Kamioni

Kočnice u vanrednim situacijama – sistem koji spasava živote

Kočioni sistem za vanredne situacije je rezultat pionirskog rada firme Volvo Trucks na sistemu aktivne bezbednosti. Ovde ćemo sagledati tehnologiju iza kočnica za vanredne situacije i kako štite vozača i čine saobraćajno okruženje bezbednijim.
Kočnice za vanredne situacije na delu
Pomoću kamere kao radara, kočioni sistem za vanredne situacije kontinuirano nadzire objekte ispred. Ako je sudar neizbežan, oglašava se upozoravanje, a ako vozač ne reaguje, automatski se aktiviraju kočnice u vanrednim situacijama.

Nezgode kada jedno vozilo udari u zadnju stranu drugog su isuviše česte. Do takvih nezgoda obično dolazi kada vozač vozila pozadi ne obraća pažnju na put. Kada su uključeni i kamioni, očigledno je još opasnije zbog veličine i težine vozila.

Kontinuirano ispitivanje kočionog sistema za vanredne situacije osigurava da kamion može da se zaustavi ili da se ublaže mogući sudari i prouzrokovane povrede. Do izmena dolazi da bi se ispoštovali pravni zahtevi, ali je najznačajnije zadržati ponosnu posvećenost da sva saobraćajna okruženja sa Volvo kamionima budu što je moguće bezbednija.

1. Kamera i radar
Kamera identifikuje razdaljinu i tip predmeta ispred kamiona. Radar meri koliko se brzo objekti ispred kamiona kreću, kao i razdaljinu od objekta. Važno je da vozači mogu imati poverenja u sistem i da ne primaju previše lažnih alarma, tako da kamera i radar rade zajedno kako bi obezbedili upozorenja samo kada je neophodno. 

2. Fuzija senzora
Do fuzije senzora dolazi kada dva senzora (radar i kamera) obezbeđuju unos u procesor kako bi se bolje razumela situacija. Da senzori zajedno rade je od presudne važnosti, jer pomažu da se razluče stvarna vozila i objekti koji ne predstavljaju pravu pretnju, poput prazne kante, na primer. Ipak, dva para očiju vide više detalja nego jedan par. 

3. Kontrolna jedinica
Sve informacije kamere, radara i kamiona kao i informacije o ponašanju vozača prikupljaju se u kontrolnoj jedinici. Softver analizira ove informacije i aktivira sistem za upozoravanje i kočioni sistem kamiona ako postoji opasnost od udesa. 

4. Kočioni sistem
Kočioni sistem se aktivira kada vozač nije reagovao na upozorenja na sudar. Vozilo prvo lagano koči, menjač se otkačinje i kamion usporava. Kočioni sistem je sada aktivan i ako je opasnost kritična, kamion koči maksimalnom snagom, a stop svetla trepere. Ako nema reakcije vozača, aktivira se parkirna kočnica.

KAKO SE AKTIVIRAJU KOČNICE ZA VANREDNE SITUACIJE

Kočnica za vanredne situacije je poslednja faza u redosledu događa do kojih dolazi kada se aktivira kočioni sistem za vanredne situacije. 

Prvo, ako sistem oseti da je kamion u opasnoj situaciji, šalje se signal prethodnog upozorenja. Crveno LED svetlo upozorava vozača, koje se održava na prednjem vetrobranu. Zatim, ukoliko i dalje nema reakcije vozača, slede trepćuće svetlo i alarm.

Ako vozač i dalje nije reagovao na ova upozorenja, zatim se aktivira kočnica u vanrednim situacijama.