Kamioni

„Naš dosad najekonomičniji asortiman kamiona“

| 2 min za čitanje | 2 min za čitanje
Novi asortiman firme Volvo Trucks svojim ekonomičnim pogonskim sklopovima i konfiguracijama šasija omogućava znatna smanjenja količine utrošenog goriva i CO2. Novi kamioni uz to čine deo dugoročne vizije postizanja nulte emisije.
Tomas Tureson, komercijalni direktor, stoji ispred novog kamiona Volvo FH sa opremom I-Save
Komercijalni direktor Tomas Tureson o novom asortimanu firme Volvo Trucks

Šta kupci mogu da očekuju od ovih novih kamiona u pogledu ekonomičnosti potrošnje goriva?
„Mogu očekivati da to budu naši dosad najekonomičniji kamioni. Gorivo čini oko jednu trećinu troškova prevoza, pa nastavljamo da radimo sve što možemo kako bismo pronašli nove načine da smanjimo potrošnju goriva naših kamiona. Kao rezultat toga, količina utrošenog goriva i emisija CO2 tipičnog dugolinijskog dizel Volvo kamiona smanjeni su za više od 20% spram 90-ih godina 20. veka. Tako, na primer, najnoviji motori Euro 6 step D u novom asortimanu imaju brojna poboljšanja efikasnosti, kao što su ulje VDS-5 male viskoznosti i novi prstenovi klipova koji smanjuju potrošnju goriva. Istovremeno, nove tehnologije kao što su I-See zasnovan na mapama i funkcija slobodnog hoda I-Roll koriste pogonsku snagu kamiona da bi još više smanjile potrošnju goriva.“

Kako specifikovati ove kamione da budu energetski još efikasniji?
„Novi kamioni Volvo FH, FH16, FM i FMX mogu da se prilagode širokom spektru primena kako bi se omogućila značajna dodatna smanjenja količine utrošenog goriva i CO2. Kod dugolinijskog transporta, novi Volvo FH sa opremom I-Save koristi motor D13TC sa paketom sistema i uređaja i može da obezbedi uštedu goriva (dizel i AdBlue) koja iznosi do sedam procenata.* Uz to, Volvo FH i FM postoje i u verzijama na tečni prirodni gas. To smanjuje troškove za gorivo i emisiju CO2 za do 20%. Pri upotrebi biogasa, emisije padaju praktično na nulu.“

Zašto uprkos svom napretku u oblasti alternativnih goriva firma Volvo Trucks prikazuje kamione na dizel?
„Svaka vrsta goriva – od struje i tečnog prirodnog gasa do biogasa i dizela – ima svoje specifične prednosti i mane i pogodna je za različite vrste transportnih zadataka. Zato mislim da ćemo još mnogo godina viđati paralelnu upotrebu različitih energenata i pogonskih sklopova. Istovremeno sa razvojem alternativa, firma Volvo Trucks nastavlja da uvodi inovacije da bi njeni dizel kamioni bili što ekonomičniji. Na primer, najnoviji kamion Volvo FH sa opremom I-Save, koji koristi jedinstvenu tehnologiju turbopunjenja, predstavlja definitivan dokaz toga koliko još možemo da pomeramo granice ekonomičnosti u potrošnji goriva.“

Kako to doprinosi dugoročnom cilju firme Volvo da postigne nultu emisiju?
„Nalazimo se u tranzicionom periodu u kome prelazimo sa višedecenijske zavisnosti od nafte na efikasnije korišćenje resursa i obnovljive izvore energije. Težnja ka energetskoj efikasnosti i razvoj alternativnih goriva su važni faktori postizanja cilja nulte emisije.“

ČINJENICE
Volvo FH sa opremom I-Save
Kombinuje novi motor D13TC sa paketom uređaja i sistema, što omogućava uštedu goriva do 7%.*

Motor na tečni prirodni gas
Kamioni Volvo FH LNG i Volvo FM LNG rade ili na tečni prirodni gas (TNG) koji smanjuje emisiju CO2 za do 20% u poređenju sa dizelom ili na biogas koji smanjuje emisiju CO2 za do 100%. To se odnosi na emisiju izduvnih gasova iz vozila tokom korišćenja, od rezervoara do točka.

Tečni prirodni gas (TPG)
TPG se dobija od prirodnog gasa, jedne vrste fosilnog goriva. Hlađenjem gasa na niske temperature prelazi u tečno agregatno stanje radi transporta ili skladištenja.

Biološki tečni prirodni gas
biološki tečni prirodni gas ili tečni biogas je biogorivo dobijeno obradom tečnog organskog otpada. Biogas nastaje razlaganjem bioloških materija. Gas se zatim hladi na niske temperature.

*Procenat smanjenja potrošnje goriva se izračunava poređenjem troškova za dizel gorivo i AdBlue rastvor za D13TC Euro 6 step D sa paketom za dugolinijsku potrošnju goriva (I-Save) sa motorom D13 eSCR Euro 6 step D bez paketa za dugolinijsku potrošnju goriva. Stvarna potrošnja goriva može da se razlikuje u zavisnosti od mnogih faktora, kao što su vozačevo iskustvo, upotreba tempomata, specifikacija i opterećenje vozila, aktuelna topografija, održavanja vozila i vremenski uslovi.

Srodne vesti