Kamioni

Volvo FH – 25 godina inovacija

Volvo FH je izuzetno uspešan kamion. Sa druge strane, inovacije korisne za vozače, vlasnike, bezbednost i poslovanje stalno menjaju pravila igre. „Morate da gajite kulturu koja omogućava ljudima da istražuju nove ideje. I organizaciju koja realizuje ideje koje kupcima pružaju nešto vredno“, kaže Stafan Redjedal, menadžer proizvodnje za FH u firmi Group Trucks Technology.
Hronologija inovacija kod Volvo FH modela
Inovacije i nove karakteristike – Volvo FH se i dalje razvija.

U 1993. godini je firma Volvo Trucks svetu predstavila do tada najnapredniji kamion – Volvo FH.
Sa karakteristikama kao što su D12A motor i Volvo motorna kočnica, tehničke specifikacije su bile impresivne. Međutim, još impresivnije je bilo to što je vozač bio u prvom planu. Volvo FH je bio – i ostao – san svakog vozača. Nova kabina je napravljena po meri vozača. Kamion nije samo radno mesto tokom vožnje, već i mesto za odmor ili spavanje. Nakon što je detaljno ispitala više od 1.500 vozača i vlasnika kamiona, firma Volvo Trucks je konstruisala potpuno novu kabinu za potpuno novi doživljaj.
„Najviše smo se fokusirali na vozača. Što još uvek radimo“, kaže Mats Karlson Lind, direktor odeljenja za planiranje proizvoda u firmi Group Trucks Technology.
Danas Volvo FH nastavlja da unapređuje vožnju kamiona. Uz pomoć karakteristika kao što je jedinstveno Volvo dinamičko upravljanje, koje omogućava savršenu kontrolu upravljanja i istovremeno smanjuje opasnost od povreda usled naprezanja, Volvo Trucks i dalje podstiče napredak u ovoj delatnosti.

Priča o Volvo FH modelu počela je sredinom 1980-ih. Firma Volvo Trucks je imala širok asortiman kamiona za mnoga tržišta, ali su joj bili potrebni bolji proces i zajednička platforma proizvodnog programa. FH model firme Volvo Trucks je bio model za buduće inovacije. Nova šasija je bila jedna od ključnih prekretnica tokom ovog razvoja. Dinamička konstrukcija je dala inženjerima zajedničku osnovu za dalji razvoj i kreiranje namenskih karakteristika za sve potrebe.

„Slikovito sam opisao ovaj razvoj industrijskog procesa u firmi Volvo Trucks kao transplantaciju srca i mozga. On je promenio naš način rada“, kaže Jan Jonson, tadašnji rukovodilac projekta.

Kao što je pomenuto, Volvo FH je kamion po meri vozača, ali firma Volvo vodi računa i o poslovnim potrebama kupaca. To je bilo važno na početku, baš kao i danas.
„Aerodinamička istraživanja obavljena tokom projektovanja nikada ranije nisu viđena. To je kupcima omogućilo da smanje potrošnju goriva“, kaže Mats Karlson Lind.

Šasija je takođe napravljena u skladu sa jasnim poslovnim potrebama, sa fleksibilnim rešenjima za različite korisne nosivosti. Danas Volvo Trucks temeljno traga za novim ekonomičnim rešenjima koja će ponuditi kupcima. Ažurirani softver za I-Shift, uređaj za podizanje dvostruke osovine, I-Park Cool, obuka vozača u cilju kontrole potrošnje goriva i predvidljiva regulacija stalne brzine kretanja I-See samo su neke od skorijih inovacija za uspešnije poslovanje kupaca.

Napredak se nikad ne prekida. I FH se stalno poboljšava. Rad u firmi Volvo Trucks se nastavlja. „Često polazimo od stvarnih problema kupaca. Kod Volvo dinamičkog upravljanja je, na primer, jedan od naših početnih ciljeva bio da pronađemo rešenje za lakše upravljanje na kružnim tokovima. Tokom ovog istraživanja otkrili smo toliko novih mogućnosti da smo razvili nešto mnogo naprednije – VDS kakav je danas“, kaže Stafan Redjedal.
Kreativnost i negovanje dobrih ideja su dva važna elementa procesa uspešnog inoviranja. Tu je još i vredan rad.
„Morate da računate na dug i naporan rad. Svaku funkciju testiramo i ispitujemo godinama pre nego što ona postane onakva kakva želimo da bude – i onakva na kakvu su naši kupci navikli.“