Kamioni

Volvo Trucks
2022-12-12
Bezbednost Elektromobilnost
Author
Volvo Trucks

Testiranje na udar Volvo električnih kamiona radi provere bezbednosti

Šta se dešava ako električni kamion udari u drugi kamion? Ili prokliza i prevrne se krećući se velikom brzinom? Ana Vrige Berling, direktorka odeljenja za bezbednost u kompaniji Volvo Trucks, priča sa nama o tome kako se električni kamioni kompanije projektuju tako da budu otporni u slučaju udara.

 

Električni kamioni sa baterijama sve su prisutniji na putevima. Budući da je bezbednost ideja vodilja kompanije Volvo Trucks, električne kamione pravimo tako da budu podjednako bezbedni kao i svi drugi kamioni. Jedan važan aspekt bezbednosti je otpornost u slučaju udara, što podrazumeva razvoj vozila koja su otporna na posledice sudara.


„Volvo električni kamioni imaju iste kabine kao i naši tradicionalni dizel-kamioni, koji su detaljno testirani kako bismo osigurali da su otporni u slučaju udara. Električni kamioni imaju iste napredne bezbednosne karakteristike osmišljene sa ciljem da spreče da do udesa uopšte dođe“, kaže Ana Vrige Berling, direktorka odeljenja za bezbednost u kompaniji Volvo Trucks.


Virtuelne simulacije i kompletni testovi na udar

Električne kamione sa baterijama karakterišu posebni bezbednosni izazovi, uglavnom vezani za sistem elektromobilnosti, koji obuhvata bateriju od 600 V. Potrebno je umanjiti rizik od kratkih spojeva i curenja hemikalija iz sistema.


Kompanija Volvo koristi rigorozne proračune, virtuelne simulacije, kao i kompletne testove na udes kako bi proverila bezbednost električnih kamiona u slučaju udara.


„Proračuni i virtuelne simulacije su osnov na kojem razvijamo i proveravamo bezbednost dizajna svojih električnih kamiona. Na ovaj način možemo digitalno da testiramo različite scenarije i parametre. Da bismo proverili rezultate simulacija, takođe sprovodimo kompletne testove kamiona na udar“, kaže Ana Vrige Berling.

Ana Vrige Berling je direktorka odeljenja za bezbednost u kompaniji Volvo Trucks.

Testovi na udar koji simuliraju stvarne situacije u saobraćaju

Testovi na udar simuliraju stvarne situacije u saobraćaju sa ciljem da se provere zahtevi vezani za električnu, hemijsku i požarnu bezbednost.


„Svrha kompletnih testova na udar jeste da se proveri da li baterije i električne komponente ostaju na mestu nakon udara, kao i da li se sistem pod visokim naponom isključuje, kako bi se umanjio rizik od požara i curenja hemikalija“, objašnjava ona.


Tri vrste kompletnih testova na udar izvedene su na kamionu Volvo FM Electric. Rezultati ovih testova potvrđuju pozitivne rezultate dobijene virtuelnim simulacijama. 

Test bočnog sudara. U ovom testu kolica, koja simuliraju putnički automobil, udaraju u bočnu stranu kamiona gde se nalaze baterije. Test potvrđuje da su paketi baterija, uključujući module i ćelije, dobro zaštićeni i da ostaju na mestu čak i kada su izloženi jakoj sili.
Test na prevrtanje. Ovde je došlo do prevrtanja kamiona, što se kamionima često dešava u saobraćajnim nesrećama. Svrha je da se proveri da li se sistem pod visokim naponom isključuje kako bi se umanjili bezbednosni rizici po vozača i spasilački tim.
Test sa preprekom. Test sa preprekom podrazumeva sudar u kojem kamion udara u prepreku, koja simulira zadnji deo drugog kamiona. Električni kamion se testira kako bismo se uverili da električne instalacije i komponente ispod kabine ostaju na mestu i da nema kratkih spojeva koji izazivaju požar ili druge opasne situacije.

Kompanija Volvo Trucks je prvi globalni proizvođač kamiona koji ima kompletan asortiman električnih kamiona u serijskoj proizvodnji.


„Kao pioniri u ovoj oblasti, imamo veliku odgovornost da osiguramo da se prelazak na električni transport bez upotrebe fosilnih goriva obavlja bez ugrožavanja bezbednosti vozača, spasilačkih timova i svih drugih učesnika u saobraćaju“, kaže Ana Vrige Berling, direktorka odeljenja za bezbednost kompanije Volvo Trucks. 


Pogledajte testove na udar Volvo električnih kamiona:

Saznajte više o našim nastojanjima da poboljšamo bezbednost i našim električnim kamionima.