Kamioni

Volvo servisni ugovori podižu efikasnost kamiona na viši nivo

Uvođenjem u ponudu nove generacije kamiona u celoj proizvodnoj gami, Volvo je kupcima i korisnicima novih kamiona obezbedio i različite servisne usluge, „skrojene“ prema njihovim različitim potrebama i dinamici poslovanja.

Vlasnici i korisnici Volvo kamiona imaju već dugogodišnja iskustva s Plavim ugovorom. On „pokriva“ preventivno održavanje na osnovu stvarne upotrebe kamiona. Servis se planira i obavlja kada je kamion slobodan - van upotrebe. Ugovor predviđa zamenu ulja u motoru, menjaču i osovinama, zamenu filtera, zamena remena i zatezača, proveru i po potrebi zamenu filter čestica (DPF) i glavne/osnovne provere, pri čemu se prate odabrane komponente koje se troše i habaju. Na redovnim godišnjim servisima kamiona koji su „pokriveni“ Plavim ugovorom proveravaju se i po potrebi ažuriraju promene softvera u svim kontrolnim jedinicima na vozilu, kako bi sve ključne komponente vozila radile u savršenoj harmoniji. Plavi ugovor takođe uključuje i daljinsko praćenje parametara kamiona (bez prediktivne analize) i daljinsko praćenje servisiranja. Volvo Plavim ugovorom vlasniku/korisniku se određuje fiksna rata tokom celog perioda održavanja i troškovi su raspoređeni na jednake rate, što korisnicima omogućava da planiraju svoje troškove.

Srebrnim ugovorom je obuhvaćeno sve što i Plavim ugovorom, uz popravke pogonskog sklopa i održavanje - za bolju kontrolu troškova eksploatacije vozila. Na listi popravki pogonskog sklopa su motor, izduvni sistem, menjač, pogonska jedinica, ubrizgavanje goriva i transmisija.

Za maksimalnu raspoloživost/mobilnost vozila vlasnicima i korisnicima se nudi Zlatni ugovor, koji uključuje sve popravke i preventivno održavanje. Njime je obuhvaćeno sve što i Srebrnim ugovorom, kao i popravke koje se ne odnose na pogonski sklop - električni sistem i instrumenti, oslanjanje, upravljački sistem, klima-uređaj, uz sve to još i zamena komponenti koje se habaju i troše - akumulatori, diskovi kočnica, kočione pločice, potisni ležajevi, potisna ploča, opruge. Zlatnim ugovorom je obuhvaćeno i neprekidno praćenje ključnih komponenti kamiona u stvarnom vremenu, 24 sata dnevno.

Danas je, naime, svaki Volvo kamion opremljen jednim od najnaprednijih telematskih i dijagnostičkih sistema u kamionskoj industriji. Sve to, zajedno s najnovijim tehnologijama povezanosti, omogućava kompaniji Volvo Trucks da u stvarnom vremenu daljinski nadzire i analizira kritične podatke o komponentama i predvidi kada će doći do kvara. Podaci se prenose u centar za monitoring, Volvo Trucks International Uptime Center, gde se obrađuju i analiziraju. Ako se otkrije mogućnost pojave kvara, to se javlja lokalnom distributeru ili nacionalnom centru za mobilnost kako bi oni mogli da preduzmu preventivne mere pre nego što se kvar zapravo i pojavi.

Ako je vlasniku/korisniku vozila potrebna veća fleksibilnost u raspodeli troškova održavanja i popravki, može se odlučiti za Flexi-Zlatni ugovor, koji je osmišljen tako da odgovara ritmu poslovanja. Nudi istu pokrivenost kao i Volvo Zlatni ugovor, ali njegov model plaćanja, zasnovan na upotrebi, omogućava da se usklade troškovi i prihodi poslovanja, jer se svaki račun za servisne usluge zasniva na stvarno pređenoj kilometraži. Osim toga, pruža dvadesetpostotni raspon fleksibilnosti u pogledu procenjene godišnje kilometraže, uz garanciju Volvo Trucks da se na kraju godine neće dogoditi revizija pređenih kilometara.

Potpisnicima Plavog i Srebrnog ugovora nude se i dodatne usluge, među kojima je, recimo, Vučna pomoć (Volvo Towing Assistance): ako dođe do neplaniranog zaustavljanja, pomoć je dostupna širom Evrope, 24 sata dnevno. Vozač može jednostavno da pozove ili pritisne taster VAS u kabini. Podršku realizuju široka mreža partnera za vuču i ovlašćenih radionica. Proširena vučna pomoć (Volvo Towing Assistance+) pruža još veću bezbrižnost, jer obuhvata i dodatnu uslugu prilikom pokretanja putem kablova (jumpstart), dostavu goriva, nadzor vozila i tereta, istovar i pretovar tereta, prevoz, smeštaj u hotelu, čak i mogućnost povratka vozača kući. Usluga Volvo Towing Assistance+ je standardni deo 

Zlatnog ugovora.

I tu nije kraj sveobuhvatne ponude ugovornih servisnih usluga: za vozila za koja je zaključen Zlatni ugovor a nađu se u situaciji neplaniranog zaustavljanja, Volvo Trucks preuzima takozvanu četvorosatnu obavezu, tokom koje će učiniti sve da se vozilo brzo vrati na drum. „Odbrojavanje“ počinje od trenutka kada vozač signalizira/zabeleži zaustavljanje pomoću usluge Volvo Action Service, Ako otklanjanje problema (kvara) potraje duže od četiri sata, Volvo Trucks će obezbediti finansijsku naknadu.

 

Volvo Trucks podseća da servisni ugovori održavaju kamion u izvrsnom tehničkom stanju, omogućavaju potpunu kontrolu troškova održavanja/popravki, smanjuju administraciju, povećavaju preostalu vrednost vozila, smanjuje ukupni trošak vlasništva, obezbeđuje da servis obavljaju sertifikovani Volvo tehničari, uz ugradnju originalnih Volvo delova. U krajnjem, omogućavaju bezbrižno vlasništvo sve vreme radnog veka kamiona.