Kamioni

Prvi Volvo kamion nove generacije u Srbiji isporučen preduzeću Hamster iz Sremske Mitrovice

Dugogodišnji kupac Volvo kamiona, preduzeće Hamster iz Sremske Mitrovice, koja je poslednjih petnaestak godina uvek prvo u Srbiji naručivalo najnovija vozila iz programa Volvo kamionske korporacije, 31. maja preuzelo je bogato opremljen Volvo FH 500 I-Save, prvi tegljač nove generacije isporučen u našoj državi.

„Danas je za mene i moje preduzeće srećan dan jer nam u flotu, opet kao prvom kupcu u Srbiji, stiže najnoviji Volvo kamion“, rekao je na maloj ceremoniji, održanoj u Volvo Trucks centru Novim  Banovcima, osnivač, vlasnik i direktor Hamstera, Vladimir Galečić.

„Ovo je i za nas istorijski dan, a naše zadovoljstvo je tim veće što prvo vozilo nove generacije isporučujemo upravo kupcu koji već dugo godina uvek prvi u Srbiji naručuje najnoviji Volvo kamion. Želim vam puno sreće u eksploataciji novog tegljača, mnogo bezbednih i jeftinih kilometara“, rekla je direktora Volvo doo, Dragana Krstić, uručujući simboličan ključ i posebnu plaketu gospodinu Galečiću. „Bilo bi nam drago da se kroz nekoliko meseci opet nađemo na istom mestu i od čujemo da li je kamion nove generacije ispunio, a, nadam se, i premašio, sva vaša očekivanja“, dodala je gospođa Krstić.

Prvi Volvo kamion nove generacije u Srbiji je iz familije FH – tegljač s D13TC motorom od 500 KS, s turbokompaund tehnologijom i paketom za uštedu goriva I-Save. Promotivni kupac se opredelio za pogonsku osovinu s takozvanim „brzim“ diferencijalom, s prenosnim odnosom 2.17:1, koji je specijalno prilagođen za što ekonomičniju vožnjju na dugolinijskim, međunarodnim turama. Prvenac s karakteristično crvenom, „Hamsterovom“ bojom ima bogatu specifikaciju opreme – od aluminjumskih naplataka i nove generacije niskoprofilnih pneumatika sa smanjenim otporima pri kotrljanju, do „ventilirajućeg“ vozačevog sedišta i novog donjeg kreveta s memorijskom penom.

Hamsterov novi tegljač ima i većinu tehničkih inovacija koje krase novu generaciju Volvo kamiona: recimo, ispred vozača je sasvim nova digitalizovana instrument tabla, a u centralnom delu panela s instrumentima, nadohvat vozačeve desen ruke je novi ekran za informacije i zabavu, na kojem se, između ostalog, projektuje i slika s kamere ugrađene u desni retrovizor, koja „nadgleda“ desni bok. Ova inovacija izuzetno podiže nivo bezbednosti, posebno pri skretanju udesno, jer uspešno eliminiše „mrtav ugao“ u kojem se mogu naći biciklisti, pešaci ili objekti na putu. Uz to, ova novotarija omogućava i mnogo lakše manevrisanje na skučenim prostorima, jer omogućava da vozač dobro vidi praktično celu desnu stranu – i tegljača i poluprikolice. Kamera u retrovizoru je jedna od ukupno osam koliko se, na zahtev kupca, može ugraditi na Volvo kamione nove generacije.

Preduzeće Hamster je osnovano pre 22 godine. U prvo vreme se bavilo spoljnom trgovinom, ali je već u drugoj godini poslovanje prošireno i na transportne usluge – ispočetka za sopstvene potrebe, a ubrzo i za eksterne naručioce. Danas zapošljava 24 radnika, a u voznom parku, uključujući i FH nove generacije, trenutno ima 15 kamiona i svi su iz Volvo programa. Osim 13 tegljača, u floti su i dva „šticara“ – troosovinska FH kamiona (6x4) za prevoz drvenih trupaca, koji su pretežno uposleni u Srbiji i regionu.

Prvi kamioni u vlasništvu Hamstera su bili Volvo tegljači – dva sasvim nova kupljena 2003. godine. Najmlađi Volvoi su iz prošle godine, a, pored upravo isporučenog prvenca, za manje od mesec dana flota će biti proširena s još jednim identičnim FH 500 I-Save, potom u avgustu i trećim iz nove generacije.

„Moje ambicije su da u floti bude između 15 i 20 vozila, odnosno onoliko koliko uvek može da bude realno uposleno, ne samo za eksterne naručioce prevoza, već i za naše potrebe, jer se u poslednje vreme ponovo vraćamo intenzivnijem izvozu i uvozu drveta, što nam je na početku bila pretežna delatnost“, kaže gospodin Galečić. „Nedavno smo prevoznu ponudu proširili i frigo transportom – nabavili smo dve, a uskoro stiže i treća nova poluprikiolica-hladnjača najpoznatijeg evropskog proizvođača ovih priključnih vozila“, dodaje gospodin Galečić.

Hamsterova vozila su uglavnom uposlena na prevozima do Italije, u novije vreme do Austrije, ali i drugih evropskih država i to pretežno za klijente kojima je preduzeće iz Sremske Mitrovice dugogodišnji ekskluzivni prevozni partner.

Sva vozila preduzeće iz Sremske Mitrovice već tradicionalno održava u Volvo Trucks prodajno-servisnom centru u Novom Sadu. „Hamster je jedan od dva vlasnika Volvo kamiona koji u Srbiji prednjače po brizi koju posvećuju tehničkoj ispravnosti, odnosno redovnosti servisiranja“, kaže prodajni predstavnik u Volvo Trucks, Dragi Narančić. „Svi Hamsterovi kamioni su i posle tri-četiri godine intenzivne eksploatacije po tehničkoj kondiciji kao i sasvim nova vozila, a veliku pažnju i vlasnik i vozači posvećuju i estetici – i spoljašnjosti i unutrašnjosti njihovih Volvo kamiona“, ističe gospodin Narančić.