Predstavnici pedesetak kompanija iz regiona Adriatic South koje poseduju Volvo kamione sredinom septembra imali su izuzetnu priliku da, u okviru specijalno organizovane posete, u Geteborgu prvi put sednu za upravljače nekoliko modela potpuno električnih Volvo kamiona.
Poseta, upriličena pod sloganom Together Towards Zero, imala je za cilj da vlasnike Volvo kamiona s konvencionalnim, dizel-motorima, upozna s najnovijih dostignućima Volvo Trucksa u razvoju i primeni alternativnih pogona, pre svih elektro i pogona na tečni prirodni gas (LNG). U grupi od pedesetak gostiju bili su i predstavnici 21 kompanije iz Srbije s velikim flotama Volvo kamiona, koje su domaćini prvo teoretski, a onda i praktično upoznali sa, sada već serijski napravljenim, tegljačima koje ne pogoni dizel, već struja i zemni gas.
Na test stazi Volvoovog demo centra, na obodu Geteborga, u blizini glavnog Volvoovog proizvodnog kompleksa Tuve, gosti su imali prilike da prvi put kratko voze električne tegljače iz familija FH i FM. Svi su bili jednoglasni u oceni da su ih nova vozila doslovno oduševila i snažno impresionirala u svakom pogledu: po izuzetnom ubrzanju, snazi, tihom radu, lakoći upravljanja, ali i po tehnologiji koju je Volvo primenio u razvoju i proizvodnji kamiona nadolazeće, električne ere. Ne samo po tehničkim rešenjima novih vozila, već i po tome što je prvi u branši u serijsku proizvodnju uveo električne modele svih pet konvencionalnih familija, Volvo je svojim gostima još jednom potvrdio da je i po elektrifikaciji vozila vodeći na svetskoj kamionskoj pozornici.
Domaćini nisu krili zadovoljstvo zbog izuzetno povoljnih prvih utisaka o svojim novim vozilima, ali ih je još više obradovala zainteresovanost nekoliko kompanija iz regiona da u skoroj budućnosti postanu i kupci električnih verzija među njima je i jedna iz Srbije.
Još pod snažnim utiscima sa test staze, gosti su imali priliku da se upoznaju i sa kompletnim procesom montaže Volvo kamiona u centralnoj fabrici Tuve – od ulaska kotura s čeličnim limom od kog nastaje ram šasije, do završnog ispitivanja gotovog kamiona, na poslednjoj „stanici“ pred napuštanje fabričke hale. Istovremeno, mogli su da se uvere da su neke od najtežih verzija teških električnih kamiona već u redovnoj proizvodnji i da se montiraju na istoj liniji kao i vozila s dizel i motorima na tečni prirodni gas, u istom montažnom „taktu“ - jedni iza drugih.
A sredinom decembra s malo izmenjenim programom i drugim povodom, Volvo je na istom mestu ugostio i predstavnike tri najveća nadgrađivača Volvo kamionskih šasija u Srbiji – Uniplasta iz Šapca, Atrika iz Kruševca i Balkan Hidraulika/Filda iz Čente. Njima su detaljno prikazane solo verzije električnih kamiona – šasije za specijalne nadgradnje. Namera domaćina je bila da dugogodišnjim proverenim i pouzdanim partnerima nagovesti električnu budućnost njihovih, sada konvencionalnih proizvoda, jer se trendu „elektrifikacije“ nadgradnji uveliko priključuju najpoznatiji u ovoj branši, i u Evropi i u svetu. Volvo im već sada nudi električne platforme potpuno spremne za nadgradnje novog doba.