Pre pet godina, kompanija Volvo Trucks je u ponudu uključila kamione koji mogu da rade na tečni biogas (bio-LNG) - obnovljivo gorivo koje se može proizvesti iz mnogih vrsta organskog otpada, uključujući ostatke hrane. To gorivo može da smanji emisiju CO2 do 100%.
„Biogas je odlična dopuna električnom transportu koja pomaže prevoznicima u njihovim ambicijama održivosti i teži ka klimatski neutralnom transportu“, kaže Danijel Bergstrand, menadžer proizvoda za kamione na gas u kompaniji Volvo Trucks.
Kamioni na gas, Volvo FH i FM, dobijaju novi nivo snage od 500 KS, pridružujući se prethodnim motorima od 420 i 460 KS. Gasni motori takođe dobijaju značajna tehnička poboljšanja koja ih čine efikasnijim do četiri odsto**, što, zajedno sa novim rezervoarom za gas sa zapreminom većom za 10 odsto, doprinosi većoj autonomiji.
„Naši efikasni kamioni na gas imaju performanse uporedive sa njihovim dizel ekvivalentima. Utakanje goriva je skoro jednako brzo kao i kod kamiona sa dizel-motorima, a rastuća mreža od više od 600 benzinskih stanica za bio-LNG i LNG u Evropi čini ih idealnim za dugolinijski transport“, objašnjava Danijel Bergstrand.
Nijedno pojedinačno rešenje ne može da reši problem klimatskih promena
Ojačana linija sa pogonom na gas dobro se uklapa sa trostrukom strateškom mapom puta kompanije Volvo Trucks za postizanje nulte emisije: električni kamioni na baterije, kamioni sa gorivim ćelijama i motori sa unutrašnjim sagorevanjem koji rade na obnovljiva goriva kao što su biogas, HVO ili, još zeleniji - vodonik.
„Potrebno je još nekoliko tehničkih rešenja jer se dostupnost infrastrukture za električnu energiju i gorivo prilično razlikuje između država i regiona, a i zbog toga što zahtevi za svaki transportni zadatak variraju“, komentariše Danijel Bergstrand.
Veliki planovi za zamenu fosilnog LNG-a bio-LNG-om u Evropi
Očekuje se da će evropska proizvodnja bio-LNG-a brzo rasti kako bi se udaljila od upotrebe fosilnog LNG-a. Evropska komisija je iznela plan pod nazivom REPower EU, u kojem je fokus na stvaranju znatno većih domaćih proizvodnih kapaciteta za različite vrste energije. Plan je da se do 2030. godine* poveća godišnja proizvodnja biogasa deset puta, a taj sektor je već započeo fazu brzog rasta. I van Evrope potencijal za biogas privlači sve više pažnje.
Činjenice o Volvo kamionima na gas:
Činjenice o tečnom gasu: