Kamioni

Radna efikasnost za čas u Sjedinjenim Državama

Tejlor Vajt, potpredsednik firme AMX, ima mnogo razloga zašto bira Volvo. Novi Centar za radnu efikasnost u gradu Grinsboro, u Severnoj Karolini, štedi njegovoj firmi vreme i novac.
Kamion firme Alabama Motor Express
Porodična firma Alabama Motor Express počela je da posluje tokom 1980-ih sa samo nekoliko kamiona. Danas je to ogromna firma sa 310 zaposlenih i voznim parkom od 240 kamiona.

Tejlor Vajt, potpredsednik firme AMX, ima mnogo razloga zašto bira Volvo. Jedan od njih je novi Centar za radnu efikasnost u gradu Grinsboro, u Severnoj Karolini, koji njegovoj firmi štedi vreme i novac.

Porodična firma Alabama Motor Express počela je da posluje tokom 1980-ih sa samo nekoliko kamiona. Danas je to ogromna firma sa 310 zaposlenih i voznim parkom od 240 kamiona, od kojih je 70% Volvo. 

„Bavim se ovom firmom ceo život“, kaže Tejlor Vajt, koji sa bratom Kolinsom obavlja funkciju potpredsednika firme Alabama Motor Express, „i znam da je bilo perioda kada je udeo Volvo kamiona bio 100% i kada je bio 40%. Međutim, kada bi me neko pitao koji je kamion najpouzdaniji, rekao bih bez ikakve sumnje da je to Volvo.“

Osim toga što je reč o kvalitetnoj marki, Tejlor Vajt kaže da sada ima i dodatni razlog da bira Volvo: novi Centar za radnu efikasnost površine od oko 11.500 kvadratnih metara, koji se nalazi u sedištu firme Volvo u gradu Grinsboro, u Severnoj Karolini, pomaže AMX-u da uštedi vreme i novac i zadrži veći broj vozača.

Kao što je to slučaj sa svakim velikim voznim parkom, AMX-ovi kamioni povremeno imaju mehaničke probleme, a Tejlor Vajt kaže da firma koristi usluge Centra za radnu efikasnost. Nedavni incident ga je podsetio na to koliko se na njih oslanja i koliko su one važne za poslovanje AMX-a.

Jedan od vozača se vozio na dugoj relaciji kada je kamion signalizirao da postoji problem u menjaču, pri čemu je odmah poslao e-poruku AMX-u i aktivirao radni nalog u Centru za radnu efikasnost. Agent službe Volvo Action Service je zabeležio njegovu lokaciju i pozvao najbližeg zastupnika da se raspita oko potrebnog dela, ali se ispostavilo da je reč o zaostaloj porudžbini koja će stići tek za nedelju dana. Nakon novog pokušaja, agent je pronašao deo na zalihama kod drugog zastupnika koji je od prvog bio udaljen samo oko 15 kilometara. Nakon nekoliko sati vozač je nastavio put.

„Izbegli smo zastoj u radu i uštedeli pet dana. Centar za radnu efikasnost je doneo pravu odluku i angažovao drugu radionicu – to je bio minimalan trošak za njih, a velika ušteda za nas“, kaže Tejlor Vajt.

Pre nekoliko godina, mehanički problem je mogao da blokira vozača danima. Osim što bi teret kasno stigao, AMX bi imao i dodatne troškove zbog hotelskog smeštaja, popravki i gubitka drugih transportnih zadataka.

Međutim, kada bi me neko pitao koji je kamion najpouzdaniji, rekao bih bez ikakve sumnje da je to Volvo.

Takođe, kada dođe do zastoja u radu, vozači počinju da traže poslove na drugim mestima da bi izdržavali porodice, a trenutna fluktuacija vozača u AMX-u je stalno bar deset procenata ispod proseka u ovoj delatnosti. 

„Reči nisu dovoljne da bi se to naglasilo. Teško je izračunati koliko su zastoji u radu veliki i skupi“, kaže Tejlor Vajt.

Volvo Trucks zna da firme gube prihode kada kamioni stoje. Zato su agenti službe Volvo Action Service u Centru za radnu efikasnost na raspolaganju 24 sata dnevno, 7 dana nedeljno, 365 dana godišnje. Svakog meseca Centar za radnu efikasnost obradi skoro 20.000 slučajeva. Ovaj broj raste kako raste broj ponuđenih usluga. Agenti mesečno prime u proseku 18.000 poziva i pošalju oko 28.000.

 

Daljinska dijagnostika upozorava vozače na trenutne mehaničke probleme i podseća ih na rutinske provere u cilju održavanja. U hitnim slučajevima se VAS agenti bacaju na posao, preuzimajući podatke o voznom parku i tačno određujući geografske lokacija kamiona, kao i obližnjih zastupnika. 

„Nova tehnologija je uzbudljiva“, kaže Tejlor Vajt i dodaje da veruje da je detaljna komunikacija između kamiona i Volvo platforme za daljinsku dijagnostiku veliki korak za čitavu kamionsku industriju.

„Eliminisali ste mogućnost greške. Na taj način, tehničar, zastupnik i Volvo predstavnik ne moraju toliko da se oslanjaju na ono što vozač kaže. Mogu jednostavno da prate šta se dešava.“

Osim toga, vođenje evidencije i ažuriranje radnih statusa je lakše zahvaljujući ASIST-u, veb platformi firme Volvo za servisnu komunikaciju koja beleži svaki incident, od trenutka kada dođe do problema u radu kamiona do trenutka njegovog rešavanja. 

„Da nije toga, teško da bismo znali da li dobro radimo posao ili ne. Evidentira se svaki detalj, što nam omogućava da se pozabavimo nerešenim pitanjima. Kamioni ne moraju da stoje u mestu.“

Kako Volvo proširuje svoje usluge, tako se i AMX razvija i Vajt očekuje da se taj trend nastavi. On smatra da je značajan faktor za uspeh AMX-a partnerstvo sa firmom Volvo Trucks. 

„Vrlo dobro poslujemo, što je vrlo važno. Imamo podršku i proizvode koji funkcionišu isto tako dobro kao mi, zbog čega smo vrlo srećni“, kaže Tejlor Vajt.

 

CENTAR ZA RADNU EFIKASNOST FIRME VOLVO TRUCKS

Lokacija: Grinsboro, Severna Karolina.

Godina otvaranja: 2014.

Agenti: U centru radi 40 agenata službe Volvo Action Service. Agenti su na raspolaganju 24 sata dnevno, 7 dana nedeljno, 365 dana godišnje. Tim za radnu efikasnost uključuje i inženjere zadužene za pouzdanost proizvoda koji su odgovorni za dijagnostiku, razvoj servisnih informacija i obezbeđenje alata za zastupnike, kao i za rešavanje problema. Tu su i osoblje za pružanje podrške zastupnicima i stručnjaci za delove.

Slučajevi: Agenti mesečno prime u proseku 18.000 poziva i pošalju oko 28.000. Više od 13.000 se odnosi na telematiku ili planirano održavanje.

Besplatna usluga: Centar za radnu efikasnost pruža besplatnu podršku tokom prve dve godine nakon kupovine svakog novog Volvo kamiona u Severnoj Americi.