Kamioni

Tegljači Volvo FH za bezbedan, ekonomičan i pouzdan prevoz rizičnog tereta – tečnog naftnog gasa

Transkop iz Žabara – Bugarin Petrol, najveći domaći prevoznik tečnog naftnog gasa (propan-butana) i kompanija sa najvećim brojem specijalnih vozila za transport ovog gasa u regionu, odlučio se da svoju flotu prvi put proširi novim Volvo tegljačima. Namenjeni su međunarodnom transportu tog nusprodukta pri preradi nafte, koji zahteva vrlo oprezno rukovanje, ali i ništa manje pažnje pri prevozu do krajnih korisnika.

Porodična kompanija iz Žabara započela je poslovanje kao i mnogi transporteri u Srbiji – jednim polovnim kamionom. Dugogodišnjim predanim radom i opredeljenjem da se specijalizuje za jednu vrstu tereta, stigla na vrh u specifičnom prevoznom segmentu u Srbiji i u regionu Zapadnog Balkana.


„Temelje našeg preduzeća je postavio moj deda, koji je sredinom šezdesetih, kao samostalni autoprevoznik, jednim ne baš mladim kiperom, transportovao šljunak iz Velike Morave do stovarišta ili gradilišta u našem okruženju“, kaže vlasnik i direktor Transkopa iz Žabara, Emil Miloradović i nastavlja: „Njegovim vrednim radom posao se razgranao, pa je krajem januara 1991. osnovao preduzeće koje je posle četiri godine - 1995. promenilo delatnost u trgovinu naftnim derivatima. I u ovom poslu smo bili uspešni – otvorili četiri benzinske pumpe (u Velikoj Plani, Žabarima, Lapovu i Markovcu) , a od 2014. počeli da se bavimo i prevozima ne samo za svoje, već i potrebe eksternih naručilaca. U to vreme u Transkop je stigao i prvi polovni Volvo FH tegljač s Euro III motorom, koji je i danas ‘živ’, ali, zbog strožijih ekoloških standarda, povučen sa međunarodnih prevoza.”


U proteklih desetak godina Transkop je flotu obnavljao i širio kamionima drugih brendova, da bi se ove godine odlučio za četiri nova Volvo tegljača iz familije FH sa turbocompound motorima od 500 KS i I-Save tehnologijom za uštedu goriva.


„Nismo se mnogo dvoumili, jer smo imali odlična iskustva s eksploatacijom prvog polovnog Volvoa – ne samo s njegovom pouzdanošću, nego i sa odličnom servisnom podrškom. Čuli smo i dobre preporuke vlasnika Volvo kamiona koji se bave sličnim poslovima, od Volvoa dobili korektnu cenu i relativno kratak rok isporuke, pa su prva dva nova FH tegljača od početka marta na svakodnevnim zadacima. Nedavno su im se pridružila i druga dva, u svemu ista vozila, takođe odmah uključena u redovnu eksploataciju. Pažljivo smo formirali njihovu specifikaciju: opremljeni su standardnim vazdušno oslonjenim kabinama sa dva kreveta, parkirnom klimom, aluminijumskim naplacima (zbog smanjenja sopstvene mase), ojačanim prednjim osovinama za opterećenja do osam tona, širim pneumaticima, Visibility svetlosnim paketom (automatsko isključivanje/uključivanje dugih svetala), dodatnim rotacionim svetlima na vrhu kabine i, naravno, kompletnim ADR paketom za prevoz zapaljivih tereta. I druga dva tegljača, koje očekujemo ovih dana, biće iste specifikacije“, dodaje gospodin Miloradović.


Transkop se bezmalo deceniju bavi isključivo međunarodnim prevozima samo jedne vrste tereta – tečnog naftnog gasa. Po floti (trenutno 15 tegljača) i obimu prevoza tog gasa za široku potrošnju – pre svega u formi auto-gasa, preduzeće iz Žabara je, među još tri sa sličnom delatnošću, najveće u Srbiji i širem okruženju. Njegovi tegljači vuku specijalne poluprikolice na turama u regionu Zapadnog Balkana: TNG se utače u rafinerijama u Rumuniji, Bugarskoj i Srbiji i na terminalu u Albaniji, a istače u rezervoare na benzinskim stanicama i skladištima u Srbiji, Crnoj Gori, Mađarskoj, ponekad u Slovačkoj. S naručiocem prevoza iz Crne Gore ima ekskluzivni ugovor za snabdevanje svih njegovih benzinskih stanica TNG-om, za šta su nedeljno angažovana dva vozila.


„Na dužim relacijama prevoz tečnog naftnog gasa drumom je neisplativ, pa se zbog toga za udaljenija krajnja odredišta najčešće koriste vagoni-cisterne ili brodski transport. No, u našem poslu od presudnog značaja nisu rastojanja koje kamioni treba da savladaju, već, iznad svega, njihova pouzdanost, dobre vozne performanse, komfor za posadu i, naravno, vrhunska bezbednost i za vozača i za ostale učesnike u saobraćaju. Sve su to karakteristike koje krase upravo Volvo kamione“, naglašava gospodin Miloradović.