Kamioni

Specifikacije modela Volvo FH Aero

Sve što treba da znate o modelu Volvo FH Aero, detaljno opisano.

Pogonska grupa

Pronađite specifikacije za motore, menjače, zadnje osovine (sa prenosnim odnosima), kombinacije pogonskih grupa i prenosnike snage.

Električni kamion za teške radne uslove – napajanje/obrtni moment

 

G13 – snaga/obrtni moment

Neto izlazna snaga prema standardu: EC 582/2011

D13 – snaga/obrtni moment

Neto izlazna snaga prema standardu: EC 582/2011

D13 I-Save – snaga/obrtni moment

Neto izlazna snaga prema standardu: EC 582/2011

Električni pogon​

Volvo FH Aero Electric

Performanse

Kontinuirano napajanje do 330–490 kW (450–666 KS)

Domet​

Do 300 km (4x2 tegljač)

Vreme punjenja (pun kapacitet​)

9,5 sati sa naizmeničnom strujom (43 kW) 2,5 sati sa jednosmernom strujom (250 kW)

Kapacitet akumulatora

360–540 kWh, 4–6 akumulatora

  

Pogon na gas​

G13

Standard o emisiji

Euro 6

Br. cilindara​

6

Radna zapremina

12,8 dm³

Hod klipa

158 mm

Prečnik cilindra

131 mm

Stepen kompresije

17:01

Ekonomična oblast broja obrtaja

900–1400 o/min

Efekat kočnica izduvnog sistema

200 kW

Snaga motorne kočnice*

380 kW (2300 o/min)

Filteri za ulje

2 punoprotočna

Zapremina ulja, uključujući filter

35 l

Rashladni sistem, ukupna zapremina

38 l

  
 

G13 od 420 KS (309 kW)

 

  
 

Maksimalna snaga na 1600–1700 o/min

420 KS

  
 

Maksimalni obrtni moment na 905–1400 o/min

2100 Nm

  
 

G13 od 460 KS (338 kW)

 

  
 

Maksimalna snaga na 1600–1700 o/min

460 KS

  
 

Maksimalni obrtni moment na 950–1400 o/min

2300 Nm

  
 

G13 od 500 KS (368 kW)

   
 

Maksimalna snaga na 1600–1700 o/min

500 KS

  
 

Maksimalni obrtni moment na 980–1404 o/min

2550 Nm

  
     

Dizel-gorivo

D13

D13 I-Save 

Standard o emisiji

Euro 6

Euro 6

 

Br. cilindara​

6

6

 

Radna zapremina

12,8 dm³

12,8 dm³

 

Hod klipa

158 mm

158 mm

 

Prečnik cilindra

131 mm

131 mm

 

Stepen kompresije

18.0:1

18.0:1

 

Ekonomična oblast broja obrtaja

900–1400 o/min

900–1300 o/min

 

Efekat kočnica izduvnog sistema

175 kW (2300 o/min)

150 kW

 

Snaga motorne kočnice*

340 kW (2300 o/min)

435 kW (2300 o/min)

 

Filteri za ulje

2 punoprotočna

2 punoprotočna

 

Zapremina ulja, uključujući filter

35 l

35 l

 

Rashladni sistem, ukupna zapremina

24 l

26 l

 
    

Preduslovi za gorivo

Gorivo bez sumpora (EN590, maks. 10 ppm sumpora) Biodizel 2. generacije (EN15940, sintetičko dizel-gorivo)

Interval zamene ulja u motoru

Do 150.000 km ili jednom godišnje sa specifikacijom VDS4.

 

 

D13 od 420 KS (309 kW)

 

  
 

Maksimalna snaga na 1404–1700 o/min

420 KS

  
 

Maksimalni obrtni moment na 905–1400 o/min

2100 Nm

  
 

D13 I-Save od 420 KS (309 kW)*

 

  
 

Maksimalna snaga na 1230–1600 o/min

420 KS

  
 

Maksimalni obrtni moment na 900–1230 o/min

2400 Nm

  
 

D13 od 460 KS (338 kW)

   
 

Maksimalna snaga na 1404–1700 o/min

460 KS

  
 

Maksimalni obrtni moment na 945–1400 o/min

2300 Nm

  
 

D13 I-Save od 460 KS (338 kW)*

   
 

Maksimalna snaga na 1240–1600 o/min

460 KS

  
 

Maksimalni obrtni moment na 900–1240 o/min

2600 Nm

  
 

D13 I-Save od 480 KS (353 kW)*

   
 

Maksimalna snaga na 1250–1600 o/min

480 KS

  
 

Maksimalni obrtni moment na 900–1250 o/min

2700 Nm

  
 

D13 od 500 KS (368 kW)

   
 

Maksimalna snaga na 1404–1700 o/min

500 KS

  
 

Maksimalni obrtni moment na 980–1400 o/min

2500 Nm

  
 

D13 I-Save od 500 KS (368 kW)

   
 

Maksimalna snaga na 1250–1600 o/min

500 KS

  
 

Maksimalni obrtni moment na 900–1250 o/min

2800 Nm

  
 

D13 od 540 KS (397 kW)

   
 

Maksimalna snaga na 1458–1700 o/min

540 KS

  
 

Maksimalni obrtni moment na 1000–1400 o/min

2600 Nm

  
     

* na raspolaganju sa B100, biodizel

Prenosnik snage na motoru

 

Izlazni obrtni moment

Prenosni odnos 

EPTT350

350 Nm*

1.26:1

 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000,

1000 Nm*

1.26:1

 
    

* Izlazni obrtni moment i u vožnji i u mirovanju.

I-Shift

Dvanaestobrzinski menjač sa udvostručavanjem broja stepeni prenosa i promenom opsega pomoću automatizovanog sistema za promenu stepena prenosa. Na I-Shift mogu da se montiraju kompaktni usporivač, prenosnik snage, servo pumpa za vanredne situacije i hladnjak za ulje. Takođe je moguće naručiti I-Shift menjač sa sporohodnim stepenima prenosa, ultra niskim sporohodnim stepenima prenosa i više stepeni prenosa za hod unazad.

Tip

Najviši stepen prenosa

Obrtni moment motora (Nm)

Ukupna težina vučnog voza (tone)

AT2412

Direktan

2400

44

AT2612

Direktan

2600

100

ATO2612

Štedni hod

2600

100

AT2812

Direktan

2800

70

ATO3112

Štedni hod

3150

100

    

I-Shift Dual Clutch

Tip

Najviši stepen prenosa

Obrtni moment motora (Nm)

Ukupna težina vučnog voza (tone)

SPO2812

Štedni hod

2800

80

    

Tip

Osovina

Stepen prenosa

Maksimalni obrtni moment (Nm)

Maksimalno opterećenje osovine/zakretne osovine (t)

Ukupna težina vučnog voza (t)

Jednostruka redukcija

RSS1244B

Jednostruka

Hipoidna

2800

12

44

RSS1344C/E

Jednostruka

Hipoidna

2600

13

44

RSS1344E

Jednostruka

Hipoidna

2800

13

44

RSS1352A

Jednostruka

Hipoidna

2800

13

52

RSS1370A/B

Jednostruka

Hipoidna

3800

13

70

RTS2370A

Dvostruka

Hipoidna

3800

23

70

RTS2310A

Dvostruka

Hipoidna

3800

23

100

Smanjivanje glavčine

RSH1370F

Jednostruka

Konusno spiralni

3800

13

70

RT2610B/F

Dvostruka

Konusno spiralni

3800

26

100

RTH3210F

Dvostruka

Konusno spiralni

3800

32

100

RTH3212F

Dvostruka

Konusno spiralni

3800

32

100

RTH3312

Dvostruka

Konusno spiralni

3800

33

100

RTH3815

Dvostruka

Konusno spiralni

3800

38

100

      

Prenosni odnosi zadnjih osovina

Jednostruke osovine

RSS1244B

RSS1344C

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RSH1370F

2.06:1

2.31:1*

2.06:1

2.06:1

2.06:1

3.46:1

2.17:1

2.47:1*

2.17:1

2:17.1

2.17:1

3.61:1

2.31:1

2.47:1*

2.31:1

2.31:1

2.31:1

3.76:1

2.47:1

2.85:1*

2.47:1

2.47:1

2.47:1

4.12:1

2.64:1

3.08:1*

2.64:1

2.64:1

2.64:1

4.55:1

2.85:1

3.36:1*

2.85:1

2.85:1

2.85:1

5.41:1

3.08:1

3.70:1

3.08:1

3.08:1

3.08:1

 
3.36:1

4.11:1

3.36:1

3.36:1

3.40:1**

 
 

4.63:1

  

3.67:1**

 
 

5.29:1

  

4.11:1**

 
 

6.17:1

    
      

* Za RSS1344E

** Za RSS1370B

Dvostruke osovine

RST2370A/B

RTS2310A

RTH2610B

RTH2610F

RTH2610B7F

RTH3210F

RTH3212F

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.33:1

3.33:1

3.33:13.61:14.14:1

2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.93:1

3.97:1

3.97:1

3.97:1

3.93:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

  

5.14:1

3.70:1

 

6.18:1

 

6.18:1

6.18:1

  

5.67:1

4.11:1

   

7.21:1

7.21:1

  

6.17:1

4.63:1

       
         

 

D13 od 420 KS

D13 od 460 KS

D13 od 500 KS

D13 od 540 KS

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP2812

 

Osovine sa jednostrukom redukcijom

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Osovine sa smanjivanjem glavčine

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

     

 

D13 I-Save od 420 KS

D13 I-Save od 460 KS

D13 I-Save od 500 KS

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

 

ATO2612

 

AT2812

  

ATO3112

  

I-Shift Dual Clutch

SP2812

 

Osovine sa jednostrukom redukcijom

RSS1244B

 

RSS1344C/E

 

RSS1344E

 

RSS1352A

 

RSS1370A/B

 

RTS2370A

 

RTS2310A

 

Osovine sa smanjivanjem glavčine

RSH1370F

 

RTH2610F

 

RTH3210

 

RTH3312

 

RTH3815

 

    

 

G13 420 KS

G13 460 KS

G13 500 KS

I-Shift

AT2412

 

AT2612

ATO2612

Osovine sa jednostrukom redukcijom

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1344E

 

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Osovine sa smanjivanjem glavčine

RSH1370F

RTH2610F

    

Za pogon svih tipova opreme za nadgradnju postoji veliki asortiman prenosnika snage koji ne zavise ili zavise od kvačila.

Prenosnici snage nezavisni od kvačila

PTER-DIN: Zadnji prenosnik snage na motoru za direktan pogon hidraulične pumpe.

PTER1400: Zadnji prenosnik snage na motoru sa spojem sa prirubnicom za hidrauličnu pumpu.

PTER-100: Zadnji prenosnik snage na motoru sa spojem sa prirubnicom za hidrauličnu pumpu.

Prenosnici snage zavisni od kvačila

PTR-F: Priključak za prirubnicu, mali ili veliki broj obrtaja.

PTR-FL/FH: Priključak za prirubnicu, mali ili veliki broj obrtaja.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Mali/srednji/veliki broj obrtaja, DIN priključak za direktno priključivanje hidraulične pumpe.

PTRD-F: Veliki broj obrtaja, priključak za prirubnicu za direktno postavljeno vratilo propelera.

PTRD-D: Veliki broj obrtaja sa dvostrukim pogonom. DIN priključak sa prednje i zadnje strane za direktno priključivanje hidrauličnih pumpi.

PTRD-D1: Veliki broj obrtaja sa dvostrukim pogonom. Priključak za prirubnicu sa zadnje strane i DIN priključak sa prednje.

PTRD-D2: Veliki broj obrtaja sa dvostrukim pogonom sa zadnje strane i jednostrukim pogonom sa prednje strane. Dva priključka za prirubnicu sa zadnje strane i jedan DIN priključak sa prednje.

Spoljašnjost i unutrašnjost

Pronađite specifikacije za mere kabina, visine kabina iznad zemlje i karakteristike.

Dostupne su četiri različite verzije spoljašnje opreme koje odgovaraju različitim potrebama.

Volvo FH Aero with the basic exterior trim 

Osnovna

Olujnosiva rešetka i ručice vrata. Hromirane gornje lampe. Olujnosivi zaštitnik od sunca, poklopci retrovizora i branik.

Volvo FH Aero with the enhanced exterior trim  

Unapređeno

Rešetka u boji kabine i hromirana gornja lampa. Olujnosivi zaštitnik od sunca, poklopci retrovizora, ručice vrata i branik.

Volvo FH Aero with highest level exterior trim  

Najviši nivo

Rešetka, poklopci retrovizora, zaštitnik od sunca, ručice vrata, branik i spojler u boji kabine. Hromirane gornje lampe.

Volvo FH Aero with basic with sturdy front exterior trim 

Osnovna sa čvrstim prednjim delom

Olujnosiva rešetka i ručice vrata. Crne gornje lampe. Olujnosivi zaštitnik od sunca i poklopci retrovizora. Čelični branik obojen u sivo.

Volvo FH Aero je dostupan sa šest različitih nivoa unutrašnje opreme koji odgovaraju različitim potrebama.

Volvo FH Aero with vinyl and textile trim robust, interior trim level 

Vinilna i tekstilna oprema Robust

Izdržljivi materijali od vinila i tekstila sa modernom šemom boja koja odgovara različitim delovima unutrašnje opreme.

Volvo FH Aero with textile trim dynamic, interior trim level 

Tekstilna oprema Dynamic

Tekstilna unutrašnjost sa modernom šemom boja u različitim odgovarajućim nijansama sive boje koja se slaže sa različitim delovima unutrašnje opreme.

Volvo FH Aero with plush trim progressive, interior trim level 

Plišana oprema Progressive

Ova unutrašnjost od mekog pliša nudi jasnu šemu boja i odgovara različitim delovima unutrašnje opreme.

Volvo FH Aero with leather trim robust, interior trim level 

Kožna oprema Robust

Unutrašnjost sa jasnom šemom boja i dvobojnim kožnim sedištima koja se slažu sa različitim delovima unutrašnje opreme.

Volvo FH Aero with leather trim dynamic, interior trim level 

Kožna oprema Dynamic

Unutrašnjost sa različitim nijansama odgovarajuće sive boje i dvobojnim potpuno kožnim sedištima koja se slažu sa različitim delovima unutrašnje opreme.

Volvo FH Aero with leather trim progressive, interior trim level 

Kožna oprema Progressive

Unutrašnjost sa različitim nijansama odgovarajuće Skylark (bež) boje i dvobojnim potpuno kožnim sedištima koja se slažu sa različitim delovima unutrašnje opreme.

Volvo FH Aero globetrotter XXL cab with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XXL: udobnost i prostor

Globetrotter XXL pruža bezbedan i udoban smeštaj za najviše dve osobe, ali i prijatnije spavanje u širem i dužem donjem ležaju – zahvaljujući dužoj kabini.

Volvo FH Aero globetrotter XL cab with measurements, viewed from the side  

Globetrotter XL: napravljen za skladištenje

Kabina Globetrotter XL (CAB-XHSL) takođe obezbeđuje bezbedan i udoban smeštaj za najviše dve osobe, ali i još veći prostor za odlaganje stvari zbog dodatne visine. Unutrašnja visina kabine je 220 cm (iznad poklopca odeljka za motor 211 cm).

Volvo FH Aero globetrotter cab with measurements, viewed from the side  

Kabina Globetrotter: za druženje je potrebno dvoje

Kabina Globetrotter (CAB-HSLP) sa udobnim smeštajem preko noći za najviše dve osobe. Osim toga, njena vertikalna konstrukcija obezbeđuje dosta dodatnog prostora za odlaganje stvari. Unutrašnja visina je 205 cm (iznad poklopca odeljka za motor 196 cm).

Volvo FH Aero sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Kabina za spavanje

(CAB-SLP) sa udobnim smeštajem preko noći za najviše dve osobe. Unutrašnja visina je 171 cm (iznad poklopca odeljka za motor 162 cm).

Volvo FH Aero low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Niska kabina za spavanje

Niska kabina za spavanje (CAB-LSLP) sa spuštenim krovom i vešanjem omogućava smeštaj tereta iznad kabine. Unutrašnja visina je 147 cm (iznad poklopca odeljka za motor 138 cm).

Tegljač

 

 

 

Visina A (mm)

Visina B (mm)

Visina C (mm)

Visina D (mm)

Pogon

Visina šasije

Vešanje

Pneumatici

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

4 x 2

Visoko

Lisnato/vazdušno

315/80-R22.5

3430

3800

39503225

4 x 2

Visoko

Lisnato/vazdušno

315/80-R22.5

3440

3800

39503225

4 x 2

Sred.

Lisnato/vazdušno

315/70-R22.5

3350

3720

3870

3145

4 x 2

Nisko

Vazdušno/vazdušno

315/60-R22.5

3230

3600

3750

3025

4 x 2

Nisko

Vazdušno/vazdušno

315/60-R22.5

3250

3620

3770

3045

4 x 2

X-low

Vazdušno/vazdušno

295/60-R22.5

3210

3580

3730

3005

6 x 2

Sred.

Lisnato/vazdušno

315/70-R22.5

3350

3720

3870

3145

        

 

Kamion

 

 

 

Visina A (mm)

Visina B (mm)

Visina C (mm)

Visina D (mm)

Pogon

Visina šasije

Vešanje

Pneumatici

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

6×2

Visoko

Vazdušno/vazdušno

315/80-R22.5

3410

3780

3930

3205

6×2

Sred.

Vazdušno/vazdušno

315/70-R22.5

3330

3700

3850

3125

6×2

Nisko

Vazdušno/vazdušno

315/60-R22.5

3230

3600

3750

3025

6×2

Visoko

Lisnato/lisnato

315/80-R22.5

3460

3830

3980

3255

6×4

Visoko

Lisnato/lisnato

315/80-R22.5

3450

3820

3970

3245

8×4

Visoko

Lisnato/lisnato

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

10×4

Visoko

Lisnato/lisnato

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

        

*Približne visine

Vešanje kabine u četiri tačke

Odaberite opruge kalema sa amortizerima svuda, prednje opruge kalema i zadnje vazdušno vešanje ili vazdušno vešanje svuda.

 

Usisni kanali za vazduh

Nalaze se sa leve strane i mogu da budu visoko ili nisko postavljeni, u zavisnosti od zadatka. Postoji i prednji usisni kanal za vazduh.

 

Boje

Odaberite odgovarajuću boju. Postoji oko 650 varijanti.

 

Tapacirung

Na raspolaganju je nekoliko stilova. Vinil, tekstil i pliš. Za neka sedišta (osim za ona od vinila i tekstila) moguće je poručiti funkciju ventilacije.

 

Sedište vozača

Izaberite neki od tri različita nivoa udobnosti: Progressive (pliš ili koža), Dynamic (tekstil) i Robust (vinil). Dodatna sloboda se dobija uz fleksibilnost – ukupan hod pri horizontalnom podešavanju iznosi 240 mm, a pri vertikalnom 100 mm. Sedište vozača standardno ima naslon za glavu, podesivi i sklopivi naslon za leđa, vertikalno i horizontalno podešavanje, podesivi oslonac za slabine i sedište sa podesivim uglom.

 

Sedište za suvozača

Izaberite neki od tri različita nivoa udobnosti: Progressive (pliš ili koža), Dynamic (tekstil) i Robust (vinil). Sedišta za suvozača standardno imaju naslone za glavu. Obrtno sedište za suvozača takođe može da se poruči.

 

Ležajevi

Napravljeni za udoban noćni odmor. Veličine ležaja: 74×200 cm sa srednjim delom širine 81,5 cm ili 74×200 cm sa mogućnošću izvlačenja do 88×200 cm i srednjim delom širine 95,5 cm. Ležaj u kabini Globetrotter XXL je dugačak 213 centimetra. Širine dela za glavu, srednjeg dela i dela za stopala redom iznose 99/106,5/91 cm. Opremite kabinu izuzetno udobnim dušekom od pene ili sa džepnim oprugama od 16 cm. Postoje tri opcije tvrdoće: meki, polutvrdi i tvrdi. Nudimo i dve opcije gornjeg štitnika dušeka: unapređuje udobnost i omogućava vam brže nameštanje ležaja. Na raspolaganju su takođe: sklopivi ležaj sa podesivim naslonom za leđa i udoban gornji ležaj (dimenzija 60×190 cm ili 70×190 cm).

Unutrašnji prostor za odlaganje stvari

Kabina ima prednju policu sa četiri otvora po DIN standardu i dva velika pregradka za skladištenje sa vratima sa roletnom (sa vozačeve i suvozačeve strane). Zadnji zid sadrži gornju zadnju policu sa odličnim osvetljenjem. Ispod ležaja se nalaze dve fioke na izvlačenje ukupne zapremine 130 litara. Osim toga, postoje dva manja pregradka za skladištenje stvari ispod dušeka u zadnjem (10 l) i prednjem (15 l) delu ležaja, kao i pregradka za skladištenje PET flaše u zadnjem delu ležaja.

 

Spoljašnji prostor za odlaganje stvari

Sa obe strane kabine postoje veliki pregradci za skladištenje koji mogu da se otvore spolja ili iznutra. Dodatni prostor za odlaganje stvari od 30 litara, koji se ne greje, nalazi se ispod kabine sa obe strane.

 

Krovni prozor/otvor na krovu kabine

Svaka kabina ima nepokretan krovni prozor ili, kao opciju, otvor na krovu kabine koji može da se otvori 50 mm. On služi i kao izlaz za vanredne situacije. Otvor na krovu kabine može da se podešava ručnim ili električnim putem.

 

Upravljač

Postoji u dve različite veličine – 450 mm ili 500 mm u prečniku, u zavisnosti od specifikacije kamiona. Visina upravljača može da se podesi najviše za 90 mm, a ugao za 28°. Podesivi upravljač sa podešavanjem nagiba (opcija) omogućava vertikalno podešavanje upravljača od -5° do +15°, čime se povećava udobnost u vožnji. Integrisane komande na upravljaču omogućavaju bezbedno i praktično korišćenje regulatora brzine, sirene, telefona i funkcija na instrument tabli i bočnom ekranu.

 

Sistem za klimatizaciju

Tri alternativna sistema za klimatizaciju omogućavaju vam regulaciju temperature. Ventilator sa standardnim grejačem rashladne tečnosti. Klima uređaj sa ručnom kontrolom (MCC). Klima uređaj sa automatskom kontrolom temperature (ECC/ECC2). Može da se poruči i sa senzorima sunčeve svetlosti, magle i kvaliteta vazduha. Sistem mogu da dopune parkirni grejač kabine i motora i I-ParkCool, naš parkirni hladnjak kabine.

 

I-ParkCool 

Motor ne mora da radi da biste uživali u klimatizovanoj kabini. I-ParkCool kontroliše temperaturu u kabini kada vozilo miruje. Funkcioniše sa parkirnim grejačem u kabini da bi obezbedio prijatnu klimatizaciju: to je, na primer, korisno tokom noći kada temperatura naglo i iznenadno pada. Sistem proverava stanje akumulatora kako ne bi ugrozio sposobnost pokretanja. I izračunava koliko je snage potrebno za zagrevanje ili hlađenje kabine. Ako akumulatori nisu napunjeni do kraja, sistem proračunava koliko može bezbedno da iskoristi. Osim toga, radi tiho. Sistem je skoro 20 dB tiši od konkurentskih sistema na tržištu, što smanjuje zagađenje bukom i olakšava odmaranje. Sistem je potpuno integrisan sa normalnim sistemom za ventilaciju vazduha u vozilu, pa se vreo ili hladan vazduh po potrebi ravnomerno raspoređuje kroz ventilacione otvore. Sistem ne utiče na aerodinamiku kabine i visinu za stajanje u njoj. Uz izuzetak grejača kabin (PH-CAB).

Šasija

Pronađite specifikacije za visine šasija, maksimalna opterećenja prednjih osovina, zadnje vešanje, tegljači, karakteristike šasija i kočnice.

X-Low (tegljač)

oko 810 mm

Nisko

oko 850 mm

Sred.

oko 900 mm

Visoko

oko 1000 mm

X-visoko

oko 1200 mm

  

 

Vazdušno

Lisnato

X-Low

8

-

Nisko

8

-

Sred.

10/20*

9

Visoko

10/20*

10/20*

X-visoko

-

10/20*

   

*Sa dvostrukim prednjim osovinama

Tip

Osovine

Vešanje

Opterećenje osovine/zakretne osovine

Redukcija

Osovina dopunskog točka/pomoćna osovina ispred pogonske osovine

Jednostruka

RAD-L90

4 x 2

Parabolično/lisnato

13 t

Jednostruka/u glavčini

 

RAD-GR

4 x 2

Vazdušno

11,5/13 t

Jednostruka/u glavčini

 

RAD-G2

4 x 2

Vazdušno (za građevinarstvo)

13 t

U glavčini

 
      

Zakretna osovina

RADT-GR

6 x 2

Vazdušno

19/20,5/22,5/23 t

Jednostruka/u glavčini

Osovina dopunskog točka (nepokretna/upravljiva/automatski upravljiva)

RAPD-GR

6 x 2

Vazdušno

16/19/22 t

Jednostruka/u glavčini

Pomoćna osovina ispred pogonske osovine (nepokretna/upravljiva)

RAPD-G4

6 x 2

Vazdušno

16 t

Jednostruki

Pomoćna osovina ispred pogonske osovine (fiksna)

RADD-G2

6×4/8×4

Vazdušno (za građevinarstvo)

21/23/26 t

Jednostruka/u glavčini

 

RADD-BR

6×4/8×4

Parabolična

20/21 t

Jednostruka/u glavčini

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolično/standardno lisnato

23/26 t

Jednostruka/u glavčini

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Standardno lisnato

26/32 t

U glavčini

 

RADD-TR3

8x4

Standardno lisnato

38 t

U glavčini

 

RADD-GR

6×4/8×4

Vazdušno

21/23/26 t

Jednostruka/u glavčini

 

RAPDT-GR

8×2

Vazdušno

27/30/30,5/31,5/32 t

Jednostruka/u glavčini

Pomoćna osovina ispred pogonske osovine (upravljiva) i osovina dopunskog točka (nepokretna/upravljiva)

RADDT-GR

8×4/10×4

Vazdušno

27/33/36 t

Jednostruka/u glavčini

Osovina dopunskog točka (upravljiva)

RAPDD-GR

8×4

Vazdušno

27/30,5/32/35 t

Jednostruka/u glavčini

Pomoćna osovina ispred pogonske osovine (upravljiva)

RADDT-G2

8×4/10×4

Vazdušno (za građevinarstvo)

27/33/36 t

Jednostruka/u glavčini

Osovina dopunskog točka (upravljiva)

      

Postavljene u okvir, delimično ispod okvira i ispod okvira, vučne poluge služe za vuču tandem prikolica. Vučne poluge mogu da se montiraju u razmacima od 25 mm.

Rezervoari za gorivo

Mogu da budu aluminijumski ili čelični, zapremine od 150 do 900 litara. Maksimalna zapremina goriva je 1510 litara kod tegljača 4×2. Rezervoari za gas u veličinama od 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) i 225 kg (545 l).

Rezervoari za AdBlue

Zapremina im je od 32 do 112 litara. Pumpa za AdBlue je integrisana sa modulom rezervoara za AdBlue. Od plastike.

Kočnice
EBS (Kočioni sistem sa elektronskom kontrolom) nudi izvanredan odziv, performanse i dejstvo, istovremeno omogućavajući korišćenje niza praktičnih funkcija. EBS sada može da se poruči i za disk kočnice i za doboš kočnice sa bregastim uređajem u obliku slova Z (za izabrani asortiman osovinskih konfiguracija i visina šasija). Nadogradite kočioni sistem tako što ćete dodati EBS Medium paket ili neku dodatnu opciju. EBS je standardan u svim specifikacijama.
 

EBS medium

Osim funkcija paketa EBS Standard, EBS Medium ima i donje funkcije.

 

Kontrola statusa EBS sistema 

Nadzor statusa EBS sistema preko elektronskog sistema vozila TEA2+ i alata Volvo Tech Tool.

 

Automatsko zadržavanje

Zakočite kamion do potpunog zaustavljanja i Automatsko zadržavanje zadržava poslednji primenjeni pritisak kočenja kako bi se kamion zadržao u položaju sve dok vozač ne pritisne gas.

 

Analiza istrošenosti obloga

Upozorenje o kočionim oblogama – proračunava preostalu kilometražu sa trenutnim kočionim oblogama (samo za disk-kočnice).

 

Automatsko otpuštanje parking kočnice

Parking kočnica se otpušta kada vozač pritisne pedalu gasa i izabere neki stepen prenosa (samo I-Shift menjač).

Dodatne opcije:

Osim programskih paketa postoje sledeće opcije.

 

Zajednička kočnica

Omogućava vozaču da zahteva impulsno kočenje prikolice. Kočnica se tada automatski aktivira i rizik od zanošenja je minimalan.

 

Kontrola brzine motora (Elektronska kontrola stabilnosti)

Sistem za stabilizaciju kočnica aktivira kočnice pojedinačno na svakom točku, čime obezbeđuje stabilnost cele kombinacije vozila i suprotstavlja se njenom zanošenju i prevrtanju, kao i ljuljanju prikolice. Kontrola brzine motora ispunjava zakonske zahteve za elektronsku kontrolu stabilnosti vozila i može da se poruči za vozila sa 2, 3, 4 i 5 osovina.

 

Stop svetlo pri naglom kočenju

Prilikom naglog kočenja pri brzinama iznad 50 km/h, stop svetla trepere četiri puta u sekundi. 

 

Hidraulični usporivač

Kompaktni usporivač na menjaču maksimalne snage 440 kW.

Volvo dinamičko upravljanje

Aktivan upravljački sistem sa funkcijom dodavanja i oduzimanja momenta zakretanja. Obezbeđuje veću silu upravljanja pri malim brzinama, smanjuje udare koji deluju na upravljački sistem i drži upravljač u položaju za pravolinijsku vožnju pri kočenju po površinama sa mešovitim koeficijentom trenja. Upravljač se automatski vraća u neutralan položaj i pri hodu unapred i pri hodu unazad. Volvo dinamičko upravljanje sada može da se poruči za sve osovinske konfiguracije, uključujući kamione sa dvostrukom prednjom osovinom. Može da se poruči i u kombinaciji sa nezavisnim prednjim vešanjem.

Pomoćne osovine ispred pogonske osovine
Mogu da budu nepokretne i aktivno upravljive, i kod tegljača i kod kamiona. Osovinsko opterećenje: 4,5, 7,5 ili 9 tona.
 

Osovine dopunskog točka

Mogu da imaju nekoliko konfiguracija – da budu nepokretne sa jednostrukim ili dvostrukim točkovima, automatski upravljive ili aktivno upravljive. Osovinsko opterećenje: 7,5, 9,5 ili 10 tona.

Uređaj za podizanje dvostruke osovine

Omogućava isključivanje i podizanje zadnje pogonske osovine u sklopu dvostruke zakretne osovine radi smanjenja potrošnje goriva i poluprečnika zaokretanja. Kada istovari kamion, vozač treba da pritisne dugme na tabli za instrumente da bi podigao osovinu. Kada se kamion natovari, osovina se automatski spušta i uključuje. Uređaj za podizanje dvostruke osovine može da se poruči za konfiguracije 6×4 i 8×4 (sa dvostrukom zakretnom osovinom) opremljene disk kočnicama.

Listovi sa podacima

Evo svih potrebnih podataka. Preuzmite listove sa podacima u PDF formatu za Volvo FH Aero koristeći sledeće veze.

Prikazane funkcije možda nisu standardne ili dostupne za sve nivoe opreme i opcije pogonske grupe.

Imate li pitanja?

Lokalni Volvo Trucks prodavac ima odgovor na vaše pitanje. Svratite do njega, pozovite ga ili ga zamolite da dođe do vas.