Kamioni

Edy Trans: s velikim smanjenjem potrošnje goriva, Volvo kamioni daleko ispred drugih

Transportna kompanija Edy Trans iz Mola obnavlja vozni park Volvo tegljačima nove generacije, s kojima postiže velike uštede u izdacima za gorivo i agens AdBlue.
Edy Trans

Nekoliko meseci posle formiranja, početkom 2001. godine, u Edy Trans je stigao prvi polovni Volvo kamion. Potom je vozni park uvećavan korišćenim, a od 2008. i novim kamionima nekoliko evropskih proizvođača. Premda su iskustva s drugim markama bila uglavnom pozitivna, u porodičnoj kompaniji su se 2018. odlučili za kupovinu prvog novog Volvo tegljača, pa je u oktobru te godine u Mol stigao FH 460, prvi novi Volvo kamion Edy Transa sa Euro VI motorom.

Ubrzo su u kompaniji promenili mišljenje o vozilima konkurentskih proizvođača, pa je 2019. godine stigao drugi, u novembru 2022. treći, krajem februara ove godine četvrti novi FH tegljač, dok se peti očekuje upravo u danima kada čitate ovaj tekst. Tako će uskoro Volvo biti dominantni brend u floti koju trenutno čini osam tegljača, s namerom vlasnika da vodeći brend u unifikaciji voznog parka bude upravo Volvo.

„U poslednjih nekoliko godina Volvo je usavršavanjem motora i menjača i nekim drugim izmenama učinio ogroman napredak u smanjenju potrošnje dizela, ali i agensa AdBlue, što je u vreme sve skupljeg i goriva i  agensa AdBlue od izuzetnog značaj za profitabilnost poslovanja svakog drumskog prevoznika“, kaže Edvard Seke, mlađi partner u porodičnoj kompaniji iz Mola.

„Budući da i sam vozim jedan od naših Volvoa, iz ‘prve ruke’ mogu da potvrdim da je Volvo novom generacijom motora s turbokompaund i I-Save tehnologijom postigao fantastične rezultate u smanjenju potrošnje dizela i tečnosti AdBlue. Evo vrlo precizne ilustracije, koja nije očitana sa bord kompjutera već iz ličnog, iskustva sa benzinske-pumpe: s tegljačem iz 2018. godine Volvo FH460, pažljivom, promišljenom vožnjom, postigao sam prosečnu potrošnju između 32 i 33 litra na 100 km, a na svaki rezervoar za dizel od 1.200 litara tegljač je trošio i pun rezervoar agensa AdBlue od 80 litara. S novim tegljačem iz 2022. godine, takođe s motorom od 460 KS ali s turbokompaundom i I-Save tehnologijom, na istim turama postigao sam prosečnu potrošnju od samo 26 litara dizela i uz osetno smanjenu potrošnju tekućine AdBlue“, uverava gospodin Edvard Seke.

„Uporedo s motorima i menjačima, Volvo je unapredio i komfor za vozača i suvozača, pa smo se prilikom formiranja specifikacije za prvi novi tegljač u ovoj godini odlučili za bogatiji paket opreme, u kojem su, između ostalog, parkirna klima, navigacija, specijalno sedište za vozača, specijalna mat crna boja, kožom obloženo kolo upravljača, bočni usmerivači vazduha (spojleri), alu felne, hromirane trube-sirene na krovu ali i izvanredan adaptivni tempomat nove generacije, pa je to sada najopremljeniji tegljač u istoriji naše flote“, dodaje gospodin Seke.

Tegljači Edy Transa vuku standardne poluprikolice Schmitz Cargobulla i Schwarzmüllera (unutrašnje visine od 2,75 do 2,9 m), gotovo uvek pod maksimalnim opterećenjem i to na specifičnim turama: već dugo prevoze terete samo između Mađarske i Srbije i obratno, pa godišnje prelaze ne više od 70.000 km, što svakako utiče na tehničku kondiciju njihovih vozila, za koje uveravaju da su uvek u top formi. S Volvo kamionima ona će, kažu, biti na još višem nivou, jer je kvalitet već decenijama jedan od sinonima ovog brenda.