U septembru prošle godine privredno društvo JUNGIĆ RECYCLING iz Beograda preuzelo je prvi novi kamion – bio je to troosovinski Volvo FM (6x2) na koji je nadgrađena oprema za manipulaciju ab roll kiperima – „ruka“ s HYVA hidraulikom za navlačenje i spuštanje specijalnih kontejnera. Prvenac se pokazao veoma dobrim u transportu obojenih reciklažnih metala u nacionalnim granicama – na kraćim, dnevnim relacijama.
Budući da se JUNGIĆ RECYCLING bavi prikupljanjem, sortiranjem i delimičnom preradom obojenih metala koji se izvoze prvenstveno u Nemačku i druge države Evropske unije, u ovoj godini se ukazala potreba za kupovinom tegljača. Namene mu je da vuče klasičnu poluprikolicu s ceradom, sa specifičnim tovarom –jumbo vrećama u kojima su reciklirani obojeni metali spremni za dalju preradu u inostranstvu.
„Nismo imali dilemu pri odluci o kupovini prvog tegljača u našem voznom parku – Volvo FH nam se učinio pravim izborom“, kaže gospođa Dušica Jungić, koja u poslu, neobičnom za „nežniji pol“, pomaže ćerki Tijani, vlasnici i direktorki kompanije JUNGIĆ RECYCLING. „Početkom juna smo preuzeli najveći kamion u našoj floti koji ima dugolinijsku, međunarodnu ‘misiju’. Naše iskustvo s prvim Volvo kamionom, ali i iskustva drugih kompanija koja se u Srbiji i Evropi bave istim ili sličnim poslovima, a u floti poseduju Volvo kamione različitih modela i konfiguracija već decenijama potvrđuju da su to vozila s performansama koje idealno odgovaraju napornim prevozima u reciklažnoj industriji“, dodaje gospođa Jungić.
Novajlija u JUNGIĆ RECYCLING je klasičan dvoosovinski tegljač iz FH familije sa srednjom visinom šasije, prednjim i zadnjim vazdušnim ogibljenjem, Globetrotter kabinom (unutrašnja visina iznad motorskog prostora 196 cm) s dva kreveta, hladnjakom sa zamrzivačem od 33 litra (smešten ispod kreveta), parkirnim klima-uređajem, krovnim otvorom sa električnim otvaranjem i toniranim staklom… Za pogonsku grupu je odabran turbocompound motor od 13 litara nove generacije sa 460 KS (2.630 Nm maksimalnog obrtnog momenta), s pojačanom Volvo motornom kočnicom VEB+, a u specifikaciji su još i paket za uštedu goriva, smart tahograf (na kojem je insistirala gospođa Jungić), softver sa instaliranim topografskim informacijama baziranim na mapama visoke rezolucije, Connect telematski sistem sa info paketom i navigacijom, digitalna instrument tabla od 12 inča u četiri prikaza, paket usmerivača vazduha (spojlera) - krovni, spojleri kabine i šasije, ADR oprema, dva rezervoara za gorivo ukupne zapremine 1.305 litara, dok su maska hladnjaka, stepenice, branik, kućište ogledala i ručke ne vratima u boji kabine – metalik crnoj.
Već tokom avgusta JUNGIĆ RECYCLING očekuje i trećeg Volvoa: biće to još jedan FM 6x2, ali sa specijalnom opremom za manipulaciju industrijskim kontejnerima (ne samo utovar/istovar već i pomeranje). I on će, kao i prvi FM, prevoziti reciklažne obojene metale sa različitih lokacija u Srbiji do JUNGIĆ RECYCLING centra za sortiranje i preradu, koji se nalazi u Kragujevcu.
Kompanija JUNGIĆ RECYCLING je osnovana 2014. godine. Nastavlja porodičnu tradiciju dugu više decenija u poslu koji je započet još tokom šezdesetih u Nemačkoj, gde se članovi porodice Jungić i danas bave reciklažnom delatnošću. U Srbiji kompanija ima dvadesetak zaposlenih, s ambicijama da se poslovi uskoro prošire sa obojenih i na druge metale koji se mogu reciklirati.