Low |
oko 850 mm |
Med |
oko 900 mm |
High |
oko 1000 mm |
X-High |
oko 1200 mm |
|
Vazdušno |
Lisnato |
---|---|---|
Low |
7.5 |
– |
Med |
10/20* |
9 |
High |
10/20* |
10/18** |
X-High |
– |
10/20** |
* Sa dvostrukom prednjom osovinom (FAL20 na GRAS-GR)
** Sa dvostrukom prednjom osovinom (FAA20/FAA21)
Tip |
Osovine |
Oslanjanje |
Opterećenje 1 ili 2 osovine |
Redukcija |
Prateće/gurajuće osovine |
---|---|---|---|---|---|
Jednostruka |
|||||
RAD-L90 |
4×2 |
Parabolično/lisnato |
13 t |
Jednostruka/u glavčini |
|
RAD-GR |
4×2 |
Vazdušno |
11,5/13 t |
Jednostruka/u glavčini |
|
RAD-G2 |
4×2 |
Vazdušno (za građevinarstvo) |
13 t |
U glavčini |
|
Dvostruka/trostruka |
|||||
RADT-GR |
6×2 |
Vazdušno |
19/20,5/22,5/23 t |
Jednostruka/u glavčini |
Prateća osovina (nepokretna/upravljiva/automatski upravljiva) |
RAPD-GR |
6×2 |
Vazdušno |
19/22 t |
Jednostruka/u glavčini |
Gurajuća osovina (nepokretna/upravljiva) |
RADD-G2 |
6×4/8×4 |
Vazdušno (za građevinarstvo) |
21/23/26 t |
Jednostruka/u glavčini |
|
RADD-BR |
6×4/8×4 |
Parabolično |
21 t |
Jednostruka/u glavčini |
|
RADD-TR1 |
6×4/8×4 |
Parabolično/standardno lisnato |
23/26 t |
Jednostruka/u glavčini |
|
RADD-TR2 |
6×4/8×4 |
Standardno lisnato |
26/32 t |
U glavčini |
|
RADD-TR3 |
8×4 |
Standardno lisnato |
38 t |
U glavčini |
|
RADD-GR |
6×4/8×4 |
Vazdušno |
21/23/26 t |
Jednostruka/u glavčini |
|
RAPDT-GR |
8×2 |
Vazdušno |
27/30/30,5/31,5/32 t |
Jednostruka/u glavčini |
Gurajuća osovina (upravljiva) i prateća osovina (nepokretna/upravljiva) |
RADDT-GR |
8×4/10×4 |
Vazdušno |
27/33/36 t |
Jednostruka/u glavčini |
Prateća osovina (upravljiva) |
RAPDD-GR |
8×4 |
Vazdušno |
27/30,5/32/35 t |
Jednostruka/u glavčini |
Gurajuća osovina (upravljiva) |
RADDT-G2 |
8×4/10×4 |
Vazdušno (za građevinarstvo) |
27/33/36 t |
Jednostruka/u glavčini |
Prateća osovina (upravljiva) |
Pogon |
Visina šasije |
Oslanjanje |
Visina okvira |
Visina vučnog sedla* |
Pneumatici |
Minimalna visina kačenja |
Nominalna visina vožnje** |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4×2 |
Low |
RAD-GR |
266 |
140 |
315-60 |
955 |
1015 |
Med |
RAD-GR |
266 |
140 |
315-70 |
1014 |
1075 |
|
Med |
RAD-GR |
300 |
140 |
315-70 |
1031 |
1092 |
|
High |
RAD-GR |
266 |
140 |
315-80 |
1056 |
1147 |
|
High |
RAD-GR |
300 |
140 |
315-80 |
1090 |
1164 |
|
6×2 |
Low |
RADT-GR |
266 |
160 |
315-60 |
975 |
1035 |
Med |
RADT-GR |
266 |
160 |
315-70 |
1034 |
1095 |
|
Med |
RADT-GR |
300 |
160 |
315-70 |
1051 |
1112 |
|
High |
RADT-GR |
300 |
150* |
315-80 |
1160 |
1234 |
|
Med |
RAPD-GR |
266 |
160 |
315-70 |
1034 |
1095 |
|
Med |
RAPD-GR |
300 |
160 |
315-70 |
1051 |
1112 |
|
High |
RAPD-GR |
266 |
160 |
315-80 |
1076 |
1167 |
|
High |
RAPD-GR |
300 |
160 |
315-80 |
1110 |
1184 |
|
6×4 |
High |
RADD-GR |
300 |
150* |
315-80 |
1173 |
1234 |
8×4 |
High |
RAPDD-GR |
300 |
160 |
315-80 |
1137 |
1207 |
* Montažna visina +60 mm
** Približne visine
Vučne poluge
Postavljene u okvir, delimično ispod okvira i ispod okvira za vuču tandem prikolice. Vučne poluge mogu da se montiraju u razmacima od 25 mm.
Rezervoari za gorivo
Mogu da budu aluminijumski ili čelični, zapremine od 150 do 900 litara. Maksimalna zapremina goriva je 1480 litara kod tegljača 4×2.
Rezervoari za AdBlue
Zapremine od 32 do 100 litara. Pumpa za AdBlue je integrisana sa modulom rezervoara za AdBlue. Od plastike.
Vučna sedla
Dozvoljena je ugradnja za teret do 36 tona. Asortiman obuhvata ISO vučno sedlo sa L-profilima različite visine, što znatno povećava mogućnost izbora. Vučno sedlo spojeno prirubnicom je laka varijanta sedla jer ne zahteva nikakvu pričvrsnu ploču. Visina vučnog sedla iznad šasije je oko 140 mm. Integrisano podmazivanje i indikator priključene prikolice postoje kao opcije za određene varijante.
Kočnice
EBS (Kočioni sistem sa elektronskom kontrolom) nudi izvanredan odziv, performanse i dejstvo, istovremeno omogućavajući korišćenje niza praktičnih funkcija. EBS sada može da se poruči i za disk kočnice i za doboš kočnice sa bregastim uređajem u obliku slova Z (za izabrani asortiman osovinskih konfiguracija i visina šasija). Nadogradite kočioni sistem tako što ćete dodati EBS Medium paket ili neku dodatnu opciju.
Volvo dinamičko upravljanje
Aktivan upravljački sistem sa funkcijom dodavanja i oduzimanja momenta zakretanja. Obezbeđuje veću silu upravljanja pri malim brzinama, smanjuje udare koji deluju na upravljački sistem i drži volan u položaju za pravolinijsku vožnju pri kočenju po površinama sa mešovitim koeficijentom trenja. Volan se automatski vraća u neutralan položaj i pri hodu unapred i pri hodu unazad.
Volvo dinamičko upravljanje sada može da se poruči za sve osovinske konfiguracije, uključujući kamione sa dvostrukom prednjom osovinom.
Uređaj za podizanje dvostruke osovine
Omogućava isključivanje i podizanje zadnje pogonske osovine u sklopu dvostruke osovine radi smanjenja potrošnje goriva i poluprečnika zaokretanja. Kada istovari kamion, vozač treba da pritisne dugme na instrument tabli da bi podigao osovinu. Kada se kamion natovari, osovina se automatski spušta i ponovo uključuje.
Uređaj za podizanje dvostruke osovine može da se poruči za konfiguracije 6×4 i 8×4 (sa dvostrukom osovinom) opremljene disk kočnicama.
Prateće osovine
Mogu da imaju nekoliko konfiguracija – da budu nepokretne sa jednostrukim ili dvostrukim pneumaticima, automatski upravljive ili aktivno upravljive. Osovinsko opterećenje: 7,5, 9,5, 10 ili 15 tona.
Gurajuće osovine
Mogu da budu nepokretne i aktivno upravljive, i kod tegljača i kod kamiona. Osovinsko opterećenje: 4,5, 7,5 ili 9 tona.
Kontrola statusa EBS sistema
Nadzor statusa EBS sistema preko elektronskog sistema vozila TEA2+ i alata Volvo Tech Tool.
Pomoć pri kretanju uzbrdo
Kočnice se otpuštaju samo kada je obrtni moment motora dovoljan da se vozilo pokrene napred.
Analiza istrošenosti obloga
Upozorenje o oblogama kočnica – proračunavanje preostale kilometraže sa trenutnim oblogama kočnica. (Samo za disk kočnice)
Automatsko otpuštanje parkirne kočnice
Parkirna kočnica se otpušta kada vozač pritisne pedalu gasa i izabere neki stepen prenosa (samo I-Shift menjač).
Zajednička kočnica
Omogućava vozaču da zahteva impulsno kočenje prikolice. Kočnica se tada automatski aktivira i rizik od zanošenja je minimalan.
ESC (elektronska kontrola stabilnosti)
Sistem za stabilizaciju kočnica aktivira kočnice pojedinačno na svakom točku, čime obezbeđuje stabilnost cele kombinacije vozila i suprotstavlja se njenom zanošenju i prevrtanju, kao i ljuljanju prikolice. ESC ispunjava zakonske zahteve za elektronsku kontrolu stabilnosti vozila i može da se poruči za dvoosovinska i troosovinska vozila.
Stop svetlo pri naglom kočenju
Prilikom naglog kočenja pri brzini iznad 50 km/h, stop svetla trepere brzinom od četiri treptaja u sekundi.
Hidraulični retarder
Kompaktni retarder na menjaču maksimalne snage 680 kW.
Automatski sistem podešavanja visine zavisno od brzine
Ovaj sistem automatski smanjuje visinu vazdušnog oslanjanja vozila iznad određene brzine sa ciljem ograničavanja otpora vazduha.