Među funkcijama koje su razvijene da povećaju bezbednost pešaka i biciklista dok istovremeno olakšavaju posao vozačima je i nova Prednja pomoć kratkog dometa (Front Short Range Assist). Ovaj sistem je dizajniran da detektuje da li su biciklista ili pešak u rizičnoj zoni ispred kamiona, koristeći prednji radar i kameru, kao i da upozori vozača ako postoji neposredna opasnost od sudara. Još jedna karakteristika je novi sistem upozorenja za otvaranje vrata. Ovaj sistem je dizajniran da upozori ako pešak, biciklista ili automobil priđu kamionu s leđa, na istoj strani kamiona na kojoj su vrata otvorena.
„Stalno razvijamo i uvodimo dodatne bezbednosne sisteme koji mogu da poboljšaju sposobnosti vozača, pomažući da se zaštite kako oni tako i ljudi sa kojima dele drum. U kompaniji Volvo Trucks, naša dugoročna vizija je nula nezgoda, a bezbednost je u osnovi svega što radimo. Sa ovim novim sistemima preduzimamo važne korake da ostvarimo ove ciljeve“, kaže Ana Vridž Berling, direktorka za bezbednost saobraćaja i proizvoda u kompaniji Volvo Trucks.
Neke od novih funkcija su razvijene da već sada ispunjavaju ili čak prevazilaze ažurirane zakone EU o bezbednosti, Opštu bezbednosnu regulativu (eng. the General Safety Regulation - GSR), koja će stupiti na snagu u julu 2024. godine. GSR, koja čini nekoliko naprednih sistema podrške vozaču obaveznim, ima za cilj povećanje bezbednosti na putevima i poboljšanje zaštite vozača, pešaka i biciklista. Uvođenjem zakona, EU očekuje da će do 2038. godine spasiti preko 25 000 života i izbeći 140 000 povreda.
„Pozitivno gledamo na strože propise kada je u pitanju bezbednost, a kompanija Volvo Trucks već nudi sisteme koji će postati obavezni 2024.godine sa GSR-om“, kaže Ana Vridž Berling.
Nove bezbednosne funkcije kompanije Volvo Trucks su:
Prednja pomoć kratkog dometa (uključena u GSR)
Prednji radar i kamera se koriste za otkrivanje da li se neko nalazi ispred kamiona. Putem vizuelnog i zvučnog signala, sistem upozorava vozača ako postoji neposredna opasnost od sudara.
Inteligentna pomoć za kontrolu brzine (uključena u GSR)
Ova funkcija obaveštava vozača o ograničenjima brzine otkrivanjem znakova za brzinu na putu i prikazivanjem ograničenja na instrument tabli. Sistem prikazuje ograničenje brzine za stvarnu kombinaciju vozila i takođe upozorava ako je ograničenje brzine prekoračeno i vizuelnim i zvučnim upozorenjima.
Sistem za nadzor pritiska u gumama (uključen u GSR)
Ovaj sistem prati pritisak u gumama na kamionu i prikolici. Novi GSR propis predviđa da ako pritisak padne 20 odsto ispod referentnog pritiska, vozača treba obavestiti preko ekrana. Volvo sistem prevazilazi zakonske zahteve dozvoljavajući vozaču da izabere da bude upozoren čak i ranije od predviđenog pada pritiska od 20 odsto. Sistem je sposoban da prati širok spektar očitavanja pod- i nadpritiska. Pored toga, bolja energetska efikasnost se postiže kada je pritisak u gumama uvek na optimalnom nivou.
Upozorenje o otvaranju vrata
Ovaj sistem, koji je dostupan sa obe strane kamiona, će upozoriti ako se pešak, biciklista ili automobil približavaju otpozadi u nadgledanom području, na istoj strani kamiona na kojoj su vrata otvorena. Sistem je aktivan kada kamion miruje i dva minuta nakon gašenja motora.
Auto Hold
Funkcija Auto Hold pomaže da kamion ostane nepomičan dok se ne pritisne gas, tako pružajući pomoć vozaču na uzvišenjima i brdima.
Inteligentna pomoć za kontrolu brzine će biti dostupna na većini tržišta, dok će ostali sistemi biti dostupni širom sveta na Volvo FH, FM i FMX kamionima sa dizel, gasnim i električnim pogonima, počevši od septembra ove godine. Modeli Volvo FL i FE dobiće bezbednosne sisteme kao deo poboljšanja GSR-a pre kraja 2023. godine.