I-Shift menjač sa sporohodnim stepenima prenosa je transmisija koja obezbeđuje snagu i maksimalnu startnost, što je najbitnije za obavljanje teških radnih zadataka.
Menjač je toliko snažan da kamion može da pođe iz mirovanja na ravnom putu pri masi do 325 tona. Sporohodni prenosni odnos omogućava vozačima kamiona da voze brzinom od samo 0,5 km/h, pa kamion stvarno može da puzi. Ovo je izuzetno korisno pri preciznom manevrisanju, naročito pri hodu unazad.
Veliki prenosni odnos u I-Shift menjaču sa sporohodnim stepenima prenosa postiže se novim kompletom za redukciju stepena prenosa koji je dodat standardnom I-Shift menjaču. Da bi imalo mesta za komplet za redukciju dodatnog stepena prenosa, menjač je produžen 12 cm u odnosu na standardni I-Shift menjač. Mnoge nove komponente, kao što su zupčanici, uključne spojnice i sinhronizatori za udvostručavanje broja stepeni prenosa, napravljene su od vrlo čvrstih materijala, pa je menjač izuzetno izdržljiv.
I-Shift menjač sa sporohodnim stepenima prenosa firme Volvo Trucks obezbeđuje veliku snagu i omogućava vrlo sporo kretanje, zbog čega je idealan za kamione za transport drvne građe, dampere i teške vučne vozove. Optimalna potrošnja goriva se postiže i u opterećenom i u rasterećenom stanju.
Menjač obezbeđuje kamionu i izuzetnu startnost pri vuči teškog tereta. Jedinstvena kombinacija sporohodnih stepeni prenosa i optimizovan prenosni odnos pogonske osovine štede gorivo i povećavaju produktivnost pri dugolinijskom transportu. Još jedna prednost je u tome što je energija potrebna za aktivaciju kvačila I-Shift menjača sa sporohodnim stepenima prenosa oko 25% manja u poređenju sa standardnim I-Shift menjačem, što značajno smanjuje habanje pogonske grupe.
NAČIN RADA: I-SHIFT MENJAČ SA SPOROHODNIM STEPENIMA PRENOSA
Veliki prenosni odnos u I-Shift menjaču sa sporohodnim stepenima prenosa omogućava novi zupčasti prenosnik koji je dodat standardnom I-Shift menjaču. I-Shift menjač sa sporohodnim stepenima prenosa obezbeđuje jedinstvenu snagu, startnost i upravljivost. Osim toga, smanjuje habanje pogonske grupe. Pa, kako funkcioniše?
DODATNI ZUPČASTI PRENOSNIK
Dodatni zupčasti prenosnik, koji se nalazi odmah iza kvačila menjača, čine dva dodatna zupčanika – jedan na ulaznom i jedan na posrednom vratilu. Dodatni zupčasti prenosnik obezbeđuje prenosni odnos koji je skoro dva puta veći od onog kod standardnog I-Shift menjača.
NIZAK PRENOSNI ODNOS
Prenosni odnos je razlika u brzini između ulaznog i izlaznog vratila u menjaču. Kada je aktiviran najviši stepen prenosa, prenosni odnos je 1:1, što znači da se vratila obrću istom brzinom. U najnižem stepenu prenosa u I-Shift menjaču sa sporohodnim stepenima prenosa, izlazno vratilo se obrće 32 puta sporije od motora.