Prema izveštaju tima za ispitivanje udesa firme Volvo Trucks, do 90 procenata svih kamionskih nesreća uključuje ljudske faktore, kao što su zamor, pospanost ili nepažnja. Prilikom noćne vožnje, odsjaj i blještanje svetala na instrument tabli mogu da budu neželjena smetnja. Mogu da doprinesu zamoru vozača na dugolinijskim putovanjima i odvuku pažnju u situacijama kad bi vozač trebalo da bude potpuno fokusiran na put ispred.
„Ljudsko oko je veoma osetljivo na svetlost i čak i kada je vozač potpuno fokusiran na put, svetla na instrument tabli mogu da budu smetnja, jer se mogu videti u perifernom vidnom polju vozača,“ objašnjava Jonas Nordkvist, menadžer za karakteristike proizvoda u firmi Volvo Trucks.
Pritiskom na dugme, vozači mogu da aktiviraju noćni režim, što je standardna funkcija u svim Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX modelima na globalnom nivou.
Noćnim režimom želimo da olakšamo vozaču da bude oprezan i koncentrisan. To je veoma brz i jednostavan način za otklanjanje smetnji i poboljšanje vidljivosti.
Noćni režim odmah isključuje sva nepotrebna svetla na instrument tabli, osim brzinomera i obrtomera. Osvetljenje na svim drugim prekidačima i komandama je takođe smanjeno na najniže podešavanje, međutim svi bezbednosni sistem i upozorenja za vozača nastavljaju da funkcionišu.
Rezultat je manje blještanja sa instrument table i manje odsjaja na vetrobranskom staklu, tako da vozači mogu da budu koncentrisaniji na put. Najpogodniji je za vozače dugolinijskih kamiona pri noćnoj vožnji, kao i prilikom hoda unazad i manevrisanja u teškim vremenskim uslovima i složenim okruženjima, na primer pri povezivanju ili odvajanju prikolica, jer neće biti odsjaja u retrovizorima.
„Noćnim režimom želimo da olakšamo vozaču da bude oprezan i koncentrisan,“ kaže Karl-Juhan Almkvist, direktor za bezbednost u firmi Volvo Trucks. „To je veoma brz i jednostavan način otklanjanja smetnji i poboljšanja vidljivosti.“
Noćni režim je samo jedna od mnoštva bezbednosnih funkcija koje je razvila firma Volvo Trucks kao deo stalnih nastojanja da poboljša bezbednost u saobraćaju i radne uslove za vozače.
„Ne postoji nijedno zasebno rešenje koje će nam omogućiti da ostvarimo našu zamisao da ne bude nijednog udesa, zbog čega radimo na bezbednosti u saobraćaju na više frontova,“ kaže Karl-Juhan Almkvist. „Neprestano ispitujemo različite tehnologije i rešenja i radimo tesno povezani sa nadležnim transportnim organima, gradskim stručnjacima za planiranje, vladama, istraživačkim institutima i univerzitetima. Možda noćni režim donosi samo mali doprinos poboljšanju bezbednosti u saobraćaju, ali svi naši napori zajedno mogu da naprave veliku razliku.“