 

Maksimalna snaga na 1400–1800 o/min

420 KS

Maksimalni obrtni moment na 1000–1400 o/min

2100 Nm

G13C460 (338 kW)

 

Maksimalna snaga na 1700–1800 o/min

460 KS

Maksimalni obrtni moment na 1050–1400 o/min

2300 Nm

I-Shift

Dvanaestobrzinski menjač sa udvostručavanjem broja stepeni prenosa i promenom opsega pomoću automatizovanog sistema za promenu stepena prenosa. Na I-Shift mogu da se montiraju kompaktni retarder, izvod snage, pumpa servo upravljača za vanredne situacije i hladnjak za ulje.

Specifikacije

 

Tip

Najviši stepen prenosa

Obrtni moment motora (Nm)

Ukupna težina vučnog voza (tone)

AT2412F

Direktan 

2400

44

AT2612F

Direktan 

2600

100

ATO2612F

Štedni 

2600

100

AT2812F

Direktan 

2800

60

ATO3112F

Štedni 

3150

100

Specifikacije I-Shift menjača sa dvostrukim kvačilom

 

Tip 

Najviši stepen prenosa 

Obrtni moment motora (Nm)

Ukupna težina vučnog voza (tone)

SPO2812

Štedni

2800

80

Pogonske osovine

 

Tip 

Osovinska

Zupčanik

Maksimalni obrtni moment (Nm)

Maksimalno opterećenje 1 ili 2 osovine (u tonama)

Ukupna težina vučnog voza (tone)

Jednostruka redukcija

         

RSS1244B

Jednostruka

Hipoidni

2800

12

44

RSS1344C/D

Jednostruka

Hipoidni

2600

13

44

RSS1344E

Jednostruka

Hipoidni

2800

13

44

RSS1352A

Jednostruka

Hipoidni

2800

13

52

RSS1356

Jednostruka

Hipoidni

2400/2800

13

56/44

RSS1360

Jednostruka

Hipoidni

3550

13

60

RSS1370A/B

Jednostruka

Hipoidni

3550

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoidni

3550

23

70

RTS2310A

Tandem

Hipoidni

3550

23

100

Redukcija u glavčinama

         

RSH1370F

Jednostruka

Konusno spiralni

3550

13

70

RTH2610F

Tandem

Konusno spiralni

3550

26

100

RTH3210

Tandem

Konusno spiralni

3550

32

100

RTH3312

Tandem

Konusno spiralni

3550

33

120

RTH3815

Tandem

Konusno spiralni

3550

38

150

Prenosni odnosi pogonskih osovina

 

RSS1244B RSS1344C/D RSS1344E RSS1352A RSS1356 RSS1360 RSS1370A/B RTS2370A RTS2310A RSH1370F RTH2610F RTH3210G RTH3312B RTH3815
2.31:1 2.31:1* 2.31:1 2.31:1 2.50:1 2.47:1 2.06:1 2.43:1 2.06:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1 4.14:1
2.47:1 2.47:1* 2.47:1 2.47:1 2.64:1 2.64:1 2.17:1 2.57:1 2.17:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1 4.58:1
2.64:1 2.64:1* 2.64:1 2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.31:1 2.83:1 2.31:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1 5.43:1
2.85:1 2.85:1* 2.85:1 2.85:1 3.10:1 3.08:1 2.47:1 3.09:1 2.47:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1 7.22:1
3.08:1 3.08:1* 3.08:1 3.08:1 3.44:1 3.40:1 2.64:1 3.40:1 2.64:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1  
3.36:1 3.36:1* 3.36:1 3.36:1 3.67:1 3.67:1 2.85:1 3.78:1 2.85:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1  
  3.70:1       4.11:1 3.08:1 4.13:1 3.08:1   4.55:1 4.55:1    
  4.11:1         3.40:1** 4.50:1 3.36:1   5.41:1 5.41:1    
  4.63:1         3.67:1** 5.14:1 3.70:1     7.21:1    
  5.29:1         4.11:1** 5.67:1 4.11:1          
  6.17:1           6.17:1 4.63:1          


* Za RSS1344D/E
** Za RSS1370B

Kombinacije pogonske grupe

 

 

D13K420  

D13K460

D13K500

D13K540

D13K460TC

D13K500TC

G13C420

G13C460

I-Shift

               

AT2412F

       

AT2612F

 

ATO2612F

 

AT2812F

         

   

ATO3112F

         

   

I-Shift sa dvostrukim kvačilom 

               

SP02812 

 

   

Osovine sa jednostrukom redukcijom

               

RSS1244B

RSS1344C/D

RSS1344E

RSS1352A

RSS1356

RSS1360

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Osovine sa redukcijom u glavčinama

               

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

   

RTH3312

   

RTH3815

   

Izvodi snage

Za pogon svih tipova opreme za nadgradnju postoji veliki asortiman izvoda snage koji ne zavise ili zavise od kvačila.

Izvodi snage nezavisni od kvačila

PTER-DIN: Zadnji izvod snage na motoru za direktan pogon hidraulične pumpe.
PTER1400: Zadnji izvod snage na motoru sa prirubnicom za priključivanje hidraulične pumpe.
PTER-100: Zadnji izvod snage na motoru sa prirubnicom za priključivanje hidraulične pumpe.

 

Izvodi snage zavisni od kvačila
 

PTR-F: Priključak za prirubnicu, mali ili veliki broj obrtaja.
PTR-FL/FH: Priključak za prirubnicu, mali ili veliki broj obrtaja.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Mali/srednji/veliki broj obrtaja, DIN priključak za direktno priključivanje hidraulične pumpe.
PTRD-F: Veliki broj obrtaja, priključak za prirubnicu za direktno postavljeno kardansko vratilo.
PTRD-D: Veliki broj obrtaja sa dvostrukim pogonom. DIN priključak sa prednje i zadnje strane za direktno priključivanje hidrauličnih pumpi.
PTRD-D1: Veliki broj obrtaja sa dvostrukim pogonom. Priključak za prirubnicu sa zadnje strane i DIN priključak sa prednje.
PTRD-D2: Veliki broj obrtaja sa dvostrukim pogonom sa zadnje strane i jednostrukim pogonom sa prednje strane. Dva priključka za prirubnicu sa zadnje strane i jedan DIN priključak sa prednje.

PRIBLIŽITE SE VOLVO MODELU FH

Specificirajte savršen kamion za sebe. Kontaktirajte lokalnog zastupnika za Volvo Trucks.