Svetska populacija je sve veća. Prema izveštajima Ujedinjenih nacija, očekuje se da će do 2050. godine u svetu živeti oko devet milijardi ljudi u poređenju sa sedam milijardi ljudi u 2014. godini. UN procenjuje da će do 2050. godine dve trećine svih ljudi živeti u gradovima, a danas ih je tek nešto više od polovine. Uporedo sa urbanizacijom, nove navike kupaca, kao što su veća e-trgovina i isporuka na kućnu adresu, takođe će uticati na potrebu društva za efikasnim transportnim rešenjima.
„Da bismo rešili saobraćajne probleme koji pogoršavaju kvalitet vazduha, kao što su saobraćajne gužve i emisija izduvnih gasova, moramo da budemo pametni. Moramo da razmišljamo o uličnom prostoru koji naša transportna rešenja zauzimaju, kao i o izvorima energije koje koristimo“, kaže Lars Mortenson, direktor odeljenja za ekološka pitanja i inovacije u firmi Volvo Trucks.
„Neki ljudi tvrde da su manja dostavna vozila rešenje za budući distributivni transport u gradovima, ali to nije tako jednostavno“, objašnjava Lars Mortenson.
„To je možda tačno za neke oblasti. Međutim, uopšteno gledajući, natovaren kamion je prostorno efikasno transportno rešenje. Zapravo, korisna nosivost distributivnog kamiona je preko deset puta veća od manjeg dostavnog vozila.“
Električni kamioni mogu još više da povećaju transportnu efikasnost. Imaju nizak nivo buke, pa mogu da se koriste za obavljanje raznih zadataka kada nema saobraćajnih gužvi – rano izjutra, kasno uveče ili čak noću. Time se rasterećuju putevi tokom saobraćajnih gužvi. Električni kamion sa nultom emisijom izduvnih gasova može da se koristi na unutrašnjim terminalima i u ekološkim zonama.
„Kada bismo mogli da obavljamo više distributivnih zadataka onda kada nema saobraćajnih gužvi, bilo bi manje vozila i saobraćajnih gužvi tokom dana, onda kada je više ljudi na ulicama. To bi takođe bilo dobro sa stanovišta bezbednosti. U budućnosti će gradovi morati efikasnije da koriste resurse kao što su energija, prostor i vreme nego što je to danas slučaj, u čemu još više mogu da im pomognu električni kamioni“, zaključuje Lars Mortenson.