Kamioni

SRBIJA

×

S tegljačem Volvo FH opremljenim I-SAVE tehnologijom uštede u potrošnji od čak 13 odsto!

U dvonedeljnoj eksploataciji u realnim uslovima, pod punim opterećenjem, tegljač Volvo FH 460 s najnovijim tehnološkim paketom I-SAVE u KoMo-transu iz Čačka prosečno trošio 26,4 litara na 100 kilometara, što je za čak četiri litra manje od najekonomičnije potrošnje koju na istim rutama postižu klasično opremljeni Volvo tegljači u floti ove kompanije.
Kao i klasičan agregat D13K ima 460 KS, ali viši makismani obrtni moment - 2.600 Nm već pri 900-12-50 obrtaja u minutu.
Volvoovi stručnjaci su uložili mnogo rada u druga fina doterivanja kojima je bio cilj da se tržištu ponudi vozilo optimalno za međunarodne, duge ture – jednako dobro i vlasniku i vozaču. Prva iskustva iz Srbije to sasvim potvrđuju.

„Volvoov tegljač FH 460 s novom tehnologijom I-SAVE je prevazišao sva naša očekivanja, pre svega svojom izuzetnom ekonomičnošću, ali i ostalim karakteristikama i sasvim je izvesno da će već kod prve sledeće kupovine novih vozila on biti naš prvi izbor“, kaže osnivač, vlasnik i direktor KoMo-transa iz Trnave kod Čačka, mašinski inženjer Miloljub Spasojević.

Tegljač Volvo FH 460 s najnovijim tehnološkim paketom I-SAVE

„Tokom dvonedeljne probne eksploatacije uposlili smo ga na našoj redovnoj liniji Beograd-Rijeka-Beograd, na kojoj decenijama prevozimo kontejnere s uvoznom ili izvoznom robom. Vozilo je u dve takve ture bilo pod punim opterećenjem – vuklo je ukupnu masu od maksimalno dozvoljenih 40 tona i pri tome prosečno trošilo 26,4 litara dizela na 100 km, što je za više od 13 odsto manje od najekonomičnije potrošnje koju smo Volvo kamionima iste ili približne snage ostvarili na toj maršruti. Sudeći po ovoj prosečnoj potrošnji, to je najekonomičniji Volvo tegljač u protekle 23 godine od kako je KoMo-trans ušao prvi Volvo kamion. I, što je takođe veoma bitno, tokom probne eksploatacije efektivno vreme koje je vozilo s I-SAVE tehnologijom provelo u odlasku ili dolasku iz Rijeke (nešto više od 550 km u jednom pravcu) nije bio ništa duže od klasično opremljenih Volvo tegljača koji voze na ovoj ruti“, kaže gospodin Spasojević.

Šezdesetosmogodišnji Miloljub Spasojević je nesumnjivo vrlo kompetentan sagovornik za ocenu nove Volvoove I-SAVE tehnologije: u transportnom poslu je od 1975. godine, s Volvo kamionima „druguje“ bezmalo četvrt veka, a u flotama dve njegove kompanije su, skoro od samog početka, samo Volvo tegljači – trenutno ih je 15 u Srbiji i 20 u inostranstvu. I svi su angažovani na istom poslu – vuku isključivo poluprikolice s kontejnerima. Ranih devedesetih prošlog veka gospodin Spasojević je, naime, bio među usamljenim pionirima na našim prostorima u odluci da se od samog osnivanja transportnog preduzeća u Srbiji osmeli isključivo na prevoz kontejnera, po čemu je KoMo-trans i danas jedinstvena kompanije u našoj državi.

I četrdesetčetvorogodišnji Rade Jezdimirović, vozač u KoMo-transu, kome je dve nedelje bio poveren FH 460 sa I-SAVE tehnologijom nesporno je kvalifikovan da oceni Volvoovu naprednu tehniku: za upravljačem je punih petnaest godina, od toga osam – koliko i radi u KoMo-transu - isključivo u kabini Volvo kamiona.

„Prijatno me je iznenadila skromna potrošnja, jer je bila ozbiljno niža od one koju na istoj relaciji, pod skoro istim uslovima i s maksimalnim opterećenjem postižem Volvo tegljačem starim ni godinu dana, uz to s motorom koji ima 10 KS manje“, kaže Rade Jezdimirović. „Trebalo mi je vrlo malo vremena da se priviknem na novu tehnologiju koja mnoge operacije obavlja umesto vozača. Najviše me je impresionirao sistem I-See koji, u zavisnosti od terena, sam aktivira gas i kočnice. Striktno sam primenio sve savete Volvoovog trenera za vozače, maksimalno vozio s uključenim tempomatom, bio potpuno koncentrisan sve vreme putovanja i rezultat je stvarno zapanjujući: prosečna potrošnja bila tek nešto veća od skupih i moćnih terenaca i SUV vozila koja jure po našim i stranim saobraćajnicama!“, dodaje gospodin Jezdimirović.

„Da bi što pre stigli do odredišta, većina mojih kolega nekada je prisiljena, a nekada i voli da vozi agresivnije i brže, što, naravno, podiže prosečnu potrošnju. Na Volvou FH 460 s tehnologijom I-SAVE nema mogućnosti za individualnu promenu stepena prenosa – sve je u nadležnosti kompjutera i elektronike – ali mi to uopšte nije smetalo. Dovoljno je samo desetak kilometara da se vozač prilagodi i potom može da uživa u blagodetima nove tehnologije. I da pri tome bude siguran da će na cilj stići možda tek koji minut kasnije od tegljača s deaktiviranim ograničenjem maksimalne brzine, ali, ipak uz bitnu prednost – mnogo nižu potrošnju“, nastavlja gospodin Jezdimirović. „Oduševio me je i komfor u kabini demo tegljača. Po mnogo ‘stavki’ nema mu ravna među konkurentima. U njemu sam se nekoliko noći baš lepo naspavao.“

Demo vozilo Volvo FH 460 sa I-SAVE tehnologijom je velikoserijski tegljač koji se već nekoliko meseci nalazi u redovnoj prodaji Volvo Trucks u celoj Evropi. Pokreće ga redni šestocilindarski dizel motor Volvo D13K TC radne zapremine 12,8 litara s novom, turbokompaund tehnologijom (pojednostavljeno: iza turbokompresora u izduvnom sistemu dodata je još jedna turbina koja ponovo koristi višak toplote i energije izduvnih gasova i daje više opbrtnog momenta uz ekonomičniju potrošnju). Kao i klasičan agregat D13K ima 460 KS, ali viši makismani obrtni moment - 2.600 Nm već pri 900-12-50 obrtaja u minutu. Kamion radi na znatno nižem broju obrtaja od „standardnih“ i značajnije kasnije ili čak uopšte ne menja u niži stepen prenosa jer ima pregršt obrtnog momenta, čak 300Nm više od standardnog D13K motora. Oprema se recikrulacijom izduvnih gasova (EGR) i selektivnom katalitičkom redukcijom uz ubrizgavanje agensa AdBlue (SCR) i filterom za zadržavanje čvrstih čestica – čađi (DPF), čime njegovi izduvni gasovi ispunjavaju kriterijume aktuelnih Euro VI emisionih standarda. Standardni deo specifikacije je automatizovani dvanestostepni menjač I-Shift, bez mogućnosti ručne (sekvencijalne) promene stepena prenosa i bez funkcije kickdown. Vozilo je fabrički prilagođeno dugolinijskom saobraćaju, s posebnim softverom upravo za ovaj vid eksploatacije. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 90 km/h. Njegovoj ekonomičnosti, osim turbokompaund tehnologije, doprinosi i to što se motor automatski isključuje nakon dva i po minuta rada u praznom hodu (na „leru“), na obe osovine (na međuosovinskom rastojanju od 3.600 mm) su pneumatici s niskim otporom kotrljanja. Uz to, nove pogonske osovine za opterećenja do 13 tona imaju manji koeficijent unutrašnjeg trenja, pumpa u servo sistemu upravljačkog mehanizma ima promenljivu radnu zapreminom. Značajan doprinos ekonomičnosti daju i usavršeni, najmoderniji elektronski sistemi I-See (koristi mapirane podatke na bazi tehnologije „oblaka“, pa ova funkcija pouzdano sinhronizuje kamion s informacijama s mapa visoke rezolucije u cilju veće uštede goriva), I-Cruise i I-Roll (inteligentna regulacija stalne brzine kretanja deluje u kombinaciji sa funkcijom slobodnog kotrljanja I-Roll koja štedi gorivo).

Volvoovi stručnjaci su uložili mnogo rada u druga fina doterivanja kojima je bio cilj da se tržištu ponudi vozilo optimalno za međunarodne, duge ture – jednako dobro i vlasniku i vozaču. Prva iskustva iz Srbije to sasvim potvrđuju.

 

Za više informacija, osoba za kontakt je:
 

Tijana Savić
Direktor marketinga
Tel: +381 63 612 398
Email: tijana.savic@volvo.com

Firma Volvo Trucks nudi kompletna transportna rešenja profesionalnim i poslovnim kupcima. Firma nudi kompletan asortiman kamiona za srednje i teške uslove rada. Kupcu podršku obezbeđuje globalna mreža od 2.100 distributera i radionica u više od 130 zemalja. Volvo kamioni se sastavljaju u 15 zemalja širom sveta. U 2018. isporučeno je više od 127.000 Volvo kamiona širom sveta. Volvo Trucks je deo grupacije Volvo, jednog od vodećih svetskih proizvođača kamiona, autobusa, građevinske opreme i brodskih i industrijskih motora. Grupacija takođe nudi rešenja za finansiranje i servisiranje. Volvo Trucks zasniva svoj rad na glavnim vrednostima: kvalitetu, bezbednosti i zaštiti životne sredine.