Kamioni

Specifikacije za
Volvo FE

Sve što treba da znate o Volvo FE kamionu, sa svim detaljima.

Šasija

Pronađite specifikacije za visine šasija, maksimalno opterećenje prednje osovine, zadnje
vešanje, visine kačenja, tegljače, karakteristike šasije i kočnice.

Visine šasije

Nisko

oko 880 mm

Srednje

oko 950 mm

Visoka

oko 1050 mm

Maksimalno opterećenje prednje osovine (tone)

 VazdušnaParabolična
Nisko7.1/7.5/89
Srednje7.1/7.5/89
Visoka7.1/7.5/89

Zadnje oslanjanje

Tip

Osovine

Oslanjanje 

Opterećenje 1 ili 2 osovine

Redukcija 

Gurajuće/prateće osovine 

Jednostruka osovina 

 

 

 

 

 

RAD-L90 

4 x 2 

Parabolična/parabolična sa S-oprugama

13 t

Jednostruka/u glavčini

 

RAD-KR 

4 x 2 

Vazdušna 

13 t

Jednostruka/u glavčini

 

Dvostruka/trostruka 

 

 

 

 

 

RADT-KR 

6 x 2 

Vazdušna 

19/20 t

Jednostruka/u glavčini

Prateća osovina (nepokretna/upravljiva)

RADD-BR 

6 x 4 

Parabolična 

23 t

Jednostruka/u glavčini

 

Vučne poluge

Dostupne su vučne poluge za povezivanje prikolica.

Rezervoari za gorivo

Rezervoari za gorivoRezervoari za AdBlue
Mogu da se poruče plastični, čelični ili aluminijumski rezervoari za gorivo. Zapremine od 160 do 630 litara. Rezervoari u obliku slova D isporučuju se u dve visine – 560 mm i 710 mm.Plastični, zapremine 32 litra. Pumpa za AdBlue je integrisana sa modulom rezervoara za AdBlue. 

Prednje osovinePrateće osovine
Prednje osovinsko opterećenje se kreće od 7,1 do 9 tona.Dostupno u nekoliko konfiguracija – nepokretno sa jednostrukim ili dvostrukim pneumaticima ili aktivno upravljivo. Osovinsko opterećenje: 6,7, 7,1, 7,5 ili 10,5 tona.

Visine kačenja vučnog sedla

PogonŠasijaOslanjanjeVisina okviraVisina vučnog sedla*PneumaticiMinimalna visina kačenja**Nominalna visina vožnje**
4×2       
 SrednjeRAD-KR266150315/60R22.5"9921097
 SrednjeRAD-KR266185295/80R22.5"11031208
 SrednjeRAD-KR266185315/70R22.5"10861191
 SrednjeRAD-KR266185315/80R22.5"11141219
 SrednjeRAD-KR266150295/80R22.5"10631168
 SrednjeRAD-KR266150315/70R22.5"10491154

** Približne visine.

Pripreme za isporučioce nadgradnji

Niz otvora na okviru za isporučioca nadgradnje
Gornji niz otvora je predviđen za isporučioca nadgradnje. Svi nosači u gornjem nizu otvora imaju pomerene ose i odstojnik od 8 mm. U gornjem nizu otvora ne postoje zakivci.
Vučna sedla
Asortiman obuhvata ISO vučno sedlo sa L-profilima različite visine, što znatno povećava mogućnost izbora. Vučno sedlo spojeno prirubnicom je laka varijanta sedla jer ne zahteva nikakvu pričvrsnu ploču. Najmanja visina vučnog sedla iznad šasije je oko 150 mm. Integrisano podmazivanje i indikator priključene prikolice postoje kao opcije za određene varijante.
Priprema za dizalicu
Ploče za dizalicu mogu fabrički da se montiraju na šasiju.
 
Komplet pripreme za dizalicu
Ploče za dizalicu mogu fabrički da se montiraju na šasiju. Kutija za akumulator se pomera unazad, a pričvrsne ploče se montiraju iza kabine, na obe strane šasije. Komplet električne pripreme – ELCRANE – je uključen.
 

 

Kočnice

EBS (elektronski regulisani kočioni sistem) nudi izvanredan odziv,
performanse i dejstvo, istovremeno omogućavajući korišćenje niza praktičnih funkcija.
Nadogradite kočioni sistem tako što ćete dodati EBS Medium paket ili neku
dodatnu opciju. EBS je standardan u svim specifikacijama.

EBS Medium
Osim funkcija paketa EBS Standard, EBS Medium ima i sledeće funkcije:
Hidraulični retarder
Hidraulični retarder za AL306 menjače. Kompaktni, integrisani hidraulični retarder montiran je na menjač i nudi usporavanje kočnog momenta od 1490 Nm.
Pomoć pri kretanju uzbrdo
Kočnice se otpuštaju samo kada je obrtni moment motora dovoljan da se vozilo pokrene napred.
 
ESC (elektronska kontrola stabilnosti)
Sistem za stabilizaciju kočnica aktivira kočnice pojedinačno na svakom točku, čime obezbeđuje stabilnost cele kombinacije vozila i suprotstavlja se njenom zanošenju i prevrtanju, kao i ljuljanju prikolice. ESC ispunjava zakonske zahteve za elektronsku kontrolu stabilnosti vozila i može da se poruči za dvoosovinska i troosovinska vozila.
 

Pogonska grupa

Pronađite specifikacije za motore, menjače, pogonske osovine (sa prenosnim odnosima), kombinacije pogonskih grupa i izvode snage.

Motori

 

D8K

G9K320

Standard o emisijiEuro 6Euro 6

Br. cilindara

6

6

Radna zapremina

7,7 dm3

8,9 dm3

Hod klipa

135 mm

144,5 mm

Prečnik cilindra

110 mm

114 mm

Stepen kompresije

17.5:1

12:01

Ekonomična oblast broja obrtaja

1000–1700 o/min

1200–1700 o/min

Snaga izduvne kočnice (2800 o/min)

120 kW (2800 o/min)

-

Snaga kompresione kočnice (2800 o/min)

170 kW (2800 o/min)

-

Filteri za ulje

1

2

Zapremina ulja, uključujući filter

25,5 l

27,6 l

Rashladni sistem, ukupna zapremina

17 l

12,4 l

 

Interval zamene ulja
Najviše na 120.000 km ili jednom u dve godine za VDS5.

Preduslovi za gorivo
EN 590 (EU norma), maks. 10 ppm sumpora.

Prenosnik snage na motoru
Prenosni odnos je 1:1, a izlazni obrtni moment 600 Nm i u vožnji i u mirovanju.

Verzija za biodizel
D8K320 takođe može da se poruči kao verzija za biodizel (B100) sa Euro 6 sertifikatom. Potražite informacije o servisnim intervalima od Volvo zastupnika.

 


Prenosnik snage na motoru

 Izlazni obrtni momentPrenosni odnos
PTER-DIN600 Nm*1:1
PTER-1400600 Nm*1:1
PTER-100600 Nm*1:1


* izlazni obrtni moment i u vožnji i u mirovanju. Sa AT2412, maksimalni obrtni moment u vožnji = 150 Nm.

 

D8K – SNAGA/OBRTNI MOMENT

Neto izlazna snaga prema standardu: EC 582/2011

 

­ D8K250 (184 kW)

 

Maksimalna snaga na 2100 o/min

250 KS

Maksimalni obrtni moment na 900–1700 o/min

950 Nm

D8K280 (206 kW)

 

Maksimalna snaga na 2100 o/min

280 KS

Maksimalni obrtni moment na 950–1700 o/min

1050 Nm

D8K320 (235 kW)

 

Maksimalna snaga na 2100 o/min

320 KS

Maksimalni obrtni moment na 1050–1600 o/min

1200 Nm

D8K350 (258 kW)

 

Maksimalna snaga na 2200 o/min

350 KS

Maksimalni obrtni moment na 1200–1600 o/min

1400 Nm

 

G9K320 – SNAGA/OBRTNI MOMENT

Neto izlazna snaga prema standardu: EC 582/2011

 

G9K320

 

Maksimalna snaga na 2000–2100 o/min

320 KS (239 kW)

Maksimalni obrtni moment na 1300–1400 o/min

1356 Nm

 

I-Shift

Dvanaestobrzinski menjač sa udvostručavanjem broja stepeni prenosa i promenom opsega pomoću automatizovanog sistema za promenu stepena prenosa. Na I-Shift mogu da se montiraju kompaktni retarder, prenosnik snage i hladnjak za ulje.

 

TipNajviši stepen prenosaObrtni moment motora (Nm)Ukupna težina vučnog voza (tone)
AT2412GDirektan240044

Ručni menjači

Kod ručnih menjača koristi se servo uređaj.
Kratka ručica menjača integrisana sa instrument tablom
ne prenosi vibracije i ima kratak i gladak hod.
Za menjače može da se specificira prenosnik snage.

 

Tip

Najviši stepen prenosa

Obrtni moment motora (Nm)

Ukupna težina vučnog voza (tone)

ZTO1006

6

1050

32

ZTO1109

9

1200

44

 

 

Automatski menjači

Automatski menjač obezbeđuje izvanredne startne
karakteristike i laku promenu stepena prenosa u celom
opsegu brzina. Menjač se koristi preko dugmadi na
instrument tabli. Može da se specificira prenosnik snage.

 

Tip

Najviši stepen prenosa

Obrtni moment motora (Nm)

Ukupna težina vučnog voza (tone)

AL306

6

1300

32

 

 

Pogonske osovine

Tip

Osovina

Stepen prenosa

Maksimalni obrtni moment (Nm)

Maksimalno opterećenje 1 ili 2 osovine (u tonama)

Ukupna težina vučnog voza (tone)

Jednostruka redukcija

 

 

 

 

 

RSS1344E

Jednostruka

Hipoidna

2800

13

44

RSS1344CJednostrukaHipoidna26001344

RTS2370A

Tandem

Hipoidna

3550

23

70

Redukcija u glavčinama

 

 

 

 

 

RSH1370F

Jednostruka

Konusno spiralna

3550

13

70

RTH2180C

Tandem

Hipoidna

1200

21

80

 

Prenosni odnosi pogonskih osovina

RSS1344CRTS2370ARSH1370FRTH2180DRS1344E
2.64:13.09:13.76:12.63:12.47:1
2.85:13.40:14.12:12.94:12.64:1
3.08:13.78:14.55:13.13:12.85:1
3.36:14.13:14.67:13.33:13.08:1
3.70:14.50:15.41:13.57:13.36:1
4.11:15.14:16.18:13.85:1 
4.63:15.67:17.21:14.17:1 
5.29:16.17:1   
6.17:1    

 

 

 

Kombinacije pogonske grupe

 D8K250D8K280D8K320D8K350G9K320
Menjači     
AT2412G 
ZTO1006   
ZTO1109  
AL306
Osovine sa jednostrukom redukcijom     
RSS1344C
RSS1344E 
RTS2370A  
Osovine sa redukcijom u glavčinama     
RSH1370F
RTH2180D   

Izvodi snage

Za pogon svih tipova opreme za nadgradnju postoji
veliki asortiman prenosnika snage koji ne zavise ili zavise od
kvačila.

 

Na motoru

Na menjaču

PTER-DIN
Zadnji prenosnik snage na motoru za direktan pogon hidraulične pumpe.
PTR-HF/FH/ZF
Priključak za prirubnicu, mali ili veliki broj obrtaja.
PTER1400
Zadnji prenosnik snage na motoru sa prirubnicom za priključivanje hidraulične pumpe.
PTR-HP/PH/ZF
Priključak za povezivanje pumpe, mali ili veliki broj obrtaja.
PTER100
Zadnji prenosnik snage na motoru sa prirubnicom za priključivanje hidraulične pumpe.
PTRD-D1D
Dvostruki pogon sa priključkom za povezivanje pumpe i priključkom za prirubnicu.

Kabina

Pronađite specifikacije za mere kabina, visine kabina iznad zemlje i
karakteristike kabina.

 

 

 

Dnevna kabina

Dnevna kabina sa udobnim i ergonomskim okruženjem za vozača. Unutrašnja visina 1605 mm, dužina 1600 mm i širina 2300 mm.

Kratka kabina za spavanje

Kratka kabina za spavanje sa dodatnim prostorom koji može da bude opremljen krevetom za jednu osobu ili da se koristi kao kancelarijski prostor sa dodatnim odeljcima za odlaganje stvari. Unutrašnja visina 1605 mm, dužina 2000 mm i širina 2300 mm.

Kabina za spavanje

Kabina za spavanje sa krevetom za jednu osobu. Unutrašnja visina 1605 mm, dužina 2200 mm i širina 2300 mm.

 

Kabina sa niskim ulazom

Kabina sa niskim ulaznim stepenikom i jedno ili najviše tri putnička sedišta sa pojasevima. Unutrašnja visina 1605 mm, dužina 2200 mm i širina 2300 mm. U ponudi je verzija sa suvozačevim vratima na rasklapanje.

 

 

 

Oslanjanje kabine
Mehaničko oslanjanje napred i nazad: zavojne opruge i amortizeri. Pneumatsko oslanjanje napred i nazad: vazdušni jastuci.
Grejanje kabine
Postoje dve varijante sistema za grejanje kabine: samo grejač sa ručnom regulacijom ili grejač i klima-uređaj sa ručnom regulacijom. Kao opcija postoji i sistem parkirnog grejača od 2 kW.
Vozačevo sedište
Postoje tri paketa opreme: Comfort, Standard i Economy. Sva tri podrazumevaju podešavanje po dužini i visini, podešavanje naslona i nagiba prednjeg kraja i integrisane naslone za glavu.
Unutrašnji prostor za odlaganje stvari
U kabini se nalazi puno praktičnih i pristupačnih odeljaka za odlaganje dokumenata i ličnih stvari. Iznad vetrobranskog stakla nalaze se dva odeljka za odlaganje stvari, kao i četiri odeljka po DIN standardu. Kao opcije mogu da se poruče razne kutije za odlaganje stvari i tunelske kutije za odlaganje stvari, podmetač za pisanje i kuke za odeću.
Suvozačevo sedište
Dostupna su tri paketa opreme: Standard, Economy ili Basic.
Sirene
Na raspolaganju su dva tipa dodatnih sirena, električni ili pneumatski – dve pneumatske sirene na krovu ili jedna električna sirena ispod prednjeg poklopca.
Boje kabine
Postoji 300 nepromenljivih varijanti. Osim toga, mogu da se poruče i dodatne boje pri adaptaciji od strane kupca.
Ležaj
Ležaj može da bude jednodelni ili dvodelni, širine 580 ili 780 mm. Kao opcija postoji zaštitna šipka kreveta.
Upravljač
Prečnik upravljača je 460 ili 500 mm, u zavisnosti od konfiguracije kamiona, i može pneumatski da se podešava do željenog položaja.
Kabina sa niskim ulazom
Kabina sa niskim ulazom kamiona FE pruža vam lak pristup uz otvaranje vrata pod uglom od 90 stepeni. Postoji u dve verzije sa ravnim vratima ili tunelom za motor, vidljivost je odlična i, naravno, pošto je u pitanju Volvo – bezbednost je na najvišem nivou.
Sistem za klimatizaciju
Postoje dve varijante sistema za grejanje kabine: samo grejač sa ručnom regulacijom ili grejač i klima-uređaj sa ručnom regulacijom. Kao opcija postoji i sistem parkirnog grejača od 2 kW.
 
Otvor na krovu kabine
Kabina može imati otvor na krovu kabine koji može da se otvori 50 mm. U ponudi su stakleni i čelični. Poklopac može da se koristi ručno ili elektronskim putem.
 
Presvlake za sedišta
Udobna tkanina.
 
Tapacirung zidova
Udobna tkanina.
 

Tabele podataka

Preuzmite listove sa podacima koji sadrže specifikacije u PDF formatu za Volvo FE koristeći sledeće veze.

Imate li pitanja?

Lokalni zastupnik za Volvo Trucks ima odgovor na vaše pitanje. Svratite do njega, pozovite ga ili ga zamolite da dođe do vas.