Kamioni

Volvo električni kamion za teške uslove rada stavljen je na test: ističe se i po dometu i po energetskoj efikasnosti

| 4 | 5
U Nemačkoj je obavljen prvi nezavisni test energetske efikasnosti sa potpuno opterećenim teškim električnim Volvo kamionom. Električni kamion je premašio svoj zvanični domet i koristio je 50% manje energije od svog dizel pandana.
Električni pogon je veoma efikasan, što potpuno električni kamion čini veoma moćnim alatom za smanjenje emisije CO2.

Testirani kamion je bio Volvo FH Electric, vozilo sa nultom emisijom izduvnih gasova sa 490 kV kontinuirane snage i bruto kombinovanom težinom od 40 tona. Nemački transportni novinar Jan Burgdorf testirao je kamion na ruti od 343 km koja je uključivala autoputeve, brdoviti teren i lokalne puteve koji se koriste za testiranje kamiona različitih proizvođača u širokom spektru uslova.

 

„Moram reći, da će vozači biti veoma iznenađeni koliko ga je lako voziti, koliko je tih i koliko dobro reaguje. Nema nikakvih vibracija“, kaže Jan Burgdorf.

 

Volvo FH Electric je zadržao prosečnu brzinu od 80 km/h na ruti, što je bilo uporedo sa Volvo FH sa I-Save dizel motorom. Na osnovu potrošnje energije od samo 1,1 kVh/km, električni kamion je imao ukupan domet od 345 km sa jednim punjenjem.

 

„Ovi rezultati testiranja pokazuju da je moguće voziti do 500 km tokom redovnog radnog dana, sa kratkim zaustavljanjem za punjenje, na primer za vreme ručka“, objašnjava Tobias Bergman, direktor testova za štampu u Volvo Trucks.

 

U testovima Green Truck Route, Volvo FH Electric je koristio 50% manje energije nego Volvo FH sa uporedivim dizel motorom.

 

„Električni pogon je veoma efikasan, što električne kamione čini veoma moćnim alatom za smanjenje emisije CO2“, komentariše Tobias Bergman.

 

Cilj Volvo Trucks-a je da električna vozila čine polovinu prodaje kamiona 2030. godine, a 2040. godine, 100% smanjenje CO2. 

 

„Posvećeni smo Pariskom sporazumu o klimatskim promenama. Ciljevi zasnovani na nauci su postavljeni i mi preduzimamo mere da ubrzamo razvoj na dramatično smanjenje emisije CO2 u vezi sa drumskim teretnim transportom. Verujem da je širok električni opseg koji već imamo na tržištu jasan dokaz za to“, zaključuje Tobias Bergman.

 

Činjenice o testu i kamionu

 

Bruto kombinovana težina: 40 tona

Prosečna brzina: 80 km/h

Potrošnja energije: 1,1 kVh/km

Kapacitet baterije: 540 kVh

Izlazna snaga: 490 kV 

Ukupna dužina ispitne staze: 343 km

Ukupan domet na osnovu jednog punjenja: 345 km

Testirani Volvo FH Electric može preći do 500 km tokom normalnog radnog dana ako se doda dopuna, na primer tokom pauze za ručak.

 

Činjenice o Volvo asortimanu električnih kamiona:

 

Volvo kamioni imaju asortiman od šest električnih kamiona dizajniranih da pokriju mnogo različitih transportnih zadataka.

Modeli Volvo FH, FM i FMX Electric imaju ukupnu težinu do 44 tone. Prodaja je u toku u Evropi, a proizvodnja će početi u drugoj polovini 2022. godine.

Serijska proizvodnja u Evropi Volvo FL i FE Electric, za gradsku distribuciju i rukovanje otpadom, počela je 2019.

Proizvodnja Volvo VNR Electric za Severnu Ameriku počela je 2020.

 

LINK slike visoke rezolucije

 

Za više informacija, osoba za kontakt je:

Tijana Savić

Marketing Manager
+381 63 101 5607
tijana.savic@volvo.com

Kompanija Volvo Trucks nudi kompletna transportna rešenja za probirljive profesionalne kupce sa čitavim nizom srednjih i teških kamiona. Podršku kupcima obezbeđuje globalna mreža distributera koja se sastoji od 2.200 servisnih radionica u 130 zemalja. Volvo kamioni se sklapaju u 13 zemalja sveta. U 2021. godini, isporučeno je oko 123.000 Volvo kamiona širom sveta. Kompanija Volvo Trucks je deo Volvo grupacije, jednog od vodećih svetskih proizvođača kamiona, autobusa, građevinske opreme i brodskih i industrijskih motora. Grupacija takođe nudi kompletna rešenja za finansiranje i servisiranje. Kompanija Volvo Trucks zasniva svoj rad na glavnim vrednostima: kvalitetu, bezbednosti i zaštiti životne sredine.