Kamioni

Investiranje u gas je budućnost

Više od 25% kamiona firme Transnugon ide na gas. Generalni direktor Pablo Bordils Montero vidi u tome mnoge prednosti – i u pogledu troškova goriva i u pogledu novih poslovnih prilika. „Cilj nam je da u voznom parku imamo samo kamione na gas, što će nam omogućiti novi Volvo FH LNG.“
Volvo FH LNG u vožnji kroz Valensiju.
Firma Transnugon je testirala kamione Volvo FH LNG nekoliko nedelja. „To je veliki korak u razvoju kamiona na gas. Po prvi put je kamion na gas dobar kao kamion na dizel gorivo“, kaže Pablo Bordils Montero.

Transnugon se nalazi izvan Valensije, na istočnoj španskoj obali, u industrijskoj zoni koja se teško može rečima opisati. Rano ujutro, na velikom asfaltnom dvorištu iza diskretnog znaka na ogradi, posetioci nailaze na raštrkane kamione. U blizini baraka, gde su smeštene kancelarije, nalaze se perionica za kamione i mala radionica.

Malo toga u okolini nagoveštava da se transportna firma Transnugon brzo razvija i da ima velike ambicije. Za samo dve i po godine, mala porodična firma sa nekoliko kupaca i oko 50 vozila prerasla je u firmu sa modernim voznim parkom od 250 kamiona. A broj kamiona je iz dana u dan sve veći.

„Razlog ovolikog našeg rasta je to što prihvatamo rizike i što smo fleksibilni. Nikada ne odbijamo poslove. Ako kupac zahteva nov kamion, kupujemo ga ne razmišljajući mnogo o budućnosti. Zbog svog velikog kapaciteta, uvek možemo da ispunimo želje svojih kupaca. Ako kupac želi da sutra obavimo 25 isporuka do Madrida, mi ćemo to i uraditi“, kaže Pablo Bordils Montero, generalni direktor i jedan od tri vlasnika.

Pošto je većina njenih kupaca iz prehrambene industrije, firma Transnugon isporučuje smrznutu, svežu i suvu hranu radnjama i supermarketima uglavnom oko Valensije, ali i u drugim delovima Španije.
„Skoro svakodnevno prelazimo iste rute da bismo pružali usluge svojim kupcima – tokom celog dana, cele nedelje i cele godine. Pošto transportujemo hranu, vrlo je važno da naša vozila budu u dobrom stanju i da stižemo na vreme“, kaže Pablo Bordils Montero.

Pre nego što je počeo da radi za Transnugon pre tri godine, Pablo je bio jedan od njenih kupaca. Porodica njegove žene vodi firmu koja isporučuje mineralnu vodu za jedan od najvećih španskih prehrambenih lanaca i njoj je firma Transnugon pružala transportne usluge. Kada se firma Transnugon suočila sa poteškoćama u pogledu potrebne stope rasta, njeni vlasnici su ponudili Pablu mogućnost da je preuzme. „Bio sam u dobrim odnosima sa firmom Transnugon, ali se nisam mnogo razumeo u logistiku. Na kraju sam kupio trećinu firme i postao akcionar.“

Danas je Pablo Bordils Montero vlasnik firme zajedno sa braćom Horheom Nunjezom Gonzalezom i Hoseom Marijom Nunjezom Gonzalezom, čiji je otac Hose Marija Nunjez Romero osnovao Transnugon krajem 1990-ih. „Nismo porodica, ali se tako osećamo. Svi znamo šta treba da radimo i svi zajedno radimo i zarađujemo. Naša vrlo dobra saradnja je bila preduslov za naš razvoj.“

Period velikih promena je počeo kada se Pablo pridružio firmi. Za kratko vreme je zamenio sve stare kamione novim. „Uz pomoć modernih vozila kupcima smo pružali bolje usluge, što nam je obezbedilo više posla i mogućnost da kupimo više kamiona.“

Pokreće me želja da isprobavam nove stvari i da stalno napredujem.

Firma Transnugon je takođe testirala prve kamione na gas onda kada je menjala stari vozni park. Testovi su dobro prošli, pa se firma odlučila za jednu od najvažnijih investicija – da nabavi 30 kamiona na gas i sopstvenu pumpu za gas.

„Pokreće me želja da isprobavam nove stvari i da stalno napredujem. Osim toga, stvari mi brzo dosade, što me tera da i dalje planiram i da napredujem. Primer za to je naša pumpa za gas. Pronašao sam je jedne noći preko Interneta. Suština je u radoznalosti“, kaže Pablo Bordils Montero.

 

Investiranje u kamione na gas je bilo iz čisto ekonomskih razloga. U to vreme je cena dizel goriva bila visoka, a gas je bio mnogo jeftiniji. Njihova sopstvena pumpa za gas je bila rentabilna investicija. Iako je cena dizel goriva pala, gas je i dalje 35% jeftiniji za Transnugon. Pošto kupuje velike količine, firma dobija mnogo bolju cenu nego da dopunjava kamione na bilo kom drugom mestu. Osim toga, štedi mnogo vremena.

Danas firma Transnugon ima 58 kamiona na gas, što je više od četvrtine njenog voznog parka. Iako su finansijske stimulativne mere bile u osnovi investiranja u kamione na gas, Pablo vidi i mnoge druge prednosti kada firma kupcima nudi ekološki prihvatljiviji transport.
„Naši kupci mnogo cene kamione na gas jer im daju dodatnu vrednost koju mogu da iskoriste za marketinšku komunikaciju. Problem zagađenja u gradskim sredinama će u budućnosti dovesti do strožih ograničenja, pa će sve više firmi zahtevati transport kamionima na gas“, kaže Pablo.

Volvo FH LNG je prvi kamion na gas koji ima iste performanse i vozne karakteristike kao kamion na dizel gorivo.

Pablov budući cilj je da u voznom parku budu samo kamioni na gas. Nakon testiranja kamiona Volvo FH LNG u trajanju od nekoliko nedelja, ova vizija postaje realna mogućnost. „Volvo FH LNG je prvi kamion na gas koji ima iste performanse i vozne karakteristike kao kamion na dizel gorivo. Efikasan je za transport do Madrida i nazad, kao i za kraće transportne zadatke.“

Transnugon sada planira da proširi vozni park sa nekoliko kamiona Volvo FH LNG. Osim što se ovaj kamion koristi za sve tipove transporta, njegova velika prednost je mala potrošnja goriva. Marže transportnih firmi u Španiji su male, pa je Pablovoj firmi važan svaki procenat.

„Volvo FH LNG troši sedam do osam procenata goriva manje od drugih kamiona na gas. U poređenju sa sličnim kamionima na dizel gorivo, ta razlika je 15%“, kaže on. Kada se firma Transnugon fokusirala na kamione na gas, izdvojila se od konkurencije i Pablo je uveren da će se ona i dalje razvijati. 

„Na samom početku, planirali smo da imamo 100 kamiona, a sada ih imamo 250. Kada razmišljam o tome gde smo danas i o svim mogućnostima koje postoje, ne vidim nikakva ograničenja. Ako uspemo da privučemo dobro osoblje i nove partnere, mislim da ćemo postati najveći distributer u Španiji.“

Transnugon – ukratko

Godina osnivanja: 1998.
Transport: Uglavnom regionalni transport za različite prehrambene firme
Generalni direktor: Pablo Bordils Montero
Vlasnici: Pablo Bordils Montero, Horhe Nunjez Gonzalez i Hose Marija Nunjez Gonzalez
Promet u 2016: 12 miliona evra
Očekivani promet u 2017: 22 miliona evra
Broj zaposlenih: Oko 288
Vozni park: Oko 250 kamiona, od kojih ima 34 kamiona Volvo i 58 kamiona na gas
Vreme zadržavanja (korišćenja pre prodaje): Tri do pet godina