Kamioni

To je Volvo bez obzira na sve

Švedska porodična firma Sanfridssons vozi Volvo kamione otkako je počela da posluje 1961. godine. Pre dvadeset pet godina bila je jedna od prvih transportnih firmi na svetu koja je kupila Volvo FH.
Firma Sanfridssons se tokom godina razvijala, pa je od male seoske transportne firme postala moderna uslužna firma na nacionalnom nivou.

U 5.45 izjutra Jeran Sanfridson uveliko radi. Iako je generalni direktor porodične firme, voli da učestvuje u praktičnim radovima i ne usteže se da pomaže oko utovara i istovara kamiona, kao i oko mehaničarskih radova.

„Braća i ja smo odrastali na selu, okruženi kamionima i vozačima. Kao dečak sam uvek sanjao da vozim kamion, pa bih obično nagovarao oca da idem sa njim da isporučujem mleko u selo. Čak i tada sam bio ranoranilac“, seća se Jeran uz osmeh.

Otac Alf Sanfridson je bio dečak sa sela koji je morao da pronađe način da zarađuje za život kada je njegov brat preuzeo porodičnu firmu. Baš u to vreme je firma Gäsene Dairy otvorila novu distributivnu liniju i trebao joj je neko ko bi isporučivao mleko u jutarnjim časovima. Alf je odlučio da postane mlekadžija, pa je kupio prvi Volvo kamion. Nedugo zatim, počeo je da vozi šljunak u popodnevnim časovima, a vremenom se broj kupaca povećavao. Alf je bio zadovoljan Volvo kamionom i sada je mogao da poručuje sve više i više kamiona i da zapošljava sve više i više vozača. Njegova firma se tokom godina razvijala sa velikim kupcima kao što je Herrljunga Cider, firma koja pravi poznatu švedsku jabukovaču, pa je od male seoske transportne firme postala moderna uslužna firma na nacionalnom nivou.

Alfova tri sina su rano počela da se bave firmom i bilo je prirodno da je jednog dana preuzmu od oca. Kada se penzionisao 2006. godine, oni su već nekoliko godina radili u firmi, pri čemu su podelili uloge tako da se jedni drugima ne mešaju u posao. Najstariji sin Jeran je generalni direktor, Mats vodi firmu za poljoprivredne proizvode Ljungs Foder, dok je najmlađi brat Torbjern rukovodilac transporta. Otac Alf uživa u penziji, ali je još uvek tu da ih dobro posavetuje.

„Naš otac je uspešno razvio firmu sa kupcima sa kojima i dalje sarađujemo. To isto važi i za naše zaposlene i za Volvo Trucks. Uvek je smatrao da treba da ostane sa onima koji se o njemu dobro brinu. To je jedna od najvažnijih lekcija koju smo braća i ja od njega naučili“, kaže Jeran.

Privlačenje i zadržavanje talentovanog osoblja je bilo ključno za uspeh firme Sanfridssons. Nabavka pouzdanih vozila i fokusiranje na bezbednost u saobraćaju bili su važni delići slagalice u cilju zadržavanja i osoblja i kupaca.

„Ima onih koji misle da je naša porodica zaista odana firmi Volvo, ali je za nas suština u kamionima koji rade bez nepotrebnih popravki. Volvo kamioni su naša sredstva za rad sa kojima smo, tokom godina, prešli puno kilometara i sa kojima su naši vozači vrlo zadovoljni. Zato nikada nismo imali nikakav razlog da menjamo isporučioca“, objašnjava Jeran.

Vodimo računa o svojim vozačima, zbog čega je nekoliko zaposlenih ostalo u firmi tokom većeg dela profesionalne karijere. Svante Aleksandešon je vozač koji je ovde najduže – 34 godine. On je takođe vozio prvi firmin Volvo FH, model predstavljen 1993. godine, i još uvek se seća kako su se on i drugi osećali tom prilikom.

Kao dečak sam uvek sanjao da vozim kamion, pa bih obično nagovarao oca da idem sa njim.

„Alf Sanfridson mi je rekao da ću dobiti novi kamion. Isporučeni Volvo FH je bio nešto potpuno novo i, pošto smo bili jedni od retkih koji su ga imali u početku, privlačili smo mnogo pažnje i svi su se za nama okretali kada smo ga vozili! Vozio sam taj kamion dvanaest godina pre nego što je nastavio da ga vozi neko drugi“, kaže on.

 

Od tada je Svante vozio još dve generacije Volvo FH kamiona, pa je iz prve ruke mogao da prati njegov razvoj. Veruje da su vazdušno oslanjanje i I-Shift spasili njegovo telo od propadanja, dok mu je elektronsko upravljanje bilo vrlo korisno pri transportu prikolica, kao i pri hodu unazad i istovaru na mestu isporuke. Posebno je zadovoljan najnovijim Volvo kamionom FH16 550.

„Razvoj Volvo FH kamiona je fantastičan. Volan u ovoj najnovijoj verziji kamiona može da se podešava na potpuno novi način, kao i sedišta. Sistem za grejanje radi bez ikakvih problema, krovni poklopac propušta solidnu količinu svetlosti, a veća udaljenost od vetrobranskog stakla omogućava strujanje veće količine vazduha kroz kabinu, zbog čega se bolje osećam kada vozim. Što se tiče kreveta, on je najbolji u kabini Volvo FH kamiona“, kaže on i dodaje:

„Firma Sanfridssons vodi računa o svom osoblju. Nikada nismo sumnjali u to da ćemo kao vozači imati najbolju opremu, na primer, komforne pakete opreme za kabinu. To je nešto što cenite kada za nju radite.“

Svante i Jeran su takođe zadovoljni Volvo motorima. Voze na sintetičko dizel gorivo (HVO) dve i po godine. Pomoću ovog obnovljivog goriva firma Sanfridssons smanjuje svoj klimatski uticaj i Jeran pažljivo prati razvoj novih, održivih pogonskih grupa za budući transport. Ekološka pitanja su uvek bila bitna porodici Sanfridson koja je odrasla na selu, okružena šumama i poljima. Prirodno je i očigledno to što koriste njene prednosti, održavaju resurse i obučavaju vozače da ekonomično voze.

Firma vodi računa i o svojim kamionima koji često pređu do 1,2 miliona kilometara pre nego što ih proda. Neki od njih su stigli i do Afrike. Pre nekoliko godina, Alf je slučajno naišao na jedan od svojih starih Volvo FH kamiona u Zambiji. U tom trenutku je kamion prešao ukupno 3,4 miliona kilometara, a afrički vozač i njegova dva pomoćnika na utovaru bili su vrlo ponosni na kamion na kom se još uvek nalazio logotip firme Herrljunga Cider.

Razvoj Volvo FH kamiona je fantastičan.

„Rekli su mi da kamion savršeno radi i da, osim normalnog servisiranja, nisu morali ništa drugo da rade otkako je stigao. Oduševljava nas to što naši stari Volvo FH kamioni mogu da imaju tako dug radni vek na drugom kraju sveta“, kaže Jeran Sanfridson.

Sanfridssons

Godina osnivanja: 1961.
Vlasnici: Jeran, Mats i Torbjern Sanfridson.
Broj kamiona: 37, od kojih su 32 marke Volvo. 
Osoblje: 58, od kojih je 50 vozača.
Glavni tovari: Piće, plastične cevi, beton, drvo, kamen i začini.
Vreme zadržavanja (kamioni): 8–10 godina.
Veliki kupci: Herrljunga Cider, Pipelife, Kryddhuset i drugi.
Prvi Volvo FH: Kupljen 1993. i prodat 2006. godine.
Sertifikat za bezbednost u saobraćaju: Od 2015. godine.