Kamioni

SRBIJA

×

Specifikacije šasija za Volvo FM

 

  • Visine šasije
  • Maksimalno opterećenje prednje osovine
  • Zadnje oslanjanje
  • Visine kačenja vučnog sedla
  • Vučne poluge
  • Rezervoari za gorivo
  • Rezervoari za AdBlue
  •  

     

  • Vučna sedla
  • Volvo dinamičko upravljanje
  • Uređaj za podizanje dvostruke osovine
  • Prateće osovine
  • Gurajuće osovine
  • Kočnice 
  •  

    Visine šasije

    X-Low (tegljač)

    oko 810 mm

    Low

    oko 850 mm

    Med

    oko 900 mm

    High

    oko 1000 mm

    Xhigh

    oko 1200 mm

    Maksimalno opterećenje prednje osovine (tone)

     

    Vazdušno

    Lisnato

    X-Low

    8

    Low

    8

    Med

    10/20*

    9

    High

    10/20*

    10/20**

    Xhigh

    -

    10/20**



    * Sa dvostrukom prednjom osovinom (FAL20 na GRAS-GR)
    ** Sa dvostrukom prednjom osovinom (FAA20/FAA21)

    Zadnje oslanjanje

     Tip

    Osovine

    Oslanjanje

    Opterećenje 1 ili 2 osovine

    Redukcija

    Gurajuće/prateće osovine

    Jednostruka

             

    RAD-L90

    4×2

    Parabolično/lisnato

    13 t

    Jednostruka/u glavčini

     

    RAD-GR

    4×2

    Vazdušno

    11,5/13 t

    Jednostruka/u glavčini

     

    RAD-G2

    4×2

    Vazdušno

    13 t

    U glavčini

     

    RAD-G4

    4×2

    Vazdušno

    11,5/12 t

    Jednostruki

     

    Dvostruka/trostruka

             

    RADT-GR

    6×2/8×2

    Vazdušno

    19/20,5/22,5/23 t

    Jednostruka/u glavčini

    Prateća osovina (nepokretna/upravljiva/automatski upravljiva)

    RAPD-GR

    6×2

    Vazdušno

    19/19/22 t

    Jednostruka/u glavčini

    Gurajuća osovina (nepokretna/upravljiva)

    RAPD-G4

    6×2

    Vazdušno

    16 t

    Jednostruki

    Fiksna gurajuća osovina

    RADD-BR

    6×4/8×4

    Parabolično

    20/21 t

    Jednostruka/u glavčini

     

    RADD-TR1

    6×4/8×4

    Parabolično/lisnato

    23/26 t

    Jednostruka/u glavčini

     

    RADD-TR2

    6×4/8×4

    Lisnata

    26/32 t

    U glavčini

     

    RADD-TR3

    6×4/8×4

    Parabolično

    38 t

    U glavčini

     

    RADD-GR

    6×4/8×4

    Vazdušno

    17/21/23/26 t

    Jednostruka/u glavčini

     

    RADDT-GR

    8×4/10×4

    Vazdušno

    27/33/36 t

    Jednostruka/u glavčini

    upravljiva prateća osovina

    RAPDD-GR

    8×4

    Vazdušno

    27/30,5/32/35 t

    Jednostruka/u glavčini

    upravljiva gurajuća osovina

    RAPDT-GR

    8×2

    Vazdušno

    27/30/30,5/31,5/32 t

    Jednostruka/u glavčini

    Tri osovine/upravljiva gurajuća i upravljiva ili nepokretna prateća osovina

    Visine kačenja vučnog sedla

    Pogon

    Šasija

    Oslanjanje

    Visina okvira

    Visina vučnog sedla*

    Pneumatici

    Minimalna visina kačenja**

    Nominalna visina vožnje**

    4×2

    X-Low

    RAD-GR

    266

    140

    295/55

    867

    912

     

    X-low

    RAD-GR

    266

    140

    295/60

    887

    932

     

    Low

    RAD-GR

    266

    140

    315/60

    955

    1015

     

    Med

    RAD-GR

    266

    140

    315/70

    1014

    1075

     

    Med

    RAD-GR

    300

    140

    315/70

    1031

    1092

     

    High

    RAD-GR

    266

    140

    315/80

    1056

    1147

     

    High

    RAD-GR

    300

    140

    315/80

    1090

    1164

    6×2

    Low

    RADT-GR

    266

    160

    315/60

    975

    1035

     

    Med

    RADT-GR

    266

    160

    315/70

    1034

    1095

     

    Med

    RADT-GR

    300

    160

    315/70

    1051

    1112

     

    High

    RADT-GR

    300

    150*

    315/80

    1160

    1234

     

    Med

    RAPD-GR

    266

    160

    315/70

    1034

    1095

     

    Med

    RADT-GR

    300

    160

    315/70

    1051

    1112

     

    High

    RAPD-GR

    266

    160

    315/80

    1076

    1167

     

    High

    RAPD-GR

    300

    160

    315/80

    1110

    1184

    6×4

    High

    RADD-GR

    300

    150*

    315/80

    1173

    1234

    8×4

    High

    RAPDD-GR

    300

    160

    315/80

    1137

    1207


    * Montažna visina +60 mm.
    ** Približne visine.

    Vučne poluge
    Postavljene u okvir, delimično ispod okvira i ispod okvira, vučne poluge služe za vuču tandem prikolica. Vučne poluge mogu da se montiraju u razmacima od 25 mm.

    Rezervoari za gorivo
    Mogu da budu aluminijumski ili čelični, zapremine od 150 do 900 litara. Maksimalna zapremina goriva je 1480 litara kod tegljača 4×2. Rezervoari za tečni prirodni gas u veličinama od 115 kg (275 l), 155 kg (375 l) i 205 kg (495 l). Za dvostruke prednje osovine EU6 plastični rezervoar za gorivo između prednjih osovina.

    Rezervoari za AdBlue
    Od plastike. Zapremina im je od 32 do 100 litara. Pumpa za AdBlue je integrisana sa modulom rezervoara za AdBlue. 

    Vučna sedla
    Dozvoljena je ugradnja za teret do 36 tona. Asortiman obuhvata ISO vučno sedlo sa L-profilima različite visine, što znatno povećava mogućnost izbora. Vučno sedlo spojeno prirubnicom je laka varijanta sedla jer ne zahteva nikakvu pričvrsnu ploču. Visina vučnog sedla iznad šasije je oko 140 mm. Integrisano podmazivanje i indikator priključene prikolice postoje kao opcije za određene varijante.

    Kočnice
    EBS (Kočioni sistem sa elektronskom kontrolom) nudi izvanredan odziv, performanse i dejstvo, istovremeno omogućavajući korišćenje niza praktičnih funkcija. EBS sada može da se poruči i za disk kočnice i za doboš kočnice sa bregastim uređajem u obliku slova Z (za izabrani asortiman osovinskih konfiguracija i visina šasija). Nadogradite kočioni sistem tako što ćete dodati EBS Medium paket ili neku dodatnu opciju. EBS je standardan u svim specifikacijama.

     

    Volvo dinamičko upravljanje
    Aktivan upravljački sistem sa funkcijom dodavanja i oduzimanja momenta zakretanja. Obezbeđuje veću silu upravljanja pri malim brzinama, smanjuje udare koji deluju na upravljački sistem i drži volan u položaju za pravolinijsku vožnju pri kočenju po površinama sa mešovitim koeficijentom trenja. Volan se automatski vraća u neutralan položaj i pri hodu unapred i pri hodu unazad.
    Volvo dinamičko upravljanje sada može da se poruči za sve osovinske konfiguracije, uključujući kamione sa dvostrukom prednjom osovinom.
    Uz dodatne funkcije aktivnog upravljanja, poput ličnih postavki i navođenja pri zanošenju, vožnja je još ugodnija i bezbednija.

    Uređaj za podizanje dvostruke osovine
    Omogućava isključivanje i podizanje zadnje pogonske osovine u sklopu dvostruke osovine radi smanjenja potrošnje goriva i poluprečnika zaokretanja. Kada istovari kamion, vozač treba da pritisne dugme na instrument tabli da bi podigao osovinu. Kada se kamion natovari, osovina se automatski spušta i ponovo uključuje. 
    Uređaj za podizanje dvostruke osovine može da se poruči za konfiguracije 6×4 i 8×4 (sa dvostrukom osovinom) opremljene disk kočnicama.

    Prateće osovine
    Mogu da imaju nekoliko konfiguracija – da budu nepokretne sa jednostrukim ili dvostrukim pneumaticima, automatski upravljive ili aktivno upravljive. Osovinsko opterećenje: 7,5, 9,5, 10 ili 16 tona.

    Gurajuće osovine
    Mogu da budu nepokretne i aktivno upravljive, i kod tegljača i kod kamiona. Osovinsko opterećenje: 4,5, 7,5 ili 9 tona.

    EBS Medium

    Osim funkcija paketa EBS Standard, EBS Medium ima i donje funkcije.
    Kontrola statusa EBS sistema
    Nadzor statusa EBS sistema preko elektronskog sistema vozila TEA2+ i alata Volvo Tech Tool.
    Pomoć pri kretanju uzbrdo
    Kočnice se otpuštaju samo kada je obrtni moment motora dovoljan da se vozilo pokrene napred.
    Analiza istrošenosti obloga
    Upozorenje o oblogama kočnica – proračunavanje preostale kilometraže sa trenutnim oblogama kočnica. (Samo za disk kočnice)
    Automatsko otpuštanje parkirne kočnice
    Parkirna kočnica se otpušta kada vozač pritisne pedalu gasa i izabere neki stepen prenosa (samo I-Shift menjač).

    Dodatne opcije

    Osim programskih paketa postoje sledeće opcije.
    Zajednička kočnica
    Omogućava vozaču da zahteva impulsno kočenje prikolice. Kočnica se tada automatski aktivira i rizik od zanošenja je minimalan.
    ESC (elektronska kontrola stabilnosti)
    Sistem za stabilizaciju kočnica aktivira kočnice pojedinačno na svakom točku, čime obezbeđuje stabilnost cele kombinacije vozila i suprotstavlja se njenom zanošenju i prevrtanju, kao i ljuljanju prikolice. ESC ispunjava zakonske zahteve za elektronsku kontrolu stabilnosti vozila i može da se poruči za dvoosovinska i troosovinska vozila.
    Stop svetlo pri naglom kočenju
    Prilikom naglog kočenja pri brzini iznad 50 km/h, stop svetla trepere brzinom od četiri treptaja u sekundi.
    Hidraulični retarder
    Kompaktni retarder na menjaču maksimalne snage 440 kW.

    SVIĐA VAM SE? PROVOZAJTE GA

    Sedite za volan da biste se stvarno uverili u dinamičnost nove šasije jer je to jedini način. Lokalni zastupnik za Volvo Trucks će vam dati ključeve.