25: Volvo FH LNG (2017)
Volvo Trucks uvek traži nove načine za povećanje efikasnosti i pronalaženje održivih rešenja. U 2017. godini je predstavljen Volvo FH LNG. Teški kamion koji radi na tečni prirodni gas ili biogas. Ovaj kamion može da smanji emisiju CO2 za 20 do 100%. To omogućava dodatno smanjenje ekološkog uticaja teškog regionalnog i dugolinijskog transporta.
24: I-Shift sa sporohodnim stepenima prenosa (2016)
Novi sporohodni stepeni prenosa omogućavaju Volvo FH kamionu da se pokrene sa još težim teretom na teškoj podlozi, pa vozač može da prihvati dodatne poslove. Kada se vraća sa praznim kamionom, uvek može da pronađe odgovarajući stepen prenosa u cilju manje potrošnje goriva.
23: Uređaj za podizanje dvostruke osovine (2015)
Pogonske osovine uzrokuju trenje i otpor kotrljanja, što povećava potrošnju goriva. Ako isključite i podignete osovinu onda kada vam ne treba, možete da smanjite potrošnju goriva do 4% jer se vraćate sa jednom podignutom osovinom. To je idealno rešenje za vozače koji voze natovaren kamion u jednom smeru, a prazan u drugom.
22: I-Shift sa dvostrukim kvačilom (2014)
I-Shift sa dvostrukim kvačilom za Volvo FH je menjač napravljen primenom tehnologije za trkačke automobile. To omogućava još lakšu vožnju, naročito na uzbrdicama i nizbrdicama.
21: Volvo dinamičko upravljanje (2013)
Volvo dinamičko upravljanje daje vozaču novo iskustvo. Reguliše upravljanje 2.000 puta u sekundi i kompenzuje uticaj terena i vetra, pa je upravljanje manje naporno. Time se smanjuje naprezanje leđa i vrata vozača. Pri velikim brzinama Volvo dinamičko upravljanje održava stabilnost i pravac u vožnji. Pri sporom i pažljivom manevrisanju obezbeđuje veliku upravljačku silu bez obzira na teret.
20: Generacija IV (2012)
U 2012. godini je novi Volvo FH izašao na svetlost dana. Ovaj put je imao još više karakteristika za lakši rad vozača. Prostor u kabini je povećan za jedan kubni metar, a još veći prozori su omogućili veću vidljivost. Unapređena šasija je poboljšala ponašanje kamiona na putu.
19: I-Park Cool (2012)
Volvo FH je kompletno radno mesto. I životni prostor. Dobar noćni odmor je najbitniji za bezbednost na putu, a integrisano rešenje za klimatizaciju I-Park Cool omogućava Volvo kamionima da postave novi standard za pravilno održavanje temperature – čak i noću.
18: I-See (2012)
Pomoću I-See softvera Volvo FH kamion koristi podatke o putevima po kojima se kretao. Softver koristi ove podatke u cilju maksimalne uštede goriva pomoću inteligentne regulacije stalne brzine kretanja na svakom usponu i padu.
17: Kočioni sistem za vanredne situacije (2012)
Volvo FH štiti vozače od 1993. godine. U 2012. godini je firma Volvo Trucks predstavila kočioni sistem za vanredne situacije. To je funkcija za aktivnu bezbednost koja ima radar i kameru za identifikaciju vozila ispred kamiona.
16: FH generacije III (2008)
U 2008. godini je Volvo FH značajno nadograđen. Redizajniranjem unutrašnjosti kabine postavljen je novi standard za udobnu vožnju. Prednji deo je takođe dobio novi prepoznatljivi izgled sa novom maskom, štitnikom od sunca i prednjim svetlima.
15: Podrška vozaču u slučaju zamora (2008)
Volvo Trucks održava bezbednost na putevima. U 2008. godini je predstavljena podrška vozaču u slučaju zamora. Sistem detektuje sve nepravilne pokrete na putu. Ako vozač pokazuje simptome umora, sistem šalje zvučno upozorenje i vizuelni signal.
14: Podrška za kretanje u traci (2007)
Da bi vozač bio bezbedan, sistem podrške za kretanje u traci prati oznake na putu pomoću kamere i upozorava vozača ako slučajno pređe preko oznaka trake.
13: Volvo motorna kočnica + (2006)
Kada je Volvo FH prvi put predstavljen 1993. godine, Volvo motorna kočnica je bila jedna od uzbudljivih karakteristika. U 2006. godini je ovaj sistem nadograđen, čime je kočiona snaga povećana do 25%. To je omogućilo lakše kretanje na nizbrdicama i manje opterećenje radnih kočnica.
12: FH generacije II (2001)
Kod druge generacije Volvo FH kamiona postavljen je novi standard. Kamion, koji je već postao uspešan, dobio je dodatne karakteristike da bi radno mesto bilo bolje za vozače, a isplativije za firme. Redizajnirana kabina je imala još bolju aerodinamičnost.
11: Elektronski program za stabilnost (2001)
U 2001. godini je firma Volvo Trucks predstavila prvi svetski program za stabilnost vučnih vozova sa kamionima i tegljačima. Elektronski program za stabilnost se uključuje u opasnim situacijama, smanjujući snagu motora i kočeći svaki točak kamiona i prikolice pojedinačno.
10: Kabina koja apsorbuje energiju (2001)
Volvo Trucks uvek pronalazi nove načine za povećanje bezbednosti. U slučaju sudara, kabina koja apsorbuje energiju prenosi deo energije unazad i održava vrlo bitan prostor za preživljavanje putnika u kabini.
9: I-Shift (2001)
U 2001. godini je Volvo FH dobio I-Shift menjač. Revolucionarno rešenje u oblasti prenosnih sistema. To je bio prenosni sistem za isključivo automatsku promenu stepena prenosa, nešto što niko do tada nije napravio za kamione. On je dao Volvo FH kamionu veliku prednost – vozač je mogao da se fokusira na saobraćaj, pri čemu je kamion imao optimalne performanse za dugolinijski transport.
8: Disk kočnice sa sistemom za elektronsku kontrolu (1999)
Odlične performanse su važne za sve kamionske delove. U 1999. godini su disk kočnice sa EBS-om obezbedile Volvo FH kamionu izvanredan odziv, kao i još veći broj budućih funkcija.
7: Sistem prednje zaštite od podletanja (1996)
Bezbednost nije važna samo osobama u kamionu. Volvo FH je napravljen tako da, u slučaju čeonog sudara sa automobilom, delimično apsorbuje silu odskakanjem unazad. Volvo Trucks je uveo ovu funkciju mnogo pre nego što je postalo obavezno.
6: Vazdušni jastuk (1995)
Volvo je prvi proizvođač teških kamiona u svetu koji je uveo vazdušni jastuk za vozača u 1995. godini.
5: D12A motor (1993)
D12A motor je Volvo FH kamionu obezbedio veliku prednost. Novi motor je imao izvanredne performanse. Imao je jednu pumpu za ubrizgavanje goriva po cilindru, bregastu osovinu na cilindarskoj glavi i četiri ventila po cilindru. Kada su vozači testirali kamion, motor je bio jedna od karakteristika koja se izdvajala od drugih.
4: Volvo motorna kočnica (1993)
Volvo motorna kočnica je obezbedila Volvo FH kamionu veliku kočionu snagu od samog početka. Smanjila je naprezanje radnih kočnica i omogućila veću prosečnu brzinu na brdovitom terenu uz veću bezbednost.
3: Aerodinamika (1993)
Volvo FH je, kao nijedan kamion pre njega, prošao detaljna testiranja u aerodinamičkim tunelima u cilju optimalne aerodinamike. To mu je omogućilo bolje performanse i manju potrošnju goriva.
2: Kabina (1993)
Tokom predstavljanja, jedna od glavnih prednosti Volvo FH kamiona je bila ta što je napravljen po meri vozača. Kabina je konstruisana nakon bezbroj testova sa stvarnim vozačima. Svaka odluka je doneta u skladu sa njihovim potrebama. Tako je napravljena kabina koja je zaista impresionirala tržište. Volvo FH nije nudio samo mesto za vožnju, već i za boravak.
1: Šasija (1993)
Kada je napravljen Volvo FH, on je bio deo šireg plana firme Volvo Trucks. Nova šasija je bila jedna od stvari zbog koje je Volvo FH bio toliko sjajan od samog početka. Projektovan je kao osnova za nadogradnju od strane svih drugih inženjera. To je obezbedilo stabilnost i kreativnost, kao i osnovu za sve buduće uspešne kamionske linije.