Optimizovana energetska efikasnost, poboljšana vidljivost i unapređeni doživljaj vožnje – to je ono što možete očekivati od inovacija koje je kompanija Volvo Trucks predstavila 29. januara. Ova ključna poboljšanja funkcija obećavaju značajne prednosti za transportnu industriju, vozače i društvo u celini. Evo pregleda najvažnijih vesti.
Najnovije zvanično predstavljanje kamiona i inovacija kompanije Volvo Trucks jedno je od najopsežnijih u segmentu teških vozila u poslednjih nekoliko godina. Obuhvata sve od spoljašnjeg dizajna i aerodinamike do tehnoloških inovacija čija je svrha povećanje energetske efikasnosti i bezbednosti. Zvaničnim predstavljanjem je obuhvaćen i novi, ekonomični motor D17 za Volvo FH16 i Volvo FH16 Aero, kojeg karakterišu impresivna snaga i obrtni moment. Novi proizvodi i funkcije su razvijeni tako da ispune potrebe i želje društva, transportnih preduzeća i vozača.
Evo liste najvažnijih vesti:
„Neverovatno nam je zadovoljstvo što svojim klijentima možemo da ponudimo tako impresivan niz inovacija i vesti. Ovo je značajan korak ka poboljšanju energetske efikasnosti i smanjenju ugljeničnog otiska. Takođe, unapređujemo bezbednost i poboljšavamo vidljivost uvođenjem sistema kamera za nadzor koji zamenjuje standardne retrovizore. Pored toga, vozačima pružamo bolje radno okruženje. Uveren sam da će ovo koristiti i industriji i društvu u celini“, kaže Tomas Tureson, menadžer za komercijalizaciju novih ponuda kompanije Volvo Trucks.
Najistaknutija inovacija je nova aerodinamična kabina koja se može videti na modelima Volvo FH Aero i Volvo FH16 Aero. Zahvaljujući promenama Direktive o težinama i dimenzijama Evropske unije, prednja strana kabine je produžena kako bi se smanjio otpor vazduha. Pored toga, dizajn kabine je usavršen do najsitnijih detalja radi postizanja optimalne aerodinamike.
„Smanjenje otpora dovodi do poboljšane energetske efikasnosti, bez obzira na to da li je pogonski sklop na dizel, gas ili električni. To zauzvrat podrazumeva smanjene emisije CO2 i manje troškove za klijenta. Ovo je značajan napredak za operatere“, kaže Matijas Alberg, menadžer za uvođenje ukupne ponude kompanije Volvo Trucks.
Da biste saznali više i videli nove modele Volvo FH Aero i Volvo FH16 Aero na delu, pogledajte ovaj film o čitavoj liniji proizvoda.
Još jedna velika novina je to što je kompanija Volvo Trucks usvojila sistem kamera za nadzor kojim je zamenila standardne retrovizore. Ovaj sistem nudi nekoliko ključnih prednosti:
„To je izuzetno moćan sistem i želim da istaknem da je naša visoko cenjena kamera za mrtav ugao takođe dostupna sa ovim paketom i da se nalazi pored kamere za zadnji prikaz na istom krilu“, kaže Matijas Alberg.
Sistem kamera za nadzor je dostupan za sve modele kabina osim onih sa izuzetno niskim krovovima ili FLADR klasifikacijom. Ovde možete pronaći više informacija o razlikama između sistema kamera za nadzor i standardnih bočnih retrovizora.
Zamenom bočnih retrovizora, sistem kamera za nadzor doprinosi poboljšanju aerodinamike, kao i boljoj vidljivosti.
Na svim kabinama su primenjena poboljšanja aerodinamike, s tim što su neka uočljiva, a neka ne. Ova poboljšanja obuhvataju smanjenje praznina i poboljšanje zaptivki između komponenti kabine kako bi se obezbedio glatkiji protok vazduha. Oblast iznad vetrobranskog stakla je takođe optimizovana kako bi se umanjio otpor vazduha.
„Ukratko, napravili smo brojna mala poboljšanja koja zajedno čine kabine aerodinamičnijim. Takođe, modernizovano je i kompletno osvetljenje, koje se sada sastoji isključivo od LED lampi. Da bismo postigli savremeniji izgled, Volvo simbol sada ima potpuno nov i čistiji dizajn koji je u skladu sa ukupnom estetikom“, kaže Tomas Tureson.
Izmenjeni spoljašnji dizajn i pristup koji podrazumeva razmišljanje unapred primetni su i u unutrašnjosti kamiona. Ovde je fokus na stvaranju boljeg radnog i životnog okruženja za vozače.
Budući da ažurirana Direktiva o težinama i dimenzijama Evropske unije dozvoljava duže kabine sa aerodinamičnim dizajnom, sada je po zakonu moguće koristiti kabinu Volvo Globetrotter XXL na evropskim putevima. To znači da Volvo FH Aero i Volvo FH16 Aero sa kabinom Globetrotter XXL mogu da se koriste u svim industrijskim segmentima u Evropi bez uticaja na nosivost. Bilo da prevozite drvo, cement ili automobile, možete da uživate u kabini sa više unutrašnjeg prostora i širim ležajem.
„Ovo je prava prednost za vozače koji provode duže vreme na putu“, kaže Matijas Alberg.
„Neverovatno nam je zadovoljstvo što svojim klijentima možemo da ponudimo tako impresivan niz inovacija i vesti. Ovo je značajan korak ka poboljšanju energetske efikasnosti i smanjenju ugljeničnog otiska“.
Još jedno značajno poboljšanje u segmentu prevoza teškog tereta jeste uvođenje potpuno novog 17-litarskog motora. Kao najsnažniji motor koji je Volvo ikada napravio, nudi do 780 konjskih snaga i 3800 Nm obrtnog momenta.
„Ovo je prvoklasni motor u smislu tehnologije. Pored energetske efikasnosti, nudi i brzi odziv motora, manju težinu, visoku produktivnost i poboljšane performanse motornih kočnica. Zahvaljujući velikom obrtnom momentu, vozači mogu duže da koriste više stepene prenosa i štede gorivo. To koristi životnoj sredini, a klijentima štedi novac“, kaže Tomas Tureson.
Novi motor je dostupan u tri različite verzije:
Dodatne novine usmerene ka doživljaju vozača uključuju poboljšanja funkcije I-See, koja je sada još efikasnija. Ažurirana je kako bi se brzina vozila prilagodila krivinama, kružnim tokovima i znakovima za ograničenje brzine. Ovo će poboljšati doživljaj vožnje i doprineti povećanoj upotrebi regulatora brzine.
„Cilj je da se vozačima omogući da koriste regulator brzine tokom većeg dela puta. To dovodi do poboljšanog doživljaja vožnje, kao i do smanjene potrošnje energije i nižih emisija ugljenika. Istovremeno, vozači uživaju u udobnijem radnom danu zahvaljujući funkcijama podrške koje pojednostavljuju njihove zadatke“, kaže Tomas Tureson.
Sve u svemu, ove inovacije transportnoj industriji nude veliki potencijal da ispuni ciljeve vezane za održivost, poboljša bezbednost, kao i da privuče i zadrži vozače.