Kamioni

Pripremite svoj kamion za drugi život

Preprodajna vrednost je važan deo ukupnog troška vlasništva nad kamionom, tako da bi je trebalo uzeti u obzir od samog početka. Razlika između kamiona koji se proda brzo i onog koji se ne proda se često svodi na sitne detalje.
Volvo FH
Vaši izbori tokom naručivanja novog kamiona će imati veliki uticaj na njegovu preprodajnu vrednost kasnije.

Danas kupci polovnih kamiona mogu preko interneta da pristupe velikom izboru, čineći ovo izuzetno konkurentnim tržištem. Da biste postigli maksimalnu preprodajnu vrednost, potrebno je da osigurate da se vaš kamion ističe i da može da ispuni potrebe i očekivanja kupaca.

Pre svega, morate da uverite potencijalne kupce da je vaš kamion dobro održavan i da ste se brinuli o njemu. Za to su potrebni dobra nega, pametne investicije i razmišljanje unapred. Često klijenti imaju samo malo vremena da prekontrolišu vozilo, a svi vidljivi tragovi habanja mogu odmah da prekinu potencijalnu prodaju. Čak i ako je defekt samo površan, mogao bi da stvori utisak zanemarivanja i sumnju da je vozilo u lošem stanju. Zato je od vitalne važnosti da pazite svoje vozilo tokom upotrebe. 

„Drugi vlasnici traže pouzdanost – često čak i više od prvih vlasnika jer uopšteno nemaju bezbednost garancije“, kaže Goran Travančić, direktor za polovne kamione, Volvo Europe. „Morate biti u stanju da obezbedite dokazanu istoriju servisa za kamion, koja pokazuje da je redovno servisiran u ovlašćenim radionicama i sa originalnim delovima.“

Kada naručujete novi kamion, često je primamljivo navesti tačno prema vašim potrebama. Ali što su uže specifikacije, to je manji broj potencijalnih kupaca korišćenog vozila. 

„Ako odredite kamion specifično za regionalnu distribuciju, onda ćete ga teško prodati klijentu za dugolinijski transport“, dodaje Goran Travančić. „Najčešća greška koju uočavam jeste da klijenti biraju manju snagu kako bi uštedeli na novcu. Ali onda imaju problema kada nekoliko godina kasnije pokušaju da ga prodaju, jer većina klijenata traži veću snagu.“

Već pri kupovini kamiona razmotrite gde je verovatnoća da će biti prodat, kao i potrebe i očekivanja klijenata na tom tržištu. Često vredi uložiti u dodatne funkcije ili mogućnosti, jer ćete povratiti investiciju kroz veću preprodajnu vrednost. „Vrednost vašeg kamiona je samo onolika koliko klijent želi da plati“, kaže Goran Travančić. 

„Prilično jednostavno, ako ne možete pronaći klijenta, onda nema nikakvu vrednost.“

 

Servis
Dobro dokumentovana istorija servisa, kod ovlašćenih servisera, uveriće potencijalnog kupca da je vozilo u savršenom stanju.

Boja
Standardne boje su najbolje pošto jedinstvene i specijalne boje mogu da suze broj potencijalnih kupaca. Bela je posebno dobra jer je sledećem vlasniku lakše da prilagodi vozilo logotipima i potpisom svoje kompanije.

Delovi
Upotreba originalnih Volvo delova je još jedan dokaz da je vozilo dobro održavano i da klijenti mogu očekivati pouzdanost.

Pneumatici
Stari ili istrošeni pneumatici će odmah oboriti vrednost vašeg kamiona.

Kabina
Velika kabina sa dodatnim prostorom i dva kreveta može biti vredna dodatnog troška, jer će prodaja biti lakša.

Unutrašnjost
Neka kabina uvek bude čista i dobro održavana. Kupci će odmah primetiti neprijatne mirise ili oštećeni tapacirung, što će ih odbiti. 

Motor
S obzirom da se trendovi na tržištu stalno pomeraju prema većoj snazi, ulaganje u snažniji motor će se otplatili na duži rok kroz povećanu preprodajnu vrednost.

Usmerivači
Nedostatak usmerivača može vizuelno da diskvalifikuje i dovede do percepcije povećane potrošnje goriva. Pošto je skupo kasnije ih ugraditi, često je početna investicija bila para vredna.