Kamioni

Specifikacije šasija za Volvo FMX

  • Visine šasije
  • Maksimalno opterećenje prednje osovine
  • Zadnje oslanjanje
  • Vučne poluge
  • Rezervoari za gorivo
  • Rezervoari za AdBlue
  • Vučna sedla
  • Volvo dinamičko upravljanje
  • Uređaj za podizanje dvostruke osovine
  • Automatska kontrola proklizavanja
  • Prateće osovine
  • Gurajuće osovine
  • Kočnice

Visine šasije

Med 

oko 900 mm

High

oko 1000 mm

X-High 

oko 1200 mm

XX-High 

oko 1240 mm

Maksimalno opterećenje prednje osovine (tone)

 

Vazdušno 

Lisnato 

Med 

10/20*

10 

High 

10/20*

10/20**

X-High 

10/20**

XX-High 

10/20***

* Sa dvostrukim prednjim osovinama FAL20 na GRAS-GR
** Sa dvostrukim prednjim osovinama FAA20
*** Sa dvostrukim prednjim osovinama FAA21

Maksimalno opterećenje prednje osovine (u tonama)

FA-LOW

Niska prednja osovina za srednje šasije, opterećenje osovine do 9/18 tona.

FA-MED

Srednja prednja osovina za srednje šasije, opterećenje osovine do 10/20 tona.

FA-HIGH

Visoka prednja osovina za visoke šasije, opterećenje osovine do 10/20 tona.

FA-XHIGH

Vrlo visoka prednja osovina za vrlo visoke šasije, opterećenje osovine do 10/20 tona.

FA-XXHIGH

Prednja pogonska osovina, opterećenje osovine do 10/20 tona.

Dvostruke prednje osovine – FA-HIGH/FA-XHIGH

Mogu da se poruče za konfiguracije 8×2, 8×4 i 10×4 sa opterećenjem osovine do 20 tona.

Zadnje oslanjanje

Tip

Osovinska kombinacija

Tip oslanjanja

Opterećenje 1 ili 2 osovine

Redukcija

Druge osovine

Jednostruka

         

RAD-L90

4×2

Parabolično/lisnato

13 t

Jednostruka/u glavčini

 

RAD-GR

4×2

Vazdušno 

13 t

Jednostruka/u glavčini

 

RAD-G2

4×2

Vazdušno 

13 t

U glavčini

 

RAD-G4

4×2

Vazdušno

12 t

Jednostruki

 

RAD-L90

4×4

Parabolično/lisnato

13 t

U glavčini 

 

RAD-G2

4×4

Vazdušno

13

U glavčini

 

           

Dvostruka/trostruka

         

RADT-GR

6×2/8×2

Vazdušno

19/20,5/22,5/23 t

Jednostruka/u glavčini

Nepokretna/upravljiva/automatski upravljiva prateća osovina

RAPD-GR

6×2

Vazdušno

16/19/22 t

Jednostruka/u glavčini

Nepokretna/upravljiva gurajuća osovina

RAPD-G4

6×2

Vazdušno

16 t

Jednostruki

Nepromenljiv

RADD-G2

6×4/6×6/8×4/8×6

Vazdušno

21/23/26 t

Jednostruka/u glavčini

 

RADD-BR

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolično

20/21 t

Jednostruka/u glavčini

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolično/lisnato

23/26 t

Jednostruka/u glavčini

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Lisnata

26/32 t

U glavčini

 

RADD-GR

6×4/8×4

Vazdušno

17/21/23/26 t

Jednostruka/u glavčini

 

RADD-BR

6×6

Parabolično

21 t

U glavčini

 

RAPDT-GR

8×2

Vazdušno

27/30/30,5/31,5/32 t

Jednostruka/u glavčini

Tri osovine/upravljiva gurajuća i upravljiva ili nepokretna prateća osovina

RADD-TR3

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolično

38 t

U glavčini

 

RADDT-GR

8×4/10×4

Vazdušno

27/33/36 t

Jednostruka/u glavčini

upravljiva prateća osovina

RAPDD-GR

8×4

Vazdušno

27/30,5/32/35 t

Jednostruka/u glavčini

upravljiva gurajuća osovina

RADDT-G2

8×4/10×4/10×6

Vazdušno

27/33/36 t

Jednostruka/u glavčini

Tri osovine/upravljiva prateća osovina

RADD-TR1

6×6/8×6

Parabolično/lisnato

26 t

U glavčini

 

RADD-TR2

6×6/8×6

Lisnata

26/32 t

U glavčini

 

Vučne poluge
Postavljene u okvir, delimično ispod okvira i ispod okvira, vučne poluge služe za vuču tandem prikolica. Vučne poluge mogu da se montiraju u intervalima od po 25 milimetara. 
Rezervoari za gorivo
Aluminijumski ili čelični rezervoari zapremina od 150 do 900 litara. Maksimalna zapremina goriva je 1,480 litara kod tegljača 4×2.
Za dvostruke prednje osovine EU6 plastični rezervoar za gorivo se postavlja između prednjih osovina.
Rezervoari za AdBlue
Od plastike. Zapremina im je od 32 do 100 litara. AdBlue pumpa je integrisana sa AdBlue modulom rezervoara. 
Vučna sedla
Dozvoljena je ugradnja za teret do 36 tona. Asortiman obuhvata ISO vučno sedlo sa L-profilima različite visine, što znatno povećava mogućnost izbora. Vučno sedlo spojeno prirubnicom je laka varijanta sedla jer ne zahteva nikakvu pričvrsnu ploču. Visina vučnog sedla iznad šasije je oko 140 mm. Integrisano podmazivanje i indikator priključene prikolice postoje kao opcije za određene varijante.
Kočnice
EBS (Kočioni sistem sa elektronskom kontrolom) nudi izvanredan odziv, performanse i dejstvo, istovremeno omogućavajući korišćenje niza praktičnih funkcija. EBS sada može da se poruči i za disk kočnice i za doboš kočnice sa bregastim uređajem u obliku slova Z (za izabrani asortiman osovinskih konfiguracija i visina šasija). Nadogradite kočioni sistem tako što ćete dodati EBS Medium paket ili neku dodatnu opciju.
EBS je standardan u svim specifikacijama.

Volvo dinamičko upravljanje
Aktivan upravljački sistem sa funkcijom dodavanja i oduzimanja momenta zakretanja. Obezbeđuje veću silu upravljanja pri malim brzinama, smanjuje udare koji deluju na upravljački sistem i drži volan u položaju za pravolinijsku vožnju pri kočenju po površinama sa mešovitim koeficijentom trenja. Volan se automatski vraća u neutralan položaj i pri hodu unapred i pri hodu unazad.
Volvo dinamičko upravljanje od sada može da se poruči za sve osovinske konfiguracije, osim u kombinaciji sa prednjom pogonskom osovinom (4×4, 6×6, 8×6 i 10×6).
Uz dodatne funkcije aktivnog upravljanja, poput ličnih postavki i navođenja pri zanošenju, vožnja je još ugodnija i bezbednija.
Uređaj za podizanje dvostruke osovine
Omogućava isključivanje i podizanje zadnje pogonske osovine u sklopu dvostruke osovine radi smanjenja potrošnje goriva i poluprečnika zaokretanja. Kada istovari kamion, vozač treba da pritisne dugme na instrument tabli da bi podigao osovinu. Kada se kamion natovari, osovina se automatski spušta i ponovo uključuje.
Uređaj za podizanje dvostruke osovine može da se poruči za konfiguracije sa vazdušnim oslanjanjem 6×4 i 8×4 (sa dvostrukom osovinom) opremljene disk kočnicama.
Automatska kontrola trenja (ATC)
Automatski uključuje prednju pogonsku osovinu onda kada je to potrebno i isključuje je kada to teren dozvoli, čime štedi gorivo i poboljšava upravljivost. ATC se standardno isporučuje sa svim Volvo FMX konfiguracijama sa prednjom pogonskom osovinom (4×4, 6×6, 8×6 i 10×6).
Prateće osovine
Mogu da imaju nekoliko konfiguracija – da budu nepokretne sa jednostrukim ili dvostrukim pneumaticima, automatski upravljive ili aktivno upravljive. Osovinsko opterećenje: 7,5, 9,5, 10 ili 16 tona. 
Gurajuće osovine
Mogu da budu nepokretne i aktivno upravljive, i kod tegljača i kod kamiona. Osovinsko opterećenje: 4,5, 7,5 ili 9 tona.

EBS medium

Osim funkcija paketa EBS Standard, EBS Medium ima i donje funkcije.

Kontrola statusa EBS sistema 
Nadzor statusa EBS sistema preko elektronskog sistema vozila TEA2+ i alata Volvo Tech Tool.
Pomoć pri kretanju uzbrdo
Kočnice se otpuštaju samo kada je obrtni moment motora dovoljan da se vozilo pokrene napred.
Analiza istrošenosti obloga
Upozorenje o oblogama kočnica – proračunavanje preostale kilometraže sa trenutnim oblogama kočnica. (Samo za disk kočnice)
Automatsko otpuštanje parkirne kočnice
Parkirna kočnica se otpušta kada vozač pritisne pedalu gasa i izabere neki stepen prenosa (samo I-Shift menjač).

 

Dodatne opcije

Osim programskih paketa postoje sledeće opcije.
Zajednička kočnica
Omogućava vozaču da zahteva impulsno kočenje prikolice. Kočnica se tada automatski aktivira i rizik od zanošenja je minimalan.
ESC (elektronska kontrola stabilnosti)
Sistem za stabilizaciju kočnica aktivira kočnice pojedinačno na svakom točku, čime obezbeđuje stabilnost cele kombinacije vozila i suprotstavlja se njenom zanošenju i prevrtanju, kao i ljuljanju prikolice. ESC ispunjava zakonske zahteve za elektronsku kontrolu stabilnosti vozila i može da se poruči za vozila sa 2, 3, 4 i 5 osovina.
Stop svetlo pri naglom kočenju
Prilikom naglog kočenja pri brzini iznad 50 km/h, stop svetla trepere brzinom od četiri treptaja u sekundi. 
Hidraulični retarder
Kompaktni retarder na menjaču maksimalne snage 440 kW.

SVIĐA VAM SE? PROVOZAJTE GA

Sedite za volan da biste se stvarno uverili u dinamičnost nove šasije jer je to jedini način. Lokalni zastupnik za Volvo Trucks će vam dati ključeve.