Za dekarbonizaciju transporta, Volvo Trucks već danas nudi akumulatorske električne kamione i kamione koji rade na obnovljiva goriva, kao što je biogas. U drugoj polovini ove decenije, treća CO2 neutralna opcija biće dodata njegovom portfoliju proizvoda – električni kamioni sa gorivnim ćelijama na vodonik.
„Razvijamo ovu tehnologiju već nekoliko godina i divan je osećaj videti prve kamione koji uspešno rade na probnoj stazi. Kombinacija električne baterije i električne gorivne ćelije omogućiće našim klijentima da u potpunosti eliminišu emisiju CO2 iz izduvnih gasova iz svojih kamiona, bez obzira na transportne zadatke“, kaže Roger Alm, predsednik Volvo Trucks.
Električni kamioni sa gorivim ćelijama imaće radni domet koji je uporediv sa mnogim dizel kamionima – do 1 000 km – i vreme punjenja goriva manje od 15 minuta. Ukupna težina može biti oko 65 tona ili čak i veća, a dve gorivne ćelije imaju kapacitet da generišu 300 kV električne energije na brodu.
„Električni kamioni sa pogonom na vodonik biće posebno pogodni za velike udaljenosti i teške, energetski zahtevne zadatke. Oni takođe mogu biti opcija u zemljama u kojima su mogućnosti punjenja baterija ograničene“, kaže Roger Alm.
Generiše sopstvenu električnu energiju
Gorivna ćelija proizvodi sopstvenu električnu energiju iz vodonika na brodu umesto da se puni iz spoljnog izvora. Jedini biprodukt koji se emituje je vodena para.
Gorivne ćelije isporučuju cellcentric
Gorivne ćelije će isporučivati cellcentric – zajedničko ulaganje između Volvo grupe i Daimler Truck AG. Cellcentric će izgraditi jednu od najvećih evropskih serijskih proizvodnih pogona za gorivne ćelije, posebno razvijene za teška vozila.
Potrebno je više zelenog vodonika
Tehnologija gorivih ćelija je još uvek u ranoj fazi razvoja i postoje mnoge prednosti nove tehnologije, ali i neki izazovi koji su pred nama. Jedna od njih je masovna nabavka zelenog vodonika*. Druga je činjenica da infrastruktura za dopunu goriva za teška vozila tek treba da se razvije.
„Očekujemo da će se snabdevanje zelenim vodonikom značajno povećati u narednih nekoliko godina, pošto će mnoge industrije zavisiti od njega u smanjenju CO2. Ipak, jedva čekamo da dekarbonizujemo transport, već kasnimo. Dakle, moja jasna poruka svim transportnim kompanijama je da započnu putovanje danas sa električnim baterijama, biogasom i drugim dostupnim opcijama. Kamioni na gorivne ćelije će tada biti važan dodatak za duže i teže transporte za nekoliko godina“, kaže Roger Alm.
* Zeleni vodonik se proizvodi korišćenjem obnovljivih izvora energije, kao što su vetar, voda i sunce.
LINK slike visoke rezolucije
LINK film (1 min)
LINK film sa više detalja (2 min)
Milutin Marinković
Marketing & Administration Officer, Volvo Adriatic South
+381 63 10 90 245
milutin.marinkovic@volvo.com
Volvo Trucks isporučuje kompletna transportna rešenja za zahtevne profesionalne kupce sa svojim punim asortimanom kamiona za prevoz srednjih i teških tereta. Korisnička podrška se pruža preko globalne mreže dilera sa 2.200 servisnih mesta u oko 130 država. Volvo kamioni se montiraju u 12 država širom sveta. U 2024. godini oko 134.000 Volvo kamiona je isporučeno širom sveta. Volvo Trucks je deo Volvo grupacije, jednog od vodećih svetskih proizvođača kamiona, autobusa, građevinskih mašina i brodskih i industrijskih motora. Grupacija takođe pruža kompletna rešenja za finansiranje i usluge. Rad kompanije Volvo Trucks zasnovan je na osnovnim vrednostima kvaliteta, bezbednosti i brige o životnoj sredini.