Kamioni

Na putu u tajnosti: novi asortiman kamiona iz ugla budućih kupaca

| 5 min za čitanje | 5 min za čitanje
Odabrani kupci dobili su priliku da testiraju novi Volvo FH16, Volvo FH i Volvo FM na vijugavim putevima planinskog venca Sijera de los Filabres u Španiji. Ovo su njihove impresije šest meseci pre zvaničnog predstavljanja.
Ispitni kamion na putu u Španiji
Kupci firme Volvo Trucks uvek su imali važnu i aktivnu ulogu u razvoju novih kamiona i funkcija.

Septembarsko sunce polako je počelo da se prikrada planinskim vrhovima, dajući suvoj zemlji duž puta A-349 toplu, smeđecrvenu nijansu. Putem koji vodi kroz pustinjsku oblast Tabernas i dalje iza planinskog venca Sijera Filabres, tri maskirana Volvo kamiona upravo su krenula na jednu od svojih brojnih probnih vožnji u toj oblasti.

Danas će vozači biti kupci firme Volvo Trucks koji su zamoljeni da pruže povratne informacije i iznesu svoje mišljenje o ovim novim modelima kamiona pre njihovog zvaničnog predstavljanja. Sa svakim kupcem se u kabini nalazi zastupnik za lokalno tržište. Tokom vožnje oni ocenjuju sve – od opšteg utiska o kabini do novih funkcija, kao što su tempomat za nizbrdicu i kamera za mrtav ugao.

Kupci firme Volvo Trucks uvek su imali važnu i aktivnu ulogu u razvoju novih kamiona i funkcija. Za razliku od terenskih proba – gde kupci testiraju kamione duže vreme i pružaju važne informacije potrebne za razvoj proizvoda – ovi testovi imaju drugu svrhu.

„Nama u službi prodaje važno je da razumemo proizvod iz ugla kupca i da znamo šta je to što kupci najviše cene. Ovi testovi nam daju dobru predstavu o tome gde smo trenutno“, kaže Tomi Aronson, rukovodilac u prodajnoj službi Volvo Trucks.

Ranije tokom 2019. godine Tomi Aronson i njegove kolege organizovali su slične testove kupaca u Kiruni u severnoj Švedskoj. Tada su se testovi odvijali u teškim zimskim uslovima vožnje, po snegom pokrivenim klizavim putevima i niskim temperaturama do minus 20 stepeni Celzijusa. Ovde, u Španiji, umesto toga najveće izazove predstavljaju krivudavi putevi i strmi nagibi.

„Pošto su kupci upoznati sa prethodnim modelima, lako mogu da prave poređenja i vide prednosti i mane novih kamiona. Spontane reakcije i informacije koje dobijamo od kupaca su vrlo vredni“, kaže Tomi Aronson.

Vozni park probnih vozila koji hita pored rudnika mermera i maslinjaka Sijera Filabresa sastoji se od kamiona Volvo FM, Volvo FH i Volvo FH16. Pošto su kamioni maskirani a kabine opremljene brojnim mernim uređajima i kamerama, danas je fokus na proceni funkcionalnosti kamiona, a ne njihovog dizajna.

„Ovaj tip događaja kupci uvek veoma cene – mnogi se ponose time što učestvuju i iznose svoje mišljenje. Uz to, od učesnika dobijamo puno pitanja. Zaista se primeti veliko interesovanje za ove nove kamione“, kaže Tomi Aronson.

ROMAN FRANK

Vlasnik
FIRMA: Frama.
DRŽAVA: Češka.
DELATNOST: Transport tereta velikih gabarita.
KAMIONI: 35, od kojih su 34 Volvo Trucks.

„Sveukupan utisak je vrlo pozitivan. Na primer, smatram da je novi ekran dobro prilagođen korisniku. Lako se upravlja njime pomoću tastera na kolu upravljača, a interfejs izgleda lepo.

Što se tiče karakteristika vožnje, najviše je napredovao segment Volvo FM. Ovaj Volvo FM je potpuno nov kamion, to je sasvim druga priča.

U upitniku sam najveću ocenu dao prednjim i bočnim retrovizorima. Vidljivost je zadivljujuća, a kamera za mrtav ugao veoma dobro funkcioniše. Svidela su mi se i nova unutrašnja LED svetla, kao i to što možete da ih uključite jednim dodirom.“

DANIJEL MEKNALTI

Vlasnik-operator
FIRMA: Danjak Ltd.
DRŽAVA: Velika Britanija.
DELATNOST: Transport na ravnim tovarnim platformama.
KAMIONI: 5 Volvo kamiona.

„Kamioni očigledno još nisu završeni, ali je današnja vožnja bila fantastična. Putevi se jako razlikuju od onih kojima obično vozim u Velikoj Britaniji.

„Imam vrlo malo iskustva sa volanom na levoj strani, pa sam morao brzo da učim. Ono što mi se baš svidelo kod kamiona je nova instrument-tabla. Sviđa mi se i stara, ali ova je sledeća generacija. Vrlo je moderna i deluje kao da sedite u najnovijem automobilu.

Iako Volvo FM ne bi odgovarao našim operacijama, zaista sam uživao dok sam danas vozio taj kamion. Vidljivost u novoj kabini je izuzetna, a sedište je postavljeno niže – jasno mi je zašto je ovaj kamion pogodan za određene operacije.“

KRISTOFER ELAMSON

Vozač i operator saobraćaja
FIRMA: Hedenskogs Åkeri AB.
DRŽAVA: Švedska.
DELATNOST: Transport i rukovanje cisternama.
KAMIONI: 6 Volvo kamiona.

„Sveukupan utisak je vrlo pozitivan. Na primer, smatram da je novi ekran dobro prilagođen korisniku. Lako se upravlja njime pomoću tastera na kolu upravljača, a interfejs izgleda lepo.

Što se tiče karakteristika vožnje, najviše je napredovao segment Volvo FM. Ovaj Volvo FM je potpuno nov kamion, to je sasvim druga priča.

U upitniku sam najveću ocenu dao prednjim i bočnim retrovizorima. Vidljivost je zadivljujuća, a kamera za mrtav ugao veoma dobro funkcioniše. Svidela su mi se i nova unutrašnja LED svetla, kao i to što možete da ih uključite jednim dodirom.“

OLI HAPANEN

Menadžer voznog parka
FIRMA: Simeon Group.
DRŽAVA: Finska.
DELATNOST: Transport tečnih proizvoda.
KAMIONI: 230, od kojih oko 100 Volvo kamioni.

„Svi novi kamioni bili su vrlo pogodni za vožnju. Volvo FH16 je super kamion za ovakve puteve. Međutim, za naše operacije je pogodniji Volvo FM, pa smo čekali novi model. U poređenju sa starom, nova FM kabina je kao dan i noć. Vidljivost je vrlo dobra i mislim da je kamera za mrtav ugao jedna od najvažnijih bezbednosnih karakteristika poslednjih godina.


Danas sam koristio prilagodljivi tempomat na 98% vožnje – bilo je tako glatko i sve je tako dobro funkcionisalo da nisam morao da radim skoro ništa. Takođe mi se sviđa vraćanje tempomata za nizbrdicu u nove kamione.

Mislim da je veoma dobro to što firma Volvo Trucks poziva kupce da učestvuju u ovakvim testovima. Kao krajnji korisnici, znamo šta su naše potrebe i šta najviše odgovara našim operacijama. Kao menadžeru voznog parka, korisno mi je da znam koje će nove funkcije uskoro biti uvedene.“

Srodne vesti