Kako se sklapa kabina Volvo kamiona

Na liniji za opremanje kabine u fabrici za sklapanje koja pripada kompaniji Volvo Truck u Tuveu, Geteburg, približno 900 delova se sastavlja da zajedno kreiraju kompletnu kabinu Volvo kamiona – sve u roku od 6 sati.

Završna kontrola sklapanja kabine.

Na kraju montažne linije za kabine, jaka svetla osvetljavaju potpuno dovršenu kabinu kako bi se proverila farba i završna obrada karoserije.

Polina Lundgren.

Polina Lundgren, vođa tima, proizvodni inženjering, opremanje kabine.

Ključ je u tome da se ima veoma organizovan proces, gde su svaki pojedinačni detalj i radnja projektovani za maksimalnu brzinu, preciznost i efikasnost.

„Važno je da sve funkcioniše zajedno,“ kaže Polina Lundgren, vođa tima, proizvodni inženjering, opremanje kabine. „Sve mora da funkcioniše s lakoćom: tehnička rešenja, planiranje proizvodnje, isporuka materijala i način rada transportera. Sve to mora da bude savršeno.“

Proizvodnja počinje sa samo školjkom kabine, koja je proizvedena i ofarbana u fabrici kabina firme Volvo Truck u Umeu, u severnoj Švedskoj, pre nego što se vozom isporuči do fabrike u Tuveu u Geteborgu. Osoblje priprema kabinu za glavnu montažnu liniju uklanjanjem ploče instrument table i prednjeg poklopca. Kabina se zatim ubacuje u glavnu montažnu liniju, gde će se kretati brzinom od jednog metra u minutu.

Kabina će proći kroz 56 različitih radnih stanica, gde će osoblje imati prosečno 5,5 minuta da završe svoje zadatke pre nego što se pomeri na sledeću stanicu. Svaka je pažljivo projektovana i strukturirana da obezbedi maksimalnu efikasnost i brzinu, sa svim neophodnim alatima i delovima smeštenim što je bliže i prikladnije moguće. Bezbednost i ergonomija su takođe najbitniji, sa osobljem kojem je obezbeđeno dosta pomagala za podizanje i podrške.

„Sve stanice su napravljene tako da bilo ko može da radi na njima,“ kaže Polina Lundgren.

Postavljanje vetrobranskog stakla.

Za montiranje vetrobranskih stakala, bočnih prozora i krovnih poklopaca na Volvo FH kamionima se koriste dva robota.

 

Montažna linija je oblikovana prema strukturi riblje kosti: jedna glavna linija prolazi kroz sredinu, sa manjim predmontažnim linijama za veće module duž strana. Kada je u pitanju instrument tabla, postoje čak i predmontažne linije za predmontažu: pojedinačne komponente se sastavljaju da bi sačinili male module, koji se zatim sklapaju u kompletnu instrument tablu koja potom ubacuje pravo u kabinu na glavnoj liniji.

Sve mora da funkcioniše s lakoćom: tehnička rešenja, planiranje proizvodnje, isporuka materijala i način rada transportera. Sve to mora da bude savršeno.

Polina Lundgren

Vođa tima, proizvodni inženjering, opremanje kabine

Postavljanje krovnog poklopca.

Svaki robot je kalibrisan da postavi staklo u okviru 0,1 mm.

Prosečna kabina će se sastojati od između 750 i 900 delova. Međutim, postoji oko 3.500 različitih brojeva delova i sa toliko mnogo različitih specifikacija, praktično svaka kabina je jedinstvena. Proces je izuzetno kompleksan, projektovan tako da ograniči rizik od ljudske greške. Na primer, kako bi se obezbedilo da birači delova sakupljaju prave delove za svaku kabinu, sistem svetala označava koji delovi su potrebni za sledeću kabinu. Kada se sve sakupi i prebaci na glavnu liniju, birač delova jednostavno pritiska dugme za sledeći niz svetala.

Ogromna većina delova i komponenti se montira ručno. Međutim, za montiranje vetrobranskih stakala, bočnih prozora i krovnih poklopaca na Volvo FH kabinama se koriste dva robota. Svaki podiže staklene zastore koristeći usisne šolje i pažljivo rotira ivicu pod dozatorom za lepak. Razni senzori okružuju kabinu kako bi obezbedili da je u potpuno odgovarajućem položaju za robotske ruke. Svaki robot je programiran da zna tačno koji model kabine bi trebalo da bude na liniji u bilo kom trenutku i kalibrisan je da postavi staklo u okviru 0,1 mm.

Na krajnjim stanicama, osoblje testira sve kontrolne funkcije. Jaka svetla osvetljavaju kabinu, kako bi se proverila farba i završna obrada karoserije. Zatim se prenosi na liniju za šasiju, gde se povezuje sa svojom šasijom i pogonskom grupom.

Kabina na montažnoj liniji.

Montaža kabina – Tuve

  • 3.500 šifara delova se koristi za sklapanje kabine
  • 240 rukovalaca radi u oblasti sklapanja kabine tokom proizvodnje
  • 56 radnih stanica na montažnoj liniji za kabine
  • 5,5 minuta je prosečno vreme za svaku radnu stanicu da bude dovršena
  • 6 sati je potrebno kabini da prođe kroz celu montažnu liniju
  • 120 kabina se trenutno proizvede u Tuveu svakog dana

Srodni sadržaj

Tamo gde se rađaju motori

Posetite pogon za motore firme Volvo u Ševdeu u Švedskoj, gde se svi njeni motori prave, i upoznajte se sa inženjerima zaslužnim za Euro VI tehnologiju....

Jedan minut – prostor u kabini

Tokom poslednjih godina, firma Volvo Trucks je primenom dizajnerskih poboljšanja povećala unutrašnjost kabina Volvo FH kamiona za jedan kubni metar. Kabina je prostranija i prozračnija, a prostor za odlaganje stvari je povećan za 300 litara....

Jedan minut – vidljivost

Ograničena vidljivost ugrožava bezbednost i vozača i drugih učesnika u saobraćaju. Zato Volvo Trucks konstruiše kabine tako da minimalno ometaju vozača i da mu obezbede maksimalnu vidljivost. Neke od karakteristika su vrlo veliki prozori, tanki ...

Filtrirajte članke

5 true 5