Med |
oko 900 mm |
High |
oko 1000 mm |
X-High |
oko 1200 mm |
XX-High |
oko 1240 mm |
|
Vazdušno |
Lisnato |
---|---|---|
Med |
10/20* |
10 |
High |
10/20* |
10/20** |
X-High |
– |
10/20** |
XX-High |
– |
10/20*** |
* Sa dvostrukim prednjim osovinama FAL20 na GRAS-GR
** Sa dvostrukim prednjim osovinama FAA20
*** Sa dvostrukim prednjim osovinama FAA21
FA-LOW |
Niska prednja osovina za srednje šasije, opterećenje osovine do 9/18 tona. |
FA-MED |
Srednja prednja osovina za srednje šasije, opterećenje osovine do 10/20 tona. |
FA-HIGH |
Visoka prednja osovina za visoke šasije, opterećenje osovine do 10/20 tona. |
FA-XHIGH |
Vrlo visoka prednja osovina za vrlo visoke šasije, opterećenje osovine do 10/20 tona. |
FA-XXHIGH |
Prednja pogonska osovina, opterećenje osovine do 10/20 tona. |
Dvostruke prednje osovine – FA-HIGH/FA-XHIGH |
Mogu da se poruče za konfiguracije 8×2, 8×4 i 10×4 sa opterećenjem osovine do 20 tona. |
Tip |
Osovinska kombinacija |
Tip oslanjanja |
Opterećenje 1 ili 2 osovine |
Redukcija |
Druge osovine |
---|---|---|---|---|---|
Jednostruka |
|||||
RAD-L90 |
4×2 |
Parabolično/lisnato |
13 t |
Jednostruka/u glavčini |
|
RAD-GR |
4×2 |
Vazdušno |
13 t |
Jednostruka/u glavčini |
|
RAD-G2 |
4×2 |
Vazdušno |
13 t |
U glavčini |
|
RAD-G4 |
4×2 |
Vazdušno |
12 t |
Jednostruki |
|
RAD-L90 |
4×4 |
Parabolično/lisnato |
13 t |
U glavčini |
|
RAD-G2 |
4×4 |
Vazdušno |
13 |
U glavčini |
|
Dvostruka/trostruka |
|||||
RADT-GR |
6×2/8×2 |
Vazdušno |
19/20,5/22,5/23 t |
Jednostruka/u glavčini |
Nepokretna/upravljiva/automatski upravljiva prateća osovina |
RAPD-GR |
6×2 |
Vazdušno |
16/19/22 t |
Jednostruka/u glavčini |
Nepokretna/upravljiva gurajuća osovina |
RAPD-G4 |
6×2 |
Vazdušno |
16 t |
Jednostruki |
Nepromenljiv |
RADD-G2 |
6×4/6×6/8×4/8×6 |
Vazdušno |
21/23/26 t |
Jednostruka/u glavčini |
|
RADD-BR |
6×4/6×6/8×4/8×6 |
Parabolično |
20/21 t |
Jednostruka/u glavčini |
|
RADD-TR1 |
6×4/8×4 |
Parabolično/lisnato |
23/26 t |
Jednostruka/u glavčini |
|
RADD-TR2 |
6×4/8×4 |
Lisnata |
26/32 t |
U glavčini |
|
RADD-GR |
6×4/8×4 |
Vazdušno |
17/21/23/26 t |
Jednostruka/u glavčini |
|
RADD-BR |
6×6 |
Parabolično |
21 t |
U glavčini |
|
RAPDT-GR |
8×2 |
Vazdušno |
27/30/30,5/31,5/32 t |
Jednostruka/u glavčini |
Tri osovine/upravljiva gurajuća i upravljiva ili nepokretna prateća osovina |
RADD-TR3 |
6×4/6×6/8×4/8×6 |
Parabolično |
38 t |
U glavčini |
|
RADDT-GR |
8×4/10×4 |
Vazdušno |
27/33/36 t |
Jednostruka/u glavčini |
upravljiva prateća osovina |
RAPDD-GR |
8×4 |
Vazdušno |
27/30,5/32/35 t |
Jednostruka/u glavčini |
upravljiva gurajuća osovina |
RADDT-G2 |
8×4/10×4/10×6 |
Vazdušno |
27/33/36 t |
Jednostruka/u glavčini |
Tri osovine/upravljiva prateća osovina |
RADD-TR1 |
6×6/8×6 |
Parabolično/lisnato |
26 t |
U glavčini |
|
RADD-TR2 |
6×6/8×6 |
Lisnata |
26/32 t |
U glavčini |
Vučne poluge
Postavljene u okvir, delimično ispod okvira i ispod okvira, vučne poluge služe za vuču tandem prikolica. Vučne poluge mogu da se montiraju u intervalima od po 25 milimetara.
Rezervoari za gorivo
Aluminijumski ili čelični rezervoari zapremina od 150 do 900 litara. Maksimalna zapremina goriva je 1,480 litara kod tegljača 4×2.
Za dvostruke prednje osovine EU6 plastični rezervoar za gorivo se postavlja između prednjih osovina.
Rezervoari za AdBlue
Od plastike. Zapremina im je od 32 do 100 litara. AdBlue pumpa je integrisana sa AdBlue modulom rezervoara.
Vučna sedla
Dozvoljena je ugradnja za teret do 36 tona. Asortiman obuhvata ISO vučno sedlo sa L-profilima različite visine, što znatno povećava mogućnost izbora. Vučno sedlo spojeno prirubnicom je laka varijanta sedla jer ne zahteva nikakvu pričvrsnu ploču. Visina vučnog sedla iznad šasije je oko 140 mm. Integrisano podmazivanje i indikator priključene prikolice postoje kao opcije za određene varijante.
Kočnice
EBS (Kočioni sistem sa elektronskom kontrolom) nudi izvanredan odziv, performanse i dejstvo, istovremeno omogućavajući korišćenje niza praktičnih funkcija. EBS sada može da se poruči i za disk kočnice i za doboš kočnice sa bregastim uređajem u obliku slova Z (za izabrani asortiman osovinskih konfiguracija i visina šasija). Nadogradite kočioni sistem tako što ćete dodati EBS Medium paket ili neku dodatnu opciju.
EBS je standardan u svim specifikacijama.
Volvo dinamičko upravljanje
Aktivan upravljački sistem sa funkcijom dodavanja i oduzimanja momenta zakretanja. Obezbeđuje veću silu upravljanja pri malim brzinama, smanjuje udare koji deluju na upravljački sistem i drži volan u položaju za pravolinijsku vožnju pri kočenju po površinama sa mešovitim koeficijentom trenja. Volan se automatski vraća u neutralan položaj i pri hodu unapred i pri hodu unazad.
Volvo dinamičko upravljanje od sada može da se poruči za sve osovinske konfiguracije, osim u kombinaciji sa prednjom pogonskom osovinom (4×4, 6×6, 8×6 i 10×6).
Uz dodatne funkcije aktivnog upravljanja, poput ličnih postavki i navođenja pri zanošenju, vožnja je još ugodnija i bezbednija.
Uređaj za podizanje dvostruke osovine
Omogućava isključivanje i podizanje zadnje pogonske osovine u sklopu dvostruke osovine radi smanjenja potrošnje goriva i poluprečnika zaokretanja. Kada istovari kamion, vozač treba da pritisne dugme na instrument tabli da bi podigao osovinu. Kada se kamion natovari, osovina se automatski spušta i ponovo uključuje.
Uređaj za podizanje dvostruke osovine može da se poruči za konfiguracije sa vazdušnim oslanjanjem 6×4 i 8×4 (sa dvostrukom osovinom) opremljene disk kočnicama.
Automatska kontrola trenja (ATC)
Automatski uključuje prednju pogonsku osovinu onda kada je to potrebno i isključuje je kada to teren dozvoli, čime štedi gorivo i poboljšava upravljivost. ATC se standardno isporučuje sa svim Volvo FMX konfiguracijama sa prednjom pogonskom osovinom (4×4, 6×6, 8×6 i 10×6).
Prateće osovine
Mogu da imaju nekoliko konfiguracija – da budu nepokretne sa jednostrukim ili dvostrukim pneumaticima, automatski upravljive ili aktivno upravljive. Osovinsko opterećenje: 7,5, 9,5, 10 ili 16 tona.
Gurajuće osovine
Mogu da budu nepokretne i aktivno upravljive, i kod tegljača i kod kamiona. Osovinsko opterećenje: 4,5, 7,5 ili 9 tona.
Osim funkcija paketa EBS Standard, EBS Medium ima i donje funkcije.
Kontrola statusa EBS sistema
Nadzor statusa EBS sistema preko elektronskog sistema vozila TEA2+ i alata Volvo Tech Tool.
Pomoć pri kretanju uzbrdo
Kočnice se otpuštaju samo kada je obrtni moment motora dovoljan da se vozilo pokrene napred.
Analiza istrošenosti obloga
Upozorenje o oblogama kočnica – proračunavanje preostale kilometraže sa trenutnim oblogama kočnica. (Samo za disk kočnice)
Automatsko otpuštanje parkirne kočnice
Parkirna kočnica se otpušta kada vozač pritisne pedalu gasa i izabere neki stepen prenosa (samo I-Shift menjač).
Osim programskih paketa postoje sledeće opcije.
Zajednička kočnica
Omogućava vozaču da zahteva impulsno kočenje prikolice. Kočnica se tada automatski aktivira i rizik od zanošenja je minimalan.
ESC (elektronska kontrola stabilnosti)
Sistem za stabilizaciju kočnica aktivira kočnice pojedinačno na svakom točku, čime obezbeđuje stabilnost cele kombinacije vozila i suprotstavlja se njenom zanošenju i prevrtanju, kao i ljuljanju prikolice. ESC ispunjava zakonske zahteve za elektronsku kontrolu stabilnosti vozila i može da se poruči za vozila sa 2, 3, 4 i 5 osovina.
Stop svetlo pri naglom kočenju
Prilikom naglog kočenja pri brzini iznad 50 km/h, stop svetla trepere brzinom od četiri treptaja u sekundi.
Hidraulični retarder
Kompaktni retarder na menjaču maksimalne snage 440 kW.