Sve što treba da znate o Volvo FL kamionu, sa svim detaljima.
Pronađite specifikacije za visine šasija, maksimalno opterećenje prednje osovine, zadnje vešanje, visine kačenja, tegljače, karakteristike šasije i kočnice.
Visina | |
---|---|
Nisko | oko 810–830 mm |
Srednje | oko 860 mm |
Visoka | oko 950 mm |
X-visoko | oko 960 mm |
XX-visoko* | oko 1175 mm |
* Samo za Volvo FL 4×4
Vazdušna | Lisnato | |
---|---|---|
Nisko | 4,0/4,5 t | 4.2 |
Srednje | 4,5/5,0/5,8 t | |
Visoka | 5,0/5,6/5,8/6,3 t | |
X-visoko | 7,1 t | 7,1/7,5 t |
XX-visoko | 5,6 t |
Tip | Oslanjanje | Osovinsko opterećenje | Redukcija |
RAD – L80 | Lisnato | 11,5 t | Jednostruki |
RAD – KR | Vazdušna | 13 t | Jednostruki |
RAD – A2V | Vazdušna | 10,5 t | Jednostruki |
Dostupne su vučne poluge za povezivanje prikolica.
Rezervoari za gorivoMogu da se poruče plastični, čelični ili aluminijumski rezervoari za gorivo. Zapremine od 80 do 300 litara. Osim toga, moguća je kombinacija dva rezervoara od 215 litara koja daje ukupnu zapreminu od 430 litara. | Rezervoari za AdBluePlastični rezervoar za AdBlue ima zapreminu od 32 litra. Pumpa za AdBlue je integrisana sa modulom rezervoara. Postoji jedna varijanta za vozila sa desnim rezervoarom za gorivo (ADTP-R) i jedna za vozila sa levim rezervoarom za gorivo (ADTP-L). |
Volvo FL ima pneumatske kočnice sa ventilirajućim diskovima napred i nazad. EBS (sistem za elektronsku kontrolu kočnica) sprečava blokiranje disk kočnica, obezbeđuje brže i bezbednije kočenje i doprinosi manjem habanju kočnica. Sistem sadrži funkcije kao što su ABS, neblokirajuće kočnice, blokada diferencijala i zajedničko kočiono dejstvo. Pri zajedničkom kočionom dejstvu sistem koristi razne kočnice na vozilu radi ravnomernijeg aktiviranja kočnica i manjeg habanja radnih kočnica i pneumatika. Prošireni EBS paket ima funkciju koja olakšava startovanje na nagibima. U ponudi su kočioni diskovi različitih veličina, što zavisi od vrste primene.
EBS Medium Osim funkcija paketa EBS Standard, EBS Medium ima i sledeće funkcije: | Hidraulični retarder za AL306 menjače Maksimalni prenosni odnos u pretvaraču obrtnog momenta (TC421) iznosi 1,77:1. |
Kontrola statusa EBS sistema Nadzor statusa EBS sistema preko elektronskog sistema vozila TEA2+ i alata Volvo Tech Tool. | |
Pomoć pri kretanju uzbrdo Kočnice se otpuštaju samo kada je obrtni moment motora dovoljan da se vozilo pokrene napred. | |
Analiza istrošenosti obloga Upozorenje o oblogama kočnica – proračunavanje preostale kilometraže sa trenutnim oblogama kočnica. (Samo za disk kočnice) | |
Automatsko otpuštanje parkirne kočnice Parkirna kočnica se otpušta kada vozač pritisne pedalu gasa i izabere neki stepen prenosa. |
Osim programskih paketa postoje sledeće opcije.
ESC (elektronska kontrola stabilnosti) Sistem za stabilizaciju kočnica aktivira kočnice pojedinačno na svakom točku, čime obezbeđuje stabilnost cele kombinacije vozila i suprotstavlja se njenom zanošenju i prevrtanju, kao i ljuljanju prikolice. ESC ispunjava zakonske zahteve za elektronsku kontrolu stabilnosti vozila i može da se poruči za dvoosovinska i troosovinska vozila. | Stop svetlo pri naglom kočenju Prilikom naglog kočenja pri brzini iznad 50 km/h, stop svetla trepere brzinom od četiri treptaja u sekundi. |
Hidraulični retarder Kompaktni retarder na menjaču maksimalne snage 440 kW. |
Pronađite specifikacije za motore, menjače, pogonske osovine (sa prenosnim odnosima), kombinacije pogonskih grupa i izvode snage.
| D5K | D8K |
---|---|---|
Standard o emisiji | Euro 6 | Euro 6 |
Br. cilindara | 4 | 6 |
Radna zapremina | 5,1 dm³ | 7,7 dm³ |
Hod klipa | 135 mm | 135 mm |
Prečnik cilindra | 110 mm | 110 mm |
Stepen kompresije | 17.5:1 | 17.5:1 |
Ekonomična oblast broja obrtaja | 1100–1800 o/min | 1000–1700 o/min |
Snaga izduvne kočnice (2800 o/min) | 80 kW | 120 kW |
Snaga motorne kočnice (2800 o/min) | – | 170 kW |
Filteri za ulje | 1 | 1 |
Zapremina ulja, uključujući filter | 15 l | 20 l |
Rashladni sistem, ukupna zapremina | 13 l | 17 l |
Interval zamene ulja Preduslovi za gorivo | Prenosnik snage na motoru Verzija za biodizel |
Prenosnik snage na motoru
Izlazni obrtni moment | Prenosni odnos | |
---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 |
* izlazni obrtni moment i u vožnji i u mirovanju. Sa AT2412, maksimalni obrtni moment u vožnji = 150 Nm.
D5K – Euro 6 snaga/obrtni moment Neto izlazna snaga prema standardu: EC 582/2011 | |
Neto izlazna snaga prema standardu: EC 582/2011
D5K210 (154 kW) |
|
Maksimalna snaga na 2200 o/min | 210 KS |
Maksimalni obrtni moment na 1100–1700 o/min | 800 Nm |
D5K240 (177 kW) |
|
Maksimalna snaga na 2200 o/min | 240 KS |
Maksimalni obrtni moment na 1200–1600 o/min | 900 Nm |
D8K – snaga/obrtni moment Neto izlazna snaga prema standardu: EC 582/2011 | |
Neto izlazna snaga prema standardu: EC 582/2011
D8K250 (184 kW) |
|
Maksimalna snaga na 2100 o/min | 250 KS |
Maksimalni obrtni moment na 900–1700 o/min | 950 Nm |
D8K280 (206 kW) |
|
Maksimalna snaga na 2100 o/min | 280 KS |
Maksimalni obrtni moment na 950–1700 o/min | 1050 Nm |
D8K320 (235 kW) | |
Maksimalna snaga na 2100 o/min | 320 KS |
Maksimalni obrtni moment na 1050–1600 o/min | 1200 Nm |
Kod ručnih menjača koristi se servo uređaj. Kratka ručica menjača integrisana sa instrument tablom ne prenosi vibracije i ima kratak i gladak hod. Za menjače može da se specificira prenosnik snage.
Tip | Najviši stepen prenosa | Maksimalni obrtni moment (Nm) | Ukupna težina vučnog voza (tone) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32.5 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
STO8006 | 6 | 850 | 24 |
Šestostepeni automatski menjač ili osmostepeni automatski menjač sa tri režima vožnje.
Tip | Najviši stepen prenosa | Maksimalni obrtni moment (Nm) | Ukupna težina vučnog voza (tone) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1600 | 36 |
8AP1200 | 8 | 1200 | 36 |
Tip | Osovina | Stepen prenosa | Maksimalni obrtni moment (Nm) | Maksimalno opterećenje 1 ili 2 osovine | Ukupna težina vučnog voza (tone) |
---|---|---|---|---|---|
Jednostruka redukcija |
|
|
|
|
|
RSS0819A | Jednostruka | Hipoidna | 950 | 8.5 | 19 |
RSS1125A | Jednostruka | Hipoidna | 1050 | 11.5 | 25 |
RSS1132A | Jednostruka | Hipoidna | 1050 | 11.5 | 32.5 |
RSS1344C | Jednostruka | Hipoidna | 2600 | 13 | 44 |
Redukcija u glavčinama |
|
|
|
|
|
RSH1140C* | Jednostruka | Hipoidna | 1200 | 11 | 40 |
* Samo za Volvo FL 4×4
RSS0819A | RSS1125A | RSS1132A | RSH1140C | RSS1344C |
---|---|---|---|---|
3.31:1 | 3.58:1 | 3.78:1 | 5.86:1 | 3.70 |
3.58:1 | 3.73:1 | 4.13:1 | 6.31:1 | 4.11 |
3.73:1 | 3.90:1 | 4.50:1 |
| 4.63 |
3.91:1 | 4.11:1 | 5.14:1 |
| 5.29:1 |
4.10:1 | 4.33:1 | 5.67:1 |
| 6.17:1 |
4.30:1 | 4.63:1 | 6.17:1 |
| |
4.56:1 | 4.88:1 |
|
| |
4.88:1 | 5.13:1 |
|
| |
5.13:1 | 5.29:1 |
|
| |
5.29:1 | 5.57:1 |
|
| |
5.57:1 | 5.86:1 |
|
| |
5.86:1 |
|
|
|
D5K210 | D5K240 | D8K250 | D8K280 | D8K320 | |
---|---|---|---|---|---|
Menjači | |||||
8AP1200 | ● | ● | ● | ● | ● |
AL306 | ● | ● | |||
STO8006 | ● | ||||
ZTO1006 | ● | ● | ● | ||
ZTO1109 | ● | ● | |||
Osovine sa jednostrukom redukcijom | |||||
RSS0819A | ● | ● | |||
RSS1125A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1132A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1344C | ● | ● | |||
Osovine sa redukcijom u glavčinama | |||||
RSH1140C | ● | ● |
Za pogon svih tipova opreme za nadgradnju postoji veliki asortiman prenosnika snage koji ne zavise ili zavise od kvačila.
Na motoru | Na menjaču |
PTER-DIN Zadnji prenosnik snage na motoru za direktan pogon hidraulične pumpe. PTER1400 Zadnji prenosnik snage na motoru sa prirubnicom za priključivanje hidraulične pumpe. PTER100 Zadnji prenosnik snage na motoru sa prirubnicom za priključivanje hidraulične pumpe. | PTR-HF/FH/ZF Priključak za prirubnicu, mali ili veliki broj obrtaja. PTR-HP/PH/ZF Priključak za povezivanje pumpe, mali ili veliki broj obrtaja. |
Pronađite specifikacije za mere kabina, visine kabina iznad zemlje i karakteristike kabina.
Dnevna kabinaDnevna kabina sa udobnim i ergonomskim okruženjem za vozača. Unutrašnja visina 1605 mm. |
|
|
Oslanjanje kabine Prednji kraj kabine je oslonjen preko gumenih podmetača koji omogućavaju manje vertikalno pomeranje, dok je zadnji kraj oslonjen preko zavojnih opruga i amortizera. | Grejanje kabine Postoje dve varijante sistema za grejanje kabine: samo grejač sa ručnom regulacijom ili grejač i klima uređaj sa ručnom regulacijom. Kao opcija postoji i sistem parkirnog grejača od 2 kW. |
Boje kabine Postoji 300 nepromenljivih varijanti. Mogu da se poruče i dodatne boje. | Unutrašnji prostor za odlaganje stvari U kabini se nalazi puno praktičnih i pristupačnih odeljaka za odlaganje dokumenata i ličnih stvari. Iznad vetrobranskog stakla postoje dva odeljka za odlaganje stvari sa poklopcem ili mrežom, kao i četiri odeljka po DIN standardu. Kao opcije mogu da se poruče razne kutije za odlaganje stvari i tunelske kutije za odlaganje stvari, podmetač za pisanje i kuke za odeću. |
Vozačevo sedište Postoje tri paketa opreme: Comfort, Standard i Economy. Sva tri podrazumevaju podešavanje po dužini i visini, podešavanje naslona i nagiba prednjeg kraja i integrisane naslone za glavu. | Sirene Na raspolaganju su dva tipa dodatnih sirena – dve pneumatske sirene na krovu ili jedna električna sirena ispod prednjeg poklopca. |
Suvozačevo sedište Postoje tri paketa opreme: Standard, Economy ili Basic. | Ležaj (komforna kabina) Ležaj može da bude jednodelni ili dvodelni, širine 580 ili 780 mm. Kao opcija postoje zaštitna šipka kreveta i detektor dima. |
Ležajevi Ležaj može da bude jednodelni ili dvodelni, širine 580 ili 780 mm. Kao opcija postoje zaštitna šipka kreveta i detektor dima. | |
Unutrašnji prostor za odlaganje stvari U kabini se nalazi puno praktičnih i pristupačnih odeljaka za odlaganje dokumenata i ličnih stvari. Iznad vetrobranskog stakla postoje dva odeljka za odlaganje stvari sa poklopcem ili mrežom, kao i četiri odeljka po DIN standardu. Kao opcije mogu da se poruče razne kutije za odlaganje stvari i tunelske kutije za odlaganje stvari, podmetač za pisanje i kuke za odeću. | |
Krovni poklopac Kabina može da bude opremljena krovnim poklopcem koji se otvara 50 mm. Krovni poklopac može da bude ručni ili električni. | |
Upravljač Prečnik upravljača je 460 ili 500 mm, u zavisnosti od kamionske konfiguracije, i može pneumatski da se podešava do željenog položaja. | |
Sistem za klimatizaciju Postoje dve varijante sistema za grejanje kabine: samo grejač sa ručnom regulacijom ili grejač i klima uređaj sa ručnom regulacijom. Kao opcija postoji i sistem parkirnog grejača od 2 kW. | |
Presvlake za sedišta Udobna tkanina. | |
Tapacirung zidova Udobna tkanina. | |
Evo svih potrebnih podataka. Preuzmite tabele podataka u PDF formatu za Volvo FL koristeći sledeće veze.