Miro Tripković: Volvo kamion je najbolji kamion!

Pre bezmalo tri decenije Miro Tripković je kupio prvi Volvo kamion, a pre 13 godina bio jedan od promotera nove generacije ovog brenda u čačanskom kraju. Posle dvadesetak miliona prevaljenih kilometara i hiljade tona tereta prevezenih tegljačima i solo vozilima poznate marke, vlasnik kompanije Tripkom samouvereno tvrdi: „Volvo je za mene najbolji kamion, on pruža sve što je potrebno za pouzdan i ekonomičan međunarodni prevoz.“

Miro Tripković

Pri prijatnoj spoljasnjoj temperaturi, 61-godišnjeg Mira Tripkovića, osnivača, vlasnika i direktora preduzeća Tripkom oko podneva nalazimo u proizvodnom krugu dugogodišnjeg klijenta Pakom doo, u čačanskom predgrađu Pakovraće: u radnom je razgovoru sa vozačem jednog od novih Volvo tegljača, koji se sa tovarnom voćnog koncentrata sprema na put do Prištine.

„Ovo je kratka relacija za naše Volvo ‘delije', ali se svakom utovaru, istovaru, svakoj turi posvećuje posebna pažnja, jer je samo zadovoljan klijent - dugoročan klijent", kaže gospodin Miro. „Tripkom je svoju reputaciju gradio upravo zahvaljujući takvom odnosu prema složenom, često napornom i izazovnom prevozničkom poslu.

Ali, jedan od presudnih faktora poslovnog uspeha je izbor vozila, jer bez kvalitetnog, pouzdanog i ekonomičnog kamiona nema ni profita ni perspektive. Zbog toga trećinu flote Tripkoma čine Volvo tegljači, sada ih je sedam, a uskoro bi, nadam se, trebalo da ih bude još najmanje pet", dodaje gospodin Tripković.

„Posle skoro tridesetogodišnjeg ‘druženja‘ s Volvo kamionima za mene više nema dileme pri izboru marke koja će u narednih nekoliko godina postati dominantna u voznom parku Tripkoma", nastavlja Miro Tripković. „Moja bogata radna biografija pruža najbolji odgovor na pitanje zbog čega sam poverenje ukazao baš ovom proizvođaču. U svoj prvi Volvo sam seo sada već davne 1988. Bilo je to treće vozilo koje sam nabavio za moju tadašnju prevozničku radnju, koja je osnovana 1985.

(prvenac je bio tada kultni mađarski kamion, drugi je bio ‘holanđanin‘). Mada je bio polovan, moj F16 je u ono vreme bio jedan od najsnažnijih i tehnički najmodernijih kamiona. Bio je opremljen najvećom, Globetrotter kabinom, imao je menjač sa 16 stepeni, pokretao ga je motor čija je turbina proizvodila karakterističan, zvuk koji je manifestovao izdašnu snagu. A bio je i lep, sa hromiranim izduvom iza kabine.

Moj ‘ansambl‘ - Volvo solaš sa devetometarskom prikolicom - bio je prava atrakcija gde god da ga dovezem. Sećam se da su mu se na istovaru natron vreća u Našicama, u Hrvatskoj, divili i vozači i zaposleni u tamošnjoj cementari.

Taj Volvo je u mojoj prevozničkoj radnji, a kasnije u preduzeću Tripkom imao vrlo zanimljivu karijeru: u početku sam njime prevozio žitarice po celoj bivšoj Jugoslaviji. Kasnije sam na njemu nadgradio karoseriju za prevoz stoke koju sam iz Poljske transportovao do barske luke - za kupce u Grčkoj i Libanu. Sa gizdavim F16 sam napravio stotine i stotine tura, nikada me nije izneverio. Sredinom devedesetih sam ga prodao prevozniku na Kosovu, verujem da je i danas u pogonu."

Smena u voznom parku se nekako poklopila sa promenom u statusu prevozničke radnje: 1993. gospodin Tripković je osnovao preduzeće Tripkom. U prvim godinama rada opredelio se za polovna vozila drugih proizvođača, a onda se 2004. ponovo odlučio za Volvo. Ovog puta za novi Volvo tegljač.

„Tripkom je bio prvo prevozničko preduzeće u čačanskom kraju koje je u to vreme kupilo Volvo tegljač nove generacije", podseća gospodin Tripković. „Stari znanac - Volvo, ali sada u sasvim novom ruhu, podsetio me na srećna vremena s prvim F16. Premda s novom, modernom kabinom, moćnim i ekonomičnim motorom, i taj novi Volvo je u mnogome zadržao gene prethodnika - a to su kvalitet, pouzdanost i robusnost.

Za posao mog preduzeća to su tri karakteristike od nemerljivog značaja: Tripkom se pretežno bavi međunarodnim prevozom tekućih tereta u specijalnim cisternama (polovina ima ADR sertifikate). U Srbiji se samo još nekoliko preduzeća bavim onim čime i mi - prevozom prehrambenih tekućina i koncentrata u specijalnim cisternama i po posebnom režimu. Budući da su takvi tereti, recimo voćni sirupi, osetljive prirode, veoma je važno da tegljač koji vuče specijalnu cisternu uvek bude u besprekornoj tehničkoj kondiciji. Volvo nam, uz ostalo, garantuje upravo to: punu raspoloživost u svakom trenutku", kaže gospodin Tripković.

U voznom parku preduzeća Tripkom sada su 22 tegljača koji vuku poluprikolice-cisterne i hladnjače i jednu poluprikolicu sa ceradom (klasičnu „zavesarku"). Pod Volvo znakom je trećina flote - sedam tegljača. Najstariji, iz 2007. godine, u točkovima ima 1,3 miliona kilometara - bez ozbiljnijih mehaničarskih intervencija. Dva najmlađa Volvo vozila su iz prošle godine, oba sa Euro VI motorima od 460 KS.

„Ove godine za zamenu je ‘zrelo' pet tegljača sa Euro V motorima. Na njihovo mesto bi trebalo da dođe pet novih Volvo tegljača, ali sada sa moćnijim, motorima od 500 KS. To je prava snaga za potrebe mojih klijenata, jer tegljači sa snažnijim motorima omogućavaju veću prosečnu brzinu, agilniji su u brdima, pa tako do cilja mogu da stignu malo ranije. U prevozu osetljivih, brzo kvarljivih tereta, koji čine veliki deo našeg poslovanja, to je faktor broj 1", kaže gospodin Tripković.

Vozila Tripkoma krstare drumovima cele Evrope - od Grčke do Švedske, od Portugala do Rusije. U novije vreme često „preplivavaju" i Sredozemno more, kod Gibraltara - na rutama od Maroka do Bugarske. Naručioci poslova su uglavnom strane kompanije, sa kojima čačanski prevoznik ima dugogodišnju uspešnu saradnju.

„Da bi ona takva i ostala, osim vozila, važno je da uvek imam i dobre vozače. Njih je, nažalost, sve manje, mada najvredniji u Tripkomu mesečno mogu da zarade i do 1.500 evra. A koliko je problem s pouzdanim, vrednim i odgovornim vozačima veliki, možda najbolje svedoči podatak da u Tripkomu još uvek vozi vremešni gospodin - s punih 68 godina", kaže Miro Tripković.