Sve što treba da znate o modelu Volvo FMX, detaljno opisano.
Pronađite specifikacije za motore, menjače, zadnje osovine (sa prenosnim odnosima), kombinacije pogonskih grupa i prenosnike snage.
Neto izlazna snaga prema standardu: EC 582/2011
Neto izlazna snaga prema standardu: EC 582/2011
Električni pogon | Volvo FMX Electric |
---|---|
Performanse | Kontinuirano napajanje do 330–490 kW (450–666 KS) |
Domet | Do 300 km |
Vreme punjenja (pun kapacitet) | 9,5 sati sa naizmeničnom strujom (43 kW) 2,5 sati sa jednosmernom strujom (250 kW) |
Kapacitet akumulatora | 180–540 kWh, 2–6 akumulatora |
Dizel-gorivo | D11 | D13 | |
---|---|---|---|
Standard o emisiji | Euro 6 | Euro 6 | |
Br. cilindara | 6 | 6 | |
Radna zapremina | 10,8 dm³ | 12,8 dm³ | |
Hod klipa | 152 mm | 158 mm | |
Prečnik cilindra | 123 mm | 131 mm | |
Stepen kompresije | 18.0:1 | 18.0:1 | |
Ekonomična oblast broja obrtaja | 1000–1500 o/min | 900–1400 o/min | |
Efekat kočnica izduvnog sistema | 155 kW (2300 o/min) | 175 kW (2300 o/min) | |
Snaga motorne kočnice* | 270 kW (2300 o/min) | 340 kW (2300 o/min) | |
Filteri za ulje | 2 punoprotočna | 2 punoprotočna | |
Zapremina ulja, uključujući filter | 35 l | 35 l | |
Rashladni sistem, ukupna zapremina | 22 l | 24 l | |
|
*opcija
Gorivo bez sumpora (EN590, maks. 10 ppm sumpora) Biodizel 2. generacije (EN15940, sintetičko dizel-gorivo)
D11 od 330 KS (246 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Maksimalna snaga na 1700 o/min | 330 KS | |||
Maksimalni obrtni moment na 877–1400 o/min | 1600 Nm | |||
D11 od 380 KS (279 kW) |
| |||
Maksimalna snaga na 1700 o/min | 380 KS | |||
Maksimalni obrtni moment na 938–1400 o/min | 1800 Nm | |||
D11 od 430 KS (317 kW) | ||||
Maksimalna snaga na 1700 o/min | 430 KS | |||
Maksimalni obrtni moment na 1008–1400 o/min | 2050 Nm |
D11 od 460 KS (338 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Maksimalna snaga na 1700 o/min | 460 KS | |||
Maksimalni obrtni moment na 1050–1400 o/min | 2200 Nm | |||
D13 od 420 KS (309 kW) |
| |||
Maksimalna snaga na 1404–1700 o/min | 420 KS | |||
Maksimalni obrtni moment na 905–1400 o/min | 2100 Nm | |||
D13 od 460 KS (338 kW) | ||||
Maksimalna snaga na 1404–1700 o/min | 460 KS | |||
Maksimalni obrtni moment na 945–1400 o/min | 2300 Nm |
D13 od 500 KS (368 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Maksimalna snaga na 1404–1700 o/min | 500 KS | |||
Maksimalni obrtni moment na 980–1400 o/min | 2500 Nm | |||
D13 od 540 KS (397 kW) |
| |||
Maksimalna snaga na 1458–1700 o/min | 540 KS | |||
Maksimalni obrtni moment na 1000–1400 o/min | 2600 Nm | |||
Dvanaestobrzinski menjač sa udvostručavanjem broja stepeni prenosa i promenom opsega pomoću automatizovanog sistema za promenu stepena prenosa. Na I-Shift mogu da se montiraju kompaktni usporivač, prenosnik snage, servo pumpa za vanredne situacije i hladnjak za ulje. Takođe je moguće naručiti I-Shift menjač sa sporohodnim stepenima prenosa, ultra niskim sporohodnim stepenima prenosa i više stepeni prenosa za hod unazad.
Tip | Najviši stepen prenosa | Obrtni moment motora (Nm) | Ukupna težina vučnog voza (t) |
---|---|---|---|
AT2412 | Direktan | 2400 | 44 |
AT2612 | Direktan | 2600 | 100 |
ATO2612 | Štedni hod | 2600 | 100 |
Tip | Najviši stepen prenosa | Obrtni moment motora (Nm) | Ukupna težina vučnog voza (t) |
---|---|---|---|
SPO2812 | Štedni hod | 2800 | 80 |
Potpuno automatski menjač bez prekida toka snage, sa hidrauličnom spojnicom i hladnjakom za ulje. Menja stepene prenosa bez gubitka snage. Na Powertronic mogu fabrički da se montiraju prenosnik snage, integrisani usporivač i servo pumpa za vanredne situacije.
Tip | Najviši stepen prenosa | Obrtni moment motora (Nm) | Ukupna težina vučnog voza (t) |
---|---|---|---|
PT2106 | Direktan | 2100 | 44 |
PT2606 | Direktan | 2600 | 60 |
Služi za optimalnu ekonomičnost potrošnje goriva. Do promene stepena prenosa dolazi pri najekonomičnijim brojevima obrtaja.
Koristi se kada je potrebna dodatna snaga motora. Do promene stepena prenosa naviše i naniže dolazi pri većim brojevima obrtaja motora.
Tip | Osovina | Stepen prenosa | Maksimalni obrtni moment (Nm) | Maksimalno opterećenje osovine/zakretne osovine (t) | Ukupna težina vučnog voza (t) |
Jednostruka redukcija | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1344C/E | Jednostruka | Hipoidna | 2600 | 13 | 44 |
RSS1370A/B | Jednostruka | Hipoidna | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Dvostruka | Hipoidna | 3800 | 23 | 80 |
RSS1244B | Jednostruka | Hipoidna | 2800 | 12 | 44 |
RTS2310A | Dvostruka | Hipoidna | 3800 | 23 | 100 |
RSS1352A | Jednostruka | Hipoidna | 2800 | 13 | 52 |
Smanjivanje glavčine | |||||
RSH1365 | Jednostruka | Konusno spiralna | 2400 | 13 | 65 |
RSH1370F | Jednostruka | Konusno spiralni | 3800 | 13 | 70 |
RTH2610F | Dvostruka | Konusno spiralni | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210 | Dvostruka | Konusno spiralni | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Dvostruka | Konusno spiralni | 3800 | 33 | 120 |
RTH3815 | Jednostruka | Konusno spiralni | 3800 | 38 | 150 |
Jednostruke osovine
RSS1244B | RSS1344C/E | RSS1352 | RSS1370A/B | RSH1365 | RSH1370F |
---|---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.06:1 | 2.06:1 | 2.47:1 | 3.61:1 | 3.46:1 |
2.17:1 | 2.17:1 | 2.17:1 | 2.64:1 | 3.76:1 | 3.61:1 |
2.31:1 | 2.31:1* | 2.31:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 3.76:1 |
2.47:1 | 2.47:1* | 2.47:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.12:1 |
2.64:1 | 2.47:1* | 2.64:1 | 3.40:1 |
| 4.55:1 |
2.85:1 | 2.85:1* | 2.85:1 | 3.67:1 |
| 5.41:1 |
3.08:1 | 3.08:1* | 3.08:1 | 4.11:1 |
|
|
3.36:1 | 3.36:1* | 3.36:1 |
|
|
|
| 3.70:1 |
|
|
|
|
| 4.11:1 |
|
|
|
|
| 4.63:1 |
|
|
|
|
| 5.29:1 |
|
|
| |
RTS2370A | RTS2310A | RTH2610F | RTH3210 | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 |
|
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 |
|
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 |
|
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 |
|
|
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 |
|
|
5.67:1 | 4.11:1 |
| 7.21:1 |
|
|
6.17:1 | 4.63:1 |
|
|
|
|
| D11 od 330 KS | D11 od 370 KS | D11 od 410 KS | D11 od 450 KS | D13 od 420 KS | D13 od 460 KS | D13 od 500 KS | D13 od 540 KS |
Powertronic | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PT2106 | • | • | • | • |
| |||
PT2606 |
|
|
|
| • | • | • | • |
I-Shift | ||||||||
AT2412 | • | • | • | • | • | • |
|
|
AT2612 | • | • | • | • | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • | • | • | • | • |
I-Shift Dual Clutch | ||||||||
SP02812 |
|
|
|
|
| • | • | • |
Osovine sa jednostrukom redukcijom | ||||||||
RSS1244B | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1352 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1356 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • | • | • | • | • | • |
Osovine sa smanjivanjem glavčine | ||||||||
RSH1365 | • | • | • | • | • | • | • |
|
RSH1370F | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • | • | • | • | • |
Prednja pogonska osovina/razvodni menjač | ||||||||
FAA11/FAA21/V2501TB | • | • | • | • | • | • | • | • |
| Izlazni obrtni moment | Prenosni odnos | |
---|---|---|---|
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT1000, | 1000 Nm* | 1.26:1 | |
* Izlazni obrtni moment i u vožnji i u mirovanju.
PTER-DIN: Zadnji prenosnik snage na motoru za direktan pogon hidraulične pumpe.
PTER1400: Zadnji prenosnik snage na motoru sa spojem sa prirubnicom za hidrauličnu pumpu.
PTER100: Zadnji prenosnik snage na motoru sa spojem sa prirubnicom za hidrauličnu pumpu.
PTR-F: Priključak za prirubnicu, mali ili veliki broj obrtaja.
PTR-FL/FH: Priključak za prirubnicu, mali ili veliki broj obrtaja.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Mali/srednji/veliki broj obrtaja, DIN priključak za direktno priključivanje hidraulične pumpe.
PTRD-F: Veliki broj obrtaja, priključak za prirubnicu za direktno postavljeno vratilo propelera.
PTRD-D: Veliki broj obrtaja sa dvostrukim pogonom. DIN priključak sa prednje i zadnje strane za direktno priključivanje hidrauličnih pumpi.
PTRD-D1: Veliki broj obrtaja sa dvostrukim pogonom. Priključak za prirubnicu sa zadnje strane i DIN priključak sa prednje.
PTRD-D2: Veliki broj obrtaja sa dvostrukim pogonom sa zadnje strane i jednostrukim pogonom sa prednje strane. Dva priključka za prirubnicu sa zadnje strane i jedan DIN priključak sa prednje.
Pronađite specifikacije za mere kabina, visine kabina iznad zemlje i karakteristike.
Volvo FMX se dobija sa jedinstvenom spoljašnjom opremom napravljenom da odgovara zahtevnoj upotrebi.
Osnovna
Olujnosiva rešetka i ručice vrata. Olujnosivi zaštitnik od sunca. Hromirana gornja lampa. Čelični branik obojen u sivo.
Volvo FMX je dostupan sa pet različitih nivoa unutrašnje opreme koji odgovaraju različitim potrebama.
Tekstilna oprema Dynamic
Tekstilna unutrašnjost sa modernom šemom boja i izdržljivim materijalima u raznim nijansama sive i ljubičaste.
Vinilna i tekstilna oprema Robust
Izdržljivi materijali od vinila i tekstila sa modernom šemom boja koja odgovara različitim delovima unutrašnje opreme.
Plišana oprema Progressive
Ova unutrašnja oprema od pliša sa mekim tekstilima nudi modernu šemu boja i odgovara različitim delovima unutrašnje opreme.
Kožna oprema Robust
Unutrašnjost sa izdržljivim materijalima i dvobojnim kožnim sedištima koja se slažu sa različitim delovima unutrašnje opreme.
Kožna oprema Progressive
Unutrašnjost sa izdržljivim materijalima i dvobojnim kožnim sedištima koja se slažu sa različitim delovima unutrašnje opreme.
Dnevna kabina
Dnevna kabina (FMX-DAY) sa udobnim i ergonomskim okruženjem vozača. Unutrašnja visina je 164 cm: iznad poklopca odeljka za motor 120 cm.
Niska dnevna kabina
Niska dnevna kabina (FMX-LDAY) potrebna je za primene poput rudarstva, prevoza smrznute robe, kao i upotrebe pumpi i dizalica. Unutrašnja visina je 148 cm: iznad poklopca odeljka za motor 104 cm.
Kabina za spavanje
Kabina za spavanje (FMX-SLP) sa udobnim smeštajem preko noći za jednu osobu. Unutrašnja visina je 164 cm: iznad poklopca odeljka za motor 120 cm.
Niska kabina za spavanje
Niska kabina za spavanje (FMX-LSLP) sa spuštenim krovom i oslanjanjem omogućava smeštaj tereta iznad kabine. Unutrašnja visina je 148 cm: 104 cm iznad poklopca odeljka za motor.
Globetrotter kabina
Kabina Globetrotter (FMX-HSLP) sa udobnim smeštajem preko noći za najviše dve osobe. U kabini postoji dodatni gornji prostor za odlaganje stvari. Unutrašnja visina je 201 cm: 157 cm iznad poklopca odeljka za motor.
Kabina za posadu
Kabina za posadu sa velikim prostorom za nekoliko dodatnih putnika, najviše 9. Unutrašnja visina je 1590 mm.
Vešanje kabine u četiri tačke
Odaberite opruge kalema sa amortizerima svuda, prednje opruge kalema i zadnje vazdušno vešanje ili vazdušno vešanje svuda.
Usisni kanali za vazduh
Usisni kanal za vazduh se nalazi sa leve strane i može da bude visok ili nizak.
Boje kabine
Na raspolaganju vam je oko 650 varijanti.
Sedište vozača
Izaberite neki od tri različita nivoa udobnosti: Progressive (pliš ili koža), Dynamic (tekstil) i Robust (vinil). Ukupan hod sedišta pri horizontalnom podešavanju iznosi 200 mm, a pri vertikalnom 100 mm. Sedište vozača standardno ima naslon za glavu, podesivi i sklopivi naslon za leđa, vertikalno i horizontalno podešavanje, podesivi oslonac za slabine i sedište sa podesivim uglom.
Sedište za suvozača
Izaberite neki od tri različita nivoa udobnosti: Progressive (pliš ili koža), Dynamic (tekstil) i Robust (vinil). Sve verzije mogu da se poruče sa opcionim tapacirungom. Sedišta za suvozača standardno imaju naslone za glavu.
Ležajevi
Donji ležaj dimenzija 70×200 cm. Izuzetno udoban dušek sa oprugama od 16 cm u džepovima. Tri opcije tvrdoće: meki, polutvrdi i tvrdi. Dostupne su i dve opcije gornjeg štitnika dušeka: povećava udobnost pri spavanju i olakšava nameštanje ležaja. Dimenzije udobnog gornjeg ležaja: 70×190 cm ili 60×190 cm (opcija za kabinu Globetrotter).
Unutrašnji prostor za odlaganje stvari
Prostor iznad vetrobranskog stakla sadrži dva pregradka za skladištenje sa vratima sa roletnom i četiri ISO otvora od kojih je jedan rezervisan za tahograf (dva ISO otvora na niskim kabinama). Ispod ležaja u kabini za spavanje i kabini Globetrotter nalaze se dva prostrana pregradka za skladištenje, kojima se može prići sa spoljašnje strane, i jedan veliki (zapremine 44 l) kojem se pristupa podizanjem dušeka i poklopca, dok se u odeljku za spavanje nalaze dva prostora za odlaganje časopisa i sitnica. Na tabli za instrumente postoje četiri otvorena odeljka, mala kutija za skladištenje, otvor po DIN standardu, okrugla kada i držač za flaše. Dnevna kabina može da se ugradi sa prostorom za odlaganje od 60 litara sa žaluzinama na otvaranje za kacige, kutije za hranu itd.
Spoljašnji prostor za odlaganje stvari
Prostori za odlaganje stvari pristupačni sa spoljašnje strane nalaze se iza suvozačevog i vozačevog sedišta.
Otvor na krovu kabine
Kabina ima otvor na krovu kabine koji može da se otvori 50 mm. Sa unutrašnje strane nalazi se perforirani zastor koji služi i kao mreža za insekte kada je poklopac otvoren. Otvor na krovu kabine može da bude ručni ili električni (opcija). Dostupan je i otvor na krovu kabine od čelika, predviđen za građevinske ili zahtevnije primene.
Upravljač
Postoji u dve različite veličine – 450 mm ili 500 mm u prečniku, u zavisnosti od specifikacije kamiona. Visina upravljača može da se podesi najviše za 90 mm, a ugao za 28°. Podesivi upravljač sa podešavanjem nagiba (opcija) omogućava vertikalno podešavanje upravljača od -5° do +15°, čime se povećava udobnost u vožnji. Upravljač može da se poruči sa vazdušnim jastukom ili bez njega. Integrisane komande na upravljaču omogućavaju bezbedno i praktično korišćenje regulatora brzine, sirene, telefona i funkcija na instrument tabli i bočnom ekranu.
Sistem za klimatizaciju
Postoje dva različita sistema za klimatizaciju koji zadovoljavaju sve potrebe:
Osim toga, sistem za klimatizaciju može da dopuni parkirni grejač kabine i motora.
Pronađite specifikacije za visine šasija, maksimalna opterećenja prednjih osovina, zadnje vešanje, tegljači, karakteristike šasija i kočnice.
Sred. | oko 900 mm |
Visoko | oko 1000 mm |
X-visoko | oko 1200 mm |
XX-visoko | oko 1240 mm |
| Vazdušno | Lisnato |
---|---|---|
Sred. | 10/20* | 9 |
Visoko | 10/20* | 10/20* |
X-visoko | - | 10/20* |
XX-visoko | - | 10/20* |
|
*Sa dvostrukim prednjim osovinama
FA-LOW | Niska prednja osovina za srednje šasije, opterećenje osovine do 9 tona. |
FA-MED | Srednja prednja osovina za srednje šasije, opterećenje osovine do 10/20 tona. |
FA-HIGH | Visoka prednja osovina za visoke šasije, opterećenje osovine do 10/20 tona. |
FA-XHIGH | Vrlo visoka prednja osovina za vrlo visoke šasije, opterećenje osovine do 10/20 tona. |
FA-XXHIGH | Prednja pogonska osovina, opterećenje osovine do 10/20 tona. |
Dvostruke prednje osovine – FA-HIGH/FA-XHIGH | Mogu da se poruče za konfiguracije 8×2, 8×4 i 10×4 sa opterećenjem osovine do 20 tona. |
Tip | Osovine | Vešanje | Opterećenje osovine/zakretne osovine | Redukcija | Druge osovine |
Jednostruka | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4×2 | Parabolično/lisnato | 13 t | Jednostruka/u glavčini |
|
RAD-GR | 4×2 | Vazdušno | 13 t | Jednostruka/u glavčini |
|
RAD-G2 | 4×2/4×4 | Vazdušno | 13 t | U glavčini | |
RAD-G4 | 4×2 | Vazdušno | 12 t | Jednostruki | |
RAD-L90 | 4×4 | Parabolično/lisnato | 13 t | U glavčini | |
Zakretna osovina | |||||
RADT-GR | 6×2/8×2 | Vazdušno | 19/20,5/22,5/23 t | Jednostruka/u glavčini | Osovina dopunskog točka (nepokretna/upravljiva/automatski upravljiva) |
RAPD-GR | 6×2 | Vazdušno | 16/19/22 t | Jednostruka/u glavčini | Pomoćna osovina ispred pogonske osovine (nepokretna/upravljiva) |
RAPD-G4 | 6×2 | Vazdušno | 16 t | Jednostruki | Pomoćna osovina ispred pogonske osovine (fiksna) |
RADD-G2 | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Vazdušno | 21/23/26 t | Jednostruka/u glavčini | |
RADD-BR | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Parabolična | 20/21 t | Jednostruka/u glavčini | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Parabolično/lisnato | 26/32 t | Jednostruka/u glavčini | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | Standardno lisnato | 26/32 t | U glavčini | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Vazdušno | 17/21/23/26 t | Jednostruka/u glavčini | |
RAPDT-BR | 6×6 | Parabolična | 21 t | U glavčini |
|
RADDT-GR | 8×2 | Vazdušno | 27/30/30,5/31,5/32 t | Jednostruka/u glavčini | Pomoćna osovina ispred pogonske osovine (upravljiva), osovina dopunskog točka (nepokretna/upravljiva) |
RADD-TR3 | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Parabolična | 38 t | U glavčini |
|
RADDT-GR | 8×4/10×4 | Vazdušno | 27/30,5/32/35 t | Jednostruka/u glavčini | Pomoćna osovina ispred pogonske osovine (upravljiva) |
RADDT-G2 | 8×4/10×4/10×6 | Vazdušno | 27/33/36 t | Jednostruka/u glavčini | Osovina dopunskog točka (upravljiva) |
RADD-TR1 | 6×6/8×6 | Parabolično/lisnato | 26 t | U glavčini |
|
Postavljene u okvir, delimično ispod okvira i ispod okvira, vučne poluge služe za vuču tandem prikolica. Vučne poluge mogu da se montiraju u razmacima od 25 mm.
Rezervoari za gorivo
Mogu da budu aluminijumski ili čelični, zapremine od 150 do 900 litara. Maksimalna zapremina goriva je 1510 litara za tegljač 4×2. Za dvostruke prednje osovine EU6 plastični rezervoar za gorivo između prednjih osovina.
Rezervoari za AdBlue
Zapremine od 32 do 112 litara. Pumpa za AdBlue je integrisana sa modulom rezervoara za AdBlue. Od plastike.
Kočnice
EBS (elektronski regulisani kočioni sistem) nudi izvanredan odziv, performanse i dejstvo, istovremeno omogućavajući korišćenje niza praktičnih funkcija. EBS sada može da se poruči i za disk kočnice i za doboš kočnice sa bregastim uređajem u obliku slova Z (za izabrani asortiman osovinskih konfiguracija i visina šasija). Nadogradite kočioni sistem tako što ćete dodati EBS Medium paket ili neku dodatnu opciju. EBS je standardan u svim specifikacijama.
EBS medium
Osim funkcija paketa EBS Standard, EBS Medium ima i donje funkcije.
Kontrola statusa EBS sistema
Nadzor statusa EBS sistema preko elektronskog sistema vozila TEA2+ i alata Volvo Tech Tool.
Automatsko zadržavanje
Zakočite kamion do potpunog zaustavljanja i Automatsko zadržavanje zadržava poslednji primenjeni pritisak kočenja kako bi se kamion zadržao u položaju sve dok vozač ne pritisne gas.
Analiza istrošenosti obloga
Upozorenje o kočionim oblogama – proračunava preostalu kilometražu sa trenutnim kočionim oblogama (samo za disk-kočnice).
Automatsko otpuštanje parking kočnice
Parking kočnica se otpušta kada vozač pritisne pedalu gasa i izabere neki stepen prenosa (samo I-Shift menjač).
Dodatne opcije:
Osim programskih paketa postoje sledeće opcije.
Zajednička kočnica
Omogućava vozaču da zahteva impulsno kočenje prikolice. Kočnica se tada automatski aktivira i rizik od zanošenja je minimalan.
Kontrola brzine motora (Elektronska kontrola stabilnosti)
Sistem za stabilizaciju kočnica aktivira kočnice pojedinačno na svakom točku, čime obezbeđuje stabilnost cele kombinacije vozila i suprotstavlja se njenom zanošenju i prevrtanju, kao i ljuljanju prikolice. Kontrola brzine motora ispunjava zakonske zahteve za elektronsku kontrolu stabilnosti vozila i može da se poruči za vozila sa 2, 3, 4 i 5 osovina.
Stop svetlo pri naglom kočenju
Prilikom naglog kočenja pri brzinama iznad 50 km/h, stop svetla trepere četiri puta u sekundi.
Hidraulični usporivač
Kompaktni usporivač na menjaču maksimalne snage 440 kW.
Aktivan upravljački sistem sa funkcijom dodavanja i oduzimanja momenta zakretanja. Obezbeđuje veću silu upravljanja pri malim brzinama, smanjuje udare koji deluju na upravljački sistem i drži upravljač u položaju za pravolinijsku vožnju pri kočenju po površinama sa mešovitim koeficijentom trenja. Upravljač se automatski vraća u neutralan položaj i pri hodu unapred i pri hodu unazad. Volvo dinamičko upravljanje je sada dostupno za sve konfiguracije osovina osim za one sa prednjom pogonskom osovinom (4×4, 6×6, 8×6 i 10×6). Dostupne su dodatne funkcije aktivnog upravljanja kao što su lična podešavanja i navođenje pri zanošenju kako biste vozili još prijatnije i bezbednije.
Automatska kontrola trenja (ATC)
Automatski uključuje prednju pogonsku osovinu onda kada je to potrebno i isključuje je kada to teren dozvoli, čime štedi gorivo i poboljšava upravljivost. ATC se standardno isporučuje sa svim Volvo FMX konfiguracijama sa prednjom pogonskom osovinom (4×4, 6×6, 8×6 i 10×6).
Pomoćne osovine ispred pogonske osovine
Mogu da budu nepokretne i aktivno upravljive, i kod tegljača i kod kamiona. Osovinsko opterećenje: 4,5, 7,5 ili 9 tona.
Osovine dopunskog točka
Mogu da imaju nekoliko konfiguracija – da budu nepokretne sa jednostrukim ili dvostrukim točkovima, automatski upravljive ili aktivno upravljive. Osovinsko opterećenje: 7,5, 9,5 ili 10 tona.
Uređaj za podizanje dvostruke osovine
Omogućava isključivanje i podizanje zadnje pogonske osovine u sklopu dvostruke zakretne osovine radi smanjenja potrošnje goriva i poluprečnika zaokretanja. Kada istovari kamion, vozač treba da pritisne dugme na tabli za instrumente da bi podigao osovinu. Kada se kamion natovari, osovina se automatski spušta i uključuje. Uređaj za podizanje dvostruke osovine može da se poruči za konfiguracije 6×4 i 8×4 sa vazdušnim vešanjem (sa dvostrukom zakretnom osovinom) opremljene disk kočnicama.
Evo svih potrebnih podataka. Preuzmite listove sa podacima u PDF formatu za Volvo FMX koristeći sledeće veze.
Prikazane funkcije možda nisu standardne ili dostupne za sve nivoe opreme i opcije pogonske grupe.