Kamioni

Specifikacije za Volvo FMX

Sve što treba da znate o modelu Volvo FMX, detaljno opisano.

Pogonska grupa

Pronađite specifikacije za motore, menjače, zadnje osovine (sa prenosnim odnosima), kombinacije pogonskih grupa i prenosnike snage.

Električni kamion za teške radne uslove – napajanje/obrtni moment

 

D11 – snaga/obrtni moment

Neto izlazna snaga prema standardu: EC 582/2011

D13 – snaga/obrtni moment

Neto izlazna snaga prema standardu: EC 582/2011

Električni pogon​

Volvo FMX Electric

Performanse

Kontinuirano napajanje do 330–490 kW (450–666 KS)

Domet​

Do 300 km

Vreme punjenja (pun kapacitet​)

9,5 sati sa naizmeničnom strujom (43 kW) 2,5 sati sa jednosmernom strujom (250 kW)

Kapacitet akumulatora

180–540 kWh, 2–6 akumulatora

  

Dizel-gorivo

D11

D13 

Standard o emisiji

Euro 6

Euro 6

 

Br. cilindara​

6

6

 

Radna zapremina

10,8 dm³

12,8 dm³

 

Hod klipa

152 mm

158 mm

 

Prečnik cilindra

123 mm

131 mm

 

Stepen kompresije

18.0:1

18.0:1

 

Ekonomična oblast broja obrtaja

1000–1500 o/min

900–1400 o/min

 

Efekat kočnica izduvnog sistema

155 kW (2300 o/min)

175 kW (2300 o/min)

 

Snaga motorne kočnice*

270 kW (2300 o/min)

340 kW (2300 o/min)

 

Filteri za ulje

2 punoprotočna

2 punoprotočna

 

Zapremina ulja, uključujući filter

35 l

35 l

 

Rashladni sistem, ukupna zapremina

22 l

24 l

 

 

   

*opcija

Preduslovi za gorivo

Gorivo bez sumpora (EN590, maks. 10 ppm sumpora) Biodizel 2. generacije (EN15940, sintetičko dizel-gorivo)

 

D11 od 330 KS (246 kW)

 

  
 

Maksimalna snaga na 1700 o/min

330 KS

  
 

Maksimalni obrtni moment na 877–1400 o/min

1600 Nm

  
 

D11 od 380 KS (279 kW)

 

  
 

Maksimalna snaga na 1700 o/min

380 KS

  
 

Maksimalni obrtni moment na 938–1400 o/min

1800 Nm

  
 

D11 od 430 KS (317 kW)

   
 

Maksimalna snaga na 1700 o/min

430 KS

  
 

Maksimalni obrtni moment na 1008–1400 o/min

2050 Nm

  
 

D11 od 460 KS (338 kW)

 

  
 

Maksimalna snaga na 1700 o/min

460 KS

  
 

Maksimalni obrtni moment na 1050–1400 o/min

2200 Nm

  
 

D13 od 420 KS (309 kW)

 

  
 

Maksimalna snaga na 1404–1700 o/min

420 KS

  
 

Maksimalni obrtni moment na 905–1400 o/min

2100 Nm

  
 

D13 od 460 KS (338 kW)

   
 

Maksimalna snaga na 1404–1700 o/min

460 KS

  
 

Maksimalni obrtni moment na 945–1400 o/min

2300 Nm

  
 

D13 od 500 KS (368 kW)

 

  
 

Maksimalna snaga na 1404–1700 o/min

500 KS

  
 

Maksimalni obrtni moment na 980–1400 o/min

2500 Nm

  
 

D13 od 540 KS (397 kW)

 

  
 

Maksimalna snaga na 1458–1700 o/min

540 KS

  
 

Maksimalni obrtni moment na 1000–1400 o/min

2600 Nm

  
     

I-Shift

Dvanaestobrzinski menjač sa udvostručavanjem broja stepeni prenosa i promenom opsega pomoću automatizovanog sistema za promenu stepena prenosa. Na I-Shift mogu da se montiraju kompaktni usporivač, prenosnik snage, servo pumpa za vanredne situacije i hladnjak za ulje. Takođe je moguće naručiti I-Shift menjač sa sporohodnim stepenima prenosa, ultra niskim sporohodnim stepenima prenosa i više stepeni prenosa za hod unazad.

Specifikacije

Tip

Najviši stepen prenosa

Obrtni moment motora (Nm)

Ukupna težina vučnog voza (t)

AT2412

Direktan

2400

44

AT2612

Direktan

2600

100

ATO2612

Štedni hod

2600

100

    

Specifikacije za I-Shift Dual Clutch

Tip

Najviši stepen prenosa

Obrtni moment motora (Nm)

Ukupna težina vučnog voza (t)

SPO2812

Štedni hod

2800

80

    

Powertronic

Potpuno automatski menjač bez prekida toka snage, sa hidrauličnom spojnicom i hladnjakom za ulje. Menja stepene prenosa bez gubitka snage. Na Powertronic mogu fabrički da se montiraju prenosnik snage, integrisani usporivač i servo pumpa za vanredne situacije.

Tip

Najviši stepen prenosa

Obrtni moment motora (Nm)

Ukupna težina vučnog voza (t)

PT2106

Direktan

2100

44

PT2606

Direktan

2600

60

    

Integrisani režimi vožnje za Powertronic

Ekonomičnost

Služi za optimalnu ekonomičnost potrošnje goriva. Do promene stepena prenosa dolazi pri najekonomičnijim brojevima obrtaja.

Performanse

Koristi se kada je potrebna dodatna snaga motora. Do promene stepena prenosa naviše i naniže dolazi pri većim brojevima obrtaja motora.

Tip

Osovina

Stepen prenosa

Maksimalni obrtni moment (Nm)

Maksimalno opterećenje osovine/zakretne osovine (t)

Ukupna težina vučnog voza (t)

Jednostruka redukcija

RSS1344C/E

Jednostruka

Hipoidna

2600

13

44

RSS1370A/B

Jednostruka

Hipoidna

3800

13

70

RTS2370A

Dvostruka

Hipoidna

3800

23

80

RSS1244B

Jednostruka

Hipoidna

2800

12

44

RTS2310A

Dvostruka

Hipoidna

3800

23

100

RSS1352A

Jednostruka

Hipoidna

2800

13

52

      

Smanjivanje glavčine

RSH1365

Jednostruka

Konusno spiralna

2400

13

65

RSH1370F

Jednostruka

Konusno spiralni

3800

13

70

RTH2610F

Dvostruka

Konusno spiralni

3800

26

100

RTH3210

Dvostruka

Konusno spiralni

3800

32

100

RTH3312

Dvostruka

Konusno spiralni

3800

33

120

RTH3815

Jednostruka

Konusno spiralni

3800

38

150

      

Prenosni odnosi zadnjih osovina

Jednostruke osovine

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1370A/B

RSH1365

RSH1370F

2.06:1

2.06:1

2.06:1

2.47:1

3.61:1

3.46:1

2.17:1

2.17:1

2.17:1

2.64:1

3.76:1

3.61:1

2.31:1

2.31:1*

2.31:1

2.85:1

4.12:1

3.76:1

2.47:1

2.47:1*

2.47:1

3.08:1

4.55:1

4.12:1

2.64:1

2.47:1*

2.64:1

3.40:1

 

4.55:1

2.85:1

2.85:1*

2.85:1

3.67:1

 

5.41:1

3.08:1

3.08:1*

3.08:1

4.11:1

 

 

3.36:1

3.36:1*

3.36:1

 

 

 

 

3.70:1

 

 

 

 

 

4.11:1

 

 

 

 

 

4.63:1

 

 

 

 

 

5.29:1

 

 

 

 
      

Dvostruke osovine

RTS2370A

RTS2310A

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

 

 

5.14:1

3.70:1

6.18:1

6.18:1

 

 

5.67:1

4.11:1

 

7.21:1

 

 

6.17:1

4.63:1

 

 

 

 

      

 

D11 od 330 KS

D11 od 370 KS

D11 od 410 KS

D11 od 450 KS

D13 od 420 KS

D13 od 460 KS

D13 od 500 KS

D13 od 540 KS

Powertronic

PT2106

 

   

PT2606

 

 

 

 

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP02812

 

 

 

 

 

Osovine sa jednostrukom redukcijom

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1356

RTS2370A

RSS1370A/B

RTS2310A

Osovine sa smanjivanjem glavčine

RSH1365

 

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

Prednja pogonska osovina/razvodni menjač

FAA11/FAA21/V2501TB

         

 

Izlazni obrtni moment

Prenosni odnos 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000,

1000 Nm*

1.26:1

 
    

* Izlazni obrtni moment i u vožnji i u mirovanju.

Na motoru

PTER-DIN: Zadnji prenosnik snage na motoru za direktan pogon hidraulične pumpe.

PTER1400: Zadnji prenosnik snage na motoru sa spojem sa prirubnicom za hidrauličnu pumpu.

PTER100: Zadnji prenosnik snage na motoru sa spojem sa prirubnicom za hidrauličnu pumpu.

Prenosnici snage zavisni od kvačila

PTR-F: Priključak za prirubnicu, mali ili veliki broj obrtaja.

PTR-FL/FH: Priključak za prirubnicu, mali ili veliki broj obrtaja.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Mali/srednji/veliki broj obrtaja, DIN priključak za direktno priključivanje hidraulične pumpe.

PTRD-F: Veliki broj obrtaja, priključak za prirubnicu za direktno postavljeno vratilo propelera.

PTRD-D: Veliki broj obrtaja sa dvostrukim pogonom. DIN priključak sa prednje i zadnje strane za direktno priključivanje hidrauličnih pumpi.

PTRD-D1: Veliki broj obrtaja sa dvostrukim pogonom. Priključak za prirubnicu sa zadnje strane i DIN priključak sa prednje.

PTRD-D2: Veliki broj obrtaja sa dvostrukim pogonom sa zadnje strane i jednostrukim pogonom sa prednje strane. Dva priključka za prirubnicu sa zadnje strane i jedan DIN priključak sa prednje.

Spoljašnjost i unutrašnjost

Pronađite specifikacije za mere kabina, visine kabina iznad zemlje i karakteristike.

Volvo FMX se dobija sa jedinstvenom spoljašnjom opremom napravljenom da odgovara zahtevnoj upotrebi.

Volvo FMX with basic exterior trim level 

Osnovna

Olujnosiva rešetka i ručice vrata. Olujnosivi zaštitnik od sunca. Hromirana gornja lampa. Čelični branik obojen u sivo.

Volvo FMX je dostupan sa pet različitih nivoa unutrašnje opreme koji odgovaraju različitim potrebama.

Volvo FMX with textile trim dynamic, interior trim level 

Tekstilna oprema Dynamic

Tekstilna unutrašnjost sa modernom šemom boja i izdržljivim materijalima u raznim nijansama sive i ljubičaste.

Volvo FMX with vinyl and textile trim robust, interior trim level 

Vinilna i tekstilna oprema Robust

Izdržljivi materijali od vinila i tekstila sa modernom šemom boja koja odgovara različitim delovima unutrašnje opreme.

Volvo FMX with plush trim progressive, interior trim level 

Plišana oprema Progressive

Ova unutrašnja oprema od pliša sa mekim tekstilima nudi modernu šemu boja i odgovara različitim delovima unutrašnje opreme.

Volvo FMX with leather trim robust, interior trim level 

Kožna oprema Robust

Unutrašnjost sa izdržljivim materijalima i dvobojnim kožnim sedištima koja se slažu sa različitim delovima unutrašnje opreme.

Volvo FMX with leather trim progressive, interior trim level 

Kožna oprema Progressive

Unutrašnjost sa izdržljivim materijalima i dvobojnim kožnim sedištima koja se slažu sa različitim delovima unutrašnje opreme.

FMX day cab with measurements, viewed from the side 

Dnevna kabina

Dnevna kabina (FMX-DAY) sa udobnim i ergonomskim okruženjem vozača. Unutrašnja visina je 164 cm: iznad poklopca odeljka za motor 120 cm.

FMX low day cab with measurements, viewed from the side 

Niska dnevna kabina

Niska dnevna kabina (FMX-LDAY) potrebna je za primene poput rudarstva, prevoza smrznute robe, kao i upotrebe pumpi i dizalica. Unutrašnja visina je 148 cm: iznad poklopca odeljka za motor 104 cm.

FMX sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Kabina za spavanje

Kabina za spavanje (FMX-SLP) sa udobnim smeštajem preko noći za jednu osobu. Unutrašnja visina je 164 cm: iznad poklopca odeljka za motor 120 cm.

FMX low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Niska kabina za spavanje

Niska kabina za spavanje (FMX-LSLP) sa spuštenim krovom i oslanjanjem omogućava smeštaj tereta iznad kabine. Unutrašnja visina je 148 cm: 104 cm iznad poklopca odeljka za motor.

FMX globetrotter cab with measurements, viewed from the side 

Globetrotter kabina

Kabina Globetrotter (FMX-HSLP) sa udobnim smeštajem preko noći za najviše dve osobe. U kabini postoji dodatni gornji prostor za odlaganje stvari. Unutrašnja visina je 201 cm: 157 cm iznad poklopca odeljka za motor.

FMX crew cab with measurements, viewed from the side 

Kabina za posadu

Kabina za posadu sa velikim prostorom za nekoliko dodatnih putnika, najviše 9. Unutrašnja visina je 1590 mm.

Vešanje kabine u četiri tačke

Odaberite opruge kalema sa amortizerima svuda, prednje opruge kalema i zadnje vazdušno vešanje ili vazdušno vešanje svuda.

 

Usisni kanali za vazduh

Usisni kanal za vazduh se nalazi sa leve strane i može da bude visok ili nizak.

 

Boje kabine

Na raspolaganju vam je oko 650 varijanti.

 

Sedište vozača

Izaberite neki od tri različita nivoa udobnosti: Progressive (pliš ili koža), Dynamic (tekstil) i Robust (vinil). Ukupan hod sedišta pri horizontalnom podešavanju iznosi 200 mm, a pri vertikalnom 100 mm. Sedište vozača standardno ima naslon za glavu, podesivi i sklopivi naslon za leđa, vertikalno i horizontalno podešavanje, podesivi oslonac za slabine i sedište sa podesivim uglom.

 

Sedište za suvozača

Izaberite neki od tri različita nivoa udobnosti: Progressive (pliš ili koža), Dynamic (tekstil) i Robust (vinil). Sve verzije mogu da se poruče sa opcionim tapacirungom. Sedišta za suvozača standardno imaju naslone za glavu.

 

Ležajevi

Donji ležaj dimenzija 70×200 cm. Izuzetno udoban dušek sa oprugama od 16 cm u džepovima. Tri opcije tvrdoće: meki, polutvrdi i tvrdi. Dostupne su i dve opcije gornjeg štitnika dušeka: povećava udobnost pri spavanju i olakšava nameštanje ležaja. Dimenzije udobnog gornjeg ležaja: 70×190 cm ili 60×190 cm (opcija za kabinu Globetrotter).

Unutrašnji prostor za odlaganje stvari

Prostor iznad vetrobranskog stakla sadrži dva pregradka za skladištenje sa vratima sa roletnom i četiri ISO otvora od kojih je jedan rezervisan za tahograf (dva ISO otvora na niskim kabinama). Ispod ležaja u kabini za spavanje i kabini Globetrotter nalaze se dva prostrana pregradka za skladištenje, kojima se može prići sa spoljašnje strane, i jedan veliki (zapremine 44 l) kojem se pristupa podizanjem dušeka i poklopca, dok se u odeljku za spavanje nalaze dva prostora za odlaganje časopisa i sitnica. Na tabli za instrumente postoje četiri otvorena odeljka, mala kutija za skladištenje, otvor po DIN standardu, okrugla kada i držač za flaše. Dnevna kabina može da se ugradi sa prostorom za odlaganje od 60 litara sa žaluzinama na otvaranje za kacige, kutije za hranu itd.

 

Spoljašnji prostor za odlaganje stvari

Prostori za odlaganje stvari pristupačni sa spoljašnje strane nalaze se iza suvozačevog i vozačevog sedišta.

 

Otvor na krovu kabine

Kabina ima otvor na krovu kabine koji može da se otvori 50 mm. Sa unutrašnje strane nalazi se perforirani zastor koji služi i kao mreža za insekte kada je poklopac otvoren. Otvor na krovu kabine može da bude ručni ili električni (opcija). Dostupan je i otvor na krovu kabine od čelika, predviđen za građevinske ili zahtevnije primene.

 

Upravljač

Postoji u dve različite veličine – 450 mm ili 500 mm u prečniku, u zavisnosti od specifikacije kamiona. Visina upravljača može da se podesi najviše za 90 mm, a ugao za 28°. Podesivi upravljač sa podešavanjem nagiba (opcija) omogućava vertikalno podešavanje upravljača od -5° do +15°, čime se povećava udobnost u vožnji. Upravljač može da se poruči sa vazdušnim jastukom ili bez njega. Integrisane komande na upravljaču omogućavaju bezbedno i praktično korišćenje regulatora brzine, sirene, telefona i funkcija na instrument tabli i bočnom ekranu.

 

Sistem za klimatizaciju

Postoje dva različita sistema za klimatizaciju koji zadovoljavaju sve potrebe:

  • Klima uređaj sa ručnom kontrolom (MCC).
  • Klima uređaj sa automatskom kontrolom temperature (ECC/ECC2).

Osim toga, sistem za klimatizaciju može da dopuni parkirni grejač kabine i motora.

Šasija

Pronađite specifikacije za visine šasija, maksimalna opterećenja prednjih osovina, zadnje vešanje, tegljači, karakteristike šasija i kočnice.

Sred.

oko 900 mm

Visoko

oko 1000 mm

X-visoko

oko 1200 mm

XX-visoko

oko 1240 mm

  

 

Vazdušno

Lisnato

Sred.

10/20*

9

Visoko

10/20*

10/20*

X-visoko

-

10/20*

XX-visoko

-

10/20*

 

*Sa dvostrukim prednjim osovinama

FA-LOW

Niska prednja osovina za srednje šasije, opterećenje osovine do 9 tona.

FA-MED

Srednja prednja osovina za srednje šasije, opterećenje osovine do 10/20 tona.

FA-HIGH

Visoka prednja osovina za visoke šasije, opterećenje osovine do 10/20 tona.

FA-XHIGH

Vrlo visoka prednja osovina za vrlo visoke šasije, opterećenje osovine do 10/20 tona.

FA-XXHIGH

Prednja pogonska osovina, opterećenje osovine do 10/20 tona.

Dvostruke prednje osovine – FA-HIGH/FA-XHIGH

Mogu da se poruče za konfiguracije 8×2, 8×4 i 10×4 sa opterećenjem osovine do 20 tona.

  

Tip

Osovine

Vešanje

Opterećenje osovine/zakretne osovine

Redukcija

Druge osovine

Jednostruka

RAD-L90

4×2

Parabolično/lisnato

13 t

Jednostruka/u glavčini

 

RAD-GR

4×2

Vazdušno

13 t

Jednostruka/u glavčini

 

RAD-G2

4×2/4×4

Vazdušno 

13 t

U glavčini

 

RAD-G4

4×2

Vazdušno

12 t

Jednostruki

 

RAD-L90

4×4

Parabolično/lisnato

13 t

U glavčini

 

Zakretna osovina

RADT-GR

6×2/8×2

Vazdušno

19/20,5/22,5/23 t

Jednostruka/u glavčini

Osovina dopunskog točka (nepokretna/upravljiva/automatski upravljiva)

RAPD-GR

6×2

Vazdušno

16/19/22 t

Jednostruka/u glavčini

Pomoćna osovina ispred pogonske osovine (nepokretna/upravljiva)

RAPD-G4

6×2

Vazdušno

16 t

Jednostruki

Pomoćna osovina ispred pogonske osovine (fiksna)

RADD-G2

6×4/6×6/8×4/8×6

Vazdušno

21/23/26 t

Jednostruka/u glavčini

 

RADD-BR

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolična

20/21 t

Jednostruka/u glavčini

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolično/lisnato

26/32 t

Jednostruka/u glavčini

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Standardno lisnato

26/32 t

U glavčini

 

RADD-GR

6×4/8×4

Vazdušno

17/21/23/26 t

Jednostruka/u glavčini

 

RAPDT-BR

6×6

Parabolična

21 t

U glavčini

 

RADDT-GR

8×2

Vazdušno

27/30/30,5/31,5/32 t

Jednostruka/u glavčini

Pomoćna osovina ispred pogonske osovine (upravljiva), osovina dopunskog točka (nepokretna/upravljiva)

RADD-TR3

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolična

38 t

U glavčini

 

RADDT-GR

8×4/10×4

Vazdušno

27/30,5/32/35 t

Jednostruka/u glavčini

Pomoćna osovina ispred pogonske osovine (upravljiva)

RADDT-G2

8×4/10×4/10×6

Vazdušno

27/33/36 t

Jednostruka/u glavčini

Osovina dopunskog točka (upravljiva)

RADD-TR1

6×6/8×6

Parabolično/lisnato

26 t

U glavčini

 

      

Postavljene u okvir, delimično ispod okvira i ispod okvira, vučne poluge služe za vuču tandem prikolica. Vučne poluge mogu da se montiraju u razmacima od 25 mm.

Rezervoari za gorivo

Mogu da budu aluminijumski ili čelični, zapremine od 150 do 900 litara. Maksimalna zapremina goriva je 1510 litara za tegljač 4×2. Za dvostruke prednje osovine EU6 plastični rezervoar za gorivo između prednjih osovina.

Rezervoari za AdBlue
Zapremine od 32 do 112 litara. Pumpa za AdBlue je integrisana sa modulom rezervoara za AdBlue. Od plastike.

Kočnice

EBS (elektronski regulisani kočioni sistem) nudi izvanredan odziv, performanse i dejstvo, istovremeno omogućavajući korišćenje niza praktičnih funkcija. EBS sada može da se poruči i za disk kočnice i za doboš kočnice sa bregastim uređajem u obliku slova Z (za izabrani asortiman osovinskih konfiguracija i visina šasija). Nadogradite kočioni sistem tako što ćete dodati EBS Medium paket ili neku dodatnu opciju. EBS je standardan u svim specifikacijama.

 

EBS medium

Osim funkcija paketa EBS Standard, EBS Medium ima i donje funkcije.

 

Kontrola statusa EBS sistema 

Nadzor statusa EBS sistema preko elektronskog sistema vozila TEA2+ i alata Volvo Tech Tool.

 

Automatsko zadržavanje

Zakočite kamion do potpunog zaustavljanja i Automatsko zadržavanje zadržava poslednji primenjeni pritisak kočenja kako bi se kamion zadržao u položaju sve dok vozač ne pritisne gas.

 

Analiza istrošenosti obloga

Upozorenje o kočionim oblogama – proračunava preostalu kilometražu sa trenutnim kočionim oblogama (samo za disk-kočnice).

 

Automatsko otpuštanje parking kočnice

Parking kočnica se otpušta kada vozač pritisne pedalu gasa i izabere neki stepen prenosa (samo I-Shift menjač).

Dodatne opcije:

Osim programskih paketa postoje sledeće opcije.

 

Zajednička kočnica

Omogućava vozaču da zahteva impulsno kočenje prikolice. Kočnica se tada automatski aktivira i rizik od zanošenja je minimalan.

 

Kontrola brzine motora (Elektronska kontrola stabilnosti)

Sistem za stabilizaciju kočnica aktivira kočnice pojedinačno na svakom točku, čime obezbeđuje stabilnost cele kombinacije vozila i suprotstavlja se njenom zanošenju i prevrtanju, kao i ljuljanju prikolice. Kontrola brzine motora ispunjava zakonske zahteve za elektronsku kontrolu stabilnosti vozila i može da se poruči za vozila sa 2, 3, 4 i 5 osovina.

 

Stop svetlo pri naglom kočenju

Prilikom naglog kočenja pri brzinama iznad 50 km/h, stop svetla trepere četiri puta u sekundi. 

 

Hidraulični usporivač

Kompaktni usporivač na menjaču maksimalne snage 440 kW.

Volvo dinamičko upravljanje

Aktivan upravljački sistem sa funkcijom dodavanja i oduzimanja momenta zakretanja. Obezbeđuje veću silu upravljanja pri malim brzinama, smanjuje udare koji deluju na upravljački sistem i drži upravljač u položaju za pravolinijsku vožnju pri kočenju po površinama sa mešovitim koeficijentom trenja. Upravljač se automatski vraća u neutralan položaj i pri hodu unapred i pri hodu unazad. Volvo dinamičko upravljanje je sada dostupno za sve konfiguracije osovina osim za one sa prednjom pogonskom osovinom (4×4, 6×6, 8×6 i 10×6). Dostupne su dodatne funkcije aktivnog upravljanja kao što su lična podešavanja i navođenje pri zanošenju kako biste vozili još prijatnije i bezbednije.

Automatska kontrola trenja (ATC)

Automatski uključuje prednju pogonsku osovinu onda kada je to potrebno i isključuje je kada to teren dozvoli, čime štedi gorivo i poboljšava upravljivost. ATC se standardno isporučuje sa svim Volvo FMX konfiguracijama sa prednjom pogonskom osovinom (4×4, 6×6, 8×6 i 10×6).

Pomoćne osovine ispred pogonske osovine
Mogu da budu nepokretne i aktivno upravljive, i kod tegljača i kod kamiona. Osovinsko opterećenje: 4,5, 7,5 ili 9 tona.
 

Osovine dopunskog točka

Mogu da imaju nekoliko konfiguracija – da budu nepokretne sa jednostrukim ili dvostrukim točkovima, automatski upravljive ili aktivno upravljive. Osovinsko opterećenje: 7,5, 9,5 ili 10 tona.

Uređaj za podizanje dvostruke osovine

Omogućava isključivanje i podizanje zadnje pogonske osovine u sklopu dvostruke zakretne osovine radi smanjenja potrošnje goriva i poluprečnika zaokretanja. Kada istovari kamion, vozač treba da pritisne dugme na tabli za instrumente da bi podigao osovinu. Kada se kamion natovari, osovina se automatski spušta i uključuje. Uređaj za podizanje dvostruke osovine može da se poruči za konfiguracije 6×4 i 8×4 sa vazdušnim vešanjem (sa dvostrukom zakretnom osovinom) opremljene disk kočnicama.

Listovi sa podacima

Evo svih potrebnih podataka. Preuzmite listove sa podacima u PDF formatu za Volvo FMX koristeći sledeće veze.

  • FMX Rigid
  • FMX Tractor
FMX Tractor
FMX Rigid

Prikazane funkcije možda nisu standardne ili dostupne za sve nivoe opreme i opcije pogonske grupe.

Imate li pitanja?

Lokalni Volvo Trucks prodavac ima odgovor na vaše pitanje. Svratite do njega, pozovite ga ili ga zamolite da dođe do vas.