Kamioni

Hajder Vokil
2024-01-22
Tehnologija i inovacije Bezbednost Ekonomična potrošnja goriva
Author
Hajder Vokil
Bezbednost i ADAS (napredni sistem za pomoć vozaču)

Kako će sistem kamera za nadzor kompanije Volvo koristiti vašem transportnom preduzeću

Novi sistem kamera za nadzor kompanije Volvo Trucks može da smanji potrošnju goriva i troškove. Može da unapredi bezbednost i time što poboljšava direktnu i indirektnu vidljivost okolnog saobraćajnog okruženja – nezavisno od osvetljenja i vremenskih prilika.

Kamere i monitori sve više zamenjuju bočne retrovizore na kamionima – i to sa dobrim razlogom. Nova tehnologija nudi brojne pogodnosti, a Volvo Trucks sada pokreće sistem kamera za nadzor.
 

„To zaista poboljšava iskustvo vozača“, kaže Hajder Vokil iz odeljenja za bezbednost i ADAS (napredni sistem za pomoć vozaču) kompanije Volvo Trucks. „Proveo sam mnogo sati testirajući sistem i on pruža znatno bolju direktnu vidljivost, čak i kada su osvetljenost ili vremenske prilike zahtevni“.
 

On dodaje: „Kada smo počinjali, smatrali smo da neka od postojećih tehnoloških rešenja nisu dovoljna i da neće ispuniti zahteve naših klijenata. Dakle, posvetili smo se tome da obezbedimo da na tržište stavimo sistem najvišeg mogućeg kvaliteta“.
 

Kako sistem kamera za nadzor kompanije Volvo može da doprinese smanjenju emisija

Bezbednost je ključna vrednost kompanije Volvo i od suštinskog je značaja za performanse sistema kamera za nadzor. Ipak, kako Hejder Vokil objašnjava, glavni pokretač je bila Uredba EU 2019/1242, kojom se postavljaju standardi performansi vezani za emisije CO2 za nova teška vozila. „Da bi ispunila Pariski sporazum, EU nastoji da obezbedi što skoriji prelazak transportnog sektora na neto nulte emisije gasova sa efektom staklene bašte. Nova teška vozila moraju znatno da smanje potrošnju goriva već do 2025. Sistem kamera za nadzor može pomoći da se to postigne”.

U poređenju sa velikim retrovizorima, znatno manji krakovi kamera čine vozilo aerodinamičnijim, posebno kada se koriste sa novim aerodinamičnim kabinama kompanije Volvo Trucks.

„Tokom životnog veka vozila moguće je ostvariti uštede goriva koje će značiti operaterima na dugim linijama“, kaže Hajder Vokil. „To može dovesti do znatnog smanjenja troškova ako upravljate voznim parkom od nekoliko vozila koja obavljaju dugolinijski transport, s tim što će i vlasnik-transporter ostvariti značajnu uštedu.
 

Kako kamere mogu da poboljšaju direktnu vidljivost

Budući da nema glomaznih kutija za retrovizore koji blokiraju pogled, direktna vidljivost vozača se poboljšava. Pored toga, doživljaj vožnje poboljšavaju i digitalne funkcije, kao što je funkcija zumiranja vidnog polja, jedinstvena za Volvo. Ona omogućava vozaču da bezbedno manevriše jer mu pruža više informacija o saobraćaju oko kamiona.
 

Sistem ima bezbednosnu funkciju koja omogućava vozaču da odredi koliko se brzo druga vozila približavaju kamionu sa zadnje strane. „U sistemu kamera za nadzor, glavni zadnji prikaz ima takozvane linije za kraj prikolice koje vozač može da podesi na ekranu monitora“, kaže Hajder Vokil. „To će koristiti vozaču, naročito da bi bezbedno menjao traku.“
 

Kada vozite, često pomerate glavu da biste bolje videli u retrovizoru. To, zahvaljujući ovoj funkciji, neće biti potrebno. Umesto toga, funkcija automatskog pomeranja prilagođava se uglu prednjih točkova kako bi vozač znao gde je kraj prikolice. 
 

Hajder Vokil kaže: „Namera je da se ova funkcija implementira u sve kombinacije vozila, uključujući krute kombinacije i kombinacije tegljača i prikolice.

U poređenju sa velikim retrovizorima, znatno manji kraci kamera čine vozilo aerodinamičnijim.

Da li će kamere poboljšati bezbednost drugih korisnika puteva?

Zahvaljujući vrhunskom pogledu duž bočnih strana vozila, okolina će biti bezbednija za bicikliste, pešake i druge korisnike puteva. Kamera za mrtav ugao u sistemu kamera za nadzor može da se aktivira tokom skretanja, u kombinaciji sa detektorom nezaštićenih korisnika puteva (VRU) kompanije Volvo Trucks. Ona je odlična podrška vozaču prilikom detektovanja drugih korisnika puteva.
 

Pored toga, poboljšani pogled na okolinu unaprediće bezbednost vozača dok je parkiran i dok se odmara. Čak i sa spuštenim zavesama ili roletnama, možete da aktivirate sistem kamera za nadzor iz kreveta da biste imali bezbednosni sistem i videli šta se dešava duž bočnih strana kamiona.

Kako infracrvena tehnologija poboljšava noćnu vidljivost

Kamere kompanije Volvo Trucks imaju noćni režim koji koristi infracrveno svetlo kako bi pružio detaljniji i jasniji prikaz neposredne okoline kamiona koja je u mraku. Ovo je veoma korisno kada, na primer, kamion noću stigne na terminal. Zahvaljujući IC kameri, vidljivost noću ili pri slabom svetlu bolja je ako koristite kamere nego retrovizore. 

Poboljšani režim noćne vidljivosti koji koristi infracrveno svetlo može se aktivirati u mraku
Sistem kamera za nadzor koristiće i transporterima i vozačima. Uglavnom će uticati na ekonomičnost potrošnje goriva, ali će takođe povećati bezbednost”.

Kamere imaju i funkciju grejanja objektiva radi uklanjanja magle ili leda koji bi mogli da zaklone pogled. Aktivira se automatski ispod +6° C, ali se može aktivirati i ručno u vlažnim uslovima na višim temperaturama. U načelu, toplota koju generiše kamera uklanja izmaglicu na objektivu. Kada pada kiša, vozač ne doživljava istu smanjenu vidljivost sa ekrana sistema kamera za nadzor kao sa mokrih ili prljavih bočnih retrovizora ili bočnih prozora.
 

Kako detaljno testiranje osigurava performanse

Završeni sistem kamera za nadzor prošao je sveobuhvatan program testiranja i verifikacije. Hajder Vokil objašnjava: „Tokom rada uvek prvo testiramo sve komponente odvojeno. Zatim sastavljamo sistem i proveravamo ga. Na kraju, stavljamo sistem u kamion kako bismo osigurali da smo postigli projektovane performanse, funkcionalnost, izdržljivost i pouzdanost”.
 

Hajder Vokil organizuje probne vožnje sa kamionima opremljenim sistemom kamera za nadzor severno od arktičkog kruga tokom zime, kao i na neravnim terenima južne Španije u toplotnom talasu od +40 °C. „Osnova našeg testiranja je uvek način na koji će naši klijenti koristiti rešenje, što može veoma da varira čak i u istom segmentu klijenata. Prisutni smo na otprilike 180 tržišta širom sveta, sa različitim klimatskim uslovima, zadacima i kulturološkim uslovima korišćenja kamiona. Spektar zahteva koje treba ispuniti prilično je širok“.
 

Od samog početka smo uključili spoljne vozače i klijente i konsultovali smo ih tokom procesa razvoja. „Slušali smo njihove povratne informacije, na primer, šta im nedostaje, koji su njihovi utisci o sistemu kamera za nadzor i kakve funkcije žele. Dostavljali smo povratne informacije svojim inženjerima u cilju redovnih prilagođavanja i poboljšanja“.
 

Biće dodato još funkcija

Hajder Vokil zaključuje da će novi sistem kamera za nadzor kompanije Volvo Trucks biti od koristi transporterima i vozačima, posebno u sektoru dugolinijskog transporta.
 

„Uglavnom će to biti zbog uštede goriva, ali sistem će, pored toga, poboljšati bezbednost, smanjiti broj nesreća, unaprediti radnu efikasnost, poboljšati vidljivost, pomoći pri manevrisanju i potencijalno uticati na premije osiguranja i iskustvo vozača“, kaže on. "Pored toga, imamo sveobuhvatan plan za budućnost da u ovaj sistem dodamo još funkcija i integrišemo ga sa drugim sistemima kamiona kako bismo klijentima pružili dodatne pogodnosti“.
 

Za više informacija o sistemu kamera za nadzor kompanije Volvo Trucks pogledajte informacije o proizvodu  ili se obratite najbližem prodavcu.

Otkrijte novi sistem kamera za nadzor kompanije Volvo: