Kamioni

Bert Johansson
2022-03-09
4 min
Ušteda goriva
Author
Bert Johansson
Operational Development Manager

Koliko vam dobro održavanje vozila može uštedeti gorivo

Dobro održavan kamion je kamion koji štedi gorivo. Evo nekoliko primera oblasti u kojima će uz redovno održavanje vaše vozilo biti u dobrom stanju i gde će se izbeći nepotrebno povećanje potrošnje goriva. 
 

Kvalitetnije gorivo duže traje

Svojstva goriva mogu da se razlikuju i to može da utiče i na ekonomičnost goriva i na pouzdanost sistema za gorivo. Razlika u potrošnji goriva može biti i do pet odsto, u zavisnosti od karakteristika goriva. Korišćenje goriva sa sadržajem sumpora većim od deset ppm takođe može da ošteti motor i sistem za naknadnu obradu izduvnih gasova. Iz tog razloga uvek koristite odgovarajuće gorivo koje je naveo proizvođač.


Održavajte svoje filtere čestica čistim i nezačepljenim

Kamioni sa Euro 6 motorima opremljeni su filterom čestica, takođe poznatim kao filter čestica čađi (DPF), koji uklanja čađ iz izduvnih gasova radi usklađenosti sa važećim Euro 6 zakonodavstvom o emisiji. Međutim, nepravilno održavanje može povećati potrošnju goriva i do dva procenta. Takođe može prouzrokovati povećano habanje motora, emisiju koja prelazi Euro 6 standarde, oštećenje filtera i neplanirane zastoje.

Da bi ste izbegli ovo, uvek koristite odgovarajuće gorivo i ulje koje je odredio proizvođač. U suprotnom, rizikujete da začepite i oštetite DPF. Filter čestica takođe treba redovno čistiti prema proceduri koju je naveo proizvođač.


Održavajte odgovarajuću temperaturu ulja

Ispravna temperatura ulja u menjaču smanjuje otpor i ima pozitivan efekat na uštedu goriva. Na temperaturama do 20°C (i pre dužeg perioda vožnje – od oko sat vremena) ulje se zagreva pomoću hladnjaka za ulje, čime se štedi do 0,3 odsto goriva. U toplijim klimatskim uslovima, hladnjak ulja menjača takođe sprečava pregrevanje ulja, a time i smanjuje habanje delova.

 Važno je koristiti preporučeno ulje odgovarajućeg viskoziteta i gustine. Ovo takođe važi za ulje za motor i osovinu.


Pazite na curenje vazduha

Kada dođe do curenja u vazdušnom kočionom sistemu, potrošnja goriva može da poraste za do dva procenta u zavisnosti od veličine curenja. Ovo se dešava zato što kompresor mora biti uključen u slučaju curenja, što zahteva približno 15 konjskih snaga motora. Uvek postoji određeni stepen curenja vazduha, na primer kada je kamion parkiran preko noći ili tokom nedeljnih perioda odmora. Ali kada se tokom kraćih pauza izgubi značajna količina vazduha, to ukazuje da postoji veće curenje. Rizik od curenja vazduha je posebno visok na spojnicama prikolica.


Proverite da li su točkovi poravnati

Neporavnate prednje i zadnje osovine dovode do nestabilnog upravljanja i povećanog otpora vazduha. Na standardnom traktoru ovo može da poveća potrošnju goriva do tri procenta. Čak je i veća ako i prikolica nije pravilno poravnata. Ako nijedna od osovina prikolice nije pravilno poravnata, potrošnja goriva može da postane znatno veća.


Naduvajte gume do odgovarajućeg pritiska

Nedovoljno naduvane gume će povećati otpor kotrljanja, što će dodatno povećati potrošnju goriva. Testovi pokazuju da pritisak u gumama niži za samo jedan bar može da poveća potrošnju goriva za dva procenta. Takođe može da skrati životni vek gume za oko 20 procenata.


Svaki od ovih malih procenata može brzo da dovede do značajnog troška, a kombinovano mogu da izvuku veliki deo vaše dobiti. Ovo je samo još jedan razlog zašto je redovno servisiranje veoma važno.


Pročitajte više o uslugama kompanije Volvo Trucks.