Kamioni

SRBIJA

×

Specifikacije šasija za Volvo FH16

  • Visine šasije
  • Maksimalno opterećenje prednje osovine
  • Zadnje oslanjanje
  • Visine kačenja, tegljači
  • Vučne poluge
  • Rezervoari za gorivo
  • Rezervoari za AdBlue
  • Vučna sedla
  • Volvo dinamičko upravljanje
  • Prateće osovine
  • Gurajuće osovine
  • Kočnice

Visine šasije

 

Low

oko 850 mm

Med

oko 900 mm

High

oko 1000 mm

X-High

oko 1200 mm

Maksimalno opterećenje prednje osovine (tone)

 

 

Vazdušno

Lisnato

Low

7.5

Med

10/20*

9

High

10/20*

10/18**

X-High

10/20**

 

* Sa dvostrukom prednjom osovinom (FAL20 na GRAS-GR)
** Sa dvostrukom prednjom osovinom (FAA20/FAA21)

Zadnje oslanjanje

 

Tip

Osovine

Oslanjanje

Opterećenje 1 ili 2 osovine

Redukcija

Prateće/gurajuće osovine

Jednostruka

         

RAD-L90

4×2

Parabolično/lisnato

13 t

Jednostruka/u glavčini

 

RAD-GR

4×2

Vazdušno

11,5/13 t

Jednostruka/u glavčini

 

RAD-G2

4×2

Vazdušno (za građevinarstvo)

13 t

U glavčini

 
           

Dvostruka/trostruka

         

RADT-GR

6×2

Vazdušno

19/20,5/22,5/23 t

Jednostruka/u glavčini

Prateća osovina (nepokretna/upravljiva/automatski upravljiva)

RAPD-GR

6×2

Vazdušno

19/22 t

Jednostruka/u glavčini

Gurajuća osovina (nepokretna/upravljiva)

RADD-G2

6×4/8×4

Vazdušno (za građevinarstvo)

21/23/26 t

Jednostruka/u glavčini

 

RADD-BR

6×4/8×4

Parabolično

21 t

Jednostruka/u glavčini

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolično/standardno lisnato

23/26 t

Jednostruka/u glavčini

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Standardno lisnato

26/32 t

U glavčini

 

RADD-TR3

8×4

Standardno lisnato

38 t

U glavčini

 

RADD-GR

6×4/8×4

Vazdušno

21/23/26 t

Jednostruka/u glavčini

 

RAPDT-GR

8×2

Vazdušno

27/30/30,5/31,5/32 t

Jednostruka/u glavčini

Gurajuća osovina (upravljiva) i prateća osovina (nepokretna/upravljiva)

RADDT-GR

8×4/10×4

Vazdušno

27/33/36 t

Jednostruka/u glavčini

Prateća osovina (upravljiva)

RAPDD-GR

8×4

Vazdušno

27/30,5/32/35 t

Jednostruka/u glavčini

Gurajuća osovina (upravljiva)

RADDT-G2

8×4/10×4

Vazdušno (za građevinarstvo)

27/33/36 t

Jednostruka/u glavčini

Prateća osovina (upravljiva)

Visine kačenja vučnog sedla

 

Pogon

Visina šasije

Oslanjanje

Visina okvira

Visina vučnog sedla*

Pneumatici

Minimalna visina kačenja

Nominalna visina vožnje**

4×2

Low

RAD-GR

266

140

315-60

955

1015

 

Med

RAD-GR

266

140

315-70

1014

1075

 

Med

RAD-GR

300

140

315-70

1031

1092

 

High

RAD-GR

266

140

315-80

1056

1147

 

High

RAD-GR

300

140

315-80

1090

1164

6×2

Low

RADT-GR

266

160

315-60

975

1035

 

Med

RADT-GR

266

160

315-70

1034

1095

 

Med

RADT-GR

300

160

315-70

1051

1112

 

High

RADT-GR

300

150*

315-80

1160

1234

 

Med

RAPD-GR

266

160

315-70

1034

1095

 

Med

RAPD-GR

300

160

315-70

1051

1112

 

High

RAPD-GR

266

160

315-80

1076

1167

 

High

RAPD-GR

300

160

315-80

1110

1184

6×4

High

RADD-GR

300

150*

315-80

1173

1234

8×4

High

RAPDD-GR

300

160

315-80

1137

1207

 

* Montažna visina +60 mm
** Približne visine
 

Vučne poluge
Postavljene u okvir, delimično ispod okvira i ispod okvira za vuču tandem prikolice. Vučne poluge mogu da se montiraju u razmacima od 25 mm.

Rezervoari za gorivo
Mogu da budu aluminijumski ili čelični, zapremine od 150 do 900 litara. Maksimalna zapremina goriva je 1480 litara kod tegljača 4×2.

Rezervoari za AdBlue
Zapremine od 32 do 100 litara. Pumpa za AdBlue je integrisana sa modulom rezervoara za AdBlue. Od plastike.

Vučna sedla
Dozvoljena je ugradnja za teret do 36 tona. Asortiman obuhvata ISO vučno sedlo sa L-profilima različite visine, što znatno povećava mogućnost izbora. Vučno sedlo spojeno prirubnicom je laka varijanta sedla jer ne zahteva nikakvu pričvrsnu ploču. Visina vučnog sedla iznad šasije je oko 140 mm. Integrisano podmazivanje i indikator priključene prikolice postoje kao opcije za određene varijante.

Kočnice
EBS (Kočioni sistem sa elektronskom kontrolom) nudi izvanredan odziv, performanse i dejstvo, istovremeno omogućavajući korišćenje niza praktičnih funkcija. EBS sada može da se poruči i za disk kočnice i za doboš kočnice sa bregastim uređajem u obliku slova Z (za izabrani asortiman osovinskih konfiguracija i visina šasija). Nadogradite kočioni sistem tako što ćete dodati EBS Medium paket ili neku dodatnu opciju.

 

Volvo dinamičko upravljanje
Aktivan upravljački sistem sa funkcijom dodavanja i oduzimanja momenta zakretanja. Obezbeđuje veću silu upravljanja pri malim brzinama, smanjuje udare koji deluju na upravljački sistem i drži volan u položaju za pravolinijsku vožnju pri kočenju po površinama sa mešovitim koeficijentom trenja. Volan se automatski vraća u neutralan položaj i pri hodu unapred i pri hodu unazad.
Volvo dinamičko upravljanje sada može da se poruči za sve osovinske konfiguracije, uključujući kamione sa dvostrukom prednjom osovinom.

Uređaj za podizanje dvostruke osovine
Omogućava isključivanje i podizanje zadnje pogonske osovine u sklopu dvostruke osovine radi smanjenja potrošnje goriva i poluprečnika zaokretanja. Kada istovari kamion, vozač treba da pritisne dugme na instrument tabli da bi podigao osovinu. Kada se kamion natovari, osovina se automatski spušta i ponovo uključuje.
Uređaj za podizanje dvostruke osovine može da se poruči za konfiguracije 6×4 i 8×4 (sa dvostrukom osovinom) opremljene disk kočnicama.

Prateće osovine
Mogu da imaju nekoliko konfiguracija – da budu nepokretne sa jednostrukim ili dvostrukim pneumaticima, automatski upravljive ili aktivno upravljive. Osovinsko opterećenje: 7,5, 9,5, 10 ili 15 tona.

Gurajuće osovine
Mogu da budu nepokretne i aktivno upravljive, i kod tegljača i kod kamiona. Osovinsko opterećenje: 4,5, 7,5 ili 9 tona.

EBS medium

Kontrola statusa EBS sistema
Nadzor statusa EBS sistema preko elektronskog sistema vozila TEA2+ i alata Volvo Tech Tool.

Pomoć pri kretanju uzbrdo
Kočnice se otpuštaju samo kada je obrtni moment motora dovoljan da se vozilo pokrene napred.

Analiza istrošenosti obloga
Upozorenje o oblogama kočnica – proračunavanje preostale kilometraže sa trenutnim oblogama kočnica. (Samo za disk kočnice)

Automatsko otpuštanje parkirne kočnice
Parkirna kočnica se otpušta kada vozač pritisne pedalu gasa i izabere neki stepen prenosa (samo I-Shift menjač).

Dodatne opcije

Zajednička kočnica
Omogućava vozaču da zahteva impulsno kočenje prikolice. Kočnica se tada automatski aktivira i rizik od zanošenja je minimalan.

ESC (elektronska kontrola stabilnosti)
Sistem za stabilizaciju kočnica aktivira kočnice pojedinačno na svakom točku, čime obezbeđuje stabilnost cele kombinacije vozila i suprotstavlja se njenom zanošenju i prevrtanju, kao i ljuljanju prikolice. ESC ispunjava zakonske zahteve za elektronsku kontrolu stabilnosti vozila i može da se poruči za dvoosovinska i troosovinska vozila.

Stop svetlo pri naglom kočenju
Prilikom naglog kočenja pri brzini iznad 50 km/h, stop svetla trepere brzinom od četiri treptaja u sekundi.

Hidraulični retarder
Kompaktni retarder na menjaču maksimalne snage 680 kW.

Automatski sistem podešavanja visine zavisno od brzine
Ovaj sistem automatski smanjuje visinu vazdušnog oslanjanja vozila iznad određene brzine sa ciljem ograničavanja otpora vazduha.

SVIĐA VAM SE? PROVOZAJTE GA

Sedite za volan da biste se stvarno uverili u dinamičnost nove šasije jer je to jedini način. Lokalni zastupnik za Volvo Trucks će vam dati ključeve.