Kamioni

Mattias Ahlberg Tomas Tureson
2024-01-29
Tehnologija i inovacije
Authors
Mattias Ahlberg
Total Offer Intro Manager
Tomas Tureson
Menadžer za komercijalizaciju novih ponuda

Novi kamioni i funkcije kompanije Volvo Trucks – sve što treba da znate

Optimizovana energetska efikasnost, poboljšana vidljivost i unapređeni doživljaj vožnje – to je ono što možete očekivati od inovacija koje je kompanija Volvo Trucks predstavila 29. januara. Ova ključna poboljšanja funkcija obećavaju značajne prednosti za transportnu industriju, vozače i društvo u celini. Evo pregleda najvažnijih vesti.
 

Najnovije zvanično predstavljanje kamiona i inovacija kompanije Volvo Trucks jedno je od najopsežnijih u segmentu teških vozila u poslednjih nekoliko godina. Obuhvata sve od spoljašnjeg dizajna i aerodinamike do tehnoloških inovacija čija je svrha povećanje energetske efikasnosti i bezbednosti. Zvaničnim predstavljanjem je obuhvaćen i novi, ekonomični motor D17 za Volvo FH16 i Volvo FH16 Aero, kojeg karakterišu impresivna snaga i obrtni moment. Novi proizvodi i funkcije su razvijeni tako da ispune potrebe i želje društva, transportnih preduzeća i vozača. 
 

Evo liste najvažnijih vesti:  

  1. Nova, aerodinamična kabina – predstavljena na modelima Volvo FH Aero i Volvo FH16 Aero
  2. Sistem kamera za nadzor – dostupan na većini modela kamiona
  3. Poboljšanja aerodinamike na svim kabinama
  4. Poboljšani zvučni sistem i druge novine u unutrašnjosti   
  5. Volvo FH Aero sa kabinom Globetrotter XXL dostupan je za sve industrijske segmente u Evropi  
  6. Novi motor sa do 780 konjskih snaga i 3800 Nm obrtnog momenta, za Volvo FH16 i FH16 Aero.
  7. Funkcija za uštedu goriva I-See sada je još bolja
     

„Neverovatno nam je zadovoljstvo što svojim klijentima možemo da ponudimo tako impresivan niz inovacija i vesti. Ovo je značajan korak ka poboljšanju energetske efikasnosti i smanjenju ugljeničnog otiska. Takođe, unapređujemo bezbednost i poboljšavamo vidljivost uvođenjem sistema kamera za nadzor koji zamenjuje standardne retrovizore. Pored toga, vozačima pružamo bolje radno okruženje. Uveren sam da će ovo koristiti i industriji i društvu u celini“, kaže Tomas Tureson, menadžer za komercijalizaciju novih ponuda kompanije Volvo Trucks.
 

Potpuno nova, energetski efikasna aerodinamična kabina

Najistaknutija inovacija je nova aerodinamična kabina koja se može videti na modelima Volvo FH Aero i Volvo FH16 Aero. Zahvaljujući promenama Direktive o težinama i dimenzijama Evropske unije, prednja strana kabine je produžena kako bi se smanjio otpor vazduha. Pored toga, dizajn kabine je usavršen do najsitnijih detalja radi postizanja optimalne aerodinamike.
 

„Smanjenje otpora dovodi do poboljšane energetske efikasnosti, bez obzira na to da li je pogonski sklop na dizel, gas ili električni. To zauzvrat podrazumeva smanjene emisije CO2 i manje troškove za klijenta. Ovo je značajan napredak za operatere“, kaže Matijas Alberg, menadžer za uvođenje ukupne ponude kompanije Volvo Trucks.    
 

Da biste saznali više i videli nove modele Volvo FH Aero i Volvo FH16 Aero na delu, pogledajte ovaj film o čitavoj liniji proizvoda.

Kako će sistem kamera za nadzor kompanije Volvo Trucks poboljšati vožnju

Još jedna velika novina je to što je kompanija Volvo Trucks usvojila sistem kamera za nadzor kojim je zamenila standardne retrovizore. Ovaj sistem nudi nekoliko ključnih prednosti:

 

  • Kamere postavljene na krilima pružaju minimalan otpor vazduha u poređenju sa standardnim retrovizorima. 
  • Poboljšana direktna vidljivost bez zaklanjanja vidokruga kao kod konvencionalnih retrovizora.
  • Kiša i prljavština na bočnom prozoru više ne utiču na zadnju vidljivost.
  • Funkcija zumiranja vidnog polja omogućava vozaču da bezbedno manevriše jer mu pruža više informacija o saobraćaju oko kamiona. 
  • Linije za kraj prikolice u glavnom zadnjem prikazu pomažu vozaču, naročito prilikom promene trake.
  • Noćna vidljivost je poboljšana zahvaljujući infracrvenoj tehnologiji.
  • Da bi se poboljšala bezbednost vozača, sistem se može aktivirati sa kontrolne table pored kreveta kada je vozilo parkirano, kako bi se nadgledala aktivnost oko njega. 
     

„To je izuzetno moćan sistem i želim da istaknem da je naša visoko cenjena kamera za mrtav ugao takođe dostupna sa ovim paketom i da se nalazi pored kamere za zadnji prikaz na istom krilu“, kaže Matijas Alberg.
 

Sistem kamera za nadzor je dostupan za sve modele kabina osim onih sa izuzetno niskim krovovima ili FLADR klasifikacijom. Ovde možete pronaći više informacija o razlikama između sistema kamera za nadzor i standardnih bočnih retrovizora.

Zamenom bočnih retrovizora, sistem kamera za nadzor doprinosi poboljšanju aerodinamike, kao i boljoj vidljivosti.

Zašto mala poboljšanja prave veliku razliku

Na svim kabinama su primenjena poboljšanja aerodinamike, s tim što su neka uočljiva, a neka ne. Ova poboljšanja obuhvataju smanjenje praznina i poboljšanje zaptivki između komponenti kabine kako bi se obezbedio glatkiji protok vazduha. Oblast iznad vetrobranskog stakla je takođe optimizovana kako bi se umanjio otpor vazduha. 
 

„Ukratko, napravili smo brojna mala poboljšanja koja zajedno čine kabine aerodinamičnijim. Takođe, modernizovano je i kompletno osvetljenje, koje se sada sastoji isključivo od LED lampi. Da bismo postigli savremeniji izgled, Volvo simbol sada ima potpuno nov i čistiji dizajn koji je u skladu sa ukupnom estetikom“, kaže Tomas Tureson.
 

Šta je sa novinama u unutrašnjosti?

Izmenjeni spoljašnji dizajn i pristup koji podrazumeva razmišljanje unapred primetni su i u unutrašnjosti kamiona. Ovde je fokus na stvaranju boljeg radnog i životnog okruženja za vozače.
 

  • Sofisticirani zvučni sistem pruža poboljšani doživljaj, uz opciona pojačala i sabvufere. 
  • Ažurirani interfejs na sekundarnom ekranu omogućava personalizovane prikaze.
  • Povećan je broj priključaka (USB-C) za punjenje uređaja poput mobilnih telefona, tableta itd. 
  • Nova mikrotalasna pećnica fino je integrisana u prednju policu kako bi bila lakše dostupna.
  • Ekrani sistema kamera za nadzor postavljeni su pored A-stuba radi optimizacije direktne vidljivosti.
  • Novi daljinski upravljač ima ugrađenu funkciju kontrole svetla.
     

Da li će kabina Globetrotter XXL biti dostupna za više segmenata?

Budući da ažurirana Direktiva o težinama i dimenzijama Evropske unije dozvoljava duže kabine sa aerodinamičnim dizajnom, sada je po zakonu moguće koristiti kabinu Volvo Globetrotter XXL na evropskim putevima. To znači da Volvo FH Aero i Volvo FH16 Aero sa kabinom Globetrotter XXL mogu da se koriste u svim industrijskim segmentima u Evropi bez uticaja na nosivost. Bilo da prevozite drvo, cement ili automobile, možete da uživate u kabini sa više unutrašnjeg prostora i širim ležajem. 

„Ovo je prava prednost za vozače koji provode duže vreme na putu“, kaže Matijas Alberg.

Matijas Alberg, menadžer za uvođenje ukupne ponude kompanije Volvo Trucks i Tomas Tureson, menadžer za komercijalizaciju novih ponuda kompanije Volvo Trucks.
„Neverovatno nam je zadovoljstvo što svojim klijentima možemo da ponudimo tako impresivan niz inovacija i vesti. Ovo je značajan korak ka poboljšanju energetske efikasnosti i smanjenju ugljeničnog otiska“.

Više snage i obrtnog momenta za segment prevoza teškog tereta

Još jedno značajno poboljšanje u segmentu prevoza teškog tereta jeste uvođenje potpuno novog 17-litarskog motora. Kao najsnažniji motor koji je Volvo ikada napravio, nudi do 780 konjskih snaga i 3800 Nm obrtnog momenta.
 

„Ovo je prvoklasni motor u smislu tehnologije. Pored energetske efikasnosti, nudi i brzi odziv motora, manju težinu, visoku produktivnost i poboljšane performanse motornih kočnica. Zahvaljujući velikom obrtnom momentu, vozači mogu duže da koriste više stepene prenosa i štede gorivo. To koristi životnoj sredini, a klijentima štedi novac“, kaže Tomas Tureson.

 

Novi motor je dostupan u tri različite verzije:

  • 600 KS i 3000 Nm
  • 700 KS i 3400 Nm
  • 780 KS i 3800 Nm
Potpuno novi 17-litarski motor – najsnažniji koji je kompanija Volvo Trucks ikada napravila – nudi do 780 konjskih snaga i 3800 Nm obrtnog momenta.

Poboljšani doživljaj vožnje uz funkciju I-See 

Dodatne novine usmerene ka doživljaju vozača uključuju poboljšanja funkcije I-See, koja je sada još efikasnija. Ažurirana je kako bi se brzina vozila prilagodila krivinama, kružnim tokovima i znakovima za ograničenje brzine. Ovo će poboljšati doživljaj vožnje i doprineti povećanoj upotrebi regulatora brzine.  

„Cilj je da se vozačima omogući da koriste regulator brzine tokom većeg dela puta. To dovodi do poboljšanog doživljaja vožnje, kao i do smanjene potrošnje energije i nižih emisija ugljenika. Istovremeno, vozači uživaju u udobnijem radnom danu zahvaljujući funkcijama podrške koje pojednostavljuju njihove zadatke“, kaže Tomas Tureson.  

Sve u svemu, ove inovacije transportnoj industriji nude veliki potencijal da ispuni ciljeve vezane za održivost, poboljša bezbednost, kao i da privuče i zadrži vozače.

Želite da saznate više? Upoznajte naše kamione i otkrijte kako možemo da ih prilagodimo vašim potrebama.