Kamioni

Volvo predstavlja snažan kamion na biogas za smanjenje CO2 na dužim transportnim rutama

Kompanija Volvo Trucks predstavlja novi, snažniji kamion koji može da radi na tečni biogas. Novi kamion može da obavlja dugačke i zahtevne transportne zadatke, uz smanjenje ukupne emisije CO2.
Volvo predstavlja snažan kamion

Pre pet godina, kompanija Volvo Trucks je u ponudu uključila kamione koji mogu da rade na tečni biogas (bio-LNG) - obnovljivo gorivo koje se može proizvesti iz mnogih vrsta organskog otpada, uključujući ostatke hrane. To gorivo može da smanji emisiju CO2 do 100%.

„Biogas je odlična dopuna električnom transportu koja pomaže prevoznicima u njihovim ambicijama održivosti i teži ka klimatski neutralnom transportu“, kaže Danijel Bergstrand, menadžer proizvoda za kamione na gas u kompaniji Volvo Trucks.

Kamioni na gas, Volvo FH i FM, dobijaju novi nivo snage od 500 KS, pridružujući se prethodnim motorima od 420 i 460 KS. Gasni motori takođe dobijaju značajna tehnička poboljšanja koja ih čine efikasnijim do četiri odsto**, što, zajedno sa novim rezervoarom za gas sa zapreminom većom za 10 odsto, doprinosi većoj autonomiji.

„Naši efikasni kamioni na gas imaju performanse uporedive sa njihovim dizel ekvivalentima. Utakanje goriva je skoro jednako brzo kao i kod kamiona sa dizel-motorima, a rastuća mreža od više od 600 benzinskih stanica za bio-LNG i LNG u Evropi čini ih idealnim za dugolinijski transport“, objašnjava Danijel Bergstrand.

Nijedno pojedinačno rešenje ne može da reši problem klimatskih promena

Ojačana linija sa pogonom na gas dobro se uklapa sa trostrukom strateškom mapom puta kompanije Volvo Trucks za postizanje nulte emisije: električni kamioni na baterije, kamioni sa gorivim ćelijama i motori sa unutrašnjim sagorevanjem koji rade na obnovljiva goriva kao što su biogas, HVO ili, još zeleniji - vodonik.

„Potrebno je još nekoliko tehničkih rešenja jer se dostupnost infrastrukture za električnu energiju i gorivo prilično razlikuje između država i regiona, a i zbog toga što zahtevi za svaki transportni zadatak variraju“, komentariše Danijel Bergstrand.

Veliki planovi za zamenu fosilnog LNG-a bio-LNG-om u Evropi

Očekuje se da će evropska proizvodnja bio-LNG-a brzo rasti kako bi se udaljila od upotrebe fosilnog LNG-a. Evropska komisija je iznela plan pod nazivom REPower EU, u kojem je fokus na stvaranju znatno većih domaćih proizvodnih kapaciteta za različite vrste energije. Plan je da se do 2030. godine* poveća godišnja proizvodnja biogasa deset puta, a taj sektor je već započeo fazu brzog rasta. I van Evrope potencijal za biogas privlači sve više pažnje.

Činjenice o Volvo kamionima na gas:

  • Modeli proizvoda: Volvo FH, FM i FMX (na zahtev).
  • Nivoi snage: 420, 460 i 500 KS.
  • Gorivo: bio-LNG (tečni biogas) ili LNG. Za paljenje gasa koristi se mala količina dizela ili HVO.
  • Autonomija: do 1.000 km**.
  • Tehnologija motora: Korišćenjem visoke efikasnosti dizel-motora, postiže se ista vozna sposobnost kao kod dizel kamiona, što omogućava vožnju sa velikim opterećenjem i pokrivanje velikih razdaljina.
  • Novi motori na gas Euro6 step E su do četiri odsto efikasniji u potrošnji** od step D motora.
  • Motori na gas su potpuno unapređeni, a povećana efikasnost je postignuta novim injektorima i klipovima sa smanjenim trenjem, zajedno sa novom turbo varijabilnom pumpom za ulje i ventilacijom korita motora (“katera”) koja je zadužena za nefiltrirano ulje.

Činjenice o tečnom gasu:

  • Bio-LNG (koji se naziva i LBG) je obnovljivo gorivo - tečni biogas (biometan). Bilo koji organski otpad može da se podvrgne digestaciji da bi se proizveo biogas, na primer, mulj iz postrojenja za prečišćavanje, otpad od hrane, stajsko đubrivo i drugi otpadni-preostali proizvodi.
  • LNG (tečni prirodni gas) je fosilni gas (metan), koji se crpi iz podzemnih ili podmorskih rezervi.
  • Proces ukapljavanja biogasa je isti kao i za LNG; gas se ohladi na –162 °C. Gorivo tada zauzima znatno manje prostora, što omogućava unošenje mnogo veće količine energije u kamion, značajno povećavajući autonomiju.
  • Cilj Evropske komisije (REPower EU) je povećanje godišnje proizvodnje biogasa deset puta - na 35 milijardi kubnih metara do 2030. godine*. Već je potvrđeno da će više od 80 bio-LNG postrojenja biti spremno u Evropi do 2024. godine. Očekuje se da će Nemačka i Italija, zajedno sa Holandijom, biti vodeće države za bio-LNG u narednim godinama.

 

** Performanse i autonomija sa određenom vrstom goriva u stvarnoj eksploataciji mogu da variraju u zavisnosti od mnogih faktora kao što su brzina vožnje, upotreba tempomata, specifikacija vozila, opterećenje vozila, stvarna topografija, vozačko iskustvo, održavanje vozila i vremenski uslovi.