Sve što treba da znate o modelu Volvo FH Aero, detaljno opisano.
Pronađite specifikacije za motore, menjače, zadnje osovine (sa prenosnim odnosima), kombinacije pogonskih grupa i prenosnike snage.
Neto izlazna snaga prema standardu: EC 582/2011
Neto izlazna snaga prema standardu: EC 582/2011
Neto izlazna snaga prema standardu: EC 582/2011
Električni pogon | Volvo FH Aero Electric |
---|---|
Performanse | Kontinuirano napajanje do 330–490 kW (450–666 KS) |
Domet | Do 300 km (4x2 tegljač) |
Vreme punjenja (pun kapacitet) | 9,5 sati sa naizmeničnom strujom (43 kW) 2,5 sati sa jednosmernom strujom (250 kW) |
Kapacitet akumulatora | 360–540 kWh, 4–6 akumulatora |
Pogon na gas | G13 |
---|---|
Standard o emisiji | Euro 6 |
Br. cilindara | 6 |
Radna zapremina | 12,8 dm³ |
Hod klipa | 158 mm |
Prečnik cilindra | 131 mm |
Stepen kompresije | 17:01 |
Ekonomična oblast broja obrtaja | 900–1400 o/min |
Efekat kočnica izduvnog sistema | 200 kW |
Snaga motorne kočnice* | 380 kW (2300 o/min) |
Filteri za ulje | 2 punoprotočna |
Zapremina ulja, uključujući filter | 35 l |
Rashladni sistem, ukupna zapremina | 38 l |
G13 od 420 KS (309 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Maksimalna snaga na 1600–1700 o/min | 420 KS | |||
Maksimalni obrtni moment na 905–1400 o/min | 2100 Nm | |||
G13 od 460 KS (338 kW) |
| |||
Maksimalna snaga na 1600–1700 o/min | 460 KS | |||
Maksimalni obrtni moment na 950–1400 o/min | 2300 Nm | |||
G13 od 500 KS (368 kW) | ||||
Maksimalna snaga na 1600–1700 o/min | 500 KS | |||
Maksimalni obrtni moment na 980–1404 o/min | 2550 Nm | |||
Dizel-gorivo | D13 | D13 I-Save | |
---|---|---|---|
Standard o emisiji | Euro 6 | Euro 6 | |
Br. cilindara | 6 | 6 | |
Radna zapremina | 12,8 dm³ | 12,8 dm³ | |
Hod klipa | 158 mm | 158 mm | |
Prečnik cilindra | 131 mm | 131 mm | |
Stepen kompresije | 18.0:1 | 18.0:1 | |
Ekonomična oblast broja obrtaja | 900–1400 o/min | 900–1300 o/min | |
Efekat kočnica izduvnog sistema | 175 kW (2300 o/min) | 150 kW | |
Snaga motorne kočnice* | 340 kW (2300 o/min) | 435 kW (2300 o/min) | |
Filteri za ulje | 2 punoprotočna | 2 punoprotočna | |
Zapremina ulja, uključujući filter | 35 l | 35 l | |
Rashladni sistem, ukupna zapremina | 24 l | 26 l | |
Gorivo bez sumpora (EN590, maks. 10 ppm sumpora) Biodizel 2. generacije (EN15940, sintetičko dizel-gorivo)
Do 150.000 km ili jednom godišnje sa specifikacijom VDS4.
D13 od 420 KS (309 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Maksimalna snaga na 1404–1700 o/min | 420 KS | |||
Maksimalni obrtni moment na 905–1400 o/min | 2100 Nm | |||
D13 I-Save od 420 KS (309 kW)* |
| |||
Maksimalna snaga na 1230–1600 o/min | 420 KS | |||
Maksimalni obrtni moment na 900–1230 o/min | 2400 Nm | |||
D13 od 460 KS (338 kW) | ||||
Maksimalna snaga na 1404–1700 o/min | 460 KS | |||
Maksimalni obrtni moment na 945–1400 o/min | 2300 Nm | |||
D13 I-Save od 460 KS (338 kW)* | ||||
Maksimalna snaga na 1240–1600 o/min | 460 KS | |||
Maksimalni obrtni moment na 900–1240 o/min | 2600 Nm | |||
D13 I-Save od 480 KS (353 kW)* | ||||
Maksimalna snaga na 1250–1600 o/min | 480 KS | |||
Maksimalni obrtni moment na 900–1250 o/min | 2700 Nm | |||
D13 od 500 KS (368 kW) | ||||
Maksimalna snaga na 1404–1700 o/min | 500 KS | |||
Maksimalni obrtni moment na 980–1400 o/min | 2500 Nm | |||
D13 I-Save od 500 KS (368 kW) | ||||
Maksimalna snaga na 1250–1600 o/min | 500 KS | |||
Maksimalni obrtni moment na 900–1250 o/min | 2800 Nm | |||
D13 od 540 KS (397 kW) | ||||
Maksimalna snaga na 1458–1700 o/min | 540 KS | |||
Maksimalni obrtni moment na 1000–1400 o/min | 2600 Nm | |||
* na raspolaganju sa B100, biodizel
| Izlazni obrtni moment | Prenosni odnos | |
---|---|---|---|
EPTT350 | 350 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT1000, | 1000 Nm* | 1.26:1 | |
* Izlazni obrtni moment i u vožnji i u mirovanju.
Dvanaestobrzinski menjač sa udvostručavanjem broja stepeni prenosa i promenom opsega pomoću automatizovanog sistema za promenu stepena prenosa. Na I-Shift mogu da se montiraju kompaktni usporivač, prenosnik snage, servo pumpa za vanredne situacije i hladnjak za ulje. Takođe je moguće naručiti I-Shift menjač sa sporohodnim stepenima prenosa, ultra niskim sporohodnim stepenima prenosa i više stepeni prenosa za hod unazad.
Tip | Najviši stepen prenosa | Obrtni moment motora (Nm) | Ukupna težina vučnog voza (tone) |
---|---|---|---|
AT2412 | Direktan | 2400 | 44 |
AT2612 | Direktan | 2600 | 100 |
ATO2612 | Štedni hod | 2600 | 100 |
AT2812 | Direktan | 2800 | 70 |
ATO3112 | Štedni hod | 3150 | 100 |
Tip | Najviši stepen prenosa | Obrtni moment motora (Nm) | Ukupna težina vučnog voza (tone) |
---|---|---|---|
SPO2812 | Štedni hod | 2800 | 80 |
Tip | Osovina | Stepen prenosa | Maksimalni obrtni moment (Nm) | Maksimalno opterećenje osovine/zakretne osovine (t) | Ukupna težina vučnog voza (t) |
Jednostruka redukcija | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1244B | Jednostruka | Hipoidna | 2800 | 12 | 44 |
RSS1344C/E | Jednostruka | Hipoidna | 2600 | 13 | 44 |
RSS1344E | Jednostruka | Hipoidna | 2800 | 13 | 44 |
RSS1352A | Jednostruka | Hipoidna | 2800 | 13 | 52 |
RSS1370A/B | Jednostruka | Hipoidna | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Dvostruka | Hipoidna | 3800 | 23 | 70 |
RTS2310A | Dvostruka | Hipoidna | 3800 | 23 | 100 |
Smanjivanje glavčine | |||||
RSH1370F | Jednostruka | Konusno spiralni | 3800 | 13 | 70 |
RT2610B/F | Dvostruka | Konusno spiralni | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210F | Dvostruka | Konusno spiralni | 3800 | 32 | 100 |
RTH3212F | Dvostruka | Konusno spiralni | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Dvostruka | Konusno spiralni | 3800 | 33 | 100 |
RTH3815 | Dvostruka | Konusno spiralni | 3800 | 38 | 100 |
RSS1244B | RSS1344C | RSS1344E | RSS1352A | RSS1370A/B | RSH1370F |
---|---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.31:1* | 2.06:1 | 2.06:1 | 2.06:1 | 3.46:1 |
2.17:1 | 2.47:1* | 2.17:1 | 2:17.1 | 2.17:1 | 3.61:1 |
2.31:1 | 2.47:1* | 2.31:1 | 2.31:1 | 2.31:1 | 3.76:1 |
2.47:1 | 2.85:1* | 2.47:1 | 2.47:1 | 2.47:1 | 4.12:1 |
2.64:1 | 3.08:1* | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.64:1 | 4.55:1 |
2.85:1 | 3.36:1* | 2.85:1 | 2.85:1 | 2.85:1 | 5.41:1 |
3.08:1 | 3.70:1 | 3.08:1 | 3.08:1 | 3.08:1 | |
3.36:1 | 4.11:1 | 3.36:1 | 3.36:1 | 3.40:1** | |
4.63:1 | 3.67:1** | ||||
5.29:1 | 4.11:1** | ||||
6.17:1 | |||||
* Za RSS1344E
** Za RSS1370B
RST2370A/B | RTS2310A | RTH2610B | RTH2610F | RTH2610B7F | RTH3210F | RTH3212F | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.93:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 3.93:1 | 5.41:1 | |
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 | |
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 | |
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | ||
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | ||||
5.67:1 | 4.11:1 | 7.21:1 | 7.21:1 | |||||
6.17:1 | 4.63:1 | |||||||
| D13 od 420 KS | D13 od 460 KS | D13 od 500 KS | D13 od 540 KS |
I-Shift | ||||
---|---|---|---|---|
AT2412 | • | • |
|
|
AT2612 | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • |
I-Shift Dual Clutch | ||||
SP2812 |
| • | • | • |
Osovine sa jednostrukom redukcijom | ||||
RSS1244B | • | •
| • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • |
RSS1344E | • | • | • | • |
RSS1352A | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • | • |
Osovine sa smanjivanjem glavčine | ||||
RSH1370F | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • |
| D13 I-Save od 420 KS | D13 I-Save od 460 KS | D13 I-Save od 500 KS |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
AT2412 | • |
|
|
AT2612 | • | • |
|
ATO2612 | • | • | |
AT2812 | • | ||
ATO3112 | • | ||
I-Shift Dual Clutch | |||
SP2812 |
| • | • |
Osovine sa jednostrukom redukcijom | |||
RSS1244B | • | • | |
RSS1344C/E | • | • | |
RSS1344E | • | • | |
RSS1352A | • | • | |
RSS1370A/B | • | • | |
RTS2370A | • | • | |
RTS2310A | • | • | |
Osovine sa smanjivanjem glavčine | |||
RSH1370F | • | • | |
RTH2610F | • | • | |
RTH3210 | • | • | |
RTH3312 | • | • | |
RTH3815 | • | • | |
| G13 420 KS | G13 460 KS | G13 500 KS |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
AT2412 | • | • |
|
AT2612 | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • |
Osovine sa jednostrukom redukcijom | |||
RSS1244B | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • |
RSS1344E | • | • | |
RSS1352A | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • |
Osovine sa smanjivanjem glavčine | |||
RSH1370F | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • |
Za pogon svih tipova opreme za nadgradnju postoji veliki asortiman prenosnika snage koji ne zavise ili zavise od kvačila.
PTER-DIN: Zadnji prenosnik snage na motoru za direktan pogon hidraulične pumpe.
PTER1400: Zadnji prenosnik snage na motoru sa spojem sa prirubnicom za hidrauličnu pumpu.
PTER-100: Zadnji prenosnik snage na motoru sa spojem sa prirubnicom za hidrauličnu pumpu.
PTR-F: Priključak za prirubnicu, mali ili veliki broj obrtaja.
PTR-FL/FH: Priključak za prirubnicu, mali ili veliki broj obrtaja.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Mali/srednji/veliki broj obrtaja, DIN priključak za direktno priključivanje hidraulične pumpe.
PTRD-F: Veliki broj obrtaja, priključak za prirubnicu za direktno postavljeno vratilo propelera.
PTRD-D: Veliki broj obrtaja sa dvostrukim pogonom. DIN priključak sa prednje i zadnje strane za direktno priključivanje hidrauličnih pumpi.
PTRD-D1: Veliki broj obrtaja sa dvostrukim pogonom. Priključak za prirubnicu sa zadnje strane i DIN priključak sa prednje.
PTRD-D2: Veliki broj obrtaja sa dvostrukim pogonom sa zadnje strane i jednostrukim pogonom sa prednje strane. Dva priključka za prirubnicu sa zadnje strane i jedan DIN priključak sa prednje.
Pronađite specifikacije za mere kabina, visine kabina iznad zemlje i karakteristike.
Dostupne su četiri različite verzije spoljašnje opreme koje odgovaraju različitim potrebama.
Osnovna
Olujnosiva rešetka i ručice vrata. Hromirane gornje lampe. Olujnosivi zaštitnik od sunca, poklopci retrovizora i branik.
Unapređeno
Rešetka u boji kabine i hromirana gornja lampa. Olujnosivi zaštitnik od sunca, poklopci retrovizora, ručice vrata i branik.
Najviši nivo
Rešetka, poklopci retrovizora, zaštitnik od sunca, ručice vrata, branik i spojler u boji kabine. Hromirane gornje lampe.
Osnovna sa čvrstim prednjim delom
Olujnosiva rešetka i ručice vrata. Crne gornje lampe. Olujnosivi zaštitnik od sunca i poklopci retrovizora. Čelični branik obojen u sivo.
Volvo FH Aero je dostupan sa šest različitih nivoa unutrašnje opreme koji odgovaraju različitim potrebama.
Vinilna i tekstilna oprema Robust
Izdržljivi materijali od vinila i tekstila sa modernom šemom boja koja odgovara različitim delovima unutrašnje opreme.
Tekstilna oprema Dynamic
Tekstilna unutrašnjost sa modernom šemom boja u različitim odgovarajućim nijansama sive boje koja se slaže sa različitim delovima unutrašnje opreme.
Plišana oprema Progressive
Ova unutrašnjost od mekog pliša nudi jasnu šemu boja i odgovara različitim delovima unutrašnje opreme.
Kožna oprema Robust
Unutrašnjost sa jasnom šemom boja i dvobojnim kožnim sedištima koja se slažu sa različitim delovima unutrašnje opreme.
Kožna oprema Dynamic
Unutrašnjost sa različitim nijansama odgovarajuće sive boje i dvobojnim potpuno kožnim sedištima koja se slažu sa različitim delovima unutrašnje opreme.
Kožna oprema Progressive
Unutrašnjost sa različitim nijansama odgovarajuće Skylark (bež) boje i dvobojnim potpuno kožnim sedištima koja se slažu sa različitim delovima unutrašnje opreme.
Globetrotter XXL: udobnost i prostor
Globetrotter XXL pruža bezbedan i udoban smeštaj za najviše dve osobe, ali i prijatnije spavanje u širem i dužem donjem ležaju – zahvaljujući dužoj kabini.
Globetrotter XL: napravljen za skladištenje
Kabina Globetrotter XL (CAB-XHSL) takođe obezbeđuje bezbedan i udoban smeštaj za najviše dve osobe, ali i još veći prostor za odlaganje stvari zbog dodatne visine. Unutrašnja visina kabine je 220 cm (iznad poklopca odeljka za motor 211 cm).
Kabina Globetrotter: za druženje je potrebno dvoje
Kabina Globetrotter (CAB-HSLP) sa udobnim smeštajem preko noći za najviše dve osobe. Osim toga, njena vertikalna konstrukcija obezbeđuje dosta dodatnog prostora za odlaganje stvari. Unutrašnja visina je 205 cm (iznad poklopca odeljka za motor 196 cm).
Kabina za spavanje
(CAB-SLP) sa udobnim smeštajem preko noći za najviše dve osobe. Unutrašnja visina je 171 cm (iznad poklopca odeljka za motor 162 cm).
Niska kabina za spavanje
Niska kabina za spavanje (CAB-LSLP) sa spuštenim krovom i vešanjem omogućava smeštaj tereta iznad kabine. Unutrašnja visina je 147 cm (iznad poklopca odeljka za motor 138 cm).
Tegljač |
|
|
| Visina A (mm) | Visina B (mm) | Visina C (mm) | Visina D (mm) |
Pogon | Visina šasije | Vešanje | Pneumatici | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4 x 2 | Visoko | Lisnato/vazdušno | 315/80-R22.5 | 3430 | 3800 | 3950 | 3225 |
4 x 2 | Visoko | Lisnato/vazdušno | 315/80-R22.5 | 3440 | 3800 | 3950 | 3225 |
4 x 2 | Sred. | Lisnato/vazdušno | 315/70-R22.5 | 3350 | 3720 | 3870 | 3145 |
4 x 2 | Nisko | Vazdušno/vazdušno | 315/60-R22.5 | 3230 | 3600 | 3750 | 3025 |
4 x 2 | Nisko | Vazdušno/vazdušno | 315/60-R22.5 | 3250 | 3620 | 3770 | 3045 |
4 x 2 | X-low | Vazdušno/vazdušno | 295/60-R22.5 | 3210 | 3580 | 3730 | 3005 |
6 x 2 | Sred. | Lisnato/vazdušno | 315/70-R22.5 | 3350 | 3720 | 3870 | 3145 |
Kamion |
|
|
| Visina A (mm) | Visina B (mm) | Visina C (mm) | Visina D (mm) |
Pogon | Visina šasije | Vešanje | Pneumatici | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
6×2 | Visoko | Vazdušno/vazdušno | 315/80-R22.5 | 3410 | 3780 | 3930 | 3205 |
6×2 | Sred. | Vazdušno/vazdušno | 315/70-R22.5 | 3330 | 3700 | 3850 | 3125 |
6×2 | Nisko | Vazdušno/vazdušno | 315/60-R22.5 | 3230 | 3600 | 3750 | 3025 |
6×2 | Visoko | Lisnato/lisnato | 315/80-R22.5 | 3460 | 3830 | 3980 | 3255 |
6×4 | Visoko | Lisnato/lisnato | 315/80-R22.5 | 3450 | 3820 | 3970 | 3245 |
8×4 | Visoko | Lisnato/lisnato | 315/80-R22.5 | 3480 | 3850 | 4000 | 3275 |
10×4 | Visoko | Lisnato/lisnato | 315/80-R22.5 | 3480 | 3850 | 4000 | 3275 |
*Približne visine
Vešanje kabine u četiri tačke
Odaberite opruge kalema sa amortizerima svuda, prednje opruge kalema i zadnje vazdušno vešanje ili vazdušno vešanje svuda.
Usisni kanali za vazduh
Nalaze se sa leve strane i mogu da budu visoko ili nisko postavljeni, u zavisnosti od zadatka. Postoji i prednji usisni kanal za vazduh.
Boje
Odaberite odgovarajuću boju. Postoji oko 650 varijanti.
Tapacirung
Na raspolaganju je nekoliko stilova. Vinil, tekstil i pliš. Za neka sedišta (osim za ona od vinila i tekstila) moguće je poručiti funkciju ventilacije.
Sedište vozača
Izaberite neki od tri različita nivoa udobnosti: Progressive (pliš ili koža), Dynamic (tekstil) i Robust (vinil). Dodatna sloboda se dobija uz fleksibilnost – ukupan hod pri horizontalnom podešavanju iznosi 240 mm, a pri vertikalnom 100 mm. Sedište vozača standardno ima naslon za glavu, podesivi i sklopivi naslon za leđa, vertikalno i horizontalno podešavanje, podesivi oslonac za slabine i sedište sa podesivim uglom.
Sedište za suvozača
Izaberite neki od tri različita nivoa udobnosti: Progressive (pliš ili koža), Dynamic (tekstil) i Robust (vinil). Sedišta za suvozača standardno imaju naslone za glavu. Obrtno sedište za suvozača takođe može da se poruči.
Ležajevi
Napravljeni za udoban noćni odmor. Veličine ležaja: 74×200 cm sa srednjim delom širine 81,5 cm ili 74×200 cm sa mogućnošću izvlačenja do 88×200 cm i srednjim delom širine 95,5 cm. Ležaj u kabini Globetrotter XXL je dugačak 213 centimetra. Širine dela za glavu, srednjeg dela i dela za stopala redom iznose 99/106,5/91 cm. Opremite kabinu izuzetno udobnim dušekom od pene ili sa džepnim oprugama od 16 cm. Postoje tri opcije tvrdoće: meki, polutvrdi i tvrdi. Nudimo i dve opcije gornjeg štitnika dušeka: unapređuje udobnost i omogućava vam brže nameštanje ležaja. Na raspolaganju su takođe: sklopivi ležaj sa podesivim naslonom za leđa i udoban gornji ležaj (dimenzija 60×190 cm ili 70×190 cm).
Unutrašnji prostor za odlaganje stvari
Kabina ima prednju policu sa četiri otvora po DIN standardu i dva velika pregradka za skladištenje sa vratima sa roletnom (sa vozačeve i suvozačeve strane). Zadnji zid sadrži gornju zadnju policu sa odličnim osvetljenjem. Ispod ležaja se nalaze dve fioke na izvlačenje ukupne zapremine 130 litara. Osim toga, postoje dva manja pregradka za skladištenje stvari ispod dušeka u zadnjem (10 l) i prednjem (15 l) delu ležaja, kao i pregradka za skladištenje PET flaše u zadnjem delu ležaja.
Spoljašnji prostor za odlaganje stvari
Sa obe strane kabine postoje veliki pregradci za skladištenje koji mogu da se otvore spolja ili iznutra. Dodatni prostor za odlaganje stvari od 30 litara, koji se ne greje, nalazi se ispod kabine sa obe strane.
Krovni prozor/otvor na krovu kabine
Svaka kabina ima nepokretan krovni prozor ili, kao opciju, otvor na krovu kabine koji može da se otvori 50 mm. On služi i kao izlaz za vanredne situacije. Otvor na krovu kabine može da se podešava ručnim ili električnim putem.
Upravljač
Postoji u dve različite veličine – 450 mm ili 500 mm u prečniku, u zavisnosti od specifikacije kamiona. Visina upravljača može da se podesi najviše za 90 mm, a ugao za 28°. Podesivi upravljač sa podešavanjem nagiba (opcija) omogućava vertikalno podešavanje upravljača od -5° do +15°, čime se povećava udobnost u vožnji. Integrisane komande na upravljaču omogućavaju bezbedno i praktično korišćenje regulatora brzine, sirene, telefona i funkcija na instrument tabli i bočnom ekranu.
Sistem za klimatizaciju
Tri alternativna sistema za klimatizaciju omogućavaju vam regulaciju temperature. Ventilator sa standardnim grejačem rashladne tečnosti. Klima uređaj sa ručnom kontrolom (MCC). Klima uređaj sa automatskom kontrolom temperature (ECC/ECC2). Može da se poruči i sa senzorima sunčeve svetlosti, magle i kvaliteta vazduha. Sistem mogu da dopune parkirni grejač kabine i motora i I-ParkCool, naš parkirni hladnjak kabine.
I-ParkCool
Motor ne mora da radi da biste uživali u klimatizovanoj kabini. I-ParkCool kontroliše temperaturu u kabini kada vozilo miruje. Funkcioniše sa parkirnim grejačem u kabini da bi obezbedio prijatnu klimatizaciju: to je, na primer, korisno tokom noći kada temperatura naglo i iznenadno pada. Sistem proverava stanje akumulatora kako ne bi ugrozio sposobnost pokretanja. I izračunava koliko je snage potrebno za zagrevanje ili hlađenje kabine. Ako akumulatori nisu napunjeni do kraja, sistem proračunava koliko može bezbedno da iskoristi. Osim toga, radi tiho. Sistem je skoro 20 dB tiši od konkurentskih sistema na tržištu, što smanjuje zagađenje bukom i olakšava odmaranje. Sistem je potpuno integrisan sa normalnim sistemom za ventilaciju vazduha u vozilu, pa se vreo ili hladan vazduh po potrebi ravnomerno raspoređuje kroz ventilacione otvore. Sistem ne utiče na aerodinamiku kabine i visinu za stajanje u njoj. Uz izuzetak grejača kabin (PH-CAB).
Pronađite specifikacije za visine šasija, maksimalna opterećenja prednjih osovina, zadnje vešanje, tegljači, karakteristike šasija i kočnice.
X-Low (tegljač) | oko 810 mm |
Nisko | oko 850 mm |
Sred. | oko 900 mm |
Visoko | oko 1000 mm |
X-visoko | oko 1200 mm |
| Vazdušno | Lisnato |
---|---|---|
X-Low | 8 | - |
Nisko | 8 | - |
Sred. | 10/20* | 9 |
Visoko | 10/20* | 10/20* |
X-visoko | - | 10/20* |
*Sa dvostrukim prednjim osovinama
Tip | Osovine | Vešanje | Opterećenje osovine/zakretne osovine | Redukcija | Osovina dopunskog točka/pomoćna osovina ispred pogonske osovine |
Jednostruka | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4 x 2 | Parabolično/lisnato | 13 t | Jednostruka/u glavčini |
|
RAD-GR | 4 x 2 | Vazdušno | 11,5/13 t | Jednostruka/u glavčini |
|
RAD-G2 | 4 x 2 | Vazdušno (za građevinarstvo) | 13 t | U glavčini | |
Zakretna osovina | |||||
RADT-GR | 6 x 2 | Vazdušno | 19/20,5/22,5/23 t | Jednostruka/u glavčini | Osovina dopunskog točka (nepokretna/upravljiva/automatski upravljiva) |
RAPD-GR | 6 x 2 | Vazdušno | 16/19/22 t | Jednostruka/u glavčini | Pomoćna osovina ispred pogonske osovine (nepokretna/upravljiva) |
RAPD-G4 | 6 x 2 | Vazdušno | 16 t | Jednostruki | Pomoćna osovina ispred pogonske osovine (fiksna) |
RADD-G2 | 6×4/8×4 | Vazdušno (za građevinarstvo) | 21/23/26 t | Jednostruka/u glavčini | |
RADD-BR | 6×4/8×4 | Parabolična | 20/21 t | Jednostruka/u glavčini | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Parabolično/standardno lisnato | 23/26 t | Jednostruka/u glavčini | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | Standardno lisnato | 26/32 t | U glavčini | |
RADD-TR3 | 8x4 | Standardno lisnato | 38 t | U glavčini | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Vazdušno | 21/23/26 t | Jednostruka/u glavčini | |
RAPDT-GR | 8×2 | Vazdušno | 27/30/30,5/31,5/32 t | Jednostruka/u glavčini | Pomoćna osovina ispred pogonske osovine (upravljiva) i osovina dopunskog točka (nepokretna/upravljiva) |
RADDT-GR | 8×4/10×4 | Vazdušno | 27/33/36 t | Jednostruka/u glavčini | Osovina dopunskog točka (upravljiva) |
RAPDD-GR | 8×4 | Vazdušno | 27/30,5/32/35 t | Jednostruka/u glavčini | Pomoćna osovina ispred pogonske osovine (upravljiva) |
RADDT-G2 | 8×4/10×4 | Vazdušno (za građevinarstvo) | 27/33/36 t | Jednostruka/u glavčini | Osovina dopunskog točka (upravljiva) |
Postavljene u okvir, delimično ispod okvira i ispod okvira, vučne poluge služe za vuču tandem prikolica. Vučne poluge mogu da se montiraju u razmacima od 25 mm.
Rezervoari za gorivo
Mogu da budu aluminijumski ili čelični, zapremine od 150 do 900 litara. Maksimalna zapremina goriva je 1510 litara kod tegljača 4×2. Rezervoari za gas u veličinama od 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) i 225 kg (545 l).
Rezervoari za AdBlue
Zapremina im je od 32 do 112 litara. Pumpa za AdBlue je integrisana sa modulom rezervoara za AdBlue. Od plastike.
Kočnice
EBS (Kočioni sistem sa elektronskom kontrolom) nudi izvanredan odziv, performanse i dejstvo, istovremeno omogućavajući korišćenje niza praktičnih funkcija. EBS sada može da se poruči i za disk kočnice i za doboš kočnice sa bregastim uređajem u obliku slova Z (za izabrani asortiman osovinskih konfiguracija i visina šasija). Nadogradite kočioni sistem tako što ćete dodati EBS Medium paket ili neku dodatnu opciju. EBS je standardan u svim specifikacijama.
EBS medium
Osim funkcija paketa EBS Standard, EBS Medium ima i donje funkcije.
Kontrola statusa EBS sistema
Nadzor statusa EBS sistema preko elektronskog sistema vozila TEA2+ i alata Volvo Tech Tool.
Automatsko zadržavanje
Zakočite kamion do potpunog zaustavljanja i Automatsko zadržavanje zadržava poslednji primenjeni pritisak kočenja kako bi se kamion zadržao u položaju sve dok vozač ne pritisne gas.
Analiza istrošenosti obloga
Upozorenje o kočionim oblogama – proračunava preostalu kilometražu sa trenutnim kočionim oblogama (samo za disk-kočnice).
Automatsko otpuštanje parking kočnice
Parking kočnica se otpušta kada vozač pritisne pedalu gasa i izabere neki stepen prenosa (samo I-Shift menjač).
Dodatne opcije:
Osim programskih paketa postoje sledeće opcije.
Zajednička kočnica
Omogućava vozaču da zahteva impulsno kočenje prikolice. Kočnica se tada automatski aktivira i rizik od zanošenja je minimalan.
Kontrola brzine motora (Elektronska kontrola stabilnosti)
Sistem za stabilizaciju kočnica aktivira kočnice pojedinačno na svakom točku, čime obezbeđuje stabilnost cele kombinacije vozila i suprotstavlja se njenom zanošenju i prevrtanju, kao i ljuljanju prikolice. Kontrola brzine motora ispunjava zakonske zahteve za elektronsku kontrolu stabilnosti vozila i može da se poruči za vozila sa 2, 3, 4 i 5 osovina.
Stop svetlo pri naglom kočenju
Prilikom naglog kočenja pri brzinama iznad 50 km/h, stop svetla trepere četiri puta u sekundi.
Hidraulični usporivač
Kompaktni usporivač na menjaču maksimalne snage 440 kW.
Aktivan upravljački sistem sa funkcijom dodavanja i oduzimanja momenta zakretanja. Obezbeđuje veću silu upravljanja pri malim brzinama, smanjuje udare koji deluju na upravljački sistem i drži upravljač u položaju za pravolinijsku vožnju pri kočenju po površinama sa mešovitim koeficijentom trenja. Upravljač se automatski vraća u neutralan položaj i pri hodu unapred i pri hodu unazad. Volvo dinamičko upravljanje sada može da se poruči za sve osovinske konfiguracije, uključujući kamione sa dvostrukom prednjom osovinom. Može da se poruči i u kombinaciji sa nezavisnim prednjim vešanjem.
Pomoćne osovine ispred pogonske osovine
Mogu da budu nepokretne i aktivno upravljive, i kod tegljača i kod kamiona. Osovinsko opterećenje: 4,5, 7,5 ili 9 tona.
Osovine dopunskog točka
Mogu da imaju nekoliko konfiguracija – da budu nepokretne sa jednostrukim ili dvostrukim točkovima, automatski upravljive ili aktivno upravljive. Osovinsko opterećenje: 7,5, 9,5 ili 10 tona.
Uređaj za podizanje dvostruke osovine
Omogućava isključivanje i podizanje zadnje pogonske osovine u sklopu dvostruke zakretne osovine radi smanjenja potrošnje goriva i poluprečnika zaokretanja. Kada istovari kamion, vozač treba da pritisne dugme na tabli za instrumente da bi podigao osovinu. Kada se kamion natovari, osovina se automatski spušta i uključuje. Uređaj za podizanje dvostruke osovine može da se poruči za konfiguracije 6×4 i 8×4 (sa dvostrukom zakretnom osovinom) opremljene disk kočnicama.
Evo svih potrebnih podataka. Preuzmite listove sa podacima u PDF formatu za Volvo FH Aero koristeći sledeće veze.
Prikazane funkcije možda nisu standardne ili dostupne za sve nivoe opreme i opcije pogonske grupe.