Kamioni

SRBIJA

×

Prevoznik građevinskog materijala EG Eriksson testira novi Volvo FMX na terenu

| 7 min za čitanje | 7 min za čitanje
Novi Volvo FMX je posebno projektovan da bi vozaču koji prevozi građevinski materijal rad bio lakši, bezbedniji i udobniji. Testira ga švedski prevoznik građevinskog materijala EG Eriksson.
Za firmu EG Eriksson, novi Volvo FMX je dobrodošao dodatak njenom voznom parku.

Užurbano se radi u fabrici betona u Slindu pored Šelefteoa, na severoistočnoj obali Švedske. Tri kamiona iz voznog parka firme EG Eriksson tamo utovaruju beton koji treba danas da se isporuči. Zbog svojih plavih kabina, retro logotipa i crvenih mešalica za beton, kamioni ovog prevoznika se lako uočavaju.

Ali, jedna kabina se izdvaja. Umesto karakteristične plave površine sa sivim slovima, kabina je prekrivena crno-belim trakama. Ispod njih je kamion za terenske probe – potpuno nov Volvo FMX.

Novi Volvo FMX je zaista željno očekivani model koji će napraviti veliki pomak i to ne samo u pogledu radnog okruženja vozača.
Joakim Erikson, vlasnik Joakim Erikson, vlasnik

„Kad su nas pitali da budemo kupac odabran za terenske probe, bilo je prirodno da kažemo 'da'. Volimo nove tehnologije i obično prvi nabavljamo nove modele kamiona ovde u Šelefteou. Volvo FMX je zapravo kamion koji najviše odgovara vrsti zadataka koje obavljamo, ali pošto je bio dostupan samo stari model, odabrali smo da umesto njega kupimo Volvo FH“, kaže Joakim Erikson, jedan od dva vlasnika firme EG Eriksson.

Ovaj prevoznik je specijalizovan za transport betona i radi za građevinsku i rudarsku industriju. Kao kupac za terenske probe, sada je dobio važnu ulogu u testiranju i razvoju novih proizvoda i usluga firme Volvo Trucks. Specijalna oprema beleži sve podatke iz kamiona, a svaka dva meseca se obavlja vizuelna provera u radionici. Vozač često razgovara sa inženjerom za terenske probe da bi mu izneo svoje mišljenje o proizvodu i primio informacije o novim funkcijama. To se radi zato da bi se timu za razvoj proizvoda firme Volvo Trucks omogućilo da pronađe i što pre reši sve moguće greške koje se pojave.

Novi Volvo FMX opremljen mešalicom za beton Novi kamion FMX firme EG Eriksson ima mešalicu za beton koja može da prihvati oko osam kubnih metara betona. Mešalica za beton može po potrebi da se za 15 minuta zameni platformom za prevoz šljunka.

Za firmu EG Eriksson, novi Volvo FMX je dobrodošao dodatak njenom voznom parku. U njenom sedištu u Šelefteou u toku je trenutno najveći industrijski projekat u Švedskoj – izgradnja fabrike akumulatora firme Northvolt. Na prostoru većem 50 hektara uskoro će skoro 3.000 ljudi proizvoditi litijum-jonske akumulatore za industriju električnih automobila.

Što se tiče lokalne zajednice, nova fabrika ne stvara samo nove mogućnosti za zapošljavanje, već i potražnju za puno novih stanova, škola i infrastrukture: „Ovde se sada stvarno gradi mnogo toga i to smo takođe zapazili. Zimi obično imamo manje isporuka, ali ove godine ne izgleda tako“, kaže Joakim Erikson.

Dok se isporuke gradilištima mogu menjati iz dana u dan, zadaci u rudarstvu su predvidljiviji. Dva kamiona obavljaju transport u smenama – sedam dana u nedelji, tokom cele godine – do rudnika Renstrem, oko 40 km severoistočno od Šelefteoa. „Počeli smo da transportujemo beton u rudnik 2008. godine. Te isporuke su važne jer nam obezbeđuju kontinuitet rada. U rudniku je beton uvek potreban, bez obzira na vremenske prilike. To nije slučaj sa drugim delatnostima. Ako počne kiša, postoji rizik da tog dana neće biti isporuka gradilištima“, kaže Joakim Erikson.

Novi Volvo FMX isporučuje beton u rudnik Renstrem u blizini Šelefteoa Svakog dana, tokom cele godine, EG Eriksson isporučuje beton u rudnik Renstrem blizu Šelefteoa. Beton se koristi za ojačavanje zidova u rudniku da bi se sprečilo urušavanje.

Joakim Erikson pripada trećoj generaciji u porodičnoj firmi koju je 1953. osnovao njegov deda. Firma je u početku imala samo jednog zaposlenog i prevozila je šljunak i drvnu građu, a kasnije je polako širila svoje poslovanje. Danas ima oko 20 zaposlenih i 12 kamiona, kao i nekoliko kamiona za druge zadatke. Joakim Erikson je oduvek smatrao prirodnim da se uključi u taj porodični posao.

Erik Ostrem, zastupnik firme Volvo Trucks, govori Joakimu Eriksonu Erik Ostrem, zastupnik firme Volvo Trucks, sarađuje sa firmom Joakima Eriksona već skoro 15 godina.

„Počeo sam ovde da vozim kamion dan nakon što sam završio školu. Pošto je firma rasla, trebalo je upravljati mnogim drugim zadacima. Zato sada prevozim robu samo ako je neko bolestan ili smo u velikoj gužvi. Međutim, još uvek mislim da je vožnja kamiona jedan od najzabavnijih poslova“, kaže on.

Tokom više od 65 godina postojanja, firma EG Eriksson je u svom voznom parku imala praktično samo Volvo kamione. Zastupništvo firme Volvo nalazi se samo nekoliko stotina metara niz put, a vrata njene radionice su skoro uvek otvorena. Kod isporučivanja betona rokovi su tesni, pa ako dođe do bilo kakvog problema, kamion mora brzo da krene na put. „Dobro sarađujemo sa radionicom i uvek dobijamo pomoć kada nam je potrebna. Oni znaju da nam se ponekad zaista žuri“, kaže Joakim Erikson.

Danas vozni park čine dva kamiona Volvo FMX i deset kamiona Volvo FH. „Novi Volvo FMX je zaista željno očekivani model koji će napraviti veliki pomak i to ne samo u pogledu radnog okruženja vozača. Kada prevozite beton, uskačete i iskačete iz kamiona 50–70 puta tokom jedne smene. Kabina kamiona FMX ima spušten ulaz, što znači da zbog jednog stepenika manje, vozač svaki put manje napreže svoje telo“, kaže Joakim Erikson.

Torbjern Forsman vozi novi Volvo FMX Torbjern Forsman je vozač novog kamiona Volvo FMX. „Jedno od najvažnijih poboljšanja je vidljivost“, kaže on.

Većina vožnji se obavlja u gradskoj sredini gde je dobra vidljivost neophodna. Kod novog kamiona FMX prozori su veći, a bočni retrovizori na novoj poziciji. „Vidljivost je u novom kamionu fantastična. Dobro se vidi i napred i sa strane, a retrovizori ne ometaju pogled“, kaže Joakim Erikson.

Torbjern Forsman je proveo najviše vremena za volanom novog kamiona FMX. On se svake nedelje javlja odeljenju za terenske probe firme Volvo Trucks sa informacijama o tome kako se ponašaju kamion i brojne nove funkcije. Smatra da se radi o velikom poboljšanju kamiona koji obično vozi.

„Osim što pruža bolju vidljivost, nova kabina je prostranija – ima više prostora iznad i oko vozača. Takođe je važno da posao ne bude prenaporan za telo jer zaista volim svoj posao i želim da nastavim da vozim što duže. Veoma je značajno to što kabina kamiona Volvo FMX ima spušten ulaz. Takođe je važno to što poseduje Volvo dinamičko upravljanje (VDS), zbog čega je kamion lakši za upravljanje, posebno u tesnim prostorima“, kaže on.

Torbjern Forsman je relativno nov u firmi EG Eriksson, ali radi različite poslove za tu porodicu još od ranih 80-ih godina 20. veka. Otprilike isto vreme prevozi beton kamionom. Kao vozač, Torbjern Forsman provodi veći deo smene u kamionu. „Kabina postaje nešto poput kolege. Zato je važno da sve radi kako treba, da ima puno prostora, dovoljno mesta za stvari i moderne funkcije koje olakšavaju rad. Novi FMX pruža sve to“, kaže on.

Građevinski bum u Šelefteou potrajaće narednih nekoliko godina. Šta će biti nakon toga – niko ne zna. Joakimu Eriksonu predstavlja veliki izazov da proba da bude za korak ispred – i kratkoročno i dugoročno. „Trenutno smo toliko zauzeti planiranjem današnjih isporuka da je teško naći vremena za razmišljanje o tome kako može da izgleda budućnost, uključujući i to koliko će nam trebati kamiona i zaposlenih. Industrija betona je vrlo nepredvidiva, pa bi možda bilo dobro proširiti posao. Nadam se da će firma nastaviti da raste i da će moja deca jednog dana želeti da je preuzmu“, kaže on.

Volvo FMX prelazi most preko reke

Građevinski bum u Šelefteou potrajaće narednih nekoliko godina. Šta će biti nakon toga – niko ne zna. Joakimu Eriksonu predstavlja veliki izazov da proba da bude za korak ispred – i kratkoročno i dugoročno. „Trenutno smo toliko zauzeti planiranjem današnjih isporuka da je teško naći vremena za razmišljanje o tome kako može da izgleda budućnost, uključujući i to koliko će nam trebati kamiona i zaposlenih. Industrija betona je vrlo nepredvidiva, pa bi možda bilo dobro proširiti posao. Nadam se da će firma nastaviti da raste i da će moja deca jednog dana želeti da je preuzmu“, kaže on.

Prevoznik EG ERIKSSON
Istorija: 
Porodičnu firmu je 1953. osnovao Erik Gustav Erikson u Klutmarku kod Šelefteoa u severoistočnoj Švedskoj. Prvih godina firma je imala samo jedan kamion i prevozila šljunak i drvnu građu.
Oblast poslovanja: Firma se specijalizovala za transport betona, uglavnom za građevinsku i rudarsku industriju, ali uz to prevozi šljunak u fabrike betona. Ima i nekoliko utovarivača za druge zadatke. 
Godina osnivanja: 1953.
Vlasnici: Joakim Erikson i Urban Erikson.
Broj zaposlenih: 20.
Broj kamiona: 10 Volvo FH i 2 Volvo FMX. Od marta 2019. testira i novi Volvo FMX.
Transportni zadaci: Prevoz betona i šljunka.
Najveći klijent: Byggbetong John Dahlgren.