Poboljšanje efikasnosti goriva, aerodinamike i udobnosti vozača. To su bili glavni razlozi za odluku da se dozvole duže kabine kamiona na evropskim putevima. Propisi su usklađeni sa klimatskim ciljevima EU i mogli bi da imaju značajne posledice po transportne kompanije.
Dizajn kamiona u Evropi ostao je uglavnom nepromenjen mnogo decenija i podrazumevao je kabinu kratkog nosa kako bi se uvećala dužina tereta. Ove kabine kratkog nosa, koje se često nazivaju dizajnom sa kabinom iznad motora (cab-over engine, COE), dominantne su uglavnom zato što evropsko zakonodavstvo ograničava čitavu dužinu vozila, uključujući prikolicu i tegljač. S druge strane, u SAD ograničenja dužine važe samo za prikolicu, što objašnjava zašto su kabine dugog nosa dominantne na američkim putevima.
Međutim, promene evropskog zakonodavstva koje su uvedene 2020. sada dozvoljavaju i kamione nešto dužeg nosa u Evropi. Time se otvara prostor za promene dizajna koje kamione mogu učiniti aerodinamičnijim, bezbednijim i udobnijim.
„Pozdravljamo ovaj zakon jer nam pruža priliku da dodatno poboljšamo energetsku efikasnost kabina kroz dizajn, što će koristiti i našim klijentima i životnoj sredini“, kaže Tomas Tureson, menadžer za komercijalizaciju novih ponuda kompanije Volvo Trucks.