Iako električni kamion danas ima višu cenu od konvencionalnog vozila, mali broj pokretnih delova u električnom motoru znači da često imaju duži životni ciklus i zahtevaju manje održavanja. U međuvremenu se cena akumulatora smanjuje brzinom koja nadmašuje većinu očekivanja analitičara. Tekuće investicije u sektoru obnovljivih izvora energije smanjuju troškove proizvodnje električne energije do tačke u kojoj će upravljanje kamionom na struju biti samo delić cene dizela.
Kako je potražnja za električnim vozilima porasla, inovacije akumulatora se takođe ubrzavaju. Lakši litijum-jonski akumulatori imaju oko trećinu težine i polovinu zapremine u poređenju sa olovnom kiselinom. Postaju još lakši i moćniji kako se tehnologija poboljšava. Štaviše, dobici bi mogli da se postignu sa sledećom generacijom akumulatora, poznatim kao poluprovodnički akumulatori. Ovi se pune brže, bezbedniji su i isporučuju do dva puta veću gustinu akumulatora od današnjih litijum-jonskih akumulatora, što bi potencijalno moglo da udvostručiti domet.
Danas se punjenje električnog kamiona za zadatke sa kraćim dometom lako obavlja preko noći. Iako je infrastruktura za kamione sa brzim punjenjem još uvek mala, ona se širi kako gradovi, logistički centri, proizvođači automobila i benzinske pumpe žele da odgovore na rastuću potražnju. A nove tehnologije, uključujući pametne punjače i pametne akumulatore, omogućavaju ultra-brzo punjenje u sve raznovrsnijim uslovima. Nova otkrića takođe pokazuju da će se brzine punjenja drastično povećati poboljšanjem litijum-jonskih akumulatora.
Kako cena električnih vozila pada, izbor električnih bi mogao da postanje više od pitanja održivosti i troškova. Električni kamioni su takođe popularni među vozačima jer stvaraju manje vibracija od tradicionalnih dizel vozila. Lakši su za manevrisanje i parkiranje, što ih čini pogodnim za gradsku vožnju i isporuku. Kao opcija sa niskim sadržajem ugljenika bez emisije izduvnih gasova, električni kamioni su se pokazali popularnim kod kompanija koje žele da posluju održivije.
Prelazak na električna vozila mogao bi da ide brže nego što su mnogi očekivali. Barem postoji mnogo znakova koji ukazuju na ovaj razvoj. A električni kamioni se već kreću našim ulicama u punoj snazi.
Lars Mertenson
Environment and Innovation Director at Volvo Trucks