Naša metoda proizvodnje je specifična po tome što je koristimo za proizvodnju proizvoda koji ne zadovoljavaju samo međunarodne standarde, već i mnogo strože zahteve koji u ovom sektoru važe u Rusiji”, kaže Sergej Aronov, tehnički direktor isporučioca nadgradnje ZAO NPO Aviatechnology čije se auto-cisterne za dopunjavanje aviona gorivom koriste na aerodromima širom Rusije i u inostranstvu.
Aviatechnology, proizvođač specijalnih vozila, pojavio se na tržištu na vreme, u trenutku raspada Sovjetskog Saveza, onda kada je sve veći broj stranih avioprevoznika počinjao da leti za Rusiju i dalje i kada je svima njima trebala vrhunska podrška na zemlji. U početku je firma koristila šasije ruskih proizvođača kamiona, ali je uskoro shvatila da one nemaju kompletne tehničke mogućnosti za rad tokom cele godine. Tada je firma razgovarala sa nekoliko evropskih proizvođača pre nego što je odabrala Volvo Trucks kao svog novog proizvođača šasija.
Opslužujem 50–60 aviona mesečno. Ne može svako vozilo da izdrži ovu vrstu tereta bez ikakvih problema, ali Volvo može.
Partnerstvo koje traje već deset godina odlikuje se visokim stepenom saradnje u pogledu pronalaženja tehničkih rešenja.
„Tokom naše prve godine saradnje proizvodili smo auto-cisterne za dopunjavanje aviona gorivom za potrebe moskovskih aerodroma Šeremetjevo i Domodedovo. Kada bismo se danas osvrnuli na ono što smo odabrali pre deset godina, videli bismo da su naši zajednički rezultati definitivno dali pozitivne rezultate. Sve auto-cisterne za dopunjavanje aviona gorivom koje smo proizveli koristeći šasije Volvo kamiona još uvek se koriste na svim aerodromima“, kaže Sergej Aronov.
„Tokom naše prve godine saradnje proizvodili smo auto-cisterne za dopunjavanje aviona gorivom za potrebe moskovskih aerodroma Šeremetjevo i Domodedovo. Kada bismo se danas osvrnuli na ono što smo odabrali pre deset godina, videli bismo da su naši zajednički rezultati definitivno dali pozitivne rezultate. Sve auto-cisterne za dopunjavanje aviona gorivom koje smo proizveli koristeći šasije Volvo kamiona još uvek se koriste na svim aerodromima“, kaže Sergej Aronov.
Tokom poslednjih nekoliko godina primećuje da dolazi do procesa konsolidacije tržišta i da danas ima osam proizvođača auto-cisterni za dopunjavanje aviona gorivom u Evropskoj uniji, a samo dva u Rusiji.
„Kupci više ne kupuju unaokolo kao što su ranije radili u potrazi za najmanjim proizvodnim troškovima. Sada traže visok kvalitet po razumnoj ceni. Zato više ne pregovaraju sa agentima, već direktno sa proizvođačima specijalnih vozila i opreme“, objašnjava on.
Tu je firma Aviatechnology u prednosti jer obavlja kompletan ciklus – od pravljenja crteža i izgradnje kompletnih vozila do testiranja i isporuke kupcima. Osim toga, blisko sarađuje sa proizvođačem šasije i kupcima koji koriste vozila. Fleksibilnost proizvođača šasije je, na primer, vrlo bitna zbog strogih tehničkih zahteva i mogućnosti integrisanja nadgradnje sa šasijom, naročito u pogledu bezbednosnih funkcija.
Važno je i to što se uz vozila koja Aviatechnology isporučuje krajnjim rukovaocima nudi radna i vrlo kvalitetna servisna podrška. „Ne postoji veća odgovornost od dopunjavanja aviona gorivom tik uz njegovo krilo. Tu se više veruje proverenim i testiranim markama, kao što je AO Shell & Aerofuels, koje koriste naše auto-cisterne za dopunjavanje aviona gorivom na aerodromu Domodedovo. I oni nam veruju“, kaže Sergej Aronov.
Sve auto-cisterne za dopunjavanje aviona gorivom koje smo proizveli koristeći šasije Volvo kamiona još uvek se koriste na svim aerodromima.
Kada je 2008. godine firma AO Shell & Aerofuels nabavila dve auto-cisterne za dopunjavanje aviona gorivom sa šasijom Volvo kamiona za potrebe opsluživanja najvećeg ruskog aerodroma Domodedova, bilo je to prvi put da je sarađivala sa nekom stranom markom. Danas ova firma koristi Volvo šasije za sve auto-cisterne koje mlaznim gorivom dopunjavaju desetine aviona iz Evrope, Azije i Amerike. Dopunjavaju se i poslovni mlazni avioni i avioni širokog trupa kao što je Boeing 787 Dreamliner.
Andrej Popov, vozač-rukovalac u firmi Shell, dobio je jedan od prva dva Volvo FM kamiona na Domodedovu 2008. godine i kaže da ga ne bi ga menjao ni za šta, osim za novu verziju potpuno istog vozila.
Baš kao i njegove kolege, Andrej redovno pohađa kurseve za vozače specijalnih vozila koje organizuje firma Volvo Trucks i obavezno polaže ispite da bi dobio licencu za korišćenje svoje namenske opreme. Bezbednost i kvalitet imaju najveći prioritet pri radu na aerodromu.
„Tokom 12-časovne smene moram mlaznim gorivom da dopunim 3–4 aviona. Radim 16 smena mesečno. To znači da prosečno opslužim 50–60 aviona svakog meseca. Ne može svako vozilo da izdrži ovu vrstu tereta bez ikakvih problema, ali Volvo može. Činjenice sve govore“, kaže on.