Kamioni

SRBIJA

×

Osnovne komponente automatizacije

Automatizacija omogućava sve brže pronalaženje novih, vrlo naprednih transportnih rešenja koja su donedavno bila jednostavno nezamisliva. Ipak, većina tehnoloških rešenja koja omogućavaju realizaciju ovih ideja uveliko već postoji.
Automatizovani kamion za prevoz otpada
Ključne komponente, kao što su Volvo dinamičko upravljanje, kočioni sistem za vanredne situacije, prilagodljiva regulacija stalne brzine kretanja i I-Shift otvaraju put za napredna transportna rešenja kao što je automatizovani kamion za sakupljanje otpada.

Od rada u rudnicima i upravljanja otpadom u Švedskoj, do ubiranja šećerne trske u Brazilu, Volvo Trucks istražuje različite mogućnosti koje pruža automatizacija. Bez obzira na to da li se radi o autonomnom kamionu za prevoz otpada ili vožnji kamiona u koloni, automatizaciju kod svake razvijene koncepcije u velikoj meri omogućavaju ključne komponente, kao što su Volvo dinamičko upravljanje, kočioni sistem za vanredne situacije, prilagodljiva regulacija stalne brzine kretanja, I-Shift i senzori. Neke od ovih komponenti se danas standardno ugrađuju u nove modele firme Volvo Trucks. Iako nisu razvijene sa automatizacijom u prvom planu, sve one imaju karakteristike koje omogućavaju automatizaciju. Osim ključnih komponenti, potrebni su još samo senzori (kao što su radar, lidar, kamera i antena) i novi softver kako bi se omogućila kompletna automatizacija.

1. Kontrolna jedinica
Softver je ključni faktor koji obezbeđuje zajednički rad svih ovih komponenti. Sve informacije koje šalju razni senzori i antena na kamionu sakupljaju se u kontrolnoj jedinici, gde se obrađuju i analiziraju. Odgovarajuća uputstva se, zatim, šalju do različitih automatizovanih komponenti na kamionu.

2. Prilagodljiva regulacija stalne brzine kretanja
Prilagodljiva regulacija stalne brzine kretanja (ACC) održava podešenu brzinu, koja se automatski prilagođava brzini vozila ispred kamiona. Za ovu funkciju se koristi radar koji prati saobraćaj ispred vozila. Potpuno isti sistem se koristi i za vožnju u koloni, kako bi svako vozilo održavalo odgovarajuću brzinu i bezbedno rastojanje u odnosu na kamion ispred sebe.

3. Antena
Da bi se omogućila komunikacija između vozila (pri vožnji u koloni), komunikacija između vozila i infrastrukture i GPS mapiranje (kod autonomnih kamiona za ubiranje šećerne trske), potrebna je antena koja prima i šalje informacije.

4. Kočioni sistem za vanredne situacije
Kočioni sistem za vanredne situacije upozorava vozača na sve potencijalne sudare sa vozilima ispred njega i automatski koči ako je sudar neizbežan. Kamera i radar identifikuju objekte ispred sebe i mere brzinu i rastojanje. Isti sistem se koristi kod automatizovanih vozila firme Volvo Trucks da bi se sprečili sudari.

5. Senzori
Svakom automatizovanom kamionu trebaju senzori za praćenje nepokretnih i pokretnih objekata u okolini. Iako broj i lokacija senzora zavise od kamionske primene, njihova uloga je u svim slučajevima ista – da obezbede ulazne informacije za glavni procesor kako bi on bolje razumeo situaciju u kojoj se vozilo nalazi.

6. Volvo dinamičko upravljanje
Glavna uloga VDS-a je da oslobodi vozača od stresa tako što će smanjiti fizički napor potreban za upravljanje kamionom. To se postiže pomoću elektromotora koji se nalazi na vrhu upravljačkog prenosnika. Ista VDS tehnologija se takođe koristi za automatizaciju upravljanja kod autonomnih kamiona.

7. I-Shift
Vodeći automatizovani menjač firme Volvo Trucks omogućava kamionu da uvek bude u optimalnom stepenu prenosa. Nakon ocenjivanja važnih faktora, kao što su brzina vozila i nagib puta, brzo proračunava i bira najbolji stepen prenosa za efikasnu vožnju. Kod automatizovanih vozila, I-Shift i dalje obavlja ovu bitnu funkciju.