Kako digitalizacija utiče na transportnu delatnost?
„Kada se sve bude digitalizovalo, javiće se nove mogućnosti i promeniće se ponašanje kupaca. Na to mnogo utiču softver koji obrađuje velike količine podataka, analitika i veštačka inteligencija. Nove softverske platforme, kao što su Uber i Airbnb, menjaju modele poslovanja i izazivaju mnoge ustanovljene norme.
Kada danas posmatramo transportnu delatnost, vidimo da ima dosta gubitaka. Kamioni, na primer, obično ne rade punim kapacitetom tokom radnog veka. Digitalizacija i korišćenje podataka daju realan potencijal za kreiranje usluga koje smanjuju gubitke u transportnom sistemu.“
Koje specifične mogućnosti vidite?
„Najvažnije je da kupcima olakšamo i pojednostavimo život tako što ćemo im, po potrebi, obezbediti relevantne informacije. Usluga povezivanja, na primer, olakšava praćenje vozila u realnom vremenu i povećava radnu efikasnost kroz nadzor kamiona i preventivno održavanje. Druge digitalne usluge mogu da smanje administraciju i obezbede ispunjavanje zakonskih obaveza.
Mnogo toga može da se dobije. Zato je važno da sarađujemo sa kupcima jer oni znaju šta im je najvažnije za poslovanje, što nam omogućava da zajedno pronađemo optimalno rešenje.“
Šta je Volvo Connect?
„Volvo Connect je jedan interfejs za pristup važećim informacijama, vestima, funkcijama i uslugama. On uključuje digitalne usluge firme Volvo Trucks i usluge nezavisnih dobavljača. Ukratko, Volvo Connect pruža korisniku jedan prozor u čitav digitalni svet. Tako možemo da pomognemo kupcima da povećaju rentabilnost i efikasnost, kao i da smanje troškove, povećaju prihode i zadovolje zakonske zahteve.“
Koje specifične potrebe zadovoljava Volvo Connect?
„Jedna od trenutnih prepreka je to što kupcima često trebaju razni interfejsi da bi pristupili čitavom spektru dostupnih informacija i usluga. Međutim, kombinovanjem svih interfejsa u jedan – Volvo Connect – sve postaje znatno lakše i praktičnije. On trenutno uključuje Dynafleet, planiranje servisiranja i neke druge digitalne usluge firme Volvo Trucks, kao i tri dodatne funkcije: status vozila, izveštaj o bezbednosti i pristup podacima. Vremenom ćemo proširiti dostupan sadržaj, pa će kupci moći da odaberu neku opciju iz širokog asortimana različitih usluga i alata, i od nas i od izabranih partnera. To će kupcima omogućiti da prilagode Volvo Connect svojim specifičnim potrebama i da odaberu usluge koje najviše doprinose njihovom poslovanju.“